TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Radio 538 grootste zender van Nederland
Radio 538 grootste zender van Nederland
| quote: |
| Radio 538 is bij de laatste meting van de luistercijfers als nieuwe nummer 1 naar buiten gekomen. Daarmee is Sky Radio voor de tweede keer dit jaar van de nummer 1 positie afgestoten, eerder deed Radio 2 dat al. In de jongste luistercijfers van Intomart GFK is te zien dat Radio 538 gestegen van 11.2 naar 11.7 procent. Sky Radio is blijven staan op 11.3 procent en krijgt nu de tweede plaats toegewezen. Radio 2 moet ook inleveren en verliest 0.4 procent, net als 3FM. Veronica zakt ook deze periode weer iets terug van 4.6 naar 4.3 procent. En een hele kleine winst is er voor RTL FM, Yorin FM en Arrow. In de vorige periode zal al een begin te zien zijn van de nieuwe koers van RTL FM, Yorin FM en de nieuwe shows op 538 en 3FM. Stijgers: Radio 538, Yorin FM, RTL FM, Arrow Rock Radio, Radio 4, ORN, Overige zenders Dalers: Radio 2, Radio 1, Radio 3FM, Noordzee FM, Veronica, Classic FM, 747 AM Gelijk: Sky Radio, Radio 10 Gold, Arrow 90.7 FM, ID&T Radio, BNR Nieuwsradio, CRN Een overzicht van de cijfers (tussen haakjes de vorige peridoe: 01. Radio 538 11,7 % (11.2) 02. Sky Radio 11,3 % (11.3) 03. Radio 2 10,4 % (10.8) 04. Radio 1 8,4 % (8.5) 05. Radio 3 FM 7,6 % (8.0) 06. Noordzee FM 4,9 % (5.0) 07. Radio 10 Gold 4,7 % (4.7) 08. Radio Veronica 4,3 % (4.6) 09. Yorin FM 3,1 % (3.0) 10. Classic FM 2,1 % (2.3) 11. RTL FM 2,1 % (1.9) 12. Arrow Rock Radio 2,1 % (1.8) 13. Radio 4 1,9 % (1.8) 14. 747 AM 0,8 % (0.9) 15. Arrow 90.7 FM 0,5 % (0.5) 16. ID&T Radio 0,4 % (0.4) 17. BNR Nieuwsradio 0,3% (0.3) |
)
In de auto ga ik meestal van station naar station of er ergens iets leuks is en thuis luister ik alleen maar mp3s.
Op werk/stage meestal niks vanwege drukte, dus het getik van toetsenborden
Als het erg rustig is, zet ik een paar livesetjes op van wisselende dj's.
Onderweg naar werk meestal naar Evers en terug sinds deze week weer proberen naar Jensen te luisteren 
Thuis heb ik meestal winamp op staan met setjes of diverse livestreams. Naar ID&T luister ik eigenlijk alleen voor ASOT en Marco V en eventuele events die altijd toch verkracht worden qua uitzending.
ik luister eigenlijk helemaal geen radio. vorig jaar toen ik een jaar werkte hadden we hem altijd op radio 3 staan. vond ik toch het leukste radio station en ze hebben niet zo commerciele playlist.
ik weet niet hoe het nu zit omdat het helemaal is omgegooid bij radio 3.
Id-t gaat wel erg slecht zeg. Zal me niks verbazen als ze de stekker eruit trekken over een tijdje!
Op me werk staat volgens mij Noordzee heel zacht op de achtergrond aan. Op donderdagavond ID&Shit voor ASOT. In me auto draai ik altijd cd's dus ik heb nooit de radio aan (alleen voor ASOT gaat de autoradio aan). Achter de pc altijd MP3's.
Op mn werk meestal ID-T maar aangezien t een boekwinkel is, kan ik op sommige momenten de radio niet aanzetten (laatst Mark Norman in the mix... was de klanten toch iets te heftig 
)
Verder thuis, alleen winamp, en 's ochtends op de wekker, een lokaal radiostation
Op m'n werk altijd 538. Thuis cd of mp3. Onderweg in de trein altijd cd en in de auto cd of zappen op de radio.
's Ochtends op weg naar school altijd Evers Staat Op (538)
(favo radio programma, vooral door die 2 stoere sidekicks!)
smiddags naar school, terug naar huis of onder de douche: 538 of YorinFM en rond Utrecht FreshFM
Vind de vernieuwing van YorinFM trouwens niet echt een vooruitgang
Ze moeten die kansloze "dit is de muziek van ..." spotjes er ook af gooien. Elke zelf respecterende zender heeft dat tegenwoordig, een eigen "style/hokje" die iedereen moet kennen, zodat ze zich met het station kunnen indentificeren. Irri!
| Originally posted by Djeebie Op m'n werk altijd 538. Thuis cd of mp3. Onderweg in de trein altijd cd en in de auto cd of zappen op de radio. |
)
eigenlijk altijd MP3
, als k naar school ga, gewoon de mp3 player! Onder de douche meestal ID-T. En auto altijd cds!
