TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Olaglig kopiering av musik minskar...
Pages (2): [1] 2 »
Olaglig kopiering av musik minskar...
Jakt efter pirater p� n�tet ger resultat
Olaglig kopiering av musik minskar
Piratkopierandet av musik p� internet minskar f�r f�rsta g�ngen, visar statistik fr�n skivbranschens antipiratorganisation Ifpi.
Ifpi har i �ratal jagat musikpirater p� n�tet, informerat och hotat f�r r�ttsliga f�ljder.
----
K�lla: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html
I helvete heller.. ripparna och crewsen har bara g�tt �nnu l�ngre under jorden. Det minskar inte, dock k�per nu folk cd skivor igen.
Re: Olaglig kopiering av musik minskar...
| quote: |
| Originally posted by DJmoXX Jakt efter pirater p� n�tet ger resultat Olaglig kopiering av musik minskar Piratkopierandet av musik p� internet minskar f�r f�rsta g�ngen, visar statistik fr�n skivbranschens antipiratorganisation Ifpi. Ifpi har i �ratal jagat musikpirater p� n�tet, informerat och hotat f�r r�ttsliga f�ljder. ---- K�lla: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html |
S�g just den d�r artikeln...
Vet inte exakt vad minskningen beror p�, man kan ju hoppas p� att det �r f�r att det s�ljs musik online till ett f�rm�nligt pris och inte tack vare all skr�msel och st�mmningar som fallit den senaste tiden.
Bolags j�ttarna har v�l fattat snart att man inte kan str�va mot utvecklingen inom teknik och distributionen av musiken.
If you can't beat them... join them.
Det vore ett j�vligt smart val f�r dom i alla fall.
Kommer skivbolagen i EU g�ra typ iTunes grejjen s� kommer det definitivt h�nda saker. De har s�lt 83 milj l�tar hittils over there.
Jag har inte k�pt en CD skiva p� M�NGA �r och har inga planer p� att g�ra det heller.
Internet och DC med mera �r det b�sta som har h�nt mig och mitt intresse f�r musik.
Praise the lord! 
| Originally posted by hustler Jag har inte k�pt en CD skiva p� M�NGA �r och har inga planer p� att g�ra det heller. Internet och DC med mera �r det b�sta som har h�nt mig och mitt intresse f�r musik. Praise the lord! |
endel artister bryr sig inte att man laddar ner deras musik, bl.a tiesto, han har sagt att s� l�nge han inte g�r "back" f�r folk laddar ner hans musik s� t�nker han inte g�ra n�t �t saken.
fanns en artikel o mdetta p� trance.nu (efter ahn hade spelat p� docklands)
| Originally posted by n0bben- det �r just denna attityden som m�ste �ndras. ladda hem lite skitmusik f�r f�rfesten m.m �r v�l helt OK, men den musik man verkligen gillar SKA man k�pa, f�r att st�dja/supporta/uppmuntra artisten. att s�ga n�gonting annat �r bara l�jligt. som tur �r tycker jag verkar se en n�got positiv trend h�r. sen f�rst�r jag inte s�na som betalar f�r s.k digitala downloads. n�r man nu �nd� ska betala kan man v�l lika g�rna k�pa en "riktigt" skiva. att �ga en skiva �r ju hundra g�nger trevligare �n o ha den p� mp3. adj�. |
| Originally posted by n0bben- sen f�rst�r jag inte s�na som betalar f�r s.k digitala downloads. n�r man nu �nd� ska betala kan man v�l lika g�rna k�pa en "riktigt" skiva. att �ga en skiva �r ju hundra g�nger trevligare �n o ha den p� mp3. adj�. |
| Originally posted by n0bben- det �r just denna attityden som m�ste �ndras. ladda hem lite skitmusik f�r f�rfesten m.m �r v�l helt OK, men den musik man verkligen gillar SKA man k�pa, f�r att st�dja/supporta/uppmuntra artisten. att s�ga n�gonting annat �r bara l�jligt. som tur �r tycker jag verkar se en n�got positiv trend h�r. sen f�rst�r jag inte s�na som betalar f�r s.k digitala downloads. n�r man nu �nd� ska betala kan man v�l lika g�rna k�pa en "riktigt" skiva. att �ga en skiva �r ju hundra g�nger trevligare �n o ha den p� mp3. adj�. |
| Originally posted by n0bben- sen f�rst�r jag inte s�na som betalar f�r s.k digitala downloads. n�r man nu �nd� ska betala kan man v�l lika g�rna k�pa en "riktigt" skiva. att �ga en skiva �r ju hundra g�nger trevligare �n o ha den p� mp3. |
Att CD skivor kostar satan h�r ju sannerligen ocks� till saken. Jag har helt enkelt inte r�d.
| Originally posted by hustler Att CD skivor kostar satan h�r ju sannerligen ocks� till saken. Jag har helt enkelt inte r�d. |
| Originally posted by hustler Jag har inte k�pt en CD skiva p� M�NGA �r och har inga planer p� att g�ra det heller. |
| Originally posted by n0bben- menmen, vad ska man s�g om n�n som ber om FTP's i sin andra eller tredje post p� TA? |

Jag k�per de skivor jag verkligen vill ha s� att s�ga, det har jag alltid gjort, och det kommer jag att forts�tta med.
