TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Flytta hemifrån! (dekoration m.m)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by keddo on Apr-27-2004 21:41:

Dunno Flytta hemifrån! (dekoration m.m)

Jepp, på lördag smäller det, ska flytta hemifrån . Sitter just nu och glor på room service och blev lite inspererad .
Kollar runt efter lite sköna grejer att inreda stället med. (har typ inget att ha på väggarna, och inte mycket att ha på marken heller för den delen ) skulle uppskatta alla tips jag kan få om någon skön sida / affär som säljer afficher, tapeter (gärna med nån lite "psykadelisk" känsla, eller nån stor fet bild från en livespelning t.ex.) alltså där dom säljer lite orginella prylar som man kan få stället att ha en soft känsla ...

kan vara vadsomhelst t.ex. någon skön slags belysning ni sett för nån tid sen. (men då menar jag inte nån tråkig, grå lampa från ikea eller så)

tack på förhand!

Posted by Rikard on Apr-27-2004 21:49:

ett tips är ju att inte ha förmkt kanske.. lovar att du tröttnar på det efter ett tag men en polare till mig har en rätt cool grej i sovrummet..

är som camouflagenät han satt upp i taket.. sa att det var grymt billigt köpt på ÖB själv har jag 1 backdrop från spacetribe (köpt på saturn return, finns att köpa på en hel del andra ställen med)

det blir rätt schysst ändå, har den rätt markerad på väggen typ

Posted by Laszlo on Apr-27-2004 23:06:

Spring ner till Eko och köp en stor tom ram. Typ 120x80 cm eller något likande. Sedan ramar du in alla biljetter och flyers från fester du varit på (och ENDAST fester du varit på) - det är en given sak på väggen hos alla clubbhoppers Det passar överallt, oavsett resten av dekoration/inredning i rummet.

Såhär såg min ram ut för någon månad sedan (än så länge ganska tom, men tids nog kommer jag fylla den Har även ett par 3-4 flyers ytterligare som jag inte satt dit.

Posted by keddo on Apr-28-2004 01:11:

huaa, kan inte sova blev för mycket kaffe ikväll

dioxys: nää .. antar att man inte ska överdriva, men vore ju lite fixa nåt kul iallafall

skön ideè lazlo .. synd att det inte blivit mycket fester på senaste för min del (pga olika orsaker)

tack för förslagen än så länge

Posted by Funfrock on Apr-28-2004 09:19:

quote:
Originally posted by Dioxys
är som camouflagenät han satt upp i taket.. sa att det var grymt billigt köpt på ÖB

en varning är att dem oftast luktar förjävligt. möjligt att det går att få bort genom att trycka in hela skiten i tvättmaskinen.

Posted by ScuL on Apr-28-2004 11:01:

@Laszlo.... OMG
om jag skulle göra det med alla mina flyers kunde jag avtäcka alla väggar i hela rumet!

Posted by Laszlo on Apr-28-2004 11:43:

quote:
Originally posted by ScuL
@Laszlo.... OMG
om jag skulle göra det med alla mina flyers kunde jag avtäcka alla väggar i hela rumet!

haha - det förvånar mig inte - hade jag bott i Holland hade jag nog också tapetserat mina väggar med flyers

Posted by lonne on Apr-28-2004 12:32:

snygg ide med ramen laszlo =)

Posted by P4z! on Apr-28-2004 17:10:

Thumbs up

http://www.posters4sale.com

Posted by Laszlo on Apr-28-2004 17:19:

quote:
Originally posted by P4z!

Fyfan vilka läckra posters! TACK! Går till favoriter direkt...(även om vissa kostar skjortan )

Posted by keddo on Apr-28-2004 17:20:

quote:
Originally posted by P4z!

snygga afficher! synd att dom var ganska dyra

Posted by jofawe on Apr-28-2004 18:04:

jag har bott i denna lägenhet i 2 år snart och ännu inte hängt upp nått på väggarna

Posted by keddo on Apr-28-2004 19:33:

quote:
Originally posted by jofawe
jag har bott i denna lägenhet i 2 år snart och ännu inte hängt upp nått på väggarna

tråkigt

kikade ut 2 st jag tyckte va ganska shyssta..

60x100

76x137

va tycker ni ?

