TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Kindred Spirits - Compos Sui (sample)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by TOR on Jun-13-2004 15:21:

Worm Popper Kindred Spirits - Compos Sui (sample)

Pumaz heeft de naam hier al een paar keer laten vallen, dus ik dacht het nu wat 'officieel' te maken...

er wordt dus gewerkt aan een nieuwe Kindred Spirits, getiteld "Compos Sui".

hieronder kunnen jullie een sample downloaden van een drietal minuten (meer is er nog niet ), in 256kbps. ik vertel jullie alleen dat het iets compleet anders is dan Plus Ultra, dus niet schrikken!

Kindred Spirits - Compos Sui (sample)

Posted by Zehra on Jun-13-2004 15:28:

khou echt wel van die tribalgeluidjes erin! hmmmmm na 1:40 ongeveer: ZALIG! ow en na 2:12

nice jongens. sweet melody, kick-ass tribal feeling! doe zo verder! In you I believe!!!

Posted by Nyah on Jun-13-2004 15:43:

Mmhh, hier hou ik niet van.
Ik vond het begin wel veelbelovend, maar dan valt het, in mijn ogen, gewoon stil.
Maakt totaal niets in me los, vind het te rustig, te veel hetzelfde; begint me zelfs te vervelen na een tijdje

Posted by emma on Jun-13-2004 15:46:

vinnet al erg okee!
begin is wel pakkend/emotioneel ..
ma der zou nog zo'n breakpunt moete komen, waarop alles losbarst ...
Anders is het beetje teveel hetzelfde zoals Nyah al zei ...

Maar klinkt wel al veelbelovend!

Posted by Jasperovitsj on Jun-13-2004 16:14:

Het is niet de eerste keer dat ik de sample hoor, maar wel de eerste keer dat ik effectief commentaar geef!
De intro is magistraal, op 0.43 viel mijn mond ff open, die sounds klinken zo diep en perfect, pet af Kevin! Daarna bouwt het ook rustig, dit is echt een ideale opener voor een set of een proggy cd. Maar na 2 minuten (2.12) begint het inderdaad tijd te worden voor een gewone 4x4 kick, zo voelt het gewoon aan. Ik weet nu niet wat de plannen voor het verdere verloop van het nummer zijn, maar naar mijn gevoel schreeuwt dit om een vervolg van 10 minuten in die diepe zweverige Pole Folder & CP stijl! Die 2 minuten intro is geweldig, geef het een lekkere diepe drive mee, speel veel met die - prachtige - percussie, en dan gewoon een vet lange break met dezelfde sounds, een mooie string of melodie eronder (Jack? ), en dan gewoon beginnen zweven als de kick er terug inkomt...

All�, that's my vision, het is nog steeds jullie track, doe ermee wat je wilt!
In ieder geval, h��l goed bezig, dit klinkt qua sounds en afwerking echt ongeloofelijk!

Posted by Azo on Jun-13-2004 16:59:

grave intro
goede sounds & percussie
ik zat op het einde te wachten op een vette, ingewikkelde basslijn!
gaat dat er ook komen?

Posted by DeSpErAtOs-X on Jun-13-2004 18:07:

hmmm ... begint best nice ... lijkt ENORM op men nieuwe produce-stijl ... ook dat soort drums en rustige pad's enzo ... i like it ... alleen jah, beetje lang hetzelfde vind'k ... ik gebruik vocals & extra melodie'tjes voor op te vullen ... ma 3minuten zo'n ��ntonige opbouw ... zou'k best nog wat aan doen , mss al een eerste echte break erin verwerken, wat andere drums ofzo ...

(ff vragen, met welk programma heb je dit gemaakt eigenlijk, vind sommige sounds echt wel naaaaijs )

owjah ... over een weekje of 2 kunnen jullie ook eindelijk es men remix van de BeTA anthem verwachte

Greetz, despe

Posted by Jakhira on Jun-13-2004 18:24:

quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
ff vragen, met welk programma heb je dit gemaakt eigenlijk, vind sommige sounds echt wel naaaaijs

Reason 1.0.1, met massa's samples

quote:
owjah ... over een weekje of 2 kunnen jullie ook eindelijk es men remix van de BeTA anthem verwachte
Greetz, despe

Posted by Eagle` on Jun-13-2004 18:43:

Misschien iets wat je in overweging kunt nemen, maar wat me echt leuk lijkt is een sample van aanspoelende golven aan de eerste 30 seconden van de intro toe te voegen, intro geeft me een heel zomers gevoel om een of andere redenen en het geluid van aankomende golven op het strand zou het echt afmaken imo

Posted by Dark Apostle on Jun-13-2004 23:06:

Re: Kindred Spirits - Compos Sui (sample)

quote:
Originally posted by TOR
Pumaz heeft de naam hier al een paar keer laten vallen, dus ik dacht het nu wat 'officieel' te maken...

Die naam laten vallen was gewoon een marketing strategie ja

quote:
Originally posted by TOR

er wordt dus gewerkt aan een nieuwe Kindred Spirits, getiteld "Compos Sui".

hieronder kunnen jullie een sample downloaden van een drietal minuten (meer is er nog niet ), in 256kbps. ik vertel jullie alleen dat het iets compleet anders is dan Plus Ultra, dus niet schrikken!

