TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- en liten svensk politisk poll
Pages (2): [1] 2 »
en liten svensk politisk poll
vad �r era st�llningar inom svenska partierna?
vilken sida h�ller ni p�?
ojd�.. j�mnt �n s� l�nge.. hoho
intressant. l�r bli j�mnt mellan de b�da blocken.
�r tyv�rr inte speciellt insatt i politik �verhuvud taget s� jag k�r p� blankt
r�star h�ger f�r jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 �r v�nsterstyre (bortsett fr�n ett f�tal perioder d�r vi faktiskt har haft h�gerstyre)
det patetiska �r att n�r h�gern v�l f�r chansen s� k�r v�nstern direkt p� fultaktiken och p�pekar att det inte skett n�gra f�r�ndringar, klart det inte hinner h�nda n�got p� en valperiod 
Fria Listan, det enda vettiga alternativet inom svensk politik. De �r dock inte s� stora. 
| quote: |
| Originally posted by Vizay r�star h�ger f�r jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 �r v�nsterstyre (bortsett fr�n ett f�tal perioder d�r vi faktiskt har haft h�gerstyre) det patetiska �r att n�r h�gern v�l f�r chansen s� k�r v�nstern direkt p� fultaktiken och p�pekar att det inte skett n�gra f�r�ndringar, klart det inte hinner h�nda n�got p� en valperiod |

det har visserligen bara g�tt en dag men man kan v�l ganska s�kert s�ga redan nu att de flesta h�r �r n�gorlunda h�gerinriktade.
jag misst�nkte detta redan innan pollen fr�n vad man h�rt utav folk.
samma sak m�rkte jag p� TC och d�rf�r skapade jag pollen.
Det �r ju knappast konstigt varf�r folk i djursholm �r mest h�gerinriktade men jag f�rst�r inte riktigt varf�r m�nga inom EDM skulle vara h�ger inriktade.
n�gon som har teori? 
personligen tycker jag (som utl�ndare) att sverige har varit (och fortfarande �r) f�r konservativt.
det �r inte regeringen som �r orsaken men befolkningen sj�lv. septembers euroval �r ett perfekt exempel av hur majoriteten av befolkingen tycker. det f�rklarar ocks� v�rf�r ni har s�dana stora problem med hela trance/rejvscenen och ordningar inom utelivet.
det borde �ndras totalt. det kommer med tiden dock, n�r v�r generation v�xer och f�r majoriteten i r�stresultatet.
avsett av det �r landet n�stan perfekt 
jag r�star p� h�gersida i holland f�rresten
| Originally posted by Vizay r�star h�ger f�r jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 �r v�nsterstyre (bortsett fr�n ett f�tal perioder d�r vi faktiskt har haft h�gerstyre) det patetiska �r att n�r h�gern v�l f�r chansen s� k�r v�nstern direkt p� fultaktiken och p�pekar att det inte skett n�gra f�r�ndringar, klart det inte hinner h�nda n�got p� en valperiod |
Blankt...
Som dbl �r jag inte s�rskillt insatt i politik och s� har alla partierna en del konstiga/knasiga id�er/�sikter. Dvs, jag brukar r�sta p� de som verkar minst fanatiska/extrema/dumma i huvud, vilket hittills har inneburit en blandning mellan center & h�ger.
