TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiësto har blivit adlad


Posted by ScuL on May-20-2004 14:53:

Tiësto har blivit adlad

Tijs Verwest, bekannt som DJ Tiësto har blivit adlad i sin hemstad imorse. Han är förordnat till riddare i riddarorden av Oranje-Nassau (Hollands kungliga familjen) av borgmästare Rutten av Breda.

"Du är den okrönta kungen av dancemusiken", sa Rutten. "I tio år tid har du blivit världens bästa DJ på egen kraft." Tiësto själv var förvånad. "Det är en jättestor överraskning. Jag känner mig ärad för att det här är en sällsynt dekoration i Holland. Det här gjorde mig lite emotionell."

Den 35-åriga Tiësto vems nya album Just Be släpps inom kort, vann de senaste åren bland annat tre TMF Awards, Silveren Harpen, en MTV Holland Award, och två Dutch DJ Awards. Även blev han utvalt som bästa DJ i världen två år i sträck av det ledande magasinet DJ magazine.




Posted by Laszlo on May-20-2004 14:59:

wow. Inte illa punkat! *Lyfter på hatten*


Posted by Gate 42 on May-20-2004 15:01:

Så nästa gång man ska gå och se Tiesto är det "Sir Tiesto" som spelar...

Fast det är lite häftigt tycker jag


Posted by reveal on May-20-2004 15:04:

Coolt

Kanske läge att skriva om i Music Forum också Scul?


Posted by ScuL on May-20-2004 15:07:

Äh det kan du göra .. det står redan i Holland forumet iaf


Posted by Cube__ on May-20-2004 16:22:

Hehe, helt klart läckert måste jag säga


Posted by Glorie on May-20-2004 16:40:

Re: Tiësto har blivit adlad

quote:
Originally posted by ScuL
DJ Tiësto har blivit adlad av borgmästare Rutten av Breda.


Jag skulle inte vilja heta Rutten i efternamn men roligt för Tiesto


Posted by dbl on May-20-2004 16:43:

heh.. ball.. o kul för honom


Posted by CJ InterCity on May-20-2004 16:49:

välförtjänat


Posted by Snakebyte on May-20-2004 16:50:

quote:
Originally posted by Gate 42
Så nästa gång man ska gå och se Tiesto är det "Sir Tiesto" som spelar...

Fast det är lite häftigt tycker jag



Skulle inte förvåna mig om han döper om sig från DJ till Sir Tiesto när han är ute o lirar...haha va ball


Posted by Kamelen on May-20-2004 16:55:

hoppas han börjar producera lite bättre nudå


Posted by RebeL9 on May-20-2004 18:52:

quote:
Originally posted by OracaZ
hoppas han börjar producera lite bättre nudå


ja man kan ju alltid hoppas


Posted by AC. on May-20-2004 19:01:

Bara jag som tycker det hela börjar gå till överdrift nu?


Posted by ScuL on May-20-2004 19:08:

Nja på den ena sida har du rätt.
Dock finns det flera stora pop-artister i Holland som fick samma dekorationen. Då får Tiësto inte vara en undantag tycker jag.

Annars tror jag att artister egentligen inte alls borde få dekorationer för att de är egentligen för folk som verkligen gör något för människor. (Typ invandrar, hemlösa, fattiga, osv, osv).


Posted by St_Andrew on May-20-2004 22:29:

wow coolt, grattis tiesto


Posted by Laszlo on May-20-2004 23:01:

quote:
Originally posted by AC.
Bara jag som tycker det hela börjar gå till överdrift nu?


Nja, det kanske börjar bli lite hypat kring tiesto, men man måste också komma ihåg att trancescenen aldrig hade varit den den är idag om det inte hade varit för Tijs, så jag tycker han förtjänar all credit i världen.


Posted by Cloudburst on May-21-2004 01:07:

Fräckt, jag snodde och postade på t.nu oxå...

Finns det någon annan länk än http://www.tiestoworld.nl ??


Posted by Virus on May-21-2004 01:26:

Re: Re: Tiësto har blivit adlad

quote:
Originally posted by Glorie
Jag skulle inte vilja heta Rutten i efternamn


Haha.. Precis vad jag tänkte...


Posted by SWE_TRANCE on May-21-2004 01:29:

quote:
Originally posted by AC.
Bara jag som tycker det hela börjar gå till överdrift nu?


Håller med!
Han må vara en sjuhelvetes bra för trance-scenen, men adel...det föds man till


Posted by tobo99 on May-22-2004 14:04:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Håller med!
Han må vara en sjuhelvetes bra för trance-scenen, men adel...det föds man till


Äh, kolla bara på Sir Anthony Hopkins och Sir Sean Connery


Posted by DjAviander on May-23-2004 20:01:

Jaja, inte trodde jag det inte, men kan en borgmästare verkligen adla folk?
Trodde att det var Knugafamiljen som bestämde sånt jag. =)

Grattis till Tijs iaf som har gjort sig förtjänt av titeln "Sir".


Posted by reveal on May-23-2004 20:27:

quote:
Originally posted by DjAviander
Grattis till Tijs iaf som har gjort sig förtjänt av titeln "Sir".


Tror bara att det är inom det brittiska väldet som man får titeln "Sir", men jag är inte 100


Posted by ScuL on May-23-2004 21:10:

Såvitt jag vet är sin titel nu "Officier" som betyder "Officer" på Engelska.

quote:
Originally posted by DjAviander
Jaja, inte trodde jag det inte, men kan en borgmästare verkligen adla folk?
Trodde att det var Knugafamiljen som bestämde sånt jag. =)


Inte här. Drottningen är för upptagen att syssla runt med såna saker


Posted by Vizay on May-24-2004 01:18:

lite intressant att en man som enligt ryktena inte gjort något själv är den som blir adlad

vet iofs inte hur mycket sanning det ligger i dom ryktena men jag har hört det från så många olika håll och från en del personer som faktiskt borde ha ganska bra koll på det så det skulle inte förvåna mig om det stämmer.

hur det än ligger till med den saken så ere lite coolt att bli adlad för att man spelat så stor roll för dansmusiken, fast jag tycker fan armin e mer värd adling i så fall


Posted by ScuL on May-24-2004 08:22:

ja men även föräldrar och till.ex. några femtioåringar i Holland vet vem Tiësto är. Armin är inte så känd under stora publiken



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.