TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Muzika
Muzika
E de n�n som vet vad som h�nt med Essential-hubben p� Direct Connect, dne har varit nere en tid nu o nu e �ven hemsidan borta??
tranceaddict does not support filesharing
ta bort tr�den d�, men jag vill ha info!!!
| quote: |
| Originally posted by montana tranceaddict does not support filesharing |
Snackade med Oldo f�r ett par dagar sen... n�n har hackat sig in p� hans servers och lagt upp massor med skit och f�rst�rt... Han bad mig att f� l�na 80 Gb p� 10Mbit men jag har ju bara 20 ledigt av mina 400...
n�gon som vet en alternativ hub? jag vill bara dela och h�mta dj sets vilket �r lagligt! s� tr�den kan v�l inte vara olaglig p� n�got s�tt?
| Originally posted by JayBee jag vill bara dela och h�mta dj sets vilket �r lagligt! |
| Originally posted by chjo TA delar en hel del musik sj�lv. |
| Originally posted by JayBee n�gon som vet en alternativ hub? jag vill bara dela och h�mta dj sets vilket �r lagligt! s� tr�den kan v�l inte vara olaglig p� n�got s�tt? |
| Originally posted by Sorrow Det �r det inte. Set inneh�ller l�tar under copyright. Men det �r v�l kanske inte lika bl�digt som folk som tankar hem l�tarna direkt. |
| Originally posted by JayBee men hur kan det vara olagligt om alla radio stationer lirar sets dygnet runt? dessutom har jag f�r mig att det stog n�got om det d�r p� essentials hemsida (som �r nere nu) jag tror det var n�got i stil med att det var ok att dela sets. inte s�ker dock. |
Bingo.
Radio betalar f�r att f� spela seten. Det �r d�remot olagligt att spela in seten och sprida dem. Du f�r allts� inte t.ex. spela in radioprogram p� kasettband om du delar med dig av det till n�gon annan. F�r personligt bruk �r det dock ok.
Med andra ord skulle det vara ok att tanka hem set om de kom fr�n radiostationen direkt, men s� fort du delar med dig till n�gon annan blir det olagligt.
Med det sagt vill jag �terigen po�ngtera att skivbolagen och vi DJ's ofta inte har n�gra j�tteproblem med radiosets. Spelar man t.ex. exklusiva CD-R's s� g�r man b�st i att l�gga p� en massa voiceovers och s�. Dessutom f�rekommer ju t.ex. mixtapes.
Men, som Reveal sade, handlar det om en principsak.
men nu handlade det v�l om varf�r essentialsets inte �r uppe, � tydligen s� �r den r�tt nere..
tyv�rr vet jag inte n�gon alternativ hubb, x8trance �r ocks� nere 
j�vla elakt faktist...
jag har en sjuhelvetes torka h�r hemma nu ...
finns ju fler hubbar, men inga s� bra som oldos vad jag vet... ska f� bredbandet inkopplat igen nu i veckan, d� f�r han ha fixat problemen f�r jag har lite att ta igen... 
Finns en annan okej hub...PMa mig om ni vill..Vet inte riktigt hur det funkar med reglerna h�r som sagt 
Skippa DC och g� �ver till �FT�P�! samt k�p! =) denna vecka f�r jag fina och d� menar jag _superfina_ skivor =).. en av de har ingen DJ i v�rlden spelat �n och det �r v�rldsk�nda producenter =).. s� nu �r ni nyfikna =) krama mig! =) ni f�r h�ra l�ten i setet senare..
du vet att f�r att kunna g� �ver till �ft�p� s� m�ste man ha en v�ldigt bra �ft�p� (ok steve's �r bra men det skulle inte r�cka helt).
och fr�ga mig inte vaf�r jag skrev ftp som �ft�p�, och mitt f�rsta svar "tranceaddict does not support filesharing" �r typ en standard grej
| Originally posted by n0bben- Kamelen =) bara de som k�per skivor f�r syssla med FTP =) |
=
sweta hub in the meantime?