TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Het grote progressive topic
Pages (20): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »
Het grote progressive topic
Aangezien progressive hier nu (eindelijk
(bloed,zweet en tranen) wel net zo groot is als trance. Vind ik dat het wel tijd is voor een topic alleen maar voor progressive.
Dus post hier alles maar mixen, tracks, feestjes etc.
ik begin wel met het posten van een heel lekker mixje:
_________
ROUZBEH DELAVARI
Rouzbeh has always been interested in music and especially the electronic styles. Listening to everything from old hardcore cd's to new progressive house tracks and lots of styles in between such as goa/trance, breakbeat/bigbeat, tribal and many others opened his mind for many different areas.
It all began one day almost ten years ago with one of his friend giving him a Thunderdome cd
, this may have been the first time he came in contact with the energy that radiates from most of the electronic oriented music.
From that moment on he's been truly commited to this and worked his way up in the understanding of the music. To produce music has been a natural instinct that he's been following so strongly. Even tho the fields are endless, there's a basic pillar that keep him going. This is best described as rhythm and drums in all ways. As long as they can take you in a strong grip and bounce you all around, he's satisfied.
THE MIX: Rouzbeh Delavari - Live Playitnow Radio 30-04-2004 Part2
TRACKLIST
01 Yilmaz Altanhan - Eighties (�zgurs Petterish Mix)
++ Innerzone Orchestra - Manufactured Memories
++ Innerzone Orchestra - Wrong Number
02 Gus Gus - Anthem
03 Ron Carroll - Come Into My Life (A Bit Dated Mix)
04 Jark Prongo - Running Wild
05 Meat Katie - Cant Hear Ya (Chicken Lips Remix)
06 Chicken Lips - He Not In (Mutinys Real Life Mix)
07 Petter - Why Are The Pretty Ones Never Insane
08 U&K - Hammer
09 Piliavin & Zimbardo - Screaming Trees
10 Irene Grandi - Prima Di Partire (Planet Funk Instrumental)
11 Retarded Funk - My Hat Is High
vooral die U&K - Hammer 
NICK WARREN
A much-loved trance and progresive DJ who got his start playing dub, hip-hop, acid house and other various styles in Bristol, UK in the early 90's. Most notably was the tour DJ for Massive Attack during their first major tour of the USA. Had an extremely popular residency at Liverpool-based nightclub Cream in the mid-90's, and further bolstered his reputation as one-half of production team Way Out West, which had massive club hits with the singles "Ajare" and "The Gift". His global circuit DJing and work with Way Out West continue to this day.
Nu te downloaden op djmixes2k.com een meesterlijk lange set van Nick Warren.
01 000:00 Invisible Inc - Stars
02 009:16 ID
03 016:19 U2 - Ultraviolet (Remix)
04 023:44 well known
05 029:50 Panoptic - Surface
06 037:07 Panoptic - Harmonic Germs
07 043:44 Killahurtz - West on 27th (Sleepfreaks Mix)
08 051:30 ID
09 058:08 ID
10 065:10 ID
11 071:26 ID
12 080:02 Sander Kleinenberg - My Lexicon
13 086:45 Portobella - Freakin' In Stereo (Michael Gray Club Mix)
14 092:53 ID
15 098:57 Lys & Gigy S - Your Love (Dub Mix)
16 104:57 ID
17 112:23 Way Out West - Killa
18 121:35 ID
19 128:40 ID
20 131:50 Sasha - Magnetic North (Subsky 'In Your Face' Mix)
21 139:05 well known with some I love you vocals
22 144:28 Gill Norris - Forme (Leama & Moor Remix)
23 151:41 ID
24 155:41 ID
25 162:54 Petter - All Together
26 167:37 ID
27 177:08 The Beloved - Sweet Harmony (Kosmas Epsilon & Zorz 'Northern People' Bootleg Mix)
28 187:13 ID
de die-hards zullen het al wel weten , maar grootmeester Yunus Guvenen komt een bezoekje brengen aan Earth 
de gehele line up ziet er zo uit :
11.06.2004 in Melkweg, Amsterdam
dj's Yunus Guvenen, Andy Jarrod, Per
Heerlijk topic dit
Thanks voor die Rouzbeh Delavari set Magrec
en ik had het inderdaad gehoord van Yunus Guvenen, dat lijkt me wel wat!
