TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- DJ Tiesto - Just Be
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by TOR on Apr-18-2004 18:35:

quote:
Originally posted by Tiger777
Klopt. En ik heb daar geen probleem mee

Ha, jako hier geeft mij toch gelijk. Ik was er zelf zeker van dat het oorspronkelijke versie van William Orbit was.

Waarom wordt iedereen zo agressief minste dat het woord TIESTO op de proppen komt?

mss komt er nu weer verandering in

iedereen lijkt zijn nieuwe album enorm te appreci�ren..

Posted by Gladius on Apr-18-2004 18:37:

quote:
Originally posted by TOR
mss komt er nu weer verandering in

iedereen lijkt zijn nieuwe album enorm te appreci�ren..

ahhh if only...
wat ik niet zou doen om den good old uplifting ti�sto noges aan het werk te zien =>

btw tor heb jij wat info over dat nieuwe album?

Posted by TOR on Apr-18-2004 18:40:

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=173305

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=162223

Posted by Gladius on Apr-18-2004 18:55:

quote:
Originally posted by TOR
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=173305

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=162223

ik dank u zeer

Posted by Jasperovitsj on Apr-18-2004 19:41:

quote:
Originally posted by TOR
iedere thread over tiesto draait uit op een flame war

*wrijft grijnzend in de handen*

Posted by Gladius on Apr-18-2004 19:44:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
*wrijft grijnzend in de handen*

komkom hij die zonder zonde is, gooie de eerste steen =). laten we tijsie nog een kans geven

Posted by TOR on Apr-18-2004 19:45:

ben nu een paar nrs aan het d/l

report over enkele ogenblikken

Posted by TOR on Apr-18-2004 20:23:

heb nog niet alle nummers gehoord, maar wat ik gehoord heb is wel ongelooflijk!

het is iets unieks, geloof me

my respect for Tiesto has been restored!!

Posted by Jasperovitsj on Apr-18-2004 20:33:

quote:
Originally posted by Gladius
komkom hij die zonder zonde is, gooie de eerste steen =). laten we tijsie nog een kans geven

Ik wil Tijsie zeker nog een kans geven, uiteindelijk was In My Memory een verdomd goed album! Natuurlijk kreeg hij bij bijna elk nummer hulp van andere artiesten, maar kom, Obsession is nog altijd ��n van mijn favoriete tracks ooit, dus daar ga ik nu niet over zagen!

Maar tot nu toe heb ik van Just Be al 4 nummers gehoord, zijnde Traffic, Love Comes Again, Adagio en Nyana. De eerste 2 vind ik eerlijk gezegd maar niks, Adagio was behoorlijk en Nyana best goed. Maar dat zijn al 4 van de 10 nummmers, dus ik hoop echt dat die andere 6 nummers van betere kwaliteit gaan zijn!
Maar bon, even wachten tot TOR ze binnen heeft en dan is horen wat hij ervan vindt!

Posted by TOR on Apr-18-2004 20:46:

die vier die je gehoord hebt zijn het minste van het album, hoewel zijn adagio remix best wel goed is.

maar er staan voor de rest toch wel een paar meesterwerkjes op!

vooral dan het twaalf minuten lange en epische Forever Today

en A Tear in the Open.

*edit* noteer A Tear in the Open maar als mijn absolute favoriet! een van de beste nummers ooit als je het mij vraagt, vrij donker en mysterieus, en zeer intelligent opgebouwd.. subliem! 9.5/10 (mensen die mij kennen weten dat ik zelden zo'n hoge score geef)

Posted by Jasperovitsj on Apr-18-2004 20:49:

All�, dan ben ik is benieuwd, als het TOR-goedkeuring heeft kan het niet slecht zijn!

Posted by Zehra on Apr-18-2004 20:53:

ben ook benieuwd naar cdke van tijske. dalijk eens luisteren.

Posted by CygnusX on Apr-18-2004 22:09:

Ik heb de Zillion-thread in 2 gesplit, vanaf de discussie over Tiesto's nieuw album. Die verdient wel een eigen thread denk ik, aan de reacties erover te lezen...

Posted by Wildfir3 on Apr-18-2004 22:17:

zijn er ook mensen die het album gewoon zullen gaan kopen ipv te downloaden? Want ik hoor hier het woord respect vallen, vandaar

neway, ik zallem wel es horen als ik hem tegenkom in de free record shop

Posted by Zehra on Apr-18-2004 23:35:

DJ Tiesto - Just Be

kheb er geen woorden voor... kvind ze stuk voor stuk HEEL goe (behalve dan traffic, voor mijn part kon tiesto die gewoon weglaten) nie de gewoonlijke boem boem da we van tijske gewoon zijn (lees: traffic, legal industry, ...)

btw vocals van 'a tear in the open' = = my fav!

quote:
Originally posted by Wildfir3
zijn er ook mensen die het album gewoon zullen gaan kopen ipv te downloaden? Want ik hoor hier het woord respect vallen, vandaar

yep, ben zeker da ik die ga halen...

edit: lol lees nu pas da TOR zijn post heeft ge-edit 'a tear in the open' = !!!