| Originally posted by Smeagol Jag tycker sverige ar ett ganska trevligt land att leva i faktiskt. Och Sverige ar faktiskt forebild for manga andra lander. "Titta pa hur Sverige ser ut" ar ett argument for den sittande regeringen tycker jag. Klart det kan goras battre dock. ![]() Tror dessutom det mest beror pa att vi "slapp" andra varldskriget och hade forsprang under uppbygnaden efterat. Hinner inte handa nat pa en valperiod? Som den gangen pa nittiotalet (vilka ar det nu var) da de lyckades fixa ett ENORMT budgetunderskott med den lysande iden "vi sanker skatterna sa far vi in mer pengar". Kan nan farklara hur hogern far ihop det? Jag tanker sa har: For att bli typ stadsminister ar man i nuvarande system tvungen att vara olamplig till posten. For att man ar tvungen att armbaga sig fram. Vilket jag tycker att en stadsminsister/partiledare inte ska gora. Ni kanske fattar vad jag menar. Och att hela principen med pengar ar en valdigt egoistisk princip: jag tanker inte gora nagot for nagon annan utan att fa nagot tillbaka. Sa jag rostar pa det enda partiet som faktiskt forsoker angripa partiledarproblemet och som inte har ekonomisk valfard som sveriges slutgiltiga mal och definition av lycka. Go miljopartiet!! |
http://www.samuelsiren.com/retards.html
| Originally posted by reveal http://www.samuelsiren.com/retards.html |
hmm, egentligen gillar jag inte h�ger --> v�nster skalan, tycker inte riktigt den s�ger allt... men jag skulle nog placera mig sj�lv n�nstanns i mitten. alts�, jag �r v�ldigt liberal, men jag st�r �nd� f�r att alla ska f� ha r�tt till en vettig v�lf�rd.
gillar det politiska krysset b�ttre =)
och h�ller med scul det d�r med att vi �r v�ldigt konservativa, eller naiva kanske man ska s�ga... insn�ade �r ox� ett bra ord =)
Humans right!
Kommunismen har aldrig fungerat! Varf�r kan man undra! Finns egentligen bara ett svar p� det. F�r att Komunismens �verhuvuden varit kapitalister.
Kommunismen har aldrig pr�vats p� ett v�rdigt s�tt, i en demokrati!
Re: Humans right!
| Originally posted by moolow Kommunismen har aldrig fungerat! Varf�r kan man undra! Finns egentligen bara ett svar p� det. F�r att Komunismens �verhuvuden varit kapitalister. Kommunismen har aldrig pr�vats p� ett v�rdigt s�tt, i en demokrati! |
Humans right!
| Originally posted by dj_hysterix kommunism skulle �nd� suga, i en demokrati ocks�. |
| Originally posted by moolow Jas�! Ett mer konkret svar kanske ?? |
Du �vertygade inte mig att kommunism var bra genom argumentet att "det aldrig har pr�vats" iaf
Jag vet m�nga saker som inte har pr�vats, som det inte finns en m�jlighet i v�rlden att de skulle vara bra
du har j�vligt r�tt, kommunismen har aldrig fungerat, en av anledningarna �r som du s�ger att ledarna varit kn�ppa, men hur fan ska du ha en kommunistisk stat utan att ledarna f�r f�r mkt makt? hur ska du kunna ge en m�nniska s� mkt makt utan att det blir kn�pp? g�r liksom inte....
m�ste bara fr�ga ox�, hur menar du att dom var kapitalistiska?
| Originally posted by moolow Jas�! Ett mer konkret svar kanske ?? |
sj�lvklart h�ger...
pratade med AC. om detta f�rut. ganska intressant att majoriteten �r starkt h�ger utav trance addicts (f�rmodligen TC ocks�, vi har inte pollat d�r men jag f�r klart intryck utav stark majoritet utav h�ger folk d�r med)
(uppenbarligen inte samma som majoriteten utav folket i detta land)
kan det st�mma dock att psytrancers �r mer v�nster?
Ett annat problem f�r kommunismens l�nder har ju varit att de blivit minst sagt motarbetade av v�rlden (host, USA)
Att psyfolket �r mer v�nster,libirala, anarkistiska ser jag som sj�lvklart d� de �r dagens hippis.
Varf�r trancefolket �r mera h�ger kan jag dock inte finna n�gon lika klar bild av men n�gra tydliga tecken kan vi ju se p� stora pengar som finns i omlopp bland alla evangemang nere i Holland tex
Edit: Ett till tecken �r hysterin p� stora namn inom DJ-scenen. Den �r inte alls lika stor bland psyfolket. (jag f�rs�ker inte dela in "trance-folket" och "psy-folket" i tv� grupper nu finns inget som hindrar en att g� �ver gr�nsen f�rb�da!)