TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Assorted Trance Volume 13

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-18-2004 07:36:

Assorted Trance Volume 13

Eftersom jag �ntligen lyckats f� min filserver att ta emot filer jag vill ha upplagda igen t�nkte jag passa p� att g�ra min senaste Assorted Trance mix tillg�nglig f�r er som kanske skulle vara intresserade.

DJ Irish - Assorted Trance Volume 13

Klicka h�r f�r Cue-filen

Tracklist:

01. Son Kite - On Air (Original Mix) - Digital Structures
02. Ferry Corsten - It's Time (Ferry Corsten's Flashover Mix) - Tsunami
03. Castaneda - Floor COntrol (John Askew's 5 AM Gallery Mix) - Vandit
04. Wippenberg - Water - Touched By Sound
05. MK-S - Illuminate (Original Mix) - Trance Communication
06. Mindsensation - Daydreamer - Altitude Yellow
07. Sander Van Doorn - Punk'D (S.V.D Remix) - Oxygen
08. Nenes - Turbulence (Original Mix) - Spinnin'
09. Age Of Love - Age Of Love (Marc Et Claude Remix) - Alphabet City Progressive
10. Arc In The Sky - Vainquer (7 am at Heavens Gate Mix) - Discover
11. Blank & Jones - Mind Of the Wonderful (Mark Norman Remix) - Liquid
12. Koglin & Dewar - Pushed On (Original Mix) - Noyse

Mixen �r v�l ca 2 veckor gammal vid det h�r laget men kan vara trevlig att lyssna p� �nd�

Posted by Kongo_kim on Jun-18-2004 09:12:

klockrent �lskar mixen mellan 1:an och 2:an

01. Sun Kite - About Radio (Original Mix) - Digital Structures

l�ter n�stan som GTR & The Shrink - Nervous Breakdown

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-18-2004 09:21:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
klockrent �lskar mixen mellan 1:an och 2:an

01. Sun Kite - About Radio (Original Mix) - Digital Structures

l�ter n�stan som GTR & The Shrink - Nervous Breakdown

F�rst�r vad du menar. Samma rullande basg�ng. GTR & The Shrink - Nervous Breakdown var ingen d�lig l�t heller

F�rr�sten heter l�ten: 01. Son Kite - On Air (Original Mix) - Digital Structures

Jag lyckades tydligen f�rvirra ihop namnet... ehem...

Posted by SteveTranz4ever on Jun-18-2004 09:50:

Najs

Ska tanka ner asap.... Men var det inte s� att du fick klagom�l fr�n lite labels f�r att du la upp dina sets ?

Cheers // Steve

Posted by Sand Leaper on Jun-18-2004 09:52:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Najs

Ska tanka ner asap.... Men var det inte s� att du fick klagom�l fr�n lite labels f�r att du la upp dina sets ?

Cheers // Steve

Det var bare fra Bonzai s�vidt jeg husker, og det er ingen plater fra dem med her.

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-18-2004 10:32:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Det var bare fra Bonzai s�vidt jeg husker, og det er ingen plater fra dem med her.

Precis

S� det �r bara att inv�nta n�sta label

� andra sidan lyckades jag p� n�got s�tt �vertyga Bonzai-cheferna att jag �r en h�ngiven anh�ngare och supporter till deras bolag och �r nu p� ganska god fott med dem. Bli inte f�rv�nade om n�got Bonzai-relaterat dyker upp p� Di Radio inom de n�rmsta m�naderna

Posted by montana on Jun-18-2004 11:15:

va bra d� irish, bra att allt gick bra med hela bonzai grejern, men ska ladda ner och lyssna sen, tack f�r denna mix,
har bara ett klag�m�l p� tracklistinen, varf�r marc et claude remixen p� age of love? (mr sam vs.) fred baker remixen & marco v remixen �r ju s� mycket b�ttre

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-18-2004 11:19:

quote:
Originally posted by montana
va bra d� irish, bra att allt gick bra med hela bonzai grejern, men ska ladda ner och lyssna sen, tack f�r denna mix,
har bara ett klag�m�l p� tracklistinen, varf�r marc et claude remixen p� age of love? (mr sam vs.) fred baker remixen & marco v remixen �r ju s� mycket b�ttre

Hehe, efter mycket om och men best�mde jag mig f�r Marc Et Claude, dels f�r att den verkar vara den minst spelade plus att den fkatiskt �r ritkigt bra. Jag tycker den �r b�ttre Mr Sam versionen och har mer tryck �n Marco V. Marco V's version �r ocks� j�ttebra men av n�gonanledning tyckte jag inte att kick-trumman var tillr�ckligt kraftig. L�ter som en mjukare l�t om man hade ploppat in den p� samma st�lle. Men men, bara min personliga uppfattning