Posted by Jasperovitsj on Apr-19-2004 05:38:

quote:

Eerst downen om te horen hoe het album is, en als het goed is dan koop ik het inderdaad!

Posted by Gladius on Apr-19-2004 09:05:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Eerst downen om te horen hoe het album is, en als het goed is dan koop ik het inderdaad!

idd

Posted by Jasperovitsj on Apr-19-2004 09:38:

Ik heb het album binnen en ben juist beginnen luisteren, momenteel zit ik aan track 4, Sweet Mysery. Als ik het volledig beluisterd heb edit ik even en geef ik een volledige review, kritisch als altijd!

1 - Forever today
Doet me een beetje denken aan Magik Journey, de opener van In My Memory. Weeral een magistrale klassieke intro (Geert Huinink anyone? ), en daarna een leuke track met verrassend veel power en gevoel! Geen supertrack, maar wel een heel leuk begin!

2 - Love comes again feat BT
Ik ben een grote fan van BT's vocals, en dat is dan ook het enige wat ik goed vind aan dit nummer. De opbouw in combinatie met de vocals is wel strak, maar vanaf die Traffic-achtige melodie erdoor komt is de fun voor mij er af...

3 - Traffic
Hier kan ik kort over zijn, ik vind het een schijtplaat, heb het altijd een schijtplaat gevonden en zal het ook altijd een schijtplaat blijven vinden, next one please!

4 - Sweet mysery
Eerder een meer downtempo nummer met een licht electro-gevoel,
maar toch nog een gewone 4x4 beat eronder, en dat stoort mij een beetje. Als Tijs hier een breaks ritme onder gezet had zou het volgens mij veel beter geklonken hebben...

5 - Nyana
Een track met een hoog 1999-gehalte, ik denk dat Tiesto met deze track hier zijn gloriedagen nog eens wil laten herleven. Ik moet toegeven, indrukwekkend begin, leuke sounds en effecten, alles zit super in elkaar! De opbouw van de melodie is ook leuk, maar daarna valt het een beetje stil precies, de explosie is niet echt spectaculair. Toch een erg leuk nummer overall, en ik denk dat het een serieuze bom is als het op een groot soundsystem gespeeld wordt!

6 - UR
Damn, dit vind ik met stip ��n van de betere nummers van het album!! De breakbeats an sich zijn misschien een beetje te simpel, maar die stem, die harmonie�n, die donkere mood, geweldig!!

7 - Walking on clouds
Niet echt mijn ding, een beetje te poppy en een t� hoog Gabriel & Dresden gehalte om echt origineel te zijn. Wie doet trouwens de - extreem hoge - vocals op dit nummer, Kirtsy Hawkshaw?

8 - A tear in the open
Amai, dit is inderdaad wel een bom van een plaat! Leuke sample om te openen, die zweverige vocals vond ik al super in PoleFolder & CP's Dust, en ook hier missen ze hun effect niet! En dan die beats, de effecten, de drive die maar blijft bouwen en bouwen, indrukwekkend! Leuke breaks ook, zo'n track mag Tijs meer maken!

9 - Just be
Het begin van de track doet mij een beetje aan M.I.K.E. denken qua bass en effecten, en dat is zeker geen slecht punt!
Al bij al een goed nummer, hoewel ik de vocals niet echt goed vind, ze klinken een beetje te standaard en onorigineel. Qua opbouw en melodie zit het wel allemaal goed elkaar, een dub van deze plaat zou ik zeker kopen!!

10 - Adagio for strings
Ik geef toe dat ik in het begin nogal sceptisch was over het feit dat Tiesto ook een remix van dit nummer had gemaakt. Na hem nu eindelijk in goede kwaliteit te hebben gehoord is mijn scepticisme wel wat geminderd. Ferry's remix blijft nog wel de max, maar Tiesto heeft toch ook wel een mooi resultaat afgeleverd. Ik vind de beats wel iets te agressief, maar hoe hij die 2de break opbouwt is wel een dancefloor-killer, meer dan Ferry's versie!

