TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- finns det egentligen några svenska tranceartister?
Pages (4): [1] 2 3 4 »
finns det egentligen några svenska tranceartister?
Earthbound är nog den enda jag kan komma att tänka på.. fler?
Nånstans kan man la anse [trance control] eller vad de heter som aktiva i trance-genren. Antiloop och Miranda är väl inte helt ute å reser heller. Men de kanske är för kommersiella.
Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
Earthbound
Pinocchio
Richi M
Miranda
Phasio
Trance [] Control
Il Caesar
Nello
Off-Cast Project
Re: Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| quote: |
| Originally posted by [A|ienFactory] Earthbound Pinocchio Richi M Miranda Phasio Trance [] Control Il Caesar Nello Off-Cast Project |
Re: Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| Originally posted by [A|ienFactory] Earthbound Pinocchio Richi M Miranda Phasio Trance [] Control Il Caesar Nello Off-Cast Project |
Re: Re: Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| Originally posted by Aendy Killen har fet-koll. Hade inte en susning om att Il Ceasar var svensk. |
Ok jag måste medge att jag gillade en av melodierna...fast inte dom andra när jag upptäckte att det var samma 
Fler projekt:
Savastano
("Move Your Body" blev en hit 1997, gavs ut av bolaget Goldhead Music. Har inte hört nåt mer av honom sen dess.
2 mental
(Släppte singeln "Generation Love" på Fluid, 1997, har inte släppt mycket sen dess, men han finns idag på mp3.com vad jag vet.)
Locobase
(Enligt mina misstankar samma person som Savastano, släppte "Keep On Moving" 1998 på Q-Records, en del av Goldhead.)
Mer om Q-Gänget här:
http://www.q-park.se/acts.htm
Sen finns det oxå en hel del svanskar på mp3.com som har släppt 12er i Sverige och utomlands.
Till slut måste jag oxå nämna Tsunamj gänget. Tsunamj är ett psytrance label.
Enligt mig en bunt psykopater, med tanke på att musiken är helt sjuk, melodilös, rytmlös, monoton och ful.
Massor av deras grejer finns i skivbutiker, bl.a. Trancepotting samlingarana och fiaskot Silverstream.
hade heller ingen aning om att il ceasar var svenskar... där ser man
miranda är ju jävligt bra iofs.
men antiloop, räknar vi dom som trance?
och richi m, känns han inte lite för kommersiell?
phasio, hur länge har dom varit med? har hört låtar av dom rätt länge, men inte förrän nyligen såg jag att dom "var kända" så att säga (med video, singel etc)
trance control - visste inte att dom var svenska
pinnochio - bara hört namnet, aldrig hört nåt (tror jag)
nello och offcoast har jag inte hört talas om (om inte nello var den som dog för ett par veckor sedan pga av överdos?)
Phasio är en HAN (solo projekt). Är bara 18, men har varit igång sen 98, på mp3.com. Låten "C.P.C.O. (Chainsaw Phasio Cut Open)" är bra, har video oxå, rullade på ZTV nyligen.
| Originally posted by reveal miranda är ju jävligt bra iofs. men antiloop, räknar vi dom som trance? och richi m, känns han inte lite för kommersiell? pinnochio - bara hört namnet, aldrig hört nåt (tror jag) |
miranda är väl ändå inte kommersiellt - eller?
Någon som vet något om dessa.....
Bounty hunter (Bergmark/Olin)
The collective unconscious (Långvik/Eriksson)
Dom är med på en cd jag har......
Kan ju anta att dom är svenska.....
Sedan finns det ju alltid Son Kite och Ticon. Malmöbor för hela slanten.
| Originally posted by reveal miranda är väl ändå inte kommersiellt - eller? |
finns det mer än en miranda? den jag tänker på har släppt skivorna phenonema, northern lights och nu senast i år, asynja
med kommersiellt menar jag ett sound som är "komersiellt", lite mainstream kanske... alla artister är väl måna om att sälja plattor, dvs komersiella, oavsett hur de låter
| Originally posted by reveal finns det mer än en miranda? den jag tänker på har släppt skivorna phenonema, northern lights och nu senast i år, asynja med kommersiellt menar jag ett sound som är "komersiellt", lite mainstream kanske... alla artister är väl måna om att sälja plattor, dvs komersiella, oavsett hur de låter |
ja vi snackar om samma
och det där med radio edit har du ju rätt i
bästa låten, enligt mig, av miranda är Gnocchi [Remix] (spår 3 på Northern Lights från 99)
| Originally posted by reveal och det där med radio edit har du ju rätt i |
Den bästa låten med Miranda enligt mig är....
Phenomena helt klart den bästa är med på Distance to goa 5 om jag inte minns fel....
| Originally posted by x-dream Den bästa låten med Miranda enligt mig är.... Phenomena helt klart den bästa är med på Distance to goa 5 om jag inte minns fel.... |
Det stämmer ju det oxå.....Har ju bägge skivorna......
ok där ser man, är det mp3 eller "på riktigt" ?
jag har alla 3, Phenonema, Nothern Lights och Asynja på mp3
Re: Re: Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| Originally posted by Aendy Killen har fet-koll. Hade inte en susning om att Il Ceasar var svensk. |
Jag känner till en okänd kille oxå
Excess - Tranceweden som finns på http://mp3.com/xs
Den e ball, nån som har hört den?