Posted by montana on Jun-18-2004 13:56:

gah, mr sam �r ju ett sk�mt, det �r ju fred baker som proddar allt, mr sam tog bara �t sig all �ra, den j�veln, det �r d�f�r jag kallar den fred baker remix, och det g�ller allt d�r mr sam har n�t och g�ra, s� har inte mr sam lyft ett finger, fr�ga terry bones eller mike eller fred baker och nu ocks� tim coltrane, fred har brytit all samarbete med sam

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-18-2004 15:04:

quote:
Originally posted by montana
gah, mr sam �r ju ett sk�mt, det �r ju fred baker som proddar allt, mr sam tog bara �t sig all �ra, den j�veln, det �r d�f�r jag kallar den fred baker remix, och det g�ller allt d�r mr sam har n�t och g�ra, s� har inte mr sam lyft ett finger, fr�ga terry bones eller mike eller fred baker och nu ocks� tim coltrane, fred har brytit all samarbete med sam

Jag l�ste ocks� om det n�gonstans. Fred Baker var ganska sur minsann.

Posted by DjAviander on Jun-18-2004 22:09:

HappyHappy

Jao tankat o klart, ska bara lyssna igenom den sen s� kommer jag med Feedback =)

Edit: Meeen Duuuu! Ingen d�lig mix det h�r inte!
MUMMA TILL FOLKET!

Posted by M1cro5lave on Jun-19-2004 10:14:

Grymt bra mix

Har alltid gillat Assorted Trance, och denna �r inget undantag. F�rra mixen kanske var n�got b�ttre, men denna h�ller klart lika h�g klass..
valet av l�tar �r det b�sta med hela mixen tycker jag, grymt bra som vanligt

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-19-2004 10:24:

quote:
Originally posted by M1cro5lave
Grymt bra mix

Har alltid gillat Assorted Trance, och denna �r inget undantag. F�rra mixen kanske var n�got b�ttre, men denna h�ller klart lika h�g klass..
valet av l�tar �r det b�sta med hela mixen tycker jag, grymt bra som vanligt

Tackar tackar

Den h�r mixen var n�got mindre planerad �n den f�rra. Jag ins�g pl�tsligt att jag hade ett g�ng helt ok l�tar som beh�vde komma till sin r�tt i en mix s� jag t�nkte att det var lika bra att g�ra en AT mix av dem innan de blev f�r gamla.

F�r er som gillar Hard Trance mixarna b�ttre s� kommer det en ny n�sta vecka. Jag ska vara med p� s�songens sista Reckless-program p� Di Radio p� m�ndag tillsammans med Marcel Woods

Posted by SteveTranz4ever on Jun-19-2004 11:10:

Tr�kig fart.... 1.14MB/s

Nu ska jag dunka s�nder min skalle... trance �r nog b�sta bakis pillret som finns

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-19-2004 11:21:

quote:
Tr�kig fart.... 1.14MB/s

Nu ska jag dunka s�nder min skalle... trance �r nog b�sta bakis pillret som finns

Jag ber om urs�kt f�r den tr�kiga farten...

Bakis minsann. Precis vad jag planerat in f�r morgondagen. L�r v�l bli en hel del "bakis-piller" imorgon

Posted by NooN on Jun-19-2004 11:58:

H�ller p� att tanka nu... KOmmer med kommentarer n�r jag lyssnat klart

[EDiT]
Mycket bra mixat p� sina st�llen. Grymma l�tar.
Har du n�n cue p� den h�r?

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-19-2004 13:24:

quote:
Originally posted by NooN
H�ller p� att tanka nu... KOmmer med kommentarer n�r jag lyssnat klart

[EDiT]
Mycket bra mixat p� sina st�llen. Grymma l�tar.
Har du n�n cue p� den h�r?

Cue-fil kommer s� fort jag har tid att s�tta mig framf�r datorn d�r hemma igen. Vilket f�rhoppnigsvis blir imorgon

Posted by Johan (DJ Irish) on Jul-02-2004 15:57:

Ehem...b�ttre sent �n aldrig eller n�tt

Klicka h�r f�r cue-filen

Posted by Johan (DJ Irish) on Jul-02-2004 16:06:

Min sk�ne web designer skickade mig ett Cd-omslag till denna mixen ocks� s� om n�gon nu skulle vilja ha ett s�dant finns det h�r:

Posted by montana on Jul-02-2004 18:54:

finns n�ra stavfel i tracklisten

Posted by Kongo_kim on Jul-02-2004 19:00:

den �r upp � ner

Posted by SteveTranz4ever on Jul-02-2004 19:59:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
den �r upp � ner

Det �r nog s� att det �r frontside inlay... man viker den d�r s� �r den p� insidan av luckan

Posted by Johan (DJ Irish) on Jul-03-2004 00:56:

quote:
Det �r nog s� att det �r frontside inlay... man viker den d�r s� �r den p� insidan av luckan

Hehe, mycket riktigt en frontside inlay

Kan h�nda att d�r �r n�gra stavfel yes. Verkar som den gode Aram anv�nde min f�rsta slraviga tracklist till omslaget ehem...