TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Help, HD gecrashed

Posted by Blik on Apr-12-2004 18:18:

Sad Help, HD gecrashed

Een paar uur geleden is mijn Harde schijf gecrashed, met daarbij 15 GB aan muziek

Kan ik hier nog iets van terugkrijgen of is dat een kansloze missie.

(nu baal ik van het feit dat ik geen back-ups van MP3s maak)

Posted by MaGiK54 on Apr-12-2004 18:33:

Das fucked up zeg

Posted by New Wave on Apr-12-2004 18:34:

Re: Help, HD gecrashed

quote:
Originally posted by Blik
Een paar uur geleden is mijn Harde schijf gecrashed, met daarbij 15 GB aan muziek

Volgens mij kan je daar helemaal niets meer mee.
Dat wordt flink downloaden kerel

Posted by WTB on Apr-12-2004 18:40:

Das balen zeg, ik heb het zelf ook al 2 keer gehad (met maar liefst 60 GB aan mp3s). Er is echter wel een manier om wat terug te krijgen, er zijn meerdere data recovery programmaatjes maar ik heb zelf het meeste succes gehad met GetDataBack for NTFS. Deze gaat je harde schijf helemaal bij langs op zoek naar 0-en en 1-en en daar weet ie vaak nog wel wat moois van te maken. Ik heb er toen nog wel een Gig of 15 mee terug gekregen.

Succes ermee,

WTB.

Posted by moogwai on Apr-12-2004 18:43:

Dat is zeker kut

Maar WTB.. 2x al??? Bij mijn verschillende pc's inmiddels is nog nooit een harde schijf gecrashed, hoe krijg je dat voor mekaar of hou je het gewoon bij domme pech?

Posted by WTB on Apr-12-2004 19:04:

quote:
Originally posted by moogwai
Dat is zeker kut

Maar WTB.. 2x al??? Bij mijn verschillende pc's inmiddels is nog nooit een harde schijf gecrashed, hoe krijg je dat voor mekaar of hou je het gewoon bij domme pech?

Binnen 2 maanden 2 keer zelfs . Ik heb een interne harde schijf in mijn laptop en die klonk opeens alsof hij dacht dat ie een koffiezet apparaat was geworden. Geen idee waardoor die kapot gegaan was. Maar een anderhalve maand later ging mijn externe harde schijf (200 gig) naar zijn grootje maar dat kwam waarschijnlijk door mijzelf doordat ik niet altijd netjes via windows de schijf ging afkoppelen maar als ik haast had trok ik soms gewoon het fire-wire kabeltje eruit ...

WTB.

Posted by Raymond on Apr-12-2004 19:45:

Koop een HD-cooler scheelt een hoop gezeur
Ik heb er ook een twee op mijn schijven zitten en ze draaien als een zonnetje!

Posted by Blik on Apr-12-2004 21:29:

Re: Re: Help, HD gecrashed

quote:
Originally posted by FunkySimon
Tranceaddict Does Not Support File Sharing

haha nee man klote voor je, idd die proggies proberen tis je enige kans

allemaal geripped van vinyl en CD hoor

Ik breng de computer morgen naar de computerzaak, we krijgen de computer (zit nu op onze 2de computer) niet eens meer aan de praat, we denken dat de HDD dus helemaal naar de klote is. Wel toevallig, 1 maand geleden is de garantie verlopen... Ga ook meteen aan huun vragen of ze nog eventueel wat data terug kunnen vinden als de HDD niet kapot is

dit zuigt, voortaan dus MP3 CDs maken als back-up

Posted by -TAIS- on Apr-12-2004 21:57:

Re: Re: Re: Help, HD gecrashed

quote:
allemaal geripped van vinyl en CD hoor

Ik breng de computer morgen naar de computerzaak, we krijgen de computer (zit nu op onze 2de computer) niet eens meer aan de praat, we denken dat de HDD dus helemaal naar de klote is. Wel toevallig, 1 maand geleden is de garantie verlopen... Ga ook meteen aan huun vragen of ze nog eventueel wat data terug kunnen vinden als de HDD niet kapot is

dit zuigt, voortaan dus MP3 CDs maken als back-up

Volgens mij kunnen ze bij computerzaken ook nog iets hardwarematigs doen, RMA ofzo heet dat. Dat is de allerlaatste mogelijkheid als niets anders meer werkt.

