TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- telia ger 8mbit till alla...
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Vizay on Jul-15-2004 07:48:

telia ger 8mbit till alla...

det verkar som telia tar n�sta steg i bredbandskriget

http://presstjanst.telia.se/press/A...=2&article=8243

enligt pressl�ppet s� ska det fr�n idag g� att f� 8mbit i alla sveriges kommuner, jag �r l�tt en av dom som kommer kolla det s� fort jag kan

Posted by NooN on Jul-15-2004 07:56:

�nnu en g�ng s� m�ste man f�rs�ka �vertala p�rona :P

Posted by fede on Jul-15-2004 08:51:

kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har n�tt telia abonnemang hoppas farsan best�ller

Posted by SteveTranz4ever on Jul-15-2004 09:37:

Ja de v�l bara � s�ga grattis

Det �r ju f�rst nu Felia kan s�ga att dom har bredband...

F�r runt 200 sp