Binnenkort komen trouwens ook de sets van Likwit en Elusive (May Oslo Nights) op djmixes2k te staan 
| quote: |
| Originally posted by joesterizor de die-hards zullen het al wel weten , maar grootmeester Yunus Guvenen komt een bezoekje brengen aan Earth ![]() de gehele line up ziet er zo uit : 11.06.2004 in Melkweg, Amsterdam dj's Yunus Guvenen, Andy Jarrod, Per |

| Originally posted by joesterizor de die-hards zullen het al wel weten , maar grootmeester Yunus Guvenen komt een bezoekje brengen aan Earth ![]() de gehele line up ziet er zo uit : 11.06.2004 in Melkweg, Amsterdam dj's Yunus Guvenen, Andy Jarrod, Per |
Toch wel opmerkelijk dat prog nu zo�n hype is en dat veel trance mensen opeens prog luisteren. Is natuurlijk niks ergs maar het valt me wel op!
na ff doorbijten vind ik dit wel lekker nummer; Nikola Gala - Swing To Harmony
of valt dit niet onder prog
tis iig mooi nummerke
| Originally posted by basvh Toch wel opmerkelijk dat prog nu zo�n hype is en dat veel trance mensen opeens prog luisteren. Is natuurlijk niks ergs maar het valt me wel op! na ff doorbijten vind ik dit wel lekker nummer; Nikola Gala - Swing To Harmony of valt dit niet onder prog tis iig mooi nummerke |

| Originally posted by SnuggLe Die mensen worden nu gewoon verstandig! |
| Originally posted by SnuggLe Hype?? Hype!?? Nee man! ![]() Ik haat het woord hype ![]() Die mensen worden nu gewoon verstandig! |
Het wachten is op Progessation by Id-T
| Originally posted by basvh hahah ja zo kan je het ook in je eigen straatje lullen! Ik denk dat als sander kleinenberg 2 jaar geleden die everybody feesten had gegeven dat ze niet zo populair waren geweest. dus is het gewoon een hype want iedereen lult erover Het wachten is op Progessation by Id-T |
ook al aardig succesvol.
| Originally posted by TranceFool Wat bedoel je precies met deze opmerking? |
vergeten, voor ik weer veel geflame krijg
De meest slaapwekkende muziek ever.
Ben nog nooit op een feest zo ingekakt als bij Sander Kleinenberg in de Q. Wat snuggle al zei: smaken verschillen 
| Originally posted by New Wave De meest slaapwekkende muziek ever. Ben nog nooit op een feest zo ingekakt als bij Sander Kleinenberg in de Q..... |
Pqm - My Parts fall out
Steve May - Open day (Chable remix)
Michael Burns en ga zo maar door. Hetzelfde geldt voor Sander K en Digweed etc. Ik ben deze dj's pas later gaan waarderen omdat ze nu gewoon andere (in mijn ogen betere) tunes draaien. Deels is mijn smaak ook veranderd natuurlijk maar ik denk dat wanneer je nu naar progressive luistert je het niet meer zo slaapwekkend zult vinden als voorheen
zie mijn sig
| Originally posted by Partyhardy! Nou in vergelijking met toen (want de avond waar je het over hebt is al weer een tijdje geleden) is de progressive sound drastisch veranderd! Als ik naar producties en sets van een paar jaar terug luister val ik ook in slaap (uitzonderingen daar gelaten). Bijvoorbeeld Anthony Pappa moest ik niets van hebben. En als je nu kijkt! Geniale sets. In zijn top alleen maar knallers! Ik noem een Stel & Good Newz - Particle Pqm - My Parts fall out Steve May - Open day (Chable remix) Michael Burns en ga zo maar door. Hetzelfde geldt voor Sander K en Digweed etc. Ik ben deze dj's pas later gaan waarderen omdat ze nu gewoon andere (in mijn ogen betere) tunes draaien. Deels is mijn smaak ook veranderd natuurlijk maar ik denk dat wanneer je nu naar progressive luistert je het niet meer zo slaapwekkend zult vinden als voorheen |
| Originally posted by Optimus zie mijn sig |
Sasha & John Digweed - Essential Mix
Deze set mag natuurlijk niet ontbreken in deze thread
Heerlijk!
