TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Q-Base 18.09.2004 Laarbrüch; Tyskland


Posted by ScuL on Jul-01-2004 21:44:

Q-Base 18.09.2004 Laarbrüch; Tyskland



På lördag den 18. september ska Q-Dance arrangera en ny open air dance festival på den gamla RAF-airbase Laarbrüch nära Holländska gränsen i Tyskland.

Det kommer att finnas 5 bunkers, 1 hangar, 2 ammunitionsbunkers och en stor tält. 60 DJ's & liveacts ifrån hela Europa ska spela för 25.000 besökare från olika länder.
Terrängen är 600 hectare (6.000.000kvm) stor och omfattar mer än 100 bunkers och hangars.

Q-dance har utvalt DJ's från 5 olika ledande Europeiska dance länder och de har gjort en line-up för varje land.
Mainstagen, som finns i en hangar där 10.000 människor passar in, blir kört av DJ's från olika länder. Alla övriga länder ska spela stilen de är känd för.

EU Mainstage
Judge Jules
Kai Tracid
Billy Nasty
Speedy J (live)
Marco Bailey
Miss Djax
Cari Lekebusch
Dana
Technoboy


Germany 1
Westbam
Monika Kruse
Dr. Motte
LIVE: Johannes Heil
Frank Lorber
Kay D Smith
Tom Wax
DJ Amok

Germany 2
Tomcraft
Taucher
Cosmic Gate
Hooligan
Talla 2xlc
Pulsedriver
DuMonde aka JamX & De Leon
DJ Dean

The Netherlands 1
Charly Lownoise
DJ Luna
Showtek (live)
DJ Isaac
Beholder & Balistic
Deepack
Pila
Zany

The Netherlands 2
The Prophet
Gizmo
Pavo
JayDee (Robin Albers)
Dano
Fierce Ruling Diva (Flamman&Abraxas)
Uzi & Da Mouth of Madness
Panic vs. Stanton

United Kingdom
Lisa Lashes
Fergie
Anne Savage
BK
LIVE: K90
Tidy Boys
Mark E.G.
Ed Real

Belgium
CJ Bolland
Yves Deruyter
DJ Ghost
M.I.K.E.
Franky Jones
Da Boy Tommy & Da Rick
Steve Dexter
DJ Bountyhunter

& Italy & Switzerland
Mind-X
The Trance Generators, /
DJ Energy
Zenith DJ
Igor S
Angy Dee
Lady Tom
Activator

Q-Base äger rum nära Airport Niederrhein på den gammla RAF-base Laarbrüch i Tyskland.
Det ska finnas busresor från Nederländerna, Belgien, Tyskland och Schweiz. Flygplatsen är lätt att hitta till med bilen.

Också finns det möjligheten att boka ett flyg ifrån Nederländerna eller en annan land genom V-bird.
Tjek www.v-bird.com för mer information.

Det går flyg ifrån/till:
Alicante (ALC)
Berlin - Schönefeld (SXF) ! €79 !
Kopenhagen (CPH) ! 580 DKK !
Helsinki (HEL) ! €138 !
Maastricht/Aachen (MST)
Malaga (AGP) ! €118 !
Manchester (MAN) ! £46 !
Munich (MUN) ! €58 !
Nice (NCE) ! €98 !
Prague (PRG) ! €78 !
Rome (CIA) ! €129 !
Stockholm (ARN) ! €98 !
Vienna (VIE) ! €78 !
alla resor är returresor inkl. skatte



Information och annonser om denna evenmang kommer att finnas/spelas i alla Europeiska länder som arbeter med, på radio, internet och på posters/flyers. Q-Dance förvänter att de flesta besökare kommer från de Benelux-länderna och Tyskland.

Biljettförsäljningen börjar i 5 Europeiska länder samtidigt på lördag den 3. juli. I Nederländerna ska biljetterna säljes genom Ticketbox.nl och Free Record Shop. Priset blir €45.


Posted by SteveTranz4ever on Jul-01-2004 21:50:

Ahh så de e äntligen ute nu vad det handlade om... Minns du visade mig en sida med as grymma lokaler/hangarer typ men ingen mer info än dom bilderna på sidan...

"Grymt sa grisen"

Vore ju nåt... om man var rik...

Vill se
Technoboy (igen)
Dr. Motte (Nyfiken)
Cosmic Gate (tradition)
Talla 2xlc (Väntat länge på att få se)
Luna
Pila
Prophet (Vore så ballt)
Lisa Lashes (Vill se vad hon går för live)
Anne Savage (samma som ovan)
BK (Jockar dom lika bra som dom proddar)
CJ Bolland (Massa klassiker, vill se)
Yves Deruyter
Igor S (Kan de va nåt)


Posted by ScuL on Jul-02-2004 12:27:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh så de e äntligen ute nu vad det handlade om... Minns du visade mig en sida med as grymma lokaler/hangarer typ men ingen mer info än dom bilderna på sidan...


