TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Dj's @ Beta-party
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »

Posted by Jakhira on Jun-13-2004 23:14:

Dj's @ Beta-party

We moeten dus beslissen wie mag komen spelen op de bbq/party. Hoe doen we dit? Daarmee een poll...
Hoeveel mensen willen eigenlijk spelen? Zeg het hier als je vind dat je goed genoeg bent (kwestie van een idee te krijgen).
Doordat er misschien wel velen gaan willen spelen stel ik voor om enkel de actieve users van dit forum te mogen laten draaien (beta's + eieregooie en freezel).
Het best is dat er een beetje variatie in de muziek is vind ik, dus stel ik voor dat iedereen doet wat hij/zij (?) wil, of gaat iemand daar niet mee akkoord?
Anyway, deze thread is uitsluitend voor deze doeleinden, no hijacking please.

Posted by Jasperovitsj on Jun-13-2004 23:27:

Eerst en vooral denk ik dat "laat iedereen maar draaien" voor problemen gaat zorgen, want wie draait wanneer, hoe lang draait elke Dj, "ik wou die plaat spelen", "mag ik nog een kwartierke langer",...enfin, you catch my drift.
Ik weet ook nog niet wanneer we juist beginnen en tot hoe laat we mogen spelen, maar stel dat we toch zeker 8uur effectief draaitijd hebben, dan kunnen we 8 Dj's elk een uur geven, toch genoeg om iets fatsoenlijk te doen zonder je te moeten forceren om toch maar een paar plaatjes binnen de tijd te draaien.
Een demo-systeem zou wel beter zijn in dat geval, maar ik weet niet of het zo'n goed plan is op zo'n korte tijd. Het zijn examens, dus niet iedereen kan de komende dagen al een demo opnemen en insturen, en tegen dat ze allemaal binnen zijn en beluisterd, daar kruipt wel wat tijd in, trust me I know!

Maar bon, we zien wel wat iedereen ervan vindt! Ik stel me in ieder geval zeker kandidaat om te draaien! Het liefste zou ik wat progressive willen draaien (of zelfs mcprog om het toch ietwat toegangkelijk te houden ), maar langs de andere kant heb ik ook wel zin om nog eens een uurtje vette uplifting te draaien! Das al lang geleden, en dat zal die avond ook het meeste geapprecieerd worden...

EDIT: of ik goed genoeg ben is natuurlijk een andere vraag. Het enige concrete wat ik kan zeggen is dat ik aan 3 dj-contests heb meegedaan, en telkens in de halve finale ben geraakt. E�n contest ben ik zelfs tot in de finale geraakt (met trance nota bene), en ben ik uiteindelijk 4de geworden van 200 deelnemers, dat is het enige wat in mijn voordeel pleit.

Posted by Dark Apostle on Jun-13-2004 23:32:

Als er iemand mij kan vertellen hoeveel mensen er ongeveer gaan draaien dan kan ik veel makkelijk beslissen op wat ik ga voten en/of ik misschien een andere systeem naar voren kan brengen.

Posted by Jakhira on Jun-13-2004 23:39:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Als er iemand mij kan vertellen hoeveel mensen er ongeveer gaan draaien

Dat weten we dus niet, voor het moment alleen Jasper
Willen jullie ook de poll gebruiken aub?

Posted by Jasperovitsj on Jun-13-2004 23:42:

Euhm, dat hangt er vanaf hoe lang we effectief draaitijd hebben in dat zaaltje, en ook hoe lang we elke Dj gaan laten spelen. Stel dat we 8u kunnen spelen zullen we ofwel 8dj's een uur kunnen laten spelen, of 16 dj's een half uur. Een half uur vind ik persoonlijk wel wat kort, dan kan je maar 5 of 6 plaatjes spelen en dan nog is het snel-snel...

Posted by Dark Apostle on Jun-13-2004 23:59:

Met 4 � 5 iedereen
Met 5 � 7 een strikt beurtrol systeem of gewoon lekker een DJ contest houden ja

Posted by SilentEagle on Jun-14-2004 00:06:

Als de Nederlanders een mixing contest hebben, moeten wij het maar beter doen met ineens een live mixing contest.

