TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Computervraagje

Posted by Dazzle on May-31-2004 13:31:

Computervraagje

Af en toe ben ik een echte computerleek, dus hier weer een vraagje:

Ik heb een mp3 discman en ik zou wel eens een liveset als mp3 willen opslaan, maar volgens mij zit ik dan met het probleem van de cue-file. Of is dit onzin? Kan ik als ik een mp3-cd'tje maak ook een cue-file invoegen netzo als met een audio/Wav cd? Zoja, hoe? Welk programma?

Thanx!

Posted by eXos on May-31-2004 13:53:

Je kan gewoon de mp3 bestanden op een CD-r branden en dan in je mp3 speler stoppen. Als je een CD wilt branden voor bv in een gewone CD-speler dan kan je een cue fil gebruiken om de overgangen aan te geven.

Posted by Wildfir3 on May-31-2004 14:17:

je kan idd ook met cue files werken als je een mp3 naar cd brandt. Eenvoudigweg met nero als ik me niet vergis. De cue file maak je manueel of met een extern programma (geen idee welk)

Posted by Ding Chavez on May-31-2004 14:28:

Als ik je vraag goed begrijp wil je op je mp3-cd met en cue-file werken en dat gaat niet volgens mij. Een cue file gebruik je om op een normale audio cd de cue punten aan te geven. er is wel een programma (mp3cue) waarmee je een cue-file in winamp kan gebruiken om zo in een liveset cue punten te hebben, maar naar mijn weten werkt zoiets niet op een mp3 discman.

Posted by Dazzle on May-31-2004 14:55:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Als ik je vraag goed begrijp wil je op je mp3-cd met en cue-file werken en dat gaat niet volgens mij. Een cue file gebruik je om op een normale audio cd de cue punten aan te geven. er is wel een programma (mp3cue) waarmee je een cue-file in winamp kan gebruiken om zo in een liveset cue punten te hebben, maar naar mijn weten werkt zoiets niet op een mp3 discman.

Jij snapt de vraag!

Posted by MaGiK54 on May-31-2004 15:07:

Zo ver ik weet kan je niet rechtstreeks een cue-file van een mp3 op een mp3 discman zetten. Je kan wel met het programma'tje musicutter je liveset knippen. Download musicutter op http://musicutter.szm.sk/

Posted by moogwai on May-31-2004 16:09:

Idd, cue en mp3 gaan helaas niet samen
Wat meteen ook het grootste nadeel is van mp3's. Gelukkig kan mijn mp3speler erg snel doorspoelen

Maar als je een mp3 file gaat cutten, heb je weer als nadeel dat de overgangen niet vlekkeloos meer zijn in veel gevallen. Bovendien ben je er veel te lang mee bezig als je nauwkeurig wilt zijn met de tracks...

Posted by raoel on May-31-2004 17:31:

Hiervoor is het programma "mp3DirectCut" erg handig.

Je zorgt dat het bestand en de cue sheet in dezelfde map staan en dezelfde bestandnaam hebben (op *.mp3 en *.cue na dan ).

File | open | selecteer het cue bestand

File | save split

En hij cut de hele liveset volgens de cue sheet. Nu hopen dat die mp3 speler nummers direct achter elkaar afspeelt en je hebt volgens mij een "gave" overgang.

Met dit proggie kun je volgens mij ook heel makkelijk cue sheets maken van mp3's waar je er nog geen van hebt. Heb ik echter nog niet geprobeerd.

Loop even de manual door, daar staat alles goed in uitgelegd.