TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Gamla Mixar i Repris: #1

Posted by Johan (DJ Irish) on May-13-2004 11:40:

Gamla Mixar i Repris: #1

Jo, p� senare tid har jag f�tt en massa f�rfr�gningar om var man kan f� tag p� mina tidigaste alster n�r det g�ller mixar. Tidigare har alla mina mixar varit tillg�ngliga samtidigt fr�n min hemsida men med tiden har detta blivit om�jligt med h�nsyn till utrymme och bandbredd. D�rf�r fick de gamla mixarna tas bort.

Hursomhelst, efter en massa f�rfr�gningar ins�g jag att n�got beh�vdes g�ras. S� jag startade en liten Golden Oldies serie d�r ett v�l utvalt set blir tillg�ngligt igen, med alla sina sk�nhetsfel fr�n den tiden, under en begr�nsad tid.

F�rst ut m�ste bli den f�rsta mixen jag la ut offentligt: DJ Irish's Essential Hard Trance Volume 1.

Den �kte ut p� Napster i januari 2000 och jag TROR jag mixade ihop den samma m�nad men jag �r inte helt s�ker. Det �r en av de mixar jag genom �ren fick mest respons p� och jag t�nkte om n�gon h�r skulle vara intresserad av att h�ra hur Hard Trance l�t vid sekelskiftet s� g�r jag den tillg�nglig �ven h�r

Varning f�r lite grova mixar emellan�t hehe

Ladda ner mixen h�r

H�mta cue-sheet h�r

Tracklist:

01. Vectrex - Meteor (Jam X & De Leon rmx) - Koma Tunes
02. Steve Morley - Reincarnation (Jam X & De Leon rmx) - Neo Records
03. Terra W.A.N - Ease the pressure (Dumonde rmx) - Xtra Nova
04. Vectrex - Meteor (Endymion rmx) - Koma Tunes
05. Azzido Da Bazz - Dooms Night (Jam X & De Leon rmx) - ClubTools
06. K - Waveshaper - Tracid Traxx
07. Cores - Iowa - Noom
08. A.S.Y.S - Acid Save Your Soul - Tracid Traxx
09. Hennes & Cold - Second Step - Tracid Traxx
10. Der Verfall Der - Verfall (K rmx) - White Label
11. Nature One & Jam X - Lost in Emotions - Tetsou
12. Dj Jam X joins B.I.A - Das Licht - React
13. Green Court Follow Me (Dumonde rmx) - Club Guerilla
14. Insider - Boots on the Run (Mellow Trax remix)
15. Dj Jam X & De Leon - Hold It! - Chaos Records

Som ni ser �r den r�tt dominerad av grabbarna bakom Dumonde - JamX & De Leon

Posted by ice_key on May-13-2004 12:04:

Fy f*n vilket �s det var p� den mixen

10 po�ngare @ alla DuMonde / JamX & De Leon =D

Posted by Sand Leaper on May-13-2004 12:22:

Ahhh, oldschool hard trance Dumonde liker jeg. Das Licht er bare uber Skal dra ned denne n�r jeg kommer hjem, takker s� meget! Hadde faktisk tenkte � pr�ve � finne denne p� DC da jeg s� tracklisten p� assortedtrance.com

Posted by Johan (DJ Irish) on May-13-2004 12:25:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Ahhh, oldschool hard trance Dumonde liker jeg. Das Licht er bare uber Skal dra ned denne n�r jeg kommer hjem, takker s� meget! Hadde faktisk tenkte � pr�ve � finne denne p� DC da jeg s� tracklisten p� assortedtrance.com

hehe, jag hade vissa aningar att du skulle nappa p� den.

Lite l�ngre fram t�nkte jag l�gga ut min allra f�rsta mixar som jag br�nde p� CD. Gjorda 1997 och n�stan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit

Posted by montana on May-13-2004 12:50:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Gjorda 1997 och n�stan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit

mmmm...d�r har det sl�ppts lite mumsiga l�tar
som
earthbound - essence of life (j00f mix)
earthbound - phuturistic journey (d&a mix)
johan claesson - hooliganz on acid (d&a remix)

ok alla dessa var sl�ppta 1999-> men �nd�

Posted by Sand Leaper on May-13-2004 13:07:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Lite l�ngre fram t�nkte jag l�gga ut min allra f�rsta mixar som jag br�nde p� CD. Gjorda 1997 och n�stan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit

Hal Stucker - The World Is Flat, K90 - Bombjack, Bitcrusher - 16bit, Pablo Gargano etc. Yummy yummy Du kunne ikke tenke deg � uploade en miks med den typen saker som spilles p� Classic Techno p� DI ogs�?

