TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verkiezingen Europees Parlement, wat stem jij? Doe de test!
Pages (3): [1] 2 3 »
Verkiezingen Europees Parlement, wat stem jij? Doe de test!
Omdat ik me zoals waarschijnlijk wel meerdere van jullie afvroeg wat in godsnaam de verschillende standpunten van politieke partijen in het europees parlement waren, heb ik hier de stemwijzer-test gedaan.
Mijn uitkomst, op 1: CDA
Ik wilde eerst eigenlijk op D66 stemmen maar die komen blijkbaar minder overeen met mijn standpunten dan het CDA (wtf ben ik voor harry potter?). Elk geval niet Groen Links of de Partij voor de dieren. (hoe verzinnen ze het!)
Jeetje, ik krijg eruit dat ik een tomaatje ben, SP dus. Hoewel ik dat onzin vind, ik ben PvdA. Niet dat ik wakker lig om zo'n test maar goed...Trouwens, op drie staat dan LPF, wel een erg breed verschil.
hm... neig toch naar links
1 D66
2 PvdA
3 Groen Links
gelukkig weinig overeenkomsten met de ChristenUnie/SGP , maar dit zal wel komen door mijn antwoord op de vraag over het homohuwelijk
| quote: |
| Originally posted by Valhalla hm... neig toch naar links 1 D66 2 PvdA 3 Groen Links |
D66 
eerste keer stemmen, spannend 
Uit de stemwijzer kwam met een flinke voorsprong op nr. 2 D66 uit, maar zat zelf aan SP te denken... ach ik zie het wel de komende week.
Ik stem voor om niet te gaan stemmen omdat mijn stem niet gehoord wordt omdat de meste stemmen toch gelden bij de aankomende stemmingen en mijn stemming op dit moment het niet toestemt om te gaan stemmen.
Stem out.
Ik heb vorige week een programma gezien waar Paul van Buitenen in zat.
Hij is de man achter "Europa Transparant" en wil de corruptie in Europa, die de spuigaten uitloopt, tegen gaan.
In 1998 heeft deze "klokkenluider" het ��n en ander naar buiten gebracht. Vervolgens hebben ze hem kapot proberen te maken door hem het werken onmogelijk te maken, zijn salaris te halveren. Bovendien is hij meerdere malen bedreigd. Zijn huwelijk is inmiddels al op de klippen gelopen maar hij blijft zich hard maken voor "zijn zaak". Hij heeft over deze hele zaak een boek geschreven "Strijdt voor Europa".
Volgens Van Buitenen is/wordt er voor miljoenen dan wel miljarden Euros gefraudeerd en daar wordt niks tegen gedaan. Er zijn, in opdracht van de EU zelf, hele rapporten over geschreven. Met deze rapporten wordt niks gedaan en worden zo in de la geflikkerd. Paul van Buitenen wil deze rapporten, en meer, weer boven water halen.
Het Europees Parlement interesseert me toch allemaal niet zoveel al is het misschien wel belangrijk voor onze toekomst. Feit is echter dat wij, Nederland, op dit moment als ��n van de meest welvarende landen veel geld afstaan aan de EU, maar dit geld wordt verkwanselt en in eigen zak gestoken door de hoge pieten aldaar.
Als hier niks tegen gedaan wordt gaat het van kwaad tot erger en daarom ga ik op Paul van Buitenen stemmen. Ik vermoed dat vele Nederlanders dit gaan doen want zowat bij elke show waar hij te gast was kreeg hij een staande ovatie na zijn verhaal. Zelf Paul Witteman (grootverdiener) leek erg onder de indruk toen Van buitenen in zijn show was.
Zoek maar eens op google als het je iets interesseert.
Er is veel over te vinden
Op de party voor de dieren stemmen zal niet zo veel zin hebben, die halen de kiesdeler niet. Dan wordt het dus moeilijk, zal wel D66 worden denk ik...
