TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Gemensam insamling till TrancEaddict
Pages (4): [1] 2 3 4 »

Posted by St_Andrew on May-16-2004 21:06:

Gemensam insamling till TrancEaddict

[update]H�r kan ni s�tta in era pengar (clearingnummer innom parantes): (3048) 3048 21 66 401[/update]

Jag o glorie funderade lite p� det h�r med swamper och hur mycket pengar han l�gger ner p� TA egentligen... vi kom iaf fram till att han l�gger ner j�ttemycket pengar p� sajten och vi t�nkte vidare p� vad som skulle h�nda om han skulle f� f�r sig att l�gga ner TA... ingen trevlig tanke vi tycker iaf att TA gett oss j�ttemycket och t�ntke att vi skulle visa v�r uppskattning lite och det genom att vi fr�n sweta (helt och h�llet frivilligt s�klart) donerar pengar till Swamper och tranceaddict.

s� h�r har vi t�nkt:

1. alla som vill donera till Tranceaddict s�tter in valfritt belopp (i j�mna tiotal) p� ett konto (jenny har ett som hon ska anv�nda bara f�r detta ). N�rmare uppgifter kommer om detta senare.

2. Vi donerar sedan alla de pengarna p� samma g�ng till swamper och s�ger att det �r en g�va fr�n sweta. I samband med transaktionen talar vi om vilka som varit med och bidragit, men inte med hur stor summa.

Anledningen till varf�r vi valt att g�ra p� detta s�ttet och inte bara skapa en tr�d d�r vi uppmanar folk att donera via paypal beror p� att vi tror detta f�r ett st�rre utslag och att folk nog inte skulle donera pengar annars. Det har ocks� med "Sweta-g�van" vi tidigare talade om att g�ra, d.v.s. en samlad gemensam g�va. P� detta s�tt kanske vi �ven blir ett f�red�me f�r andra landsforum.

Vid transaktion �ver PAYPAL utg�r 1,5% avgift, allts� 1,50 p� 100 kr.

Om glorie inte k�nns som r�tt kvinna f�r posten (att leka kass�r dvs ) g�r det givetvis bra med ngn annan ur skaran

L�ter detta intressant? DISCUSS

Posted by Glorie on May-16-2004 21:14:

Confused

fin id� ja var ju iofs med i tankearbetet v�rt m�l �r $100 (cirka 750 kr) (fast har de dollar i Canada? hmmmmmm.)

f�r vi ihop det m�nntro?

Posted by Laszlo on May-16-2004 21:16:

Tycker jag l�ter som en skitbra id�. En hundralapp eller tv� tycker jag man borde kunna offra - jag menar, vissa av oss sitter ju h�r 24/7....s�, �ppna upp ett konto, langa hit kontonumret, sen �r det bara att b�rja skramla...

Posted by St_Andrew on May-16-2004 21:18:

jag �r p� att sk�nka 100kr iaf kanske mer om alla andra g�r det

Posted by Glorie on May-16-2004 21:19:

kul med fina svar redan! en hundring ska ja l�tt sk�nka..

Posted by ScuL on May-16-2004 21:45:

en likadant sammling f�r en holl�ndskt partysida resulterade i n�stan 2000 euro :P lol
jag gav 10 euro d� s� 100 sp�nn kan jag l�tt sakna f�r TA ocks�

tror att du kommer att hitta 100 CS$ marken l�tt

Posted by Rikard on May-17-2004 09:45:

s�ger detsamma men vad skulle det vara f�r present?

Posted by CJ InterCity on May-17-2004 10:27:

efter helgens bravader �r vi n�stan skyldiga att donera

Posted by dbl on May-17-2004 10:51:

jod�.. kan nog t�nka mig att sk�nka lite pengar.. om jag nu f�r n�gra pengar denna m�naden.. man vet ju aldrig.. hehe

Posted by Sand Leaper on May-17-2004 12:05:

Godt initiativ, men tviler p� at Swamper vil ta imot pengene. Vet at han har en prinsipp sak p� at han driver denne siden fordi han synes det er morro og at han har nektet � be om penger p� noe som helst vis, og at han den dagen han trenger penger for � drive siden vil ta den ned.

Men for all del, er verdt et fors�k, men dere b�r nok sp�rre mannen selv f�r dere begynner � donere.

Posted by keddo on May-17-2004 13:39:

japp, skulle l�tt kunna sk�nka ett par hundringar, fr�gan om vi kan lite p� glorie ? hon "l�nar" alla pengar och flyr landet?
n�, men jag skulle kunna t�nka mig att g�ra det. S�g bara vart jag ska s�tta in pengarna

Posted by Rikard on May-17-2004 13:59:

Jenny �r v�l en utav de mest ansvarsfulla m�nniskor p� det h�r forumet och jag litar fullst�ndigt p� henne.. Om jag k�nner henne r�tt s� tror jag heller inte hon n�nsin ens skulle ha hj�rta � t�nka p� att ta pengarna sj�lv!