Posted by Johan (DJ Irish) on May-13-2004 13:21:

quote:

Hal Stucker - The World Is Flat, K90 - Bombjack, Bitcrusher - 16bit, Pablo Gargano etc. Yummy yummy Du kunne ikke tenke deg � uploade en miks med den typen saker som spilles p� Classic Techno p� DI ogs�?

Jag gjorde en mix med en massa h�rliga gamla klassiker fr�n 1993/1994/1995 men den blev jag aldrig riktigt n�jd med s� den sitter mest p� min h�rddisk och blir ignorerad.

Har l�nge t�nkte p� att g�ra en ordentlig mix med oldschool l�tar men jag �r p� tok f�r d�lig p� att ta mig tid till det. Men jag kan ju inte fly fr�n mitt ansvar hur l�nge som helst hehe

Posted by Rikard on May-13-2004 13:48:

quote:

K90 har jag inte h�rt n�got fr�n p� l�nge, de sl�ppte ny singel f�rra �ret va? har det h�nt n�got mer?

Red snapper ligger mig varmt om hj�rtat!

Posted by montana on May-13-2004 14:36:

ok, har lyssnat igenom mixen, den �r v�����ldigt najs, some engelsm�nnen skulle s�ga, cheers mate

Posted by Sand Leaper on May-13-2004 15:52:

quote:
Originally posted by Dioxys
K90 har jag inte h�rt n�got fr�n p� l�nge, de sl�ppte ny singel f�rra �ret va? har det h�nt n�got mer?

Red snapper ligger mig varmt om hj�rtat!

Bombjack er en gammel l�t, f�r de begynte � gi ut saker p� Recover (Red Snapper er en av dem). P� denne tiden ga de ut mer knallharde acid trance saker p� Telica og Choci's Chewns enn de hard house pregede sakene de gj�r n�. Sjekk Fusion / Sabre Tooth (CC) og Bomb Jack / Fuse (Telica) for � h�re litt mer av det.

http://www.discogs.com/artist/K90

Posted by Glorie on May-13-2004 16:00:

ska genast dra hem tick tack irish I'll be back

Posted by fede on May-13-2004 16:20:

Thumbs up

bra l�tar
hade inte h�rt n�gon av dem innan..
tack f�r mixen

Posted by Kongo_kim on May-13-2004 16:41:

Kommer ih�g jag ladda ner den f�rut p� AG. j�vligt bra.

hehe 1 MB/sek fan vad nice

Posted by Laszlo on May-14-2004 02:45:

tankar fort som fan....

(lyssnar i morgon n�r jag nyktrat till )

Posted by Glorie on May-14-2004 15:10:

King

hehe, ja.. de var ju inte m�nga man h�rt precis... hade tex aldrig h�rt en h�rd remix av meteor innan.. coolt.

Hold it, Das Licht & Waveshaper e ju riktigt feta

jag trodde den hette second trip, den d�r l�ten av Hennes & Cold.. fast det e nog First step va?

Skitbra mix Irish! taggar

Och det �r mer �n grymt att du t�nkt posta de �ldre mixarna

Posted by Sand Leaper on May-14-2004 15:25:

quote:
Originally posted by Glorie
jag trodde den hette second trip, den d�r l�ten av Hennes & Cold.. fast det e nog First step va?

De har en l�t som heter The Second Trip ogs�

Posted by Smekbar on May-14-2004 15:52:

v�ldigt v�ldigt sk�n m�ste jag s�ga...

mixen inneh�ller ju en av mina favoritl�tar n�nsin ocks�...
A.S.Y.S - Acid Save Your Soul
den �r s� sjukt sjukt sjukt bra s� det finns inte TB303an i den �r s���� underbar

Posted by moolow on May-17-2004 09:22:

Dancing Dude Mmm

Man kan inte annat �n att minnas
tillbaka till Clara!!

Steven Gore - Control me (Club mix)
Binary finary 2000 (JamX & DuMonde rmx)
Asys - Acid nightmare (Warmduscher remix)
Jonah - Sss..listen

Posted by Kamelen on May-19-2004 22:08:

K - Waveshaper =) det �r en gamal goding fr�n Kai Tracid gillar mellow trax remixen oxo