TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Jouw Meest Nostalgische Track...
Pages (2): [1] 2 »
Jouw Meest Nostalgische Track...
Wat is jouw meest nostalgische trance-track. Welke track doet je weer denken aan dat speciale moment, date, zomervakantie, enz...
Ik zal het maar alvast zeggen, ik weet het zelf ook niet. Maar voor een paar afzonderlijke jaren...
1999:
De mixen van DJ Erick E waren de bakermat voor mijn liefde voor dance muziek. De echte liefde begon pas met Rank1 - Airwave
2000:
The Music Factory - All in you
(Prachtige vocals, een techno-trance track die me herinnert aan een camping die ik dat jaar bezocht)
2001:
Matt Darey - Beautifull
(Track die voor mij het overgrote deel van mijn wintervakantie vertegenwoordigd!)
2003:
Plummet - Damaged (Antillas remix)
(vanaf dat moment wist ik het, echte kunst bestaat. De vocals doen denken aan golvend water in de avondzon op een strand in zomer 2003)
Armin - Communication (Part 2 Mix)
Herinnert me nog altijd aan de tijd dat ik trance (eigenlijk sowieso muziek) leuk begon te vinden
Lord of Tranz - Trancestors
Omdat dat nummer ervoor zorgde dat ik trance echt begon te waarderen ofzo
1998 Paul van Dyk - For an Angel @ Loveparade
1999 Blank & Jones - Cream @ Mayday
1999 Dumonde - See the Light @ Paradise City Berlin
2000 Underworld - Born Slippy @ Innercity
Trance will never be the same again 
Yahel - Voyage (@ Qontact 2001)
Dumonde - Never look Back
William Orbit - Adagio for Strings (FC Remix). Volgens mij de eerste eche trance tune die ik hoorde
| quote: |
| Originally posted by Gotcha85 Armin - Communication (Part 2 Mix) Herinnert me nog altijd aan de tijd dat ik trance (eigenlijk sowieso muziek) leuk begon te vinden |
- Tom Wilson - Technocat... daarmee begon de gekte en liefde voor house en later trance/techno whatever
- Everything But The Girl - Missing... intieme momenten 
- Grooveyard - Mary Go Wild / See Me Now... fantastische zomert
- PvD - For An Angel... in die set uit Twilo van PvD omg I die I cry taferelen enzo 
Bij Paul van Dyk - Southern Sun (Tiesto In Search of Sunrise mix) heb ik bijzondere herinneringen aan m'n vakantie in Siofok, Hongarije twee jaar terug.
| Paul van Dyk - Southern Sun (Tiesto In Search of Sunrise mix) |
The Morrighan - Millenium 2000
FreeFall - Skydive
Insigma - Insigma
House Party 1, 2, 3 en 4 
Het zijn cd's die ik nog steeds vaak draai 
2002 > Shmuel Flash - Chilling Moments (Bedrock Vocal mix) (oke prog
)
Oaky @ beachbop, had de zomer van me leven en dan de eerste echte progressive-ervaring!!
Blijft kippenvel!
2003 > Envio - Touched by the sun
vorige zomer echt achter mekaar gedraaid, wat een mooi nummer voor in de zomer zeg! Speciale herinnering.
stfy over die Oaky set :P
hahaha! 
Delerium - Silence eerste keer kippevel en traantjes tijdens Sensation 2000.
Pedro & Benno - Speechless
..geeft me toch altijd nog het ultieme zomergevoel..
Hoorde um voor het eerst bij een "outro" van een Mental Theo programma op TMF (weet niet of MT On The Road toen al bestond?) en kwam er toen pas veel later achter dat het dus Speechless was... wat later dus van de jongens van Rank 1 bleek te zijn...
Het is niet echt een nummer, maar meer een liveset...In de 4e van de havo(2002) kreeg ik een live-set van Johan Gielen @ Trance Energy (van de editie met de live-show van Rank1) en toen pas kreeg ik door wat voor geweldige muziek trance wel niet is...
