TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Above & Beyond topp 5

Posted by Glorie on Jun-13-2004 21:03:

Drunk Above & Beyond topp 5

Favorit-remixar? G�r en lista nu om ni kan

Obs denna fr�ga v�nder sig till er som gillar A&B. Andra g�re sig icke besv�ret att l�sa vidare.

Posted by Jeremy H on Jun-13-2004 21:13:

M�ste det vara under A&B-aliaset, eller kan det vara under vilket som?

EDIT: typo

Posted by Glorie on Jun-13-2004 21:16:

hmmmm bra fr�ga

ne namnet Above & Beyond m�ste ing� i remixen s� att s�ga.. kan inte vara typ... Dirt Devils remix

Posted by SteveTranz4ever on Jun-13-2004 21:17:

�r ju inget hysteriskt fan men Above & Beyond - Far From In Love �r ju grymt bra !

Annars har dom ju helt klart gjort ett j�vla bra jobb med Dario G - Dream to Me (Above & Beyond mix) d�r orginalet inte alls �r lika bra !
Ayu - M (Above & Beyond Typhoon Dub Mix) �r ju inte precis d�lig heller !

// Steve

[edit] Hur kunde jag gl�mma... Madonna - What it feels like for a girl (Above & Beyond remix) S� h�rligt sk�n... grym video som blev bannad fr�n dom flesta TV kanaler f�r sin v�ldsamhet !

Posted by Laszlo on Jun-13-2004 21:46:

A&B - No one on earth

Deras remix av ATRC rockar ocks�.

Posted by NooN on Jun-13-2004 21:47:

Aurora - Ordinary World (A&B Remix) eller Britney Spears - Everytime (A&B Remix). My favs.

Posted by montana on Jun-13-2004 21:55:

01. Ayumi Hamasaki - M (Above & Beyond Typhoon Dub)
02. Three Drives - Sunset On Ibiza (Above & Beyond Mix)
03. Tranquility Base - Razorfish (Above & Beyond Progressive Mix)
04. Aurora - Ordinary World (Above & Beyond Remix)
05. The Mystery - Mystery (Above & Beyond Mix)

Posted by Glorie on Jun-13-2004 22:14:

det h�r e sjuuuukt sv�rt. en av mina absoluta favoritl�tar �r ju "Far from in love" jag har till och med en tr�ja som jag tillverkat f�r n�r A&B spelade i sthlm, som det st�r s� p�.

men remixer iaf..

Posted by GyLLe on Jun-13-2004 22:15:

oceanlab feat justine suissa - satellite (above and beyond remix)
ayu - m (above and beyond typhoon dub mix)

�r mina favoriter...

Posted by Connector on Jun-13-2004 23:59:

Oceanlab - Clear Blue Water (Above & Beyond Progessive Mix) �r riktigt nice!

Posted by Treo on Jun-14-2004 12:45:

Har hittils inte (vad jag kan minnas) h�rt en A&B remix som jag inte gillat. Men om jag ska n�mna en som jag kanske gillar �nnu lite mer �n dom andra s� blir det Three Drives - Sunset on Ibiza (A&B remix)

Posted by hustler on Jun-14-2004 15:12:

Har alla h�r helt pl�tsligt gl�mt Rusch & Murray - Epic (Above & Beyond Mix)??

S� j�vla grym l�t!

Posted by dbl on Jun-14-2004 18:19:

Madonna - What it feels like for a girl (Above & Beyond remix)
e ju bara s���� grym... speciellt videon ocks�

Posted by CJ InterCity on Jun-14-2004 21:26:

jag har h�rt l�ngt ifr�n alla remixar, men dessa �r i af mina favoriter:

Rusch & Murray - Epic (above & beyond remix)
Ascension - For A Lifetime (oceanlab remix) [yeye ]
Chakra - Home (above & beyond remix)
Madonna - What It Feels Like For A Girl (above & beyond remix)
Aurora - Ordinary World (above & beyond remix)

n�gon som sett grabbarna live d�? Tr�ffa dem i december 2003 i Danmark. Dansgolvet var bokstavligt talat folktomt s� det fanns ingen speciell lineup. Splint l�t t.o.m mig mixa innan A&B satte ig�ng, och eftersom jag bara hade en vinyl med mig (Clear Blue Water ) fick jag k�ra den. var skitroligt!

Posted by hustler on Jun-15-2004 01:40:

Bra d�r CJ du gl�mmer d� inte en grym l�t

Epic skall inte f�rkastas

Ser att m�nga n�mner Madonna l�ten, n�gon som vill uploada till Steves ftp? Har fan inte h�rt den..

Posted by tobo99 on Jun-17-2004 18:55:

quote:
Originally posted by hustler
Ser att m�nga n�mner Madonna l�ten, n�gon som vill uploada till Steves ftp? Har fan inte h�rt den..

Uppar...

Posted by Glorie on Jun-17-2004 19:16:

quote:
Originally posted by hustler
Bra d�r CJ du gl�mmer d� inte en grym l�t

Epic skall inte f�rkastas

gl�mde inte heller den egentligen. den e finfin. Dock var det en topp 5-lista och d� kvalade den inte in f�r mig. Jag stod och valde mellan den och Day One, vilken som skulle bli min bubblare och d� blev de till slut Day One.

ang. Madonna-l�ten s� tror jag man tycker den �r b�ttre om man verkligen gillar madonnas l�tar som jag te.x. g�r skarpt Finns det n�t album som hon gjort som inte e bra? i vilket fall... va jag vet s� blev hon s� glad �ver A&B's remix (hon tyckte den var asbra) att hon ville att den skulle bli den officiella dance-versionen s� att s�ga.. och hon visste inte p� f�rhand att A&B remixade den.. n�t s�nt var det.

Posted by montana on Jun-18-2004 00:03:

lite offtopic:
glorie, jovars, den �r bra och jag gillar den mycket, den skulle vara typ 6:a p� min lista men som madonna fan som jag �r s� tycker jag att det finns b�ttre remixar av hennes l�tar,

till exempel
the power of goodbye (luke slater remixes), d�r luke k�rde sin egen v�g och gav os v�ldigt tech:iga number som �r ganksa unika
ray of light (sasha remixes), m�ster sasha's underbara underbara remixar p� ray of light, och det b�sat �r att det finns en breaks version och en 4/4 version
justify my love (william orbit remix), en downtempo house-grej som jag �lskar, det �r inte mycket som har �ndrats utan det �r utbyggnad av originalet
drowned world/substitute for love (bt & sasha remix) , mmmmm..., m�ster sasha & bt gjorde en spirituell resa av en av madonna b�sta l�tar, underbar
bedtime story (orbital remix), denna �r bara rent ut sagt skum, men orbital har arbetat ut en najs grej av denna l�t
secret (junior vasquez remixes) , denna �r mer p� den kommersiella sidan men den �r k�nd, f�r det var just radio editen av som var den "snabba versionen" av videon
ocks� n�ra av dom b�sta bootleg remixarna
music (shane 54 pink flood remix), s� vitt jag vet s� gl�mde shane att l�mna in denna remix f�r music remix t�vlingen p� acidplanet.com, men det l�ckte (tror jag) och jag �r bara glad f�r det eftersom att denna �r en sk�n tribal/prog historia, bra jobbat
bedtime stories (deep dish remix), det som �r bra med denna �r att den �r en utbyggnad och inte en total renovering och den �r en underbar historia, finns som whitelabel

Posted by hustler on Jun-18-2004 12:37:

quote:
Originally posted by tobo99
Uppar...

Tack!