TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Assorted Trance Volume 12

Posted by Johan (DJ Irish) on May-05-2004 10:45:

Talking Assorted Trance Volume 12

Halloj!

Sist postade jag en l�nkt till en ny hard trance mix jag gjort och denna g�ngen blir det en l�nk till min senaste uplifting-trance mix

Mixen gjordes i m�ndags och kanske inte �r fylld med osl�ppta promos men jag gillade l�tarna skarpt s� jag k�nde det var dags att g�ra en mix med dom.

Right click and choose "Save target as.." to download DJ Irish's Assorted Trance Volume 12

Right click and choose "Save target as.." to get Cue-sheet

Tracklist:

01. Solid Globe - Sahara - Fundamental Recordings
02. Sander Van Dien - Terms - Twisted Pulse
03. Greg Murray - Ursa Majoris - Platipus
04. Smith & Pledger - Forever (Original Instrumental Mix) - Anjuna Beats
05. Hiver & Hammer - Fusion - Cookies & Cream
06. Ryan G - Emoticon (Octagon Remix) - First Second
07. Urban Lea - Spellcast - Simply Recordings
08. Primo Lux - Turn Point - Galactive
09. TimeOK - Seven Floating Ways (Octagen Remix) - Above The Sky
10. Terry Bones vs. Fred Baker - Return to Innocence (Mr. Sam's Tears in Heaven Interpretation) - Vandit
11. Love Fist - Hanging on a String (E-Craig Mix) - RR Recordings
12. John '00 Fleming vs. Astral Projection - Mahadeva (John '00 Fleming Mix) - JOOF
13. Salt Lake - Rendezvous (Recluse Remix) - Dedicated

Posted by montana on May-05-2004 14:14:

najs mix, men �r det inte john askew's mix p� introspection som �r l�t #10, jag h�rde att vandit fucka up labelingen p� 12":an, s� dom bytte plats p� introspection (john askew mix) & return to innocence (mr sam's tears in heaven interpretation)

Posted by Johan (DJ Irish) on May-05-2004 14:16:

quote:
Originally posted by montana
najs mix, men �r det inte john askew mix introspection som �r l�t #10, jag h�rde att vandit fucka up labelingen p� 12":an.

aj fan, det visste jag inte. Hur kan jag kolla up det med 100% s�kerhet?

Posted by montana on May-05-2004 14:20:

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=179369
yup, jag �r 100% s�ker

Posted by Glorie on May-05-2004 19:48:

King ahhhh

-weeeeeeeeeeeeee va bra och sn�ll du e Irish men jag h�nger inte med riktigt. jag l�ste iofs inte noggrant den andra tr�den om att skivbolagen var sura p� dig f�r att du gjorde mixar? men s� vitt jag fattade s� skulle du ta bort mixarna fr�n n�tet och inte l�gga ut fler? vad �r det jag missar?

glad i h�gen �r jag i vart fall, eftersom vi f�r tillg�ng till din AT 12 �nd� taaaaack s� mycke

har lyssnat igenom den lite l�tt och kan v�l bara n�mna att det e ett mycket fint l�tval jag hade inte h�rt alla l�tar..hade bara h�rt 3 eller n�t s� de var en treeeeevlig upplevelse. k�nns som jag inte e up-to-date kanske.. hehe, vet iofs inte hur nya l�tarna �r.

MEN jag m�ste po�ngtera en sak...l�ten vid 14 min e riktigt bra (neee, f�r inte min cue att fungera som den ska ) och jag tror jag ska ge dig en stj�rna i himlen som tog med Forever, en av mina favoritl�tar Just NU och sen den l�ten efter... Fusion! Allts�, jag hade h�rt den n�nstans innan.. vet inte var bara.. kan ha varit p� n�n radio eller p� n�n fest! jag vet bara att jag har h�rt den f�rut, men inte vetat namnet p� den. en riktig ID-l�t f�r mig allts�! asbraaa ju weeee... sen den som spelas vid 33 minuter, jag vet inte vilken det e heller men den har jag ocks� varit p� jakt efter och allts� inte vetat namnet p�. en mix i min smak allts�. det kanske e samma l�t, vet inte.. hehe

mja, nu ska ja lyssna lite mer p� mixen mums

Posted by Johan (DJ Irish) on May-06-2004 08:00:

Re: ahhhh

quote:
Originally posted by Glorie
-weeeeeeeeeeeeee va bra och sn�ll du e Irish men jag h�nger inte med riktigt. jag l�ste iofs inte noggrant den andra tr�den om att skivbolagen var sura p� dig f�r att du gjorde mixar? men s� vitt jag fattade s� skulle du ta bort mixarna fr�n n�tet och inte l�gga ut fler? vad �r det jag missar?

glad i h�gen �r jag i vart fall, eftersom vi f�r tillg�ng till din AT 12 �nd� taaaaack s� mycke

har lyssnat igenom den lite l�tt och kan v�l bara n�mna att det e ett mycket fint l�tval jag hade inte h�rt alla l�tar..hade bara h�rt 3 eller n�t s� de var en treeeeevlig upplevelse. k�nns som jag inte e up-to-date kanske.. hehe, vet iofs inte hur nya l�tarna �r.

MEN jag m�ste po�ngtera en sak...l�ten vid 14 min e riktigt bra (neee, f�r inte min cue att fungera som den ska ) och jag tror jag ska ge dig en stj�rna i himlen som tog med Forever, en av mina favoritl�tar Just NU och sen den l�ten efter... Fusion! Allts�, jag hade h�rt den n�nstans innan.. vet inte var bara.. kan ha varit p� n�n radio eller p� n�n fest! jag vet bara att jag har h�rt den f�rut, men inte vetat namnet p� den. en riktig ID-l�t f�r mig allts�! asbraaa ju weeee... sen den som spelas vid 33 minuter, jag vet inte vilken det e heller men den har jag ocks� varit p� jakt efter och allts� inte vetat namnet p�. en mix i min smak allts�. det kanske e samma l�t, vet inte.. hehe

mja, nu ska ja lyssna lite mer p� mixen mums

Kul att du gillade mixen Glorie! Tur att jag lyckades tr�ffa in de d�r l�tarna du tyckte om

Jo, det d�r med skivbolaget som klagade. Jag har tagit bort alla mixar som inneh�ller l�tar fr�n n�got av deras bolag och dotterbolag (en heldel s�dana) och jag kommer nog aldrig inkludera n�gra av deras l�tar i mina mixar igen. Dock har jag inte slutat ge ut mixar helt och h�llet. Jag bara undivker de bolag som klagar hehe

...se hur l�nge jag kan g�ra det..

Posted by GyLLe on May-11-2004 01:10:

06. Ryan G - Emoticon (Octagon Remix) OJOJOJ den var riktigt bra!!!

Bra mixning rakt igenom.. Med andra ord en riktigt bra Mix � mkt bra l�tval!!!

Posted by reveal on May-11-2004 14:27:

Det har insmugit sig ett litet fel i cue-filen. Det h�nvisas till mp3-filen med ( och ) utbytta mot [ och ], men det kanske ni har m�rkt

Posted by Johan (DJ Irish) on May-11-2004 14:40:

quote:
Originally posted by reveal
Det har insmugit sig ett litet fel i cue-filen. Det h�nvisas till mp3-filen med ( och ) utbytta mot [ och ], men det kanske ni har m�rkt

Korrekt! Ett litet miistag fr�n min sida. Men det ska st�mma nu om ni laddar ner cue-filen fr�n l�nken

Posted by CJ InterCity on May-11-2004 15:58:

quote:
Originally posted by montana
vandit fucka up labelingen p� 12":an, s� dom bytte plats p� introspection (john askew mix) & return to innocence (mr sam's tears in heaven interpretation)

�h va synd, jag f�redrar faktiskt Return To Innocence

j�vligt sk�n mix i af