TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- [Homemade] Vylix presents Airflow - Eternal


Posted by teknasia on Apr-22-2004 15:15:

[Homemade] Vylix presents Airflow - Eternal

iooo

sorry dat ik het hier ook post maar in het Amateur Music Producers Promotion blijken de meeste mijn post een beetje te negeren

Maar kwou eens zien wat de beta's vinden van mn track

http://users.pandora.be/dj_vylix/Homemade


compleet gemaakt in Reason 2.5 en gemasterd in Soundforge 6.
De synth is g��n patch maar homemade, je zal het er wel aan horen dat hij nog niet precies op punt staat.


greetz!


Posted by SilentEagle on Apr-22-2004 15:17:

Listening...

Edit: I like it. Kan nog ni echt specifieke commentaar geven, maar het klinkt zeer goed.


Posted by teknasia on Apr-22-2004 15:23:

thx SilentEagle!

off: van hasselt?


Posted by SilentEagle on Apr-22-2004 15:26:

quote:
Originally posted by teknasia
thx SilentEagle!

off: van hasselt?


Studeer in Diepenbeek, ja.

Toch een kleine commentaar: kvind het einde heel erg plots. Het lijkt wel alsof ge iets had van "Oeps, over drie seconden moet dat hier gedaan zijn".


Posted by teknasia on Apr-22-2004 15:27:

yupz, ben de track nog eens serieus onder handen aan het nemen. Volgende week upload ik de final version


Posted by Jasperovitsj on Apr-22-2004 15:28:

Klinkt goed man! Propere basslijn en heel goede afwerking! De break is ook leuk, heel dromerig, maar die aanhoudende toon op de achtergrond (sorry, ben geen producer dus ik kan geen technische term geven) is een beetje te luid vind ik. En misschien kan je nog een dj-vriendelijke outro maken moest de plaat gereleased worden. Al bij al toch heel goed gedaan!


Posted by Jakhira on Apr-22-2004 15:32:

Eerst en vooral, dit is een beetje harder dan mijn gewoonlijke smaak, dus ik heb niet zo veel ervaring in deze soort harde-uplifting...

Die clap doet mij een beetje aan M.I.K.E. denken, maar niet zodanig veel dat ik zou zeggen dat je het gepikt hebt.
In de break is er een hele lange noot die mij eigenlijk ambeteeert, vooral dan door de vibratie in de klank.
Na de break (als de kick terug komt) gebeurt er naar mijn zin veel te veel ineen. Kan je niet die lead eerst nog een beetje opbouwen? Die piano vind ik ook te eenvoudig, misschien een paar variaties?
En het einde... zoiets is moeilijk mixen hoor...

De pret zit in de doos hoor, ge moet er hem juist nog helemaal uithalen vind ik. Maar zoals ik zei, dit is niet echt mijn soort ding.


Posted by teknasia on Apr-22-2004 15:37:

thx Jasperovitsj!

@ Pumaz:
Ja idd, dat is de vibratie van de saxpad die je in de break hoort. Het stoorde mij ook, dit ga ik in de final version zeker corrigeren! En ja de afbbouw vind ik ook een beetje te bruusk, hier wordt ook aan gewerkt!

thx


Posted by TOR on Apr-22-2004 16:19:

quote:
Originally posted by Pumaz
Die clap doet mij een beetje aan M.I.K.E. denken, maar niet zodanig veel dat ik zou zeggen dat je het gepikt hebt.


ik dacht net het zelfde.. wat niet slecht is natuurlijk, er zit weel power in Mike zijn claps vind ik.

ik verwachtte op dat moment eerlijk gezegd al hats.. ff later komt er een open hat bij, maar ik zou er ook wat closed hats en shakers aan toevoegen, geeft het nummer wat meer drive..

ik vind die vibrerende pad eigenlijk goed, geeft veel sfeer aan het nummer. klinkt wel niet meer zo mooi wanneer je de filter frequency volledig opengooit..

melodie vind ik erg geslaagd, zou ik wel een midi van willen om er wat mee te spelen..
goeie synths ook, er zit veel kracht achter..

dat einde is idd te abrupt. ik dacht dat ik aan de tweede break toe was, maar het nummer bleek al gedaan te zijn..


conclusie: goed werk. maar ik zou de opbouw naar de breakdown toe iets gevarieerder maken met wat meer percussie-elementen en effecten. en een langer einde.


Posted by teknasia on Apr-22-2004 16:29:

Thx TOR!

contacteer me op msn voor een midi!
[email protected]


Ja, ik was van plan een 2de break te maken maar ik dacht dat er dan weer teveel mensen gingen reclameren over de duur van mijn nummer


Posted by Gladius on Apr-22-2004 16:33:

lekkere plaat! beetje dromerig zoals Jasper zei, sweet!


Posted by teknasia on May-25-2004 15:52:

thx thx!

Het geheel hier nog eens naar boven schoppen


Posted by SilentEagle on May-25-2004 16:35:

quote:
Originally posted by teknasia
thx thx!

Het geheel hier nog eens naar boven schoppen


Zonder nieuws over final version? tsss...


Posted by teknasia on May-25-2004 17:24:

quote:
Originally posted by SilentEagle
Zonder nieuws over final version? tsss...


ben eraan bezig

ma ben de laatste tijd veel aan mn eindwerk bezig dusja


Posted by DeSpErAtOs-X on May-25-2004 17:34:

hmmm ... leuk begin ... misschien een ietwat standaard bass ... dan leuke opbouw , lekker chill ... lekker Fx die ge gebruikt ... hmm trackje gaat rustig verder ... khoor de piano ... en herinner me ineens da'k al eens commentaar op deze track heb gegeven

goddamn use more nootjezzzz bij die piano

en de strings/pads staan ook wa te hard wat mastering betrefd ... en probeer mss eens een vocaltje op te nemen zoals ik in men laatste nummer heb gedaan ... ik heb ook maar zo'n 5euro kostende creative-labs micro gebruikt ... met desnoods alleen een whisper van Eternal ...


Posted by teknasia on May-25-2004 18:29:

mja het enige wa ik vond was zo een robot-achtige voice die "eternal" uitsprak


mja al direct de hele atmosfeer van de track naar de kl*te


mja need vocalist!!


Posted by BEACHBOY on May-26-2004 22:54:

yooo,
Wow! I love it!! Echt waar, volledig mijn stijl super... die "belletjes" op t einde zijn ook leuk



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.