TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Popcorn - med eller utan ostsmak

Posted by Snakebyte on Jun-14-2004 17:56:

Popcorn - med eller utan ostsmak

Jag har b�rjat p� en cover av den gamla goda klassikern 'Popcorn'.
Men jag e r�dd f�r att det blir ostigt...men ganska sk�nt drag i l�ten blir det �nd�.

Provlyssna p� 'The Main Part'

Full l�t i h�g kvalitet kommer i veckan.

Posted by Glorie on Jun-14-2004 17:57:

haha, jag vart skraj d�r att du skapade en mkt oseri�s tr�d...farligt n�ra men ok.. kanske lyssnar

Posted by Snakebyte on Jun-14-2004 18:02:

quote:
Originally posted by Glorie
haha, jag vart skraj d�r att du skapade en mkt oseri�s tr�d...farligt n�ra men ok.. kanske lyssnar

Haha, jag �r aldrig oseri�s...hrmrm...n�ja kanske ibland. Denna l�ten �r iofs inte s� seri�s, den g�r jag bara f�r att f�rdriva tiden. Men man vet aldrig, det kanske blir bra i slut�ndan. Men jag utg�r inte fr�n det haha. Jag tycker klart att du ska lyssna, Glorie

Posted by St_Andrew on Jun-14-2004 18:15:

hehe cool

f�r �vrigt tycker jag mer om popcorn utan ostsmak

Posted by Glorie on Jun-14-2004 18:19:

utan sm�rsmak i B�DA fallen

jag sk�js enbart av lukten av riktiga popcorn med sm�rsmak.

Posted by St_Andrew on Jun-14-2004 18:21:

quote:
utan sm�rsmak i B�DA fallen

jag sk�js enbart av lukten av riktiga popcorn med sm�rsmak.

s� sant, popcorn ska enbart vara saltade, inget annat

Posted by reveal on Jun-14-2004 18:27:

quote:
sk�js

Norrl�ndska? Har aldrig h�rt f�rr iaf

Klart det ska vara lite sm�rsmak p� popcorn

Posted by jofawe on Jun-14-2004 19:36:

Snakebyte:

du kan inte g�ra den lite h�rdare?
lite mer ... Hardtrance... denna �r ju lite dance aktig.

Annars .. tuff.
Men lyssna p� Space Penguins - The ElectroFunk fr�n 1999

Posted by RebeL9 on Jun-14-2004 19:53:

h�ller med. den �r lite f�r danceaktig.
b�sta versionen p� popcorn �r Space Penguins - The Electrofunk
kolla in den =)

Posted by Snakebyte on Jun-14-2004 20:16:

Jag glider l�tt in p� Eurodance s� fort det �r lite glada melodier i l�tarna...jag har ju trotts allt suttit o gjort dance i 10�r tidigare. Men jag ska se vad jag kan kn�pa ihop.

Posted by jofawe on Jun-14-2004 20:44:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Jag glider l�tt in p� Eurodance s� fort det �r lite glada melodier i l�tarna...jag har ju trotts allt suttit o gjort dance i 10�r tidigare. Men jag ska se vad jag kan kn�pa ihop.

har du gjort dance i 10 �r?!
ojd�

Posted by NooN on Jun-14-2004 21:07:

Fan, det h�r bringar ju upp massa minnen...
Minnen av min gamla, "h�rda" remix av Popcorn

Posted by Amnezia on Jun-15-2004 08:31:

g�r det � g�ra en verre av popcorn som INTE blir cheesy egentligen??den e ju d�md � hamna i ost tr�sket
men du kanske lyckas... v�ntar p� den f�rdiga versionen viele gluck....

Posted by jofawe on Jun-15-2004 10:23:

jag hittade inte din tr�d om din mix p� Haiducii s� jag postar h�r ist�llet.

JAG H�RDE NYSS DIN MIX P� RADIO .. p� lokalradiokanalen HIT FM h�r i v�xj� h�rde jag just din mix p� Dragostea din te�... ascoolt

Posted by St_Andrew on Jun-15-2004 13:39:

quote:
Originally posted by jofawe

JAG H�RDE NYSS DIN MIX P� RADIO .. p� lokalradiokanalen HIT FM h�r i v�xj� h�rde jag just din mix p� Dragostea din te�... ascoolt

WTF?

Posted by Glorie on Jun-15-2004 13:51:

quote:
Originally posted by reveal
Norrl�ndska? Har aldrig h�rt f�rr iaf

Klart det ska vara lite sm�rsmak p� popcorn

klart de e norrl�ndska. sjukt vanligt ord men de e ju inte l�tt f�r n�n som �r fr�n sk�ne

hur kan de spela snakebytes l�t? what? det finns v�l flera danceversioner av den vad jag f�rst�tt?

