TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Studiemethode
Pages (2): [1] 2 »
Studiemethode
aangezien het merendeel van de BeTA's nog studeert en altijd goeie resultaten behaalt, dacht ik even na te gaan wat jullie geheim is achter het succes tijdens de examens. 
welke studiemethode hanteer je tijdens het blokken?
ik vat de leerstof altijd samen en structureer alles met streepjes, kruisjes, bolletjes, noem maar op... op die manier kan ik beter de opbouw zien van de cursus en alles beter onthouden.
Goeie resultaten? Bwa 
Ik markeer eerst alles met kleurkes, dan lees ik het nog een keer, en dan begin ik samenvattingen te blokken en oefn te maken.
In het middelbaar was opletten in de les mijn grootste troef, daar stak ik zo goed als alles op en moest ik tijdens den blok gewoon maar wat overlopen en oefeningen maken voor de wetenschappelijke vakken.
Maja, aangezien mijn aanwezigheid in lessen drastisch geminderd is sinds ik op unief zit heb ik een andere manier moeten zoeken. Meestal lees ik gewoon de cursus/syllabus/boek, onderstreep, al dan niet aan de hand van schema's en samenvattingen van leerlingen die wel naar de les zijn geweest (een beetje parasiteren kan nooit kwaad
). En meestal volstaat dit wel...meestal zeg ik dus...
- Lezen en tegelijk onderstrepen/kleuren
- Nogmaals lezen en samenvatting typen
- Samenvatting als uitgangspunt voor tentamen
Samenvattingen en schema's bij mij. Ze werkten in het middelbaar en ze werken nu ook (al heb ik maar 1 theorievak
)
| quote: |
| Originally posted by Freezel - Lezen en tegelijk onderstrepen/kleuren - Nogmaals lezen en samenvatting typen - Samenvatting als uitgangspunt voor tentamen |
schema's van klasgenoten enzow beetje bekijken. 't interesseert me allemaal niet genoeg om er echt hard voor te werken. zal het me ooit nog wel beklagen maar goed, er is gewoon niets wat me genoeg kan boeien
| Originally posted by SilentEagle Wat studeer jij nu weer? |
| Originally posted by Freezel Communicatie, veel theorie gehad zoals Marketing, Management, Organisatiekunde, Bedrijfseconomie enz |
Ik blok gewoon de cursus; 1x tijdens het jaar, 1x net voor het examen (daar hebben we net tijd genoeg voor). Wat ik nog moet bekijken na mijn laatste doorname duid ik aan met een ezelsoor aan het blad (dat vind je dan gemakkelijk terug als je de cursus in profiel bekijkt).
Samanvatten heeft doorgaans weinig zin als ge fysica studeert gezien de vele afleidingen die sowieso te kennen zijn.
lol, wie inhaleert hier de cursus? 
Iets anders.
Ik lees de cursus 1 keer en ga der vanuit dak het ken. Wat dus niet het geval is.
Maja voor 2de zit ga ik alles schematiseren en samenvattingen typen (kernwoorden , vel pijltjes, links leggen dus...
| Originally posted by TOR lol, wie inhaleert hier de cursus? |
^ alsof er twijfel was...
Ik lees de cursus een paar keer. Voor de examens moeten wij vooral de dingen snappen en weinig tot niets vanbuiten leren.
Re: Studiemethode
Ik lees de theorie, markeer ondertussen ook alles in alle mogelijke kleuren
om er wat structuur in te krijgen. Daarna maak ik de oefeningen.
Voor de vakken waarvan theorie ook gekend moet zijn doe ik meestal zoals tor:
| Originally posted by TOR ik vat de leerstof altijd samen en structureer alles met streepjes, kruisjes, bolletjes, noem maar op... op die manier kan ik beter de opbouw zien van de cursus en alles beter onthouden. |
Zehra, uw cursussen zijn de meest kleurboekachtige die ik ooit gezien heb. 
Ik heb cursusse nvan een vriend gekregen en die keurde echt ALLES geel.
Den kdat ie he concept "markeer wat belanrijk is" nog niet doorhad :/
Wreed irritant te leren
ik lees meestal cursus 1x de dag voor het examen en dan samenvattingen van iemand anders leren. dat is tot nu toe goed gegaan maar vanaf mijn 2e zit toch beginnen werken met zelf samen te vatten en markeren endergelijke
nu kan ik het mij nog permitteren om gewoon te leren wat er staat, aangezien de hoeveelheid een lachertje is... maar ik heb toch schema's enz maken gestemd, omdat ik dat in de toekomst hoop te doen 
Zelfde als gladius. Alleen dat ik het enkele (soms maar 1 keer) keren lees. Da's in het verleden vrij succesvol geweest... deze keer dan ook maar weer zeker 
Ik lees het een paar keer. Aangezien het leerstof is dat ge veelal moet snappen (genre, ge snapt het van het begin, of ge zult het nooit begrijpen), zijn vanbuiten blokken of andere "doorgedreven" methodes niet echt nuttig. Tja, en de cijfertjes, die kent ge na het vele gebruik op den duur wel.
Originally posted by Wildfir3 |
Ieder zijn eigen methodes zeker
Ik probeer, als t enigzins mogelijk is, de cursus zoveel mogelijk te lezen. Dan samenvattingen proberen te bemachtigen en bij gebrek eraan met zehra en andere klasgenoten afspreken wie wat gaat samenvatten...
Dan met examens die samenvattingen lezen/leren en v��l oefeningen maken, want daar draait t meestal om.
En gene stress/paniekaanval proberen te krijgen op examen en just met ne 10/20 derdoor geraken (op de h��l moeilijke vakken dan
[lees nu maandag Operationeel Onderzoek
pffff])
Hopelijk lukt dat dit jaar ook :s
Duim voor me...
Ik zal dat ook voor jullie doen 
ff volledig terzijde dat vanaf volgend jaar een 10 genoeg is om een vrijstelling te krijgen, dit in alle hogescholen en uniefs in belgi�.