TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RIP Ray Charles
RIP Ray Charles
D�d, 73 �r gammal.
trodde f�rst det stod "RIP Ray Charles" och s� kunde man r�sta ja eller nej p� det
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 trodde f�rst det stod "RIP Ray Charles" och s� kunde man r�sta ja eller nej p� det |

viste inte vem det va
Utan att kolla s� tror jag mig gissa att Ray Charles var den svarta blinda pianisten som var helt fantastisk i sitt musikkomponerande..
S�ja, d� har man kollat ocks�... och yes r�tt, verkar som man har lite koll p� min musikhistoria...
Stor v�rdnad f�r denne nu avlidna herre. Han blev blind vid 7 �rs �lder, och l�rde sig allt i musikv�g d�refter.. fantastiskt!
aldrig h�rt av han..
RIP
Jo jag vet vem han �r...
En riktig trance makare som bla. gjort remixer �t Ti�sto men d�r Ti�sto tog all �ra, en skr�na s�ger att Ray d� tog sig till Holland f�r Ti�sto tagit �t sig all �ra och k�rde upp sin blindk�pp i han rektum.
Ray Charles, trance & blindk�ppar �r synonymt med varandra...
[fotnot]Based on a true story
morsan har snackat om honom... lyssnade inte s�rskilt noga dock 
Husker faren til en kamerat av meg hadde en eldgammel jukebox st�ende i huset med b.la. Hit The Road Jack p�. 
klart man visste vem ray charles va, en riktig legend inom musiken 
JA klart som fan man visste vem ray charles var!.... eller?
k�nns lite b�ttre nu iaf n�r 54.55% inte vet vem han �r 
Ray Charles l�g bakom l�ten "hit the road jack"
Polar music price 1998 fick han.
trevlig kille tror jag folk tyckte...
sen ville jag bara p�peka att han var v�l inte blind?
�r inte det Stevie Wonder 
EDIT:
sorry, my bad:
(saxat fr�n p3musikjournalen)
Ray Charles f�ddes i fattigdomens Georgia i den amerikanska s�dern. N�r han f�rlorade synen som sju�ring hade han redan b�rjat spela musik. Som 15-�ring var han tvungen att f�rs�rja sig p� musiken, eftersom hans f�r�ldrar d�tt. Under sitt 73-�riga liv hann Ray Charles skapa en enorm m�ngd musik: blues, gospel, R&B men allra mest repekterad var han kanske inom soulen, d�r han tillsammans med Sam Cooke utg�r n�got av genrens grundare. Han fick 12 grammysar, de flesta p� 60-talet, och 1998 fick han det svenska Polarpriset.
jod� han blev blind redan som sju�ring
jag svarade nej... men n�r jag v�l hade gjort det s� kom jag p� vem det va... s� ena NEJ:et ska till JA sidan....
k�nde igen namnet n�mligen, men kom inte p� n�n inom trance som heter det... sen kom jag p� att det inte alls va inom trance jag k�nde igen namnet.. heh
men det e riktigt grymt att kunna g�ra s� mycket musik blind
visste inte vem det va =/
Klart man vet vem det �r, sk�n musik... om ni inte vet lyssna p� P3 ikv�ll fr�n kl. 22.00 (ja, jag vet att det redan �r ig�ng)