TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Q-Base 18.09.2004 Laarbrüch; Tyskland
Q-Base 18.09.2004 Laarbrüch; Tyskland

På lördag den 18. september ska Q-Dance arrangera en ny open air dance festival på den gamla RAF-airbase Laarbrüch nära Holländska gränsen i Tyskland.
Det kommer att finnas 5 bunkers, 1 hangar, 2 ammunitionsbunkers och en stor tält. 60 DJ's & liveacts ifrån hela Europa ska spela för 25.000 besökare från olika länder.
Terrängen är 600 hectare (6.000.000kvm) stor och omfattar mer än 100 bunkers och hangars.
Q-dance har utvalt DJ's från 5 olika ledande Europeiska dance länder och de har gjort en line-up för varje land.
Mainstagen, som finns i en hangar där 10.000 människor passar in, blir kört av DJ's från olika länder. Alla övriga länder ska spela stilen de är känd för.
EU Mainstage
Judge Jules 
Kai Tracid 
Billy Nasty 
Speedy J (live) 
Marco Bailey 
Miss Djax 
Cari Lekebusch 
Dana 
Technoboy 
Germany 1
Westbam
Monika Kruse
Dr. Motte
LIVE: Johannes Heil
Frank Lorber
Kay D Smith
Tom Wax
DJ Amok
Germany 2
Tomcraft
Taucher
Cosmic Gate
Hooligan
Talla 2xlc
Pulsedriver
DuMonde aka JamX & De Leon
DJ Dean
The Netherlands 1
Charly Lownoise
DJ Luna
Showtek (live)
DJ Isaac
Beholder & Balistic
Deepack
Pila
Zany
The Netherlands 2
The Prophet
Gizmo
Pavo
JayDee (Robin Albers)
Dano
Fierce Ruling Diva (Flamman&Abraxas)
Uzi & Da Mouth of Madness
Panic vs. Stanton
United Kingdom
Lisa Lashes
Fergie
Anne Savage
BK
LIVE: K90
Tidy Boys
Mark E.G.
Ed Real
Belgium
CJ Bolland
Yves Deruyter
DJ Ghost
M.I.K.E.
Franky Jones
Da Boy Tommy & Da Rick
Steve Dexter
DJ Bountyhunter
&
Italy & Switzerland
Mind-X
The Trance Generators,
/ 
DJ Energy 
Zenith DJ 
Igor S 
Angy Dee 
Lady Tom 
Activator 
Q-Base äger rum nära Airport Niederrhein på den gammla RAF-base Laarbrüch i Tyskland.
Det ska finnas busresor från Nederländerna, Belgien, Tyskland och Schweiz. Flygplatsen är lätt att hitta till med bilen.
Också finns det möjligheten att boka ett flyg ifrån Nederländerna eller en annan land genom V-bird.
Tjek www.v-bird.com för mer information.
Det går flyg ifrån/till:
Alicante (ALC)
Berlin - Schönefeld (SXF) ! €79 !
Kopenhagen (CPH) ! 580 DKK !
Helsinki (HEL) ! €138 !
Maastricht/Aachen (MST)
Malaga (AGP) ! €118 !
Manchester (MAN) ! £46 !
Munich (MUN) ! €58 !
Nice (NCE) ! €98 !
Prague (PRG) ! €78 !
Rome (CIA) ! €129 !
Stockholm (ARN) ! €98 !
Vienna (VIE) ! €78 !
alla resor är returresor inkl. skatte

Information och annonser om denna evenmang kommer att finnas/spelas i alla Europeiska länder som arbeter med, på radio, internet och på posters/flyers. Q-Dance förvänter att de flesta besökare kommer från de Benelux-länderna och Tyskland.
Biljettförsäljningen börjar i 5 Europeiska länder samtidigt på lördag den 3. juli. I Nederländerna ska biljetterna säljes genom Ticketbox.nl och Free Record Shop. Priset blir €45.
Ahh så de e äntligen ute nu vad det handlade om... Minns du visade mig en sida med as grymma lokaler/hangarer typ men ingen mer info än dom bilderna på sidan...
"Grymt sa grisen"
Vore ju nåt... om man var rik...
Vill se
Technoboy (igen)
Dr. Motte (Nyfiken)
Cosmic Gate (tradition)
Talla 2xlc (Väntat länge på att få se)
Luna
Pila
Prophet (Vore så ballt)
Lisa Lashes (Vill se vad hon går för live)
Anne Savage (samma som ovan)
BK (Jockar dom lika bra som dom proddar)
CJ Bolland (Massa klassiker, vill se)
Yves Deruyter
Igor S (Kan de va nåt)
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Ahh så de e äntligen ute nu vad det handlade om... Minns du visade mig en sida med as grymma lokaler/hangarer typ men ingen mer info än dom bilderna på sidan... |