Giel beelen 's ochtends als ik wakker wordt. De rest van de dag hoor ik vrijwel geen radio.
Tijdens m'n vorige koeriers baantje had ik altijd ID&T opstaan, toen was er nog geen urban \o/ maar omdat een of andere %#$$##@$%34 stagiere voor niks werkt kon ik ophoepelen.. lang leve de goede stabiele nederlandse economie (nadat ik al eerder op straat stond bij de ING omdat die geen uitzendkrachten meer mochten aannemen).
Anyway... op dit moment ook alleen ID&T eigenlijk, en s'ochtends in de auto Gordon of Jensen straks weer.
| Originally posted by FunkySimon Ik denk snuggle luistert wel dag en nacht naar de politie zender! |
Thuis heb ik altijd winamp aanstaan. Eigenlijk vrijwel alleen livesets of zelf gemixte mixen. Ecght nooit de radio en op TMF/BOX/MTV laat ik me tv ook nooit staan.
Als ik werk dan staat altijd radio 3 aan. Arbeidsvitaminen vind ik echt de ideale werkmuziek. 10x beter als die hedendaagse top 40.. 's middags is het wel wat minder, maar je moet toch een beetje op de hoogte zijn van wat de hits van het moment zijn. Want het kan natuurlijk niet dat je de nr. 1 van Nederland niet kent 
Vrijwel altijd 538. Vooral voor Evers. Ruud de Wild vind ik nog niet denderend. En soms ID&T, vooral voor ASOT, anders bijna nooit. Als er ff niks op de radio is dan altijd MP3-tjes op staan, ook in de auto, heb er altijd paar CD-RWs liggen.
| Originally posted by moogwai Thuis heb ik altijd winamp aanstaan. Eigenlijk vrijwel alleen livesets of zelf gemixte mixen. Ecght nooit de radio en op TMF/BOX/MTV laat ik me tv ook nooit staan. |
vooral vroeger bij een oud vakantie baantje waar de hele dag 538 aanstond..... daar werd ik echt helemaal lijp van de allarmschijf die 80 keer per dag langskomt!

In de auto neem ik altijd cdtjes mee en op me werk luister ik alijd setjes of cds. (progressive, trance, techno en af en toe hardcore)
| Originally posted by moogwai Want het kan natuurlijk niet dat je de nr. 1 van Nederland niet kent |

Sinds de invoering van mp3 en de verloedering van de Top40 luister ik echt bijna nooit meer naar de radio. 's Morgens inderdaad een enkele keer Evers of Jensen, uiteraard ASOT en ook wanneer ID&T of Yorin rechtstreeks vanaf een feest uitzendt (waar ik helaas niet bij kon zijn) wil ik weleens inschakelen......
| Originally posted by Original Same here, maar op een of andere manier heb ik toch altijd alle "hitjes" wel allemaal gezien en gehoord. vooral vroeger bij een oud vakantie baantje waar de hele dag 538 aanstond..... daar werd ik echt helemaal lijp van de allarmschijf die 80 keer per dag langskomt!![]() |
heb 538 op me wekkerradio, ook staat hij meestal aan tijdens het leren voor me tentamens
luister 1 dag naar 538 en je kunt weer weken vooruit qua nieuwste hits, je wordt er namelijk mee dood gegooit
Ik heb nu de hele tijd Yorin aan, Jensen is wel echt een mooie etter! (ookal vond ik dat programma op de TV af en toe echt triest)! Arrow 90.7 FM is ook echt top, louter chille muziek!
| Originally posted by Rudy Ik heb nu de hele tijd Yorin aan, Jensen is wel echt een mooie etter! |
Als ik in de auto zit luister ik alleen naar de file berichtgeving. Daarna schakeld mijn autoradio over op techno 
M'n wekker gaat meestal af op 538 (m'n vriendin kan niet tegen dreunende housebeats op de vroege morgen
), maar daarna schakel ik al snel over op MP3 livesets of CD's. Over de radiozender op m'n werk wil ik het eigenlijk liever niet hebben, meestal staat ie op City FM, echt een ouwelullenzender!
Ik had 'm ��n keer stiekem op ID&T gezet, maar toen werd ik bijna gelyncht dus dat doen we ook maar niet meer