P� tal om CD-skivor s� tyckte jag ocks� att de var f�rbannat dyra......tills jag b�rjade k�pa vinyl.
Om man j�mf�r ett Album p� CD-skiva med 10-12 l�tar f�r 179 sp�nn, med en album sampler p� vinyl med endast 4-6 av l�trna fr�n samma CD-album f�r 150-200 sp�nn s� gn�ller man l�ngre inte �ver priset p� cd-skivorna
| Originally posted by Laszlo P� tal om CD-skivor s� tyckte jag ocks� att de var f�rbannat dyra......tills jag b�rjade k�pa vinyl. Om man j�mf�r ett Album p� CD-skiva med 10-12 l�tar f�r 179 sp�nn, med en album sampler p� vinyl med endast 4-6 av l�trna fr�n samma CD-album f�r 150-200 sp�nn s� gn�ller man l�ngre inte �ver priset p� cd-skivorna |
please bitches die! let me kill you all and god can sort you out..!!.. blir s� less n�r jag l�ser typ "dc �r s� bra f�r jag k�per aldrig mer skivor.. f�r det �r s� dyrt.." ladda hem.. lyssna.. njut.. k�p! njut!.. vill du inte s� hitta ett billigare intresse.. typ. samla p� sand eller n�tt.. sn�ckor.. jag l�gger ner ca 4k i m�naden p� skivor.. blivit mindre nu dock.. men det �r f�r jag gillar musiken s� mycket..absolut har jag MP3or oxo.. de lyssnar jag p� vid datorn.. l�gg ner pengar p� ditt intresse.. det tycker jag.. polare har bilar som intresse.. han k�per inte mycket skivor.. n�n enstaka.. men han har inte s� mycket mp3 heller.. hans utgifter g�r till bensin/bildelar.. en annan kanske gillar att resa.. osv.. filmer?.. bara f�r du har m�jlighet att "komma undan gratis" s� kan du ju end� betala v�l? desutom tycker jag om mina vinyler.. brukar titta p� de d� och d� ..och krama n�n ibland.. inte s� de andra ser f�r d� tror jag jag tycker om ena mer �n de andra.. och det kan bli fel.. ehumm? men hur som hellst.. tanka.. lyssna.. k�p och va glad!.. annars kommer kamelen och tar bort dina mp3or
| Originally posted by reveal DET �r v�l iofs inget bra argument? "Jaguar �r ett dyrt bilm�rke, men nu n�r jag har b�rjat k�pa Ferrari, s� �r Jaguar billigt" |
| Originally posted by Kamelen please bitches die! let me kill you all and god can sort you out..!!.. blir s� less n�r jag l�ser typ "dc �r s� bra f�r jag k�per aldrig mer skivor.. f�r det �r s� dyrt.." ladda hem.. lyssna.. njut.. k�p! njut!.. vill du inte s� hitta ett billigare intresse.. typ. samla p� sand eller n�tt.. sn�ckor.. jag l�gger ner ca 4k i m�naden p� skivor.. blivit mindre nu dock.. men det �r f�r jag gillar musiken s� mycket..absolut har jag MP3or oxo.. de lyssnar jag p� vid datorn.. l�gg ner pengar p� ditt intresse.. det tycker jag.. polare har bilar som intresse.. han k�per inte mycket skivor.. n�n enstaka.. men han har inte s� mycket mp3 heller.. hans utgifter g�r till bensin/bildelar.. en annan kanske gillar att resa.. osv.. filmer?.. bara f�r du har m�jlighet att "komma undan gratis" s� kan du ju end� betala v�l? desutom tycker jag om mina vinyler.. brukar titta p� de d� och d� ..och krama n�n ibland.. inte s� de andra ser f�r d� tror jag jag tycker om ena mer �n de andra.. och det kan bli fel.. ehumm? men hur som hellst.. tanka.. lyssna.. k�p och va glad!.. annars kommer kamelen och tar bort dina mp3or |
| Originally posted by reveal DET �r v�l iofs inget bra argument? "Jaguar �r ett dyrt bilm�rke, men nu n�r jag har b�rjat k�pa Ferrari, s� �r Jaguar billigt" |
men lixom om ni t�nker efter.. om all mp3 skulle f�rsvinna.. skulle ni hellre lyssnat p� radio/mtv? eller k�pa cd/vinyl?.. musiken �r en stor del utav mitt liv.. s� jag kommer l�gga ner pengar p� "mitt liv" vare sig det �r kl�der/f�rh�llande/musik .. men det �r ju jag =) ni kanske k�per annat!
| Originally posted by Kamelen men lixom om ni t�nker efter.. om all mp3 skulle f�rsvinna.. skulle ni hellre lyssnat p� radio/mtv? eller k�pa cd/vinyl?.. musiken �r en stor del utav mitt liv.. s� jag kommer l�gga ner pengar p� "mitt liv" vare sig det �r kl�der/f�rh�llande/musik .. men det �r ju jag =) ni kanske k�per annat! |

| Originally posted by n0bben- St_andrew det �r v�l bara album som kostar 180 kr? trance handlar ju �nd� till st�rsta delen om singlar, och vad jag vet sl�pps mycket p� cdm/cds ocks�. internetshoppar �r rysligt bra. frakten �r inte s� otroligt dyr, s�rskilt inte f�r cd. |