Posted by St_Andrew on May-17-2004 14:29:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Godt initiativ, men tviler p� at Swamper vil ta imot pengene. Vet at han har en prinsipp sak p� at han driver denne siden fordi han synes det er morro og at han har nektet � be om penger p� noe som helst vis, og at han den dagen han trenger penger for � drive siden vil ta den ned.

Men for all del, er verdt et fors�k, men dere b�r nok sp�rre mannen selv f�r dere begynner � donere.

varf�r har han d� det h�r? http://www.tranceaddict.com/paypal.htm

:S

jag tror han vill ha pengar iaf, �r ju fortfarande inte som att han ber om det, mer som att vi ger det som en uppskattning

Posted by sztation on May-17-2004 14:39:

T�nk om doneringen ger att swamper f�r ett mersug och vill ha mer pengar.. och d� f�r han kanske inte det o d� tar han ner sidan.

Posted by Glorie on May-17-2004 15:09:

quote:
Originally posted by Sand Leaper

hmm....okej du... f�r skriva ett pm till han. men hoppas inte den dan kommer d�, n�r han beslutar att ta bort den. hum

quote:
Originally posted by keddo
japp, skulle l�tt kunna sk�nka ett par hundringar, fr�gan om vi kan lite p� glorie ?

jag visste att den h�r diskussionen skulle komma upp Men som sagt.. vi kan ta n�gon annan person som st�r f�r en ev. insamling.

quote:
Originally posted by Dioxys
Jenny �r v�l en utav de mest ansvarsfulla m�nniskor p� det h�r forumet och jag litar fullst�ndigt p� henne.. Om jag k�nner henne r�tt s� tror jag heller inte hon n�nsin ens skulle ha hj�rta � t�nka p� att ta pengarna sj�lv!

tack f�r de fina orden rikard. de v�rmer

Posted by dbl on May-17-2004 15:18:

quote:
japp, skulle l�tt kunna sk�nka ett par hundringar, fr�gan om vi kan lite p� glorie ?

quote:
Originally posted by Glorie
jag visste att den h�r diskussionen skulle komma upp Men som sagt.. vi kan ta n�gon annan person som st�r f�r en ev. insamling.

e ganska s� s�ker p� att han skoja

men litar helt klart p� dig jenny

Posted by Sand Leaper on May-17-2004 16:39:

quote:
Originally posted by St_Andrew
varf�r har han d� det h�r? http://www.tranceaddict.com/paypal.htm

:S

Merkelig. Da tar han vel imot veldedighet allikevel da.

Posted by dj_hysterix on May-17-2004 18:25:

jo visst ..skulle kunna langa 100 sp�nn eller n�t och visst litar man p� gumman ..hon e s� gullig s�

Posted by cviper on May-17-2004 19:48:

Visst kan man t�nka sig vara med, framf�rallt d� man slipper kr�ngla med PayPal och liknande

Posted by jofawe on May-17-2004 20:33:

jag sk�nker g�rna 100kr

Posted by beaversweede on May-17-2004 20:47:

klart man sk�nker en slant

Posted by Vizay on May-17-2004 21:57:

e en sk�n ide men se till � kolla med swamper f�rst s� vi slipper �terbetalningsproceduren ifall han inte vill ta emot dom

sen kan jag bara s�ga som rikard, om det �r n�gon det g�r att lita p� h�r s� �r det Glorie, finns inte en chans att hon skulle ta ett �re av dom d�r pengarna till sig sj�lv

Posted by Glorie on May-18-2004 09:10:

quote:
Originally posted by cviper
framf�rallt d� man slipper kr�ngla med PayPal och liknande

hmmm vill jag ha kr�ngel med paypal? andrew f�r faen... ne..men hmm... se va som h�nder.

sn�llaaaa killar det var h�r d� hysterix, vizay och nobben

i vilket fall s� skicka ja pm till webmonstah och fr�ga om han tog emot donations. H�r e vad han svarade.

Re: question
"I do accept them but I don't set up a page asking for donations because then people think I'm making a killing $$ wise from them and it does more harm than good...

Those that want to donate can send a few bucks to [email protected]

Thanks for your interest regardless "

Posted by cviper on May-19-2004 16:53:

quote:
hmmm vill jag ha kr�ngel med paypal?

Ok, point taken. Var iofs inte det jag t�nkte p� ... vet inte riktigt vad jag t�nkte �verhuvudtaget d�r

Posted by jofawe on May-19-2004 17:53:

quote:
Those that want to donate can send a few bucks to [email protected]

hur skickar man pengar till ... en email?

Pages (4): [1] 2 3 4 »