Ikzelf doe zeker niet mee, maar ik ga wel aandachtig kijken en bijleren. Hopelijk gaat dat al springend/prog-headnodding.

Er moet sowieso een beetje structuur in zitten, en 45min per dj lijkt me een minimum.

Posted by Jakhira on Jun-14-2004 00:45:

quote:
Originally posted by SilentEagle
Er moet sowieso een beetje structuur in zitten, en 45min per dj lijkt me een minimum

Volledig akkoord, en dat is een van de voordelen van een demo.
Anders leg ik uit waarom ik demo's de beste oplossing vind:

1: de stijl van elke (mogelijke) dj kennen en een beetje kunnen bepalen wie wanneer speelt
2: de wet van de sterkste, je moet soms hard zijn in het leven en om een geslaagde party te hebben is het beter om te weten dat er iemand geen trainwrecks zal maken dan ergens in je achterhoofd te twijfelen aan de kwaliteiten van iemand

Ik wil nu niet te streng lijken maar ik ben voor zo'n dingen verantwoordelijk in onze jeugdhuis en krijg elke week wel een paar cd's in mijn vakje (ja ik heb er zelfs een vakje voor )
Als iemand zich stoort aan het feit dat ik hierover een beetje de touwtjes in handen heb genomen zeg het dan meteen aub
Als je het goed vind dat er iemand naar voor stapt mag je dat ook zeggen

Ik weet dat er niet zoveel tijd is om een demo te maken maar ik persoonlijk zou niet weten hoe we het anders moeten doen
Als de populariteit van deze manier van beslissen stand houdt zal ik persoonlijk wel een van de juryleden zijn (anderen mogen zich hier aanmelden). Ik heb maar 2 examens te gaan en heb dus alle tijd.

Posted by SilentEagle on Jun-14-2004 00:48:

Zelf draaien waag ik me nog niet aan op de eerste editie, maar ik kan wel trainwrecks tellen in een mix, as ge daar nog iemand voor nodig hebt.

Doe maar, Pumaz (en Jasper). As ge iets doet dat enorm tegensteekt zult ge het wel horen.

Posted by Jasperovitsj on Jun-14-2004 00:50:

Jack makes a lot of sense...

Posted by Jasperovitsj on Jun-14-2004 00:56:

quote:
Originally posted by SilentEagle
maar ik kan wel trainwrecks tellen in een mix, as ge daar nog iemand voor nodig hebt.

En per trainwreck geeft de Dj in kwestie een rondje!

Hmm, misschien niet zo'n goed plan als ik zelf zou draaien...

Posted by Jakhira on Jun-14-2004 01:00:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Jack makes a lot of sense...

I try
Het is gewoon een kwestie van 'ik heb het ergste al meegemaakt en zal mijn best doen zodat het hier niet gebeurd.'

Posted by SilentEagle on Jun-14-2004 08:24:

quote:

Da vind ik nog es een ludiek idee.

Posted by Meltoz on Jun-14-2004 08:25:

IK had in de vorige thread ok al bekend gemaakt, dat ik de mannen met ervaring an't werk laat, dus ga'k voor't demo systeem...

Zoals Seb al zei 45 minuten/DJ is e minimum!!!!

Jasper heeft e punt, met die trainwrecks, dus Jasp, U setje zal heel geconcentreerd gevolgd worde

Posted by djcresto on Jun-14-2004 08:38:

quote:

Shit ik dacht me net kandidaat te stellen.

Ga wel eens een demoke maken en als er pioneer cdspelers zijn ben ik ook effectief ge�nteresseerd. Maar ben gerust bereid om opzij te stappen voor evt andere (betere) dj's. De organisatie zal al genoeg werk zijn

Kvind het voorstel van iedereen een uurke het beste. Zijn er minder valabele kandidaten, dan doen we gewoon langer, maar een uurke vind ik toch een minimum.

Kwil ook wel demo's beluisteren, maar dan mag ik zelf niemeer meedoen zeker?