De uitslag van die test kwam op SP, LPF, PVDA, D66
Heb me er niet echt in verdiept, maar stem VVD net als altijd denk ik. Ze kwamen alleen vrij laag in me kiestest uit. PvdA op 1 heb ik echt nog nooit gehad

| Originally posted by Dj Lex Heb me er niet echt in verdiept, maar stem VVD net als altijd denk ik. Ze kwamen alleen vrij laag in me kiestest uit. PvdA op 1 heb ik echt nog nooit gehad |
Damn ik heb ook cda op 1 bah bah bah hmm ga toch maar voor d66 denk ik.
| Originally posted by Valhalla hm... neig toch naar links 1 D66 2 PvdA 3 Groen Links |
1. D66
2. GL
3. PvdA
Wanneer zijn die verkiezingen eigenlijk. Ben ik dan alweer terug? :s
Ohja duidelijk rechts
Dat ben ik eigenlijk ook wel een klein beetje. Ik stem weer zoals altijd VVD.
1. LPF
2. VVD
3. D66
| Originally posted by Miss Proximus Wanneer zijn die verkiezingen eigenlijk. Ben ik dan alweer terug? :s |
1: LPF
2: VVD
3: PvdA
nummer 1 vind ik niet verwonderlijk, hehe
PVDA zal ik nooit stemmen, echt nooit! Als iets slecht voor Nederland is geweest is het de pvda wel. Bah bah!
2: VVD is wel ok, maar ze hebben niet echt ballen.
Ik wist echt helemaal van niks!!
En ik heb ff wat sites bekeken en kan niemand meer machtigen want dat kon TOT vandaag. Tering 
Nou ja, waarschijnlijk wil m'n pa toch neit stemmen dus die moet dan maar mijn stem doen!!
Ik vind dit allemaal zo'n onzin he dat Europa gedoe. Ik heb ook het idee dat veel landen achter ons rug om zitten te lachen. Nederland is bezig met allerlij regels te hanteren terwijl de rest er de kantjes van af loopt en als dank mogen we voorzittertje spelen. Tof Jippie!
De economie is op dit moment gewoon kut. Ik werk momenteel nog voor de Appie en daar worden 420 man buiten geknikkerd omdat een nieuw CAO is. En inmiddels is men flink bezig Poolse arbeidskrachten aan te nemen die het werk voor minder geld zullen overnemen.
Mijn keuze wat ik al dacht:
SP op een
Ik heb nog geen idee waar ik op ga stemmen, dus ik zal die test nog wel even doen.
Ze verwachten in Nederland trouwens een opkomst van maar 38%
Ongelofelijk is dat. Zeker als je nagaat dat zo'n 80% van de wetgeving in Nederland vanuit Brussel komt. Maar ja, Europa spreekt niet tot de verbeelding en dan stemmen mensen maar niet.
| Originally posted by Creamfields23 De economie is op dit moment gewoon kut. |

D66.. maar dat wist ik al 
Zowiezo kun je uit deze test weinig afleiden, als je serieus gaat stemmen kun je beter even de programma's doorlezen, zoveel moeite is dat nou ook weer niet....
veel overeenkomst:
LPF, CDA, VVD, Christenunie en D'66
weinig overeenkomst:
Groenlinks, PvdA, SP
verbaast me nix. Tis jammer dat het altijd zo'n zooitje is bij de LPF, want standpunten zijn goed volgens mijn test 
Wat ik ga stemmen?
ik heb werkelijk nog geen idee, moet me meer orienteren om hier wat zinnigs op te zeggen 
deze tomaat blijkt een roos te zijn?
Christenunie/SGP 
of LPF
Niet: Groenlinks(!!!), D66 (!!) of Pvda (!). Deze 3 zou ik sowieso niet op stemmen trouwens.
En: mijn stem wordt toch niet gehoord noem ik geblaat in optima forma. Als iedereen veel invloed zou hebben kun je honderduizend jaar gaan vergaderen en ben je er nog niet uit! Daarom groepeer je de mensen (d.m.v. stemmen) en de grootste groep krijgt logischer wijs de meeste invloed
.
Maar als mensen niet stemmen: best. Maar ga dan niet zitten neuzelen en klagen straks, want naar mijn mening vergooi je met niet stemmen onofficieel al je recht om over de politiek te klagen. Richt dan zelf een politieke partij ofzo.
VVD op 1, had ik ook al wel verwacht
ik zou ook nooit op de PvdA stemmen, heb een godsgruwelijke hekel aan die partij