Posted by Jesse on Apr-12-2004 21:59:

Re: Re: Re: Help, HD gecrashed

quote:
voortaan dus MP3 CDs maken als back-up

Kan je beter DVD backups gaan maken, anders schiet het ook niet echt op

maar erg verrot...hoop dat je nog wat terug kunt krijgen van je verzameling

Posted by th0m on Apr-13-2004 05:14:

Re: Help, HD gecrashed

quote:

Dat had ik ook, alleen bij mij was ie gewist door eikels van HP die men laptop hadden "gerepareert".

Posted by DjRV on Apr-13-2004 09:33:

Re: Re: Re: Re: Help, HD gecrashed

quote:
Originally posted by -TAIS-
Volgens mij kunnen ze bij computerzaken ook nog iets hardwarematigs doen, RMA ofzo heet dat. Dat is de allerlaatste mogelijkheid als niets anders meer werkt.

kost alleen wel een aardig zakcentje.

Posted by -TAIS- on Apr-13-2004 11:12:

Re: Re: Re: Re: Re: Help, HD gecrashed

quote:
Originally posted by DjRV
kost alleen wel een aardig zakcentje.

Ow. Ik heb eigenlijk geen idee wat dat kost. Had er wel es van gehoord dat het mogelijk was, maar ook niet. 't is maar wat je er voor over hebt he

Posted by Blik on Apr-13-2004 11:17:

Ben net gebeld door de computerzaak, alles is eraf Hoeven waarschijnlijk geen nieuwe HDD's te kopen, dat scheelt nogal in de kosten.

Maar ik ga inderdaad DVD backups maken in de toekomst

Posted by eieregooie on Apr-14-2004 03:48:

ik heb zelf nog nooit een gecrashte HD gehad, maar heb voor andere mensen met Easy Recovery Pro nog weleens hele schijven terug weten te halen, vaak wel een deel beschadigd, maar het overgrote deel is meestal onbeschadigd Ideaal Proggie kan bv ook van geformateerde schijf nog de ouwe data eraf halen. Heb bij iemand eens 90 gig van een 60 gig schijf zien komen, wel veel shit dubbel, maar ook veel ouwe, gedelete dingen... Best grappig

Posted by Teknikol on Apr-14-2004 09:25:

quote:
Originally posted by eieregooie
ik heb zelf nog nooit een gecrashte HD gehad, maar heb voor andere mensen met Easy Recovery Pro nog weleens hele schijven terug weten te halen, vaak wel een deel beschadigd, maar het overgrote deel is meestal onbeschadigd Ideaal Proggie kan bv ook van geformateerde schijf nog de ouwe data eraf halen. Heb bij iemand eens 90 gig van een 60 gig schijf zien komen, wel veel shit dubbel, maar ook veel ouwe, gedelete dingen... Best grappig

dus als je je HD formatteert issie eigenlijk niet leeg?

Posted by basd on Apr-14-2004 09:36:

quote:
Originally posted by Teknikol
dus als je je HD formatteert issie eigenlijk niet leeg?

Dat klopt, volgens mij geeft je PC daarna gewoon voor elk cluster op je HD aan dat het weer beschreven mag worden (met uitzondering van eventuele bootbestanden uiteraard), en dat er dus meer vrije HD-ruimte beschikbaar is. Helemaal zeker weet ik het niet, dat is niet echt de informatica waar ik me mee bezig houd.

Posted by Blik on Apr-17-2004 14:55:

Nou de computer is weer terug, alles verloren en 1 harde schijf heeft de geest gegeven

Heb nu echter wel een probleem, het surfen gaat superlangzaam, niet de pagina's downloaden maar het naar beneden scrollen gaat heel schokkerig terwijl dit eerst heel vloeiend ging. Het lijkt net of het intern geheugen aangetast is. Bij internetinstellingen heb je wel een optie om vloeiend naar beneden te scrollen maar die optie staat al aan.

Moet nu ook al mijn programma's opnieuw downloaden (en dan hebben we het niet eens over de muziek)

Posted by Blik on Apr-17-2004 15:49:

quote:
Heb nu echter wel een probleem, het surfen gaat superlangzaam, niet de pagina's downloaden maar het naar beneden scrollen gaat heel schokkerig terwijl dit eerst heel vloeiend ging. Het lijkt net of het intern geheugen aangetast is. Bij internetinstellingen heb je wel een optie om vloeiend naar beneden te scrollen maar die optie staat al aan.

Probleem opgelost, ��n of andere VGA kaart was niet goed geconfigureerd