Posted by Aendy on May-09-2004 14:32:

Hmm, istället för att, som Laszlo, ha en ram, har jag sedan jag flyttade hemifrån använt mitt modifierade IKEA-bord. Tidigare låg här flyers och vykort men numera har jag fotografier i bordet. Tyvärr är alltid bordet full med grejer så man måste möblera om på det för att kunna se allt...

Posted by n0bben on May-09-2004 15:52:

en back öl .. lite groggvirke .. shyst stereo, och ett bra bord med bra soffa.. det borde räcka

Posted by Laszlo on May-09-2004 17:42:

quote:
Originally posted by n0bben-
en back öl .. lite groggvirke .. shyst stereo, och ett bra bord med bra soffa.. det borde räcka

hmmm...groggvirke till en back öl?

Personligen skulle jag ALDRIG kunna leva utan mina skivspelare och allt det där - spelar ingen roll om jag så hade behövt bo i korridor med ett litet rum opå 17 kvadrat. Då skippar jag fan hellre sängjäveln och sover på golvet eller nåt. Datorn är såklart också ett måste.

Posted by Rikard on May-09-2004 17:46:

quote:
Originally posted by Laszlo

bo i korridor med ett litet rum på 17 kvadrat

välkommen till min värld

själv har jag en dator +midikeyboard och en stero på skrivbordet, sen en tv på andra sidan rummet också och två fotöljer plus en säng och garderob det är mitt rum det!

Posted by jofawe on May-09-2004 18:38:

quote:
Personligen skulle jag ALDRIG kunna leva utan mina skivspelare och allt det där - spelar ingen roll om jag så hade behövt bo i korridor med ett litet rum opå 17 kvadrat. Då skippar jag fan hellre sängjäveln och sover på golvet eller nåt. Datorn är såklart också ett måste.

Alltså Laszlo .. är inte din lägenhet på typ 18 kvadrat?

Posted by Laszlo on May-09-2004 19:14:

quote:
Alltså Laszlo .. är inte din lägenhet på typ 18 kvadrat?

hehe, nope...bor i en luftig trea på 71 kvadrat Delar med en barndomskompis - billigare än såhär kan man inte bo

quote:
välkommen till min värld

själv har jag en dator +midikeyboard och en stero på skrivbordet, sen en tv på andra sidan rummet också och två fotöljer plus en säng och garderob det är mitt rum det!

fyfan - gäller att kunna inreda smart om man ska få plats med så mycket på sånt litet utrymme

Posted by jofawe on May-09-2004 19:45:

quote:
hehe, nope...bor i en luftig trea på 71 kvadrat Delar med en barndomskompis - billigare än såhär kan man inte bo fyfan - gäller att kunna inreda smart om man ska få plats med så mycket på sånt litet utrymme

ofan, jag som fått för mig att du bor på campus =)

Jag har inte fattat det där med att inreda smart.. jag har förtusan en hel vägg här som är tom

måste köpa lite nya möbler, är inte alls nöjd med min tvyhlla osv...

Posted by Laszlo on May-09-2004 20:20:

quote:
ofan, jag som fått för mig att du bor på campus =)

Jo då, visst bor jag på Campus - men här finns annat än små skitiga korridorer vet du Det är iofs ganska ont om treor, så vi hade flyt som fick denna

Posted by Smekbar on May-09-2004 20:29:

quote:

själv delar man en trea här i lund, och jag fick det lilla rummet på typ 8-9 kvadrat... liiiite tajt så att säga, men det funkar får in allting jag behöver...

Posted by reveal on May-09-2004 20:58:

quote:
Originally posted by Aendy

Spot the old signature!

Posted by jofawe on May-09-2004 21:07:

quote:
Jo då, visst bor jag på Campus - men här finns annat än små skitiga korridorer vet du Det är iofs ganska ont om treor, så vi hade flyt som fick denna

tror jag inte på =)
iofs, jag vet att det finns treor nu.. har ju själv byggt 8 (stallvägen)

men ahapp.. där ser man
Själv bor man i en 43 kvadratmeter stor etta i centrala växjö =)

quote:
själv delar man en trea här i lund, och jag fick det lilla rummet på typ 8-9 kvadrat... liiiite tajt så att säga, men det funkar får in allting jag behöver...

vart ligger den?
jag har ett gäng kompisar som bor i små skitiga ettor på 17 kvadrat i lund =)

Posted by reveal on May-09-2004 21:09:

Har man mer än 20 kvadratmeter ska man vara sjukt glad

Pages (2): [1] 2 »