Ja precis. Nu vet jag värför allt var så hemligt med det.
De arrangerar det i 5 olika länder med samarbete av organisationer o mindigheter där

Hur som helst tycker jag att linan är värt att överväga. Också för att det finns några stora trance namn


Posted by ScuL on Jul-10-2004 13:00:

OMG OMG OMG

http://events.q-dance.nl/2004-09_18-september_q-base/


Posted by CJ InterCity on Jul-10-2004 15:49:

fan... jag trodde bara holländare kunde festa på detta kungliga sätt


Posted by ScuL on Jul-10-2004 15:54:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
fan... jag trodde bara holländare kunde festa på detta kungliga sätt


det är organiserat av en Holländskt bolag


Posted by CJ InterCity on Jul-10-2004 17:19:

ja det förklarar saken


Posted by jofawe on Jul-10-2004 17:57:

verkar ballt


Posted by Daniey on Jul-11-2004 18:46:

Verkar så sjukt coolt! Kolla q-dance "trailern" på dersa site ! Yeeaahh


Posted by ScuL on Aug-12-2004 21:43:

websidan är online!!

http://events.q-dance.nl/2004-09_18...ase_website.php

grymmt som fan


Posted by Laszlo on Aug-12-2004 22:04:

Denna festen marknadsfördes hårt på Dance Valley - fan ta mig, det verkar vara hur grymt som helst....måste säga att själva namnet Q-Base är i det fjantigaste laget men linan knäcker som fan

Marco Bailey
Lekebusch
Speedy J
Monika Kruse
Westbam
Dr. Motte
Kay D Smith
Tom Wax
DJ Amok
Tomcraft
Taucher
Talla 2XLC
CJ Bolland
Igor S

faan....många stora namn....


Posted by ScuL on Sep-15-2004 20:24:



Längtar som FANNNNNNNnnnn......


Posted by Laszlo on Sep-15-2004 20:40:

Vart ligger Laarbrüch? Är det nära Rostock eller Puttgarden? Vore i så fall bud att dra ner på detta evenemang...


Posted by Connector on Sep-15-2004 20:46:

quote:
Originally posted by Laszlo
Vart ligger Laarbrüch? Är det nära Rostock eller Puttgarden? Vore i så fall bud att dra ner på detta evenemang...


Säg till om du vill ha sällskap....


Posted by ScuL on Sep-15-2004 21:54:



här ligger det..

570km från Puttgarden


Posted by Laszlo on Sep-15-2004 23:07:

quote:
Originally posted by ScuL


här ligger det..

570km från Puttgarden


hoho

200 mil fram och tillbaka...moha...då åker jag hellre ner till rumänien och hälsar på min sötnos


Posted by ScuL on Sep-15-2004 23:24:

200? bara 96
men om du hade kollat tidigare hade det kanske varit billigare att flyga från Kph.


Posted by ScuL on Sep-18-2004 12:30:

ikväll kör det!!

glöm inte:

LYSSNA LIVE
via ID&T radio i Holland
eller Sunshine Live i Tyskland

det finns säkert mirror servers på www.shoutcast.com


Posted by hustler on Sep-18-2004 14:22:

Såg flyers och affisher för festen typ överallt nu när jag var i Amsterdam.

Verkar vara fett hypead. Tråkigt skön lina är det också..


Posted by ScuL on Sep-20-2004 12:51:

bortklippat från mitt inlägg på TC:
Musiken var grymm men det var inte organiserat så bra

lyckligt lämnade jag kl 19.00 hemma och efter ett och etthalvtimmes fart kom vi dit.
exakt 21.00 var jag inne på terrängen..
jag vet att det fanns folk som lämnade hemifrån kl 23 och de hinnade inte komma in förän 2.30 hehe :X

det var inte tillräckligt med 'shelters' eller något emot vädret. lycklig fanns det tyska röda korset som gav oss regnponcho's

några bunkers var också för liten för folket som vill komma in, NL1 till exempel.
synd.. man kunde knappast röra sig när man kom in..

till slutet var vi vid activator, full drag, men vi orkade inte gå till mainstage igen för att vi VISSTE att det skulle vara packat.
sen gick vi hemma, och vi behövde vänta på de jävla bussar igen grr
ifrån parkeringen fanns det en jävla stor kö!

vi lämnade Q-Base terrängen kl 6.45 och vi kom inte på huvudvägen förän 9.05 !!
jag var hemma 10.45

Musik: 9
Stämmningen: 6.5
Dekoration/ljus: 7
Traffik/logistik: 2

Stämmingen var iofs inte så bra pga vädret, i början när det var fortfarande klart fanns det en rejält bra stämmning.. synd att det försvann senare.
Och egentligen kan man inte vara arg på Q pga traffik problemet heller, för att det var en hel ny ställe, i utlandet, där det aldrig fanns sånt förut. Hoppas att de lärar av deras fel och förbättrar det nästa år!


Posted by ScuL on Sep-20-2004 14:23:

bilder
http://sonicwarrior.technobilder.ne...ml/default.html



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.