Posted by Zehra on Jun-14-2004 09:05:

niets mis met een beetje ruzie!

shit verkeerd gestemd... mah goed! demo-systeem lijkt me wel nice. kzal ook maar niet draaien zeker kzou gewoon zeggen: laat ei en freez draaien en nog enkele van de goeie beta-dj's. das het beste wa ge kunt doen...

kwil wel in de jury zitten

Posted by lievez on Jun-14-2004 12:00:

ik zou gewoon iedereen laten draaien die wil, mss is een kans voor diegene da ni zoveel erges draaie of aan dinges meedoen om hun ding te laten horen aan anderen...

Van start tot einde / aantal dj = minuten/uur per DJ

mss ook alleen ma BETA members en die ollanders da ier altijd zitte

Posted by Tiger777 on Jun-14-2004 12:36:

Ik ben ook voor het demo systeem.
Maar dan moet der wel werk gemaakt worden van een jury:

Juryleden: Zehra, ...
Dj's:...

Een uur per DJ is ideaal voor iedereen dus stel ik voor dat demo'kes tussen de 45 en 75 minuten lang zijn.
Wanneer is de uiterste datum om de demo's door te geven?

Het puntensysteem:
Gaat we zuiver op gevoel van de juryleden werken of gaan we ze via een geordens systeem van puntengeving laten oordelen?

Puntensysteem van de DJ competition van vorige zomer op TA:
./4 Intro track
./10pts Consistent Beatmatching
./10pts Consistent Phrasematching
./10pts Track Key Matching, Volume Matching and Gain Structure
./10pts Track Selection
./10pts Mixing Style/Originality
./5pts Sound Quality
./3pts Effects
./5pts Track Order
./3pts Exit Track
-------
./70

Maar ja, om sommige dingen in te vullen moet ge der al iets van afweten natuurlijk he

Posted by Wildfir3 on Jun-14-2004 12:39:

Mensen mensen ge moet ulle niet genoodzaakt voelen om zo'n hele organisatie op til te zetten voor goeie muziek hoor die avond. Als ge mij dat gewoon vriendelijk vraagt wil ik gerust heel de avond draaien

/me loopt naar zijn tafeltjes en begint een mixje te maken

Posted by Tiger777 on Jun-14-2004 12:43:

jama, we weten toch al dat uwe prijs ver buiten ons budget ligt. Daarom denken we er serieus over na om Paul van dyk in u plaats te laten komen...

Posted by Meltoz on Jun-14-2004 12:46:

Hello!

Ik wil ok wel in de jury zetelen..

Posted by Dark Apostle on Jun-14-2004 12:46:

Ik zou toch er willen op wijze dat mensen die in hun tracks van durven afwijken van "the beaten path" en dat op een degelijke manier doen zonder het geheel van de set te verpesten ook moeten beloond worden met een titel ofzo.

Ooit halverwege een hardstyle setje heel subtiel een goude oude disco plaat horen tussenmixen, was echt knap gedaan. Zo'n leuke verrasingen moeten aangemoedigd worden imo.

Nu moet niet iedereen hier massaal schlagers gaan inmixen h�!!!! Er zijn grenzen aan originaliteit

Posted by Freezel on Jun-14-2004 12:52:

Mijn idee is laat iedereen draaien die wil draaien Ik kan me voorstellen dat mensen die nog niet zo gevorderd zijn in het mixen toch een setje voor publiek willen doen

Als er veel mensen zijn die willen draaien, kan je altijd afspreken van een maximum van 5 plaatjes ofzo wat toch ongeveer 30 minuten zijn. Heb je ook geen jury-gedoe etc Ieder jaar in de zomer hebben we bij vrienden hier ook zo'n soortgelijk idee. Iedereen neemt platen/cd's mee en draait een setje van 5 nummers. Muziek is afwisselend en iedereen kan zijn ding doen

Het moet natuurlijk altijd mogelijk zijn om langer te draaien

Edit: het is jullie feestje en als ik een demo moet insturen, geen probleem Houdt wel rekening met jureren dat er enorm veel tijd in gaat zitten als er veel demo's binnen komen!

Posted by Wildfir3 on Jun-14-2004 12:55:

kijk kijk! freezel heeft schrik om te verliezen!

Posted by Freezel on Jun-14-2004 12:56:

quote:
Originally posted by Wildfir3
kijk kijk! freezel heeft schrik om te verliezen!

Helemaal niet, ben sociaal ingesteld zodat andere ook kunnen draaien

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »