TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tcx - Ascension (uplifting trance)

Posted by Xilver on Jun-23-2004 22:47:

Tcx - Ascension (uplifting trance)

Wel eh, Wetwired is nog niet af, en hier ben ik met een nieuwke Ik heb da altijd, bezig met een plaat, en na een tijd begint me da te vervelen, en begin ik aan iets nieuws. Wat dus nu deze is.

Compleet andere stijl dan Wetwired, maar wel een waar ik me persoonlijk comfortabeler bij voel. Note: ook nog verre van af, ga er nog een hele resem aan fx toevoegen, en de percussie kan ook beter. Verder denk ik dat ik na de eerste break de melodie wat ga vari�ren, anders is het wat te lang hetzelfde.

Check it out : http://users.pandora.be/tcx/Tcx_-_Ascension_Test05.mp3

Posted by TOR on Jun-23-2004 23:11:

melodie vind ik erg goed, ik wordt er gelukkig van..

maar het nummer sleept inderdaad te lang aan, zoals je zegt.
nu ja, daar komt toch nog verandering in... ik zou iig toch geen tweede breakdown invoeren, tenzij het stuk tussen de 2 breaks drastisch wordt ingekort.

oh ja, en op de clap zit te veel reverb.

voor de rest lijkt me dit wel iets te gaan worden.. veel potentieel, doet me erg veel denken aan 1999. and that's a good thing.

Posted by CygnusX on Jun-24-2004 00:26:

Ik ben aangenaam verrast door de leuke melodie. Dit heeft zeker potentieel zoals TOR zegt, ik ben benieuwd

Posted by Buoyant on Jun-24-2004 11:28:

wooooooooow dude, heerlijke opbouw na 4:15, wordt nog mooier na 4:45
misschien net iets te lange opbouw en op 5:40 zou ik het echte hoogtepunt nog een beetje meer power geven. daarna sleept het wat te lang aan zoals Tor al zei

maar lekkere uplifting dit, hou ons zeker op de hoogte

edit: ik zou het hoogtepunt van 11:22 als het eerste zetten,ergens bij 5:40, die klinkt heerlijk, kreeg er bijna kippenvel van

Posted by Gladius on Jun-24-2004 12:26:

hmm ja heeeerlijk! echt zalig!

Posted by Jakhira on Jun-24-2004 14:55:

Dit is alleszinds beter dan vele trance waar er zo op gesprongen wordt.

Posted by Zehra on Jun-24-2004 15:58:

sweet!

Posted by Nyah on Jun-24-2004 17:38:

very nice indeed

Posted by Belgian Bonzai on Jun-25-2004 16:43:

Jaja, goe bezig. Prachtig eigenlijk; wat volgt is constructieve kritiek, want ik vind het echt heel goed. Fruityloops? (Als ie nu zegt Korg, sta ik wel voor choco, natuurlijk). Je moet voor mij niet knippen aan de lengte, hoor, maar wat variatie (hoe meer hoe liever voor mijn part) is zonder meer nodig, hier en daar een octaafje op reis gaan met die melodie). Beetje meer uitbalanceren misschien (zou graag horen wat er naast de 2 simultane melodie�n nog zoal in de achtergrond te beleven is) en misschien in de melodie dan weer hier en daar nog een nootje in 2 kraken misschien. Allemaal volgens mijn smaak, hoor, dus niet te zwaar aan tillen allemaal.
Herwerkte versie ook posten, h�, makker, want ik ben bijzonder benieuwd.