TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- varför just trance?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by CJ InterCity on Apr-23-2004 12:28:

Idea varför just trance?

jag antar att de flesta här tycker att trance är den bästa musikstilen (mig inkluderad ) men vad fick er att börja tycka om den här typen av musik?

jag hade aldrig ens vetat vad trance är för något om jag inte haft en tysk flickvän för 3 år sedan som råkade vara galen i PvD

Posted by dbl on Apr-23-2004 12:33:

ingen aning... hörde någon låt och gillade det bara

Posted by RebeL9 on Apr-23-2004 12:46:

för att det mesta annat är så jävla dåligt ;-)

Posted by Cloudburst on Apr-23-2004 12:49:

Har alltid haft en förkärlek för den elektroniska musiken helt enkelt...

Posted by Kamelen on Apr-23-2004 12:52:

säger bara sommarn 93 =) radio Age Of Love - Age Of Love (Jam & Spoons Watch Out For Stella Club Remix) den tog mig direkt.. sen dess har det vart elektronisk musik .. 95 va det happyhardcore =( dör.. 96 va det lite prodigy o sånt.. dock så tycker jag melodic trance`n börjar bli riktigt usel nuförtiden..visst släpps det ett o annat bra..men inte alls som 98/99/00 ....då va det mycket mycket bättre =).. men varför vi gillar musiken?..alla är olika =) vissa e svarta..vissa är bruna..vissa vita oxo... vissa gillar hårdrock..vissa hiphop..vissa trance.. vissa är skitfolk..vissa är bättre... jag tillhör de som lyssnar på trance...brun..och är Bättre! =) kramispotatis! kamelerna strikes back

Posted by SWE_TRANCE on Apr-23-2004 13:35:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Har alltid haft en förkärlek för den elektroniska musiken helt enkelt...

Samma här

Posted by ScuL on Apr-23-2004 14:09:

vet inte. när jag köpte mina första 'house' skiva i 1989 var jag redan i kärlek hehe. i 1993 började jag lyssna på hardcore.
trance kom på vägen mycket senare.. 1998 eller något? jag letade efter ett alternativ efter det gick inte så bra med hardcore scenen.
senare, i 2001 kom hardstyle.. jag var jätteglad att det hårda ljudet kom tillbax och det blev min favoritstil hittills. det är en perfekt medelväg mellan trance o hardcore

Posted by Kongo_kim on Apr-23-2004 14:22:

Började med att man lyssna på Sash! , Scooter, 666 och sånt. sedan hörde man Blank & Jones - Cream och då blev det trance man lyssna på

Posted by Kamelen on Apr-23-2004 14:38:

quote:
Originally posted by ScuL
vet inte. när jag köpte mina första 'house' skiva i 1989 var jag redan i kärlek hehe. i 1993 började jag lyssna på hardcore.
trance kom på vägen mycket senare.. 1998 eller något? jag letade efter ett alternativ efter det gick inte så bra med hardcore scenen.
senare, i 2001 kom hardstyle.. jag var jätteglad att det hårda ljudet kom tillbax och det blev min favoritstil hittills. det är en perfekt medelväg mellan trance o hardcore

så det finns levande varelser som vågar kalla sig människor som lyssnar på hardstyle?... nejdå =) skojar *kram*....dock är hardstyle för mig helt obegripligt =) ..men kul att det finns olika sorters människor =) men vem vet om 6-7 år kanske det heter Musik..då är det hiphop/elektronisk/klassisk/ och även gud förbjude "GABBER" kanske alla dessa är ihopsatt till stilen "musik"..jadu..vem vet..förutom J00F..ödet ligger i hans händer.. =).. kramispotatis!

Posted by ScuL on Apr-23-2004 14:58:

jag kan inte fatta att det finns folk som tycker att hardstyle är verkligen hård .. det är egentligen relativt lungt.
när man jämförer det med tung techno eller gabber är det inget.

jag säger alltid så här... jag lyssnar på allt mellan 135 och 220 BPM

Posted by MojjMojj on Apr-23-2004 15:50:

EDM har jag väll alltid gillat egentligen. bara att man inte fattat vad det var för musik.. varenda gång ngn satte på en trance-låt så flöt man med. Fatta inte riktigt att det var så mkt och att det fanns så mkt underbar musik förs ngra år sedan.. började väll lyssna på trance (oavbrutet) för typ 1 år sedan,, så jag är ny kan man säga innan var det rap o rock.

Posted by AC. on Apr-23-2004 17:36:

Säger som i alla andra diskusioner vi haft om detta ämne

Allt varit mera för det elektroniska, inget jag valt utan det har helt enkelt bara fallit sig så helt naturligt

Posted by RebeL9 on Apr-23-2004 18:57:

quote:
Originally posted by ScuL
jag kan inte fatta att det finns folk som tycker att hardstyle är verkligen hård .. det är egentligen relativt lungt.
när man jämförer det med tung techno eller gabber är det inget.

jag säger alltid så här... jag lyssnar på allt mellan 135 och 220 BPM

jag håller med dig. jag fattar inte ens varför det heter HARDstyle eftersom det inte låter speciellt hårt. Tycker snarare att det låter smörigt

Posted by ScuL on Apr-23-2004 19:07:

quote:
Originally posted by RebeL9
jag håller med dig. jag fattar inte ens varför det heter HARDstyle eftersom det inte låter speciellt hårt. Tycker snarare att det låter smörigt

det kommer så för att stilen kommer ursprungligt från hardhouse och oldstyle .. en kombination alltså..

nog om hardstyle nu vi snackar i en trance tråd

Posted by benni on Apr-24-2004 09:37:

jag lyssnade mycket på Prodigy och älskade deras musik stil (experience, music for the jilted generation) ... sen fick jag tag på en Ibiza skiva lite senare, med många '99 klassiker...
bilden på skivan visade också blågröna ibiza havet..
jag blev genast kär i trance..