OMG OMG OMG

http://events.q-dance.nl/2004-09_18-september_q-base/
fan... jag trodde bara holländare kunde festa på detta kungliga sätt

| quote: |
| Originally posted by CJ InterCity fan... jag trodde bara holländare kunde festa på detta kungliga sätt |
ja det förklarar saken 
verkar ballt 
Verkar så sjukt coolt! Kolla q-dance "trailern" på dersa site ! Yeeaahh
websidan är online!!
http://events.q-dance.nl/2004-09_18...ase_website.php
grymmt som fan
Denna festen marknadsfördes hårt på Dance Valley - fan ta mig, det verkar vara hur grymt som helst....måste säga att själva namnet Q-Base är i det fjantigaste laget men linan knäcker som fan
Marco Bailey
Lekebusch
Speedy J
Monika Kruse
Westbam
Dr. Motte
Kay D Smith
Tom Wax
DJ Amok
Tomcraft
Taucher
Talla 2XLC
CJ Bolland
Igor S
faan....många stora namn....


Längtar som FANNNNNNNnnnn......

Vart ligger Laarbrüch? Är det nära Rostock eller Puttgarden? Vore i så fall bud att dra ner på detta evenemang...
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Vart ligger Laarbrüch? Är det nära Rostock eller Puttgarden? Vore i så fall bud att dra ner på detta evenemang... |

här ligger det..
570km från Puttgarden
| quote: |
Originally posted by ScuL ![]() här ligger det.. 570km från Puttgarden |
200? bara 96 
men om du hade kollat tidigare hade det kanske varit billigare att flyga från Kph.
ikväll kör det!!
glöm inte:
LYSSNA LIVE
via ID&T radio i Holland
eller Sunshine Live i Tyskland
det finns säkert mirror servers på www.shoutcast.com
Såg flyers och affisher för festen typ överallt nu när jag var i Amsterdam.
Verkar vara fett hypead. Tråkigt skön lina är det också..
bortklippat från mitt inlägg på TC:
Musiken var grymm men det var inte organiserat så bra
lyckligt lämnade jag kl 19.00 hemma och efter ett och etthalvtimmes fart kom vi dit.
exakt 21.00 var jag inne på terrängen..
jag vet att det fanns folk som lämnade hemifrån kl 23 och de hinnade inte komma in förän 2.30 hehe :X
det var inte tillräckligt med 'shelters' eller något emot vädret. lycklig fanns det tyska röda korset som gav oss regnponcho's 
några bunkers var också för liten för folket som vill komma in, NL1 till exempel.
synd.. man kunde knappast röra sig när man kom in..
till slutet var vi vid activator, full drag, men vi orkade inte gå till mainstage igen för att vi VISSTE att det skulle vara packat.
sen gick vi hemma, och vi behövde vänta på de jävla bussar igen grr
ifrån parkeringen fanns det en jävla stor kö!
vi lämnade Q-Base terrängen kl 6.45 och vi kom inte på huvudvägen förän 9.05 !!
jag var hemma 10.45
Musik: 9
Stämmningen: 6.5
Dekoration/ljus: 7
Traffik/logistik: 2
Stämmingen var iofs inte så bra pga vädret, i början när det var fortfarande klart fanns det en rejält bra stämmning.. synd att det försvann senare.
Och egentligen kan man inte vara arg på Q pga traffik problemet heller, för att det var en hel ny ställe, i utlandet, där det aldrig fanns sånt förut. Hoppas att de lärar av deras fel och förbättrar det nästa år!
bilder
http://sonicwarrior.technobilder.ne...ml/default.html
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.