Mijn conclusie:
Het album is beter dan ik had verwacht, en als Traffic er niet bij opgestaan had het nog in waarde gestegen! Ik ben nog altijd geen Tiesto-fan na het beluisteren van dit album, maar Just Be heeft me zeker niet teleurgesteld, en dat is ook al iets! Persoonlijk vond Ik In My Memory wel beter, maar dit is al bij al toch een waardige opvolger! Kopen ga ik het niet doen denk ik (te veel andere cd's die nog net iets beter zijn), maar ik ben wel benieuwd naar de vinyl-samplers!

Posted by CygnusX on Apr-19-2004 12:02:

Ik ben ook aangenaam verrast door dit album, het wordt beter en beter met de minuut Ik heb ook zo'n gevoel dat dit album zowat een mijlpaal in de trance-geschiedenis is/wordt, maar dat zal wel aan mij liggen

Favoriete tracks (tot nu toe) : Forever Today en A Tear In The Open (alhoewel ik deze laatste nog beter had gevonden als Tijs niet de vocals van Signum - Cura Me had gepikt/gepakt).
Mindere nummers : Ur en Sweet Mysery, beide niet mijn smaak.

Al bij al een topalbum!

En om nog eens terug te komen op de Tiesto-bashing: Persoonlijk vind ik hem nog altijd de god van de huidige trance, samen met Ferry. Het mooie aan zijn producties vind ik dat hij onvoorspelbaar is en dat hij evolueert, iets wat ik bij Ferry ook zie, maar veel minder bij Armin, MIKE, PvD, ... (NB: Qua DJ'en verkies ik Armin boven Tiesto).

Posted by Meltoz on Apr-19-2004 12:39:

quote:

neway, ik zallem wel es horen als ik hem tegenkom in de free record shop

Album is ondertussen al besteld en ben benieuwd welke nummers er op de 3 album samplers zullen verschijnen...( Hoop natuurlijk dat de Ti�sto Remix van "William Orbits, Adagio for Strings" er op zal staan /terugdenkend aan't begin van 10 mei 2003, AMAZING ) Heb het album nog niet gehoord, dus iedereen heeft mij hier al doen watertanden , ma zal nog even geduld moeten hebben tot 16 mei...

Posted by Jakhira on Apr-19-2004 12:44:

Ik denk dat ik hier een muzikaal orgasme heb beleefd...
SSSSSSHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTT!

Maar euhm, no way heeft tijsie die intro op forever today zelfgeschreven, die gozer kan ni eens noten lezen... ik denk ook geert huinink, het doet denken aan magic journey en enlightenment (photon project)

Posted by pooley on Apr-19-2004 13:02:

Kvind het nergens
download + winkel he

Posted by Jakhira on Apr-19-2004 13:25:

Nergens? Geraak je niet op oldo's?
"Forever today" all the way...
Beter dan Magic journey imo!
Play very fucking loud!

Posted by TOR on Apr-19-2004 13:42:

quote:
Originally posted by CygnusX
Ik ben ook aangenaam verrast door dit album, het wordt beter en beter met de minuut Ik heb ook zo'n gevoel dat dit album zowat een mijlpaal in de trance-geschiedenis is/wordt, maar dat zal wel aan mij liggen

Favoriete tracks (tot nu toe) : Forever Today en A Tear In The Open (alhoewel ik deze laatste nog beter had gevonden als Tijs niet de vocals van Signum - Cura Me had gepikt/gepakt).
Mindere nummers : Ur en Sweet Mysery, beide niet mijn smaak.

Al bij al een topalbum!

En om nog eens terug te komen op de Tiesto-bashing: Persoonlijk vind ik hem nog altijd de god van de huidige trance, samen met Ferry. Het mooie aan zijn producties vind ik dat hij onvoorspelbaar is en dat hij evolueert, iets wat ik bij Ferry ook zie, maar veel minder bij Armin, MIKE, PvD, ... (NB: Qua DJ'en verkies ik Armin boven Tiesto).

ik moet je hier in bijtreden. dit album is volgens mij grensverleggend en een mijlpaal in de geschiedenis van trance, al is het maar omwille die twee nummers Forever Today en A Tear in the Open. dit is trance, maar vanuit een totaal andere benadering dan we gewoon zijn en daarom apprecieer ik het enorm. mijn respect voor Tiesto was een beetje verwaterd, maar met dit album is het volledig terug.

Posted by Jakhira on Apr-19-2004 14:19:

^voor de zoveelste keer ben ik 100% akkoord met tor...
Echt waar mensen, die 2 tracks zijn zo goed dat je niet zou denken dat ze de naam Tiesto dragen.
Tiesto : from hero to zero and back to hero again!

Pages (3): [1] 2 3 »