TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- telia ger 8mbit till alla...
Pages (2): [1] 2 »
telia ger 8mbit till alla...
det verkar som telia tar n�sta steg i bredbandskriget 
http://presstjanst.telia.se/press/A...=2&article=8243
enligt pressl�ppet s� ska det fr�n idag g� att f� 8mbit i alla sveriges kommuner, jag �r l�tt en av dom som kommer kolla det s� fort jag kan 
�nnu en g�ng s� m�ste man f�rs�ka �vertala p�rona :P
kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har n�tt telia abonnemang
hoppas farsan best�ller

Ja de v�l bara � s�ga grattis 
Det �r ju f�rst nu Felia kan s�ga att dom har bredband... 
F�r runt 200 sp�nn mer i m�naden kan jag nu kostnadsfritt uppgradera mitt BBB 10Mbit till 100Mbit...
Mitt modem fr�n felia har b�rjat strula nu dem senaste m�naderna, efter att jag skaffade mig 8mbit..
edit: sitter och v�ntar p� telia bredbandssupport f�r 6:e g�ngen nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur.. 
BBB �r inte s� himmla myckt b�ttre faktist.
vi skaffade 10mbit nyligen men ungef�r var 4:e dag eller s�, byter den ip nummer vilket �r v�ldigt frustrerande f�r n�r den byter s� tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den l�gger ner helt medans. och s� m�ste man ta reda p� nya IP:t och skriva in det i settings p� DC om man ska kunna anv�nda det ocks� :P
| quote: |
| Originally posted by JayBee BBB �r inte s� himmla myckt b�ttre faktist. vi skaffade 10mbit nyligen men ungef�r var 4:e dag eller s�, byter den ip nummer vilket �r v�ldigt frustrerande f�r n�r den byter s� tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den l�gger ner helt medans. och s� m�ste man ta reda p� nya IP:t och skriva in det i settings p� DC om man ska kunna anv�nda det ocks� :P |
| Originally posted by JayBee BBB �r inte s� himmla myckt b�ttre faktist. vi skaffade 10mbit nyligen men ungef�r var 4:e dag eller s�, byter den ip nummer vilket �r v�ldigt frustrerande f�r n�r den byter s� tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den l�gger ner helt medans. och s� m�ste man ta reda p� nya IP:t och skriva in det i settings p� DC om man ska kunna anv�nda det ocks� :P |
kolla: www.no-ip.com
verkar som det �r mycket arbete kvar i Holland. ADSL t�ckning �r 87% h�r men det finns absolut ingen 8mbit �verallt.
KPN (Holl�nds tidigare statstelefonibolag) erbjuder inte ens 8mbit .. 4mbit �r max.
lyckligt nog finns det konkurrenter som har det men dem har bara 37% t�ckning.
och v�rsta grejen �r att det koster 1000:- (SEK) i m�naden.
10mbit eller 100mbit finns inte.
(bara i n�gra studentl�genheter, inte f�r konsumenter)
jag �r lycklig att ha 2mbit ned / 1 mbit upp f�r 600:- SEK i m�naden. 
| Originally posted by ShyTrance kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har n�tt telia abonnemang hoppas farsan best�ller |
Uppgradera mitt redan ig�r � de funkar kanon...
Fast n�r jag best�llde de �ver tele ig�rkv�ll s� sa hon att de kostade 300 kr att uppgradera till 8 Mbit...
hmm
enda pluspunkten i j�mf�ringen.
H�r koster det aldrig pengar att uppgradera.
Bara n�r man downgraderar..
print screen fr�n: http://www.telia.se/pw/privat/sidty...hannelId=-76340
| Originally posted by ShyTrance print screen fr�n: http://www.telia.se/pw/privat/sidty...hannelId=-76340 |
Wtf d� ljug bitchen f�r mig alls�
Originally posted by x-dream Wtf d� ljug bitchen f�r mig alls� |
| Originally posted by ShyTrance otur erbjudandet kanske b�rjar fr.o.m. idag ? |
| Originally posted by P4z! Mitt modem fr�n felia har b�rjat strula nu dem senaste m�naderna, efter att jag skaffade mig 8mbit.. edit: sitter och v�ntar p� telia bredbandssupport f�r 6:e g�ngen nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur.. |
| Originally posted by sipowitz Det d�r l�ter till 110% som det �r n�got fel p� din konfiguration p� datorn. F�rresten, har du en router inkopplad av n�gon anledning?. Jag t�nkte p� det du skrev om att du m�ste skriva in ditt ip i dc... tycker det l�ter som du h�ller p� och k�r passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket inneb�r att en router ej beh�vs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) s� f�r de varsin ip, alla kan d�rmed k�ra active mode i dc. |
| Originally posted by dbl vad e det f�r fel d�???? har haft telia 8mbit nu n�gra m�nader o det funkar hel bra |
F�r ocks� 8 mbit, iom med chellos uppdatering i septemeber. Fram till
dess gr�ter jag blod varje g�ng jag laddar ner n�t.
�y, mathias, du lever enn�?! lenge siden p� icq n�!
@topic: *sjaluvermi*faens svensker som f�r bra internett i b�tter og spann �!#!"## 

av standard du f�r i norge tror jeg 2,3 mbit sdhsl er noe av det raskeste man f�r til private boliger. er noen f� steder som kan f� BBB, men da m� det allerede v�re bygd ut, ellers s� gidder de ikke � levere.
er noen andre som levere 4-6 / 0.5 mbit adsl, men adsl... blah
nei tror jeg f�r fortsette � ladde ned livesets p� jobben *100mbit uninett* 
Flyttar snart in i mitt nyaygda lilla hus, d�r f�r jag 10Mbit fiber, sen skall jag ha Telia�s 8Mbit som backup..
Man m�ste utnytja att man har gratis bredband..
| Originally posted by verminator �y, mathias, du lever enn�?! lenge siden p� icq n�! |
njaa har ingen icq l�ngre...Bara msn
f� msn'en din da!