Kindred Spirits - Compos Sui (sample)
:

Dit is de 2de fase van jullie marketing project. Je released een sample zodat we kunnen beginnen speculeren

3de fase: Een zogezegde releasedate aankondigen die nabij ligt, maar niet te nabij. Om ons hongerig te houden

4de fase: De releasedate naar achter verschuiven om onze honger te laten groeien.

5de fase: Nieuwe sample laten horen, mogelijk in een mix. Zo hou je onze aandacht en door een variatie op het origineel te geven voorkom je ook dat je mensen verliest aan de concurrentie

6de fase: Je betaalt Dark Apostle veel geld om de track overal te gaan hypen *essenti�le fase*

7de fase: Je released de track samen met 6-7 mixes.

IK HEB JULLIE WEL DOOR ZUH!!!!

BTW de sample maakt me hongerig naar meer ^^

Posted by Jakhira on Jun-14-2004 05:42:

Re: Re: Kindred Spirits - Compos Sui (sample)

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Die naam laten vallen was gewoon een marketing strategie ja
Dit is de 2de fase van jullie marketing project. Je released een sample zodat we kunnen beginnen speculeren
5de fase: Nieuwe sample laten horen, mogelijk in een mix. Zo hou je onze aandacht en door een variatie op het origineel te geven voorkom je ook dat je mensen verliest aan de concurrentie

Deze zijn eigenlijk best wel waar, de rest niet echt...

quote:
6de fase: Je betaalt Dark Apostle veel geld om de track overal te gaan hypen *essenti�le fase*

die zeker niet

Posted by Dark Apostle on Jun-14-2004 09:47:

Re: Re: Re: Kindred Spirits - Compos Sui (sample)

quote:
Originally posted by Pumaz
quote:
Originally posted by Dark Apostle

die zeker niet

Doeme...och het was het proberen waard

Posted by Belgian Bonzai on Jun-14-2004 13:06:

Dunno

Maar mannen, ge zijt de bassdrum vergeten
Voor de rest cool hoor, maar er moet een beetje schot in de zaak komen. En een melodie ook

Posted by Jakhira on Jun-14-2004 23:34:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Maar mannen, ge zijt de bassdrum vergeten
Voor de rest cool hoor, maar er moet een beetje schot in de zaak komen. En een melodie ook

Moest dit een trance-track zijn had je misschien gelijk.
Neem je ons voor debielen of zo?

Posted by Belgian Bonzai on Jun-14-2004 23:44:

quote:
Originally posted by Pumaz
Moest dit een trance-track zijn had je misschien gelijk.
Neem je ons voor debielen of zo?

Laatste zin komt hard aan, joh. Jah, ik dacht dat het naar een trance track moest gaan, ja. Niet dus, zeker. Anders had ik ook niet geantwoord, want ik geef geen commentaar op stijlen waar ik geen verstand van heb. Dus laat mijn 1e post maar vallen dan. Ik neem aan dat je niet zo zou hebben geantwoord als die post je niet een beetje had gekwetst, dus sorry daarvoor, was zeker niet de bedoeling; berust dus op een misverstand want ik dacht dat er trance ging van komen en dat je er gewoon de bassdrum nog niet in had gestoken wegens niet klaar.

Posted by Jakhira on Jun-14-2004 23:55:

Die laatste was sarcastisch

Posted by Belgian Bonzai on Jun-14-2004 23:59:

Blij dat te horen, kan ik gaan slapen.

Posted by Jakhira on Jun-15-2004 00:03:

Posted by CygnusX on Jun-15-2004 07:28:

Leuk nummertje, doet me aan filmmuziek denken.

Wat wil Compos Sui zeggen trouwens?

Posted by Jakhira on Jun-15-2004 08:23:

Compos Sui is Latijn voor 'meester over zichzelf'

Posted by Gladius on Jun-15-2004 10:40:

LOL Apostle =).
Btw, klinkt veeeelbelovend, hoewel ik den indruk heb dat dit enkel den intro is, of heb ik het verkeerd

Posted by TOR on Jun-15-2004 17:33:

dit is idd bedoeld als intro voor een set...

geen idee hoe het verder moet, ik wacht op een ingenieuze melodie van jack

een 4/4 kick komt er zeker in, dat typische 1-11 breakbeat patroon was maar voorlopig..

Posted by Jakhira on Jun-16-2004 00:03:

quote:
Originally posted by TOR
geen idee hoe het verder moet, ik wacht op een ingenieuze melodie van jack

Ik zal eraan beginnen

Posted by TOR on Jun-16-2004 19:30:

ondertss ook ff hypen in het amateur producers forum

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=189443

Posted by djcresto on Jun-16-2004 23:01:

dit is wel mijn kopje thee

Kheb ook zo het gevoel van alle komaan, wanneer begint het, maar da begin gaan we er dan eens zelf inmixen eh. Very nice done. Volgens mij toch een zeer goeie basis om een progressive tribal achtige plaat te maken.

Pages (2): [1] 2 »