.. länge lever trance

Posted by SteveTranz4ever on Apr-24-2004 11:46:

Jag är lat så jag postar en gammal post av mig själv

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det finns ingen låt utan det har alltid vart elektronisk musik för mig...

Visste inte ens hur man köpte musik som liten men jag spelade av det jag kunde från radion eller om brorsan hade nåt...
det första intresset man fick för musik var elektronisk musik, innan dess fanns inte musik för mig... Vi snackar ´80-tal och dom som fanns då var iaf.

Kraftwerk
jean michel jarre (Laser var ju så häftigt så man kunde dö & han hade tonvis med laser )
Depech Mode
Pet Shop Boys
Front 242
Nitzer Ebb
Mix Max skivorna(mixade skivor där dom lekte ihjäl sig med samplers)
Hithouse - Jack to the sound of the underground (har tom. vinyl singeln hemma nånstans)

I början av ´90-talet gick det över till den tidens TECHNO vilket då var allt med dunk och bizarra ljud som inte gick att spela på en vanlig gura.
LA Style - James Brown Is Dead
Techno Traxx samlingarna... lyssnade ihjäl mig på 1an & 2an.

Sen har det bara rullat på... har varit in på alla genres utom elektro.

Trådar i samma anda

http://www.tranceaddict.com/forums/...sk&pagenumber=1

Posted by GyLLe on Apr-24-2004 12:09:

för att de får en på bra humör, å man vill bara stampa hela natten lång!!!

men lyssnar ni andra bara på electonisk musik.. jag menar jag lyssr på både trance, hiphop, viss rock (syftar på Linkin Park, Limp Bizkit å sådan rock) för man kan faktiskt röttna på att lyssna på bara trance....

Posted by jofawe on Apr-24-2004 14:09:

jag ställde samma fråga i en poppis tråd på TC förra året.

Jag började med eurodance (e-type, snap, maxx mm mm) och sen "gled" man in på det i samband med att jag upptäckte p3mix

Jag har mitt Trance intresse Henrik (voxpop) och Marcus Stridsberg att tacka

Posted by CJ InterCity on Apr-25-2004 23:13:

jag trodde faktiskt att alla som skrev här skulle svara något i den här stilen:

"jag hade en holländsk polare som drog mig in i detta"

Posted by Smeagol on Apr-26-2004 06:53:

Flickvannen gjorde slut for ett ar sedan och jag var i akut behov att nagot annat som gjorde mig glad. Blev manga sena natter med mp3: or vid datorn.

EDIT:
man kan inte skriva kolon och ett o direkt efter utan att det blir sa har Jobbigt, mp3r ser inte sa snygggt ut... Eller finns det nat sant dar knep med bakslash?

Posted by SteveTranz4ever on Apr-26-2004 07:10:

quote:
Originally posted by Smeagol
Flickvannen gjorde slut for ett ar sedan och jag var i akut behov att nagot annat som gjorde mig glad. Blev manga sena natter med mp3: or vid datorn.

Trance/musiken har räddad många tunga stunder i ens liv...

Posted by Gaby on Apr-26-2004 11:49:

-96 på en klubb på Ios så fick jag mitt *shit det här är grejer*-upplevelse!! Innan hade jag nog bara varit på rave som jag tycket var coolt och kul men för alldelles knarkigt...

Posted by swe_Trancer on Apr-26-2004 21:24:

quote:
Originally posted by GyLLe
för att de får en på bra humör, å man vill bara stampa hela natten lång!!!

men lyssnar ni andra bara på electonisk musik.. jag menar jag lyssr på både trance, hiphop, viss rock (syftar på Linkin Park, Limp Bizkit å sådan rock) för man kan faktiskt röttna på att lyssna på bara trance....

jag lyssnar på ALL musik

Posted by Smeagol on Apr-27-2004 06:50:

quote:
Originally posted by swe_Trancer
jag lyssnar på ALL musik

Jag lyssnar BARA pa trance.

Posted by Aendy on May-06-2004 18:55:

quote:
Originally posted by MM3
Pulsen, adrenalinet, The never ending pulse,, som alltid finns där.

Harnån som jag blitt sur av att tex: vocal(DI)legat nere mitt på dagen? Alltså... fattaattjagärHOOKED.

Trance är (för mej) en inte så gammal ( Över allt )benämning.
Personal Jesus är ju lite i tiden av en speciell anledning och som fd shockare är ju brian warner numer en veteran bland den schangern.
Att ex skolden, (från KMFDM, senast MDMFK)ahh... sacha, lucia och timmens sköna tysksyntrock.. ,för att inte trampa Industry´arna på tårna.. är ju oxå en väg att patha sej igenom. he he..

HON ..som fick mej addicted va Danni Mmmmm.. ,och dancechartlist, en gång ett stående 19oo/lördag tema. tyvärr inte av samma goooa slag som det en gång va. Att jag börjat "spåna" I Hypertext Preprocessor för att hålla igång kreativiteten säjer väl lite I A F.v Antingen ÄR Tranc€ sååå naturligt eller så tycker man som en jag va tvungen att svara,, om "Techno och hur man bara kan lyssna på sånt"?!!!
*LeeeR*

Bwell Ppl. L/P/U ^_^;;

Öhh??? Are U drunk? Skriv inte som du pratar är du snäll, det är väldigt svårt att fatta då...

Pages (2): [1] 2 »