Dat Gielen een prutser was, daar ben ik later pas achter gekomen
Delerium - Silence (Tiesto remix) op volle sterkte aan geeft toch nog steeds kippenvel..... Was ook een 'tranentrekker' op TiC.
Verder had ik een 'nostalgisch moment' op Underworld - Two Months Off (King Unique sunspots vocal) tijdens Sander Kleinenberg in de Q een tijd geleden.... heerlijk

Verder doen Joey Beltram - Energy Flash het goed als nostalgische plaat, samen met Air - All i Need.
En van de huidige nummers krijg ik wel kippenvel van Icehouse - Dont Believe Anymore (ivan gough and colin snape remix) en is ook zeker een blijvertje, maar ook van Xpander van Sasha, UNKLE - In A State (Sasha Remix) en Trancesetters - Roaches (Peace Division remix) als het zonnetje schijnt!
Eigenlijk zijn er zoveel nummers......
Robert Miles - Children
Humate - Love Stimulation (Oliver Lieb Club Mix)
Paul van Dyk - For An Angel
Moby - Go
- o.a deze platen en wat andere hebben me aan de trance gekregen.
De volgende 3 cd`s hebben me nog verder op weg gebracht:
Tiesto @ Innercity
Magik 6
Bounderies of imagination
- Dus ongeveer elk nummer op deze cds is voor mij Nostalgisch.
Tiesto - Urban Train (Original Mix Promo)
- eerste keer goeie clubavond met trance @ Kremlin.. helemaal door het dak op deze plaat.
... tijdje daarna meteen In my memory aangeschaft toen die uitkwam.
En nog een aantal platen waarbij ik een gevoel van momenten in het verleden terugkrijg:
Alure - No More Tears
Nalin And Kane - Beachball ..Zomer
ATB - 9PM
Blackeight - The Silence (PVD-Edit)
Cass & Slide - Perception
Chicane - Offshore
Members of mayday - 10 in 1
En zo kan ik wel doorgaan...
| Originally posted by SnuggLe Delerium - Silence (Tiesto remix) op volle sterkte aan geeft toch nog steeds kippenvel..... Was ook een 'tranentrekker' op TiC. |
, incl. me
Yahel - voyage (tiesto @ sensation brrr)
Rui da silva - fire 
en nog veel meer
Ik heb eigenlijk meerdere nummers....
mijn #1 blijft toch altijd Delerium-Silence (Tiesto ISOS remix) heb gewoon zoveel goeie memories bij dat nummer, en brengt me altijd terug naar een specifieke periode in m'n leven, zo MOOI!!!
Armin van Buuren-Burned With Desire (Rising Star mix) want dat doet me denken aan AIB outdoor 2003 en dat was een dag die echt een "deep meaning" voor me heeft. niet door AIB lol maar gewoon... en Armin draaide die daar toen voor mij en ik moest echt heel hard huilen *bloos*
Barber's Adagio For Strings (tiesto rmx) want dan krijg ik flashbacks van TIC 
en verder nog een paar tracks
WOW-Mindcircus (G&D Clubmix)
Yahel-Voyage
Armin-Communication
Cass & Slide-Perception (vocal mix)
ff denken..
DJ Quicksilver - Bellissima! Draaide ze altijd in de tijd dat ik voor het eerst naar de disco ging/mocht 
Energy 52 - Cafe Del Mar natuurlijk. Echt het ultieme zomernummer, elke vakantie maar weer!
Milk Inc - Losing Love (DJ Wout Remix). Die heb ik vaak voorbij horen komen in Lloret de Mar. Toen was dit nog de ultieme muziek!
Flight 643.. 3x gehoord op Massive, moet er nog altijd aan terug denken bij dit nummer.
Delerium - Silence (DJ Tiesto Remix).. commentaar is hierbij overbodig natuurlijk! Vooral de eerst keer live, echt niet normaal meer
Maar goed, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan 
Cygnus X - The orange theme (moonmans rmx)
Cloud 69 - 69 ways

Cloudwalking en Viola voor mij ook heel zeker.
FreeFall - Skydive
Energy 52 - Cafe del Marco