TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Getaway in Stockholm
Getaway in Stockholm
Er dette et stort problem?
vi h�rer ikke noe om det her i Norge!
Men det er fett som F**N!
S� vitt jag vet �r det v�l inte n�ttt j�tte rpoblem. Men jag �r inte s� insattt i det hela
0 respekt fr�n min sida f�r dylikt
det �r otroligt att de har aldrig blivit f�ngat.
om de skulle f�rs�ka s�nt i Holland var de snart i f�ngelsen..
var inte polisen j�vligt n�ra o ta dom?
svenska polisen �r lite kass 
men jag vet inte riktigt hur mycket man ska respektera getaway filmerna. det �r ju sv�rt att veta iomed att man inte var d�r sj�lv men jag tycker att str�lkastaren i kaknes tornet snurrar lite v�l fort i f�rsta filmen. fr�gan �r ju om det inte �r upp-speedat alltihopp.
men det �r v�l end� en kul grej att se.
jag minns att jag l�ste n�gonstans att polisen var dem p� hugget men mer har jag inte h�rt.
Polisen har f�rmodligen r�tt bra koll p� vilka det �r. Bevisa det �r en annan. Aftonbladet skrev f�r�vrigt f�r ett tag sedan om hur en av de p�st�da medverkarna bakom filmen hade �kt fast f�r n�got annat brottsligt.
www.birkacup.nu f�r att se vad Stockholm har att erbjuda nbla i sommar i street race v�g.
Nog f�r att dom som k�r dessa bilar �r lite av d�rar men dom �r ocks� f�rj�vligt duktiga f�rare. Att ta en s�n person i en superbil �r i princip om�jligt f�r den Svenska polisen, skulle det var p� dagen eller om polisen gjort rutinjobb som att ha n�n v�gsp�rr av n�n anledning s� skulle det ju kanske g� men d� jag �r r�tt s�ker p� att dom innan dom k�r den planerade v�gen genom stan s� har dom s�kert rekat den f�r att se s� inget �r i v�gen.
Det kan inte direkt bli n�t problem eftersom inspelningen �r runt 10 minuter eller n�t... kanske flera olika klipp vad vet jag men det �r ocks� p� natten och detta har inte gjorts s� m�nga g�nger f�rr.
Sen finns det ju Ghost rider som om �n m�jligt �r mer galen. om sagt, inget problem direkt men h�gst olagligt.
F�resten hade Getaway in sthlm 4 n�n slags galapremier p� G�ta Lejon i Sthlm, gick f�rbi d�r en fredag n�r jag var p�v�g till Weekender p� G�ta k�llare 
ass�dom borde ju k�ra american style, dvs s�tta in en helikopter 
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew ass�dom borde ju k�ra american style, dvs s�tta in en helikopter |
i Holland anv�nds helikoptrar i s�na fall .. i 80-talet brukade de Holl�ndska poliser �ven k�ra i en porsche 911 

dock att �terkomma p� �mnet.. det �r iofs farlig att g�ra saker som det p� offentliga v�ger. men filmerna �r s�kert fascinerande att titta p� 
| Originally posted by ScuL i Holland anv�nds helikoptrar i s�na fall .. i 80-talet brukade de Holl�ndska poliser �ven k�ra i en porsche 911 ![]() |
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,465075,00.html 
Faktum �r att �ven den Svenska polisen haft Porsche 911 under tidigt 80-tal eller om det var p� 70-talet rent av.... ser ni inte p� Motor Journalen p� femman ? 

Getaway In Sthlm 3 hade dom en hellikopter fast n�r dom k�rde b�ten...
| Originally posted by St_Andrew omg, rik polis eller vad? |
| Originally posted by ScuL japp hehe. kul att ni ocks� hade de i sverige. undrar v�rf�r de inte finns l�ngre, det vore mest effektiv mot fortk�rare som i GiS |
| Originally posted by St_Andrew var inte polisen j�vligt n�ra o ta dom? |
en snubbe som min farsa k�nner (som ox� jobbar brevid honom) �r tydligen n�gon som ligger bakom det d�r (eller k�r en av bilarna) ... har ej orkat fr�ga om en detaljerad beskrivning vad exakt han g�r, men han bor i sthlm iaf, och det �r inte direkt n�gra ungdomar som g�r det 
approp� PolisPorschen s� st�r den i Ljungby .. och den �r F�RBASKAT vacker att titta p�... s� passa er 
Men de h�r GAS killarna.
N�r jag var p� Elmia kort efter att GAS 1 hade sl�ppts s� stod deras Porschen vid entreen till m�ssan..
DEsstuom �r allt i f�rsta filmen fejkat, bland annat kukn�stornetslampa.. och "poliserna" i b�rjan 
d�remot de tv� andra �r �kta.. saaau in i!
Sen vet man ju inte, men det ligger r�tt mycket pengar bakom detta, polisen kanske f�r lite pr�js f�r det 
Inte s� sv�rt att lista ut vem som k�r en utav bilarna iaf va

=) hehe trodde inte detta skulle komma upp p� sweta..men men..f�rarna som k�r �r inga "vanliga" f�rare..de har erfarenhet fr�n rally osv..och att det skulle va uppspeedat vet jag inte...jag tycker filmerna �r j�vligt kassa egentligen..bara bonusklippen som �r skojiga =).. dock s� har GhostRider 2 vart b�st utav alla de filmerna..om inte de utl�ndska =).. men k�nner ni att ni har en bra bil o k�nner den v�l st�ll upp i birka cup =) .. eller kom p� n�tt vanligt streetrace... nu n�r v�ren kommer fram s� blir det mer o mer streetrace..minst 2 varje helg..och i sommar blir det v�l 3-4 i veckan.. dock s� �r de b�sta de som City-race arrangerar =)..de blir alltid lyckade.. hej o h�..ses p� v�garna
ps Livet b�rjar vid 200km/h =) ds
Kanske kan skriva som till�gg till inl�gget ovan att om man vi st�lle upp i birkacup s� b�r man ha en bil som klarar 0-100 p� 2-4 sekunder om man vill ha en chans 
| Inte s� sv�rt att lista ut vem som k�r en utav bilarna iaf va |
Som till�gg ang�ende Svenska Polisens Porschar s� var dom aldrig till f�r och
anv�ndes aldrig f�r att ta fast fortk�rare utan bara f�r att visa
upp Polisen och p�minna trafikanter om att dom skulle f�lja lagen.
ja de flesta polis styrkor har eller har hafft n�gon sorts "h�ftig" bil som showoff, tex tyska, holl�ndska och svenska polisen som har/hade porsche 911