Posted by montana on Jun-15-2004 13:56:

kan finnas n�ra v�gar om hur dom fick fram den, ett, nsakebyte har skickat runt den, tv�, n�n p� radiostationen har laddat ner l�ten och spelat den

Posted by Snakebyte on Jun-15-2004 14:15:

quote:

Hahaha...�r det sant? Jag har inte skickat runt den som n�n sa, det skulle jag aldrig f� f�r mig. �r du s�ker p� att det var min mix? Jag "snodde" n�mligen ett parti med r�ster fr�n en annan remix s� det kan vara den som det l�ter som. Iofs s� la jag v�ldigt skumma effekter p� r�sterna och den riktiga refr�ngen �r inte med i min remix utan bara maya hee maaya hoo, s� det �r ju ett k�nnetecken p� att det kan vara den s�fall. Om det nu �r min remix s� undrar jag varf�r de spelade den..f�r dem det??? det �r ju en bootleg f�r b�velen...

Posted by mjz on Jun-15-2004 15:33:

hmm... det l�t ju v�ldigt mycket pop corn iaf... men lite mer salt och aningen mindre sm�r skulle nog inte skada...

hehe, n�r vi �nd� snackar haiduchi... i s�ndags morse (runt klockan 13) var jag och en kompis (som ocks� har sett rotti's tolkning av l�ten) p� v�g hem efter l�rdagens eskapader, och precis n�r vi sv�ngt in p� ett fullt torg kommer det f�rbi en volvo 240, med dundrande bas, sj�lvklart spelande dragostea din tei, och i sitter en 40-�ring med bak�tslickat h�r och solbrillor (i storleksordningen kyrkf�nster) och sitter och sjunger med...

jag vet inte om det var tr�tthet, eller bakfylla, eller om det verkligen var s� kul, men iaf tittade vi p� varandra och b�rjade asgarva d�r mitt p� torget... efter n�gra minuter kom vi nog p� att folk stirrade f�r d� vart det �nnu v�rre, men d� b�rjade vi iaf r�ra p� oss igen... det g�r fan inte att sluta skratta n�r man v�l kommit ig�ng s� d�r...

Posted by jofawe on Jun-15-2004 15:45:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Hahaha...�r det sant? Jag har inte skickat runt den som n�n sa, det skulle jag aldrig f� f�r mig. �r du s�ker p� att det var min mix? Jag "snodde" n�mligen ett parti med r�ster fr�n en annan remix s� det kan vara den som det l�ter som. Iofs s� la jag v�ldigt skumma effekter p� r�sterna och den riktiga refr�ngen �r inte med i min remix utan bara maya hee maaya hoo, s� det �r ju ett k�nnetecken p� att det kan vara den s�fall. Om det nu �r min remix s� undrar jag varf�r de spelade den..f�r dem det??? det �r ju en bootleg f�r b�velen...

jag tror jag �r bombis ... vad hette mixen du "snodde" fr�n?
jag m�ste kolla.. kan iofs h�ra med Hit fm.. tvivlar p� att de sitter h�r p� TA � laddar ner l�tar
Hit Fm �r som Absolute Dance 34 p� repeat dagarna i �nda ..

Posted by Smeagol on Jun-16-2004 12:40:

Nar nan sager popcorn till mig tanker jag pa ett 7 kaglors passningsmonster...

Passning gors bast utan smor, utan ost.

Posted by Snakebyte on Jun-16-2004 17:58:

quote:
jag tror jag �r bombis ... vad hette mixen du "snodde" fr�n?
jag m�ste kolla.. kan iofs h�ra med Hit fm.. tvivlar p� att de sitter h�r p� TA � laddar ner l�tar
Hit Fm �r som Absolute Dance 34 p� repeat dagarna i �nda ..

Den remixen jag tog r�sterna fr�n �r dj ross remix...

Posted by jofawe on Jun-16-2004 18:05:

nu har jag hittat lite mixar p� den ... och jag tror det kan kanske vara o-zone - Dragostea din tei (Dj Alligator vs Jay Club version) om det inte var din.. ska h�ra med dem p� radion

Posted by M1cro5lave on Jun-16-2004 23:16:

Tycker den k�nns lite sm�rig..

K�nner igen en liknande version sen tidigare, v�ldigt likt faktiskt.
L�ter bra dock

Posted by GyLLe on Jun-21-2004 00:24:

fixa l�nken han inte lyssna!!!