Sasha & John Digweed - Essential Mix 08-05-2004
01 ID
02 Virtualmismo - Mismoplastico w/ VFR - Tranceillusion (Acapella)
03 Mirabeau - Don't Stop, Go
04 Angel Moraes - Heaven Knows (Galvatron Dub) w/ Apollo 440 - Raw Power (Acapella)
05 Stereogen - Hi-Q
06 Victor Calderone - Resonate (DJ Vibe mix)
07 ID
08 Bart van Wissen - One Reason
09 D Troy - Sixteen U (Antoine 909 Mix)
10 X-Press 2 - Strobelight Silhouette
11 ID
12 Way Out West - Apollo
13 Uberzone & Rennie Pilgrem - Cous Cous (Royale Mix)
14 Freeland/Wink/Middleton - Rise Above
15
16 Spektrum - Kinda New (Tiefschwarz Dub)
17
18 Primal Scream - Some Velvet Morning (Luke Fair Dub Edit)
19 Chris & Kai vs. Levin - Gone to Heaven
En hier kun je hem luisteren=>
Sasha & John Digweed - Essential Mix
Super set en vooral ID 11 is echt waanzinnig!
(zap naar 2uur en acht minuten whehe)
H�, dit gaat de goede kant op. Hier kan ik eindelijk nederlands lullen en het gaat nog over progressive ook!
Mijn favo is Harry Lemon, heerlijk gewoon.
| Originally posted by Red Room H�, dit gaat de goede kant op. Hier kan ik eindelijk nederlands lullen en het gaat nog over progressive ook! Mijn favo is Harry Lemon, heerlijk gewoon. |
De meeste Progressive trance
Erg goeie muziek over het algemeen.
De meeste Progressive house
Meestal saaie eentonige slaapverwekkende zooi met een beat erdoorheen die meestal onder de 130bpm ligt. net als de meeste gewone house. En house die op Rush feesten gedraaid word vind ik al helemaal niet om aan te horen.
Wat ik het meest luister qua prog zijn James Holden, Luke Chable, Lemon8, Schulz etc. Dit is meestal thuis of op me MD.
Maar op een feest/club avond hoor ik ze het liefst aan het begin v/d avond en aan het eind toch wel wat steviger.
| Originally posted by Original De meeste Progressive trance De meeste Progressive house Wat ik het meest luister qua prog zijn James Holden, Luke Chable, Lemon8, Schulz etc. Dit is meestal thuis of op me MD. Maar op een feest/club avond hoor ik ze het liefst aan het begin v/d avond en aan het eind toch wel wat steviger. |

| Originally posted by tango Mja, dit vindt ik wel een hele grappige post. Net alsof het bpm iets met de soort muziek te maken heeft. Wist je dat holden zn laatste producties allemaal rond de 125 bpm liggen? Hetzelfde met het meeste andere spul wat uitkomt op zijn label border community. Dus eerst geef je aan dat je spul onder de 130 maar saai vindt en vervolgens geef je aan naar holden,chable en schulz te luisteren die ook rond de 130 zitten |
| Originally posted by Original ok ok.. maar nou hak je gelijk te veel in op ��n opmerking over het bpm. Ik weet ook wel dat die holdens etc. producties ook onder de 130 liggen. Over het algemeen vind ik het onder de 130bpm te laag, en daarom die opmerking... Maarja til er niet te zwaar aan, de rest is ook maar een mening. |
Sasha 6 hr set @ Fabric 24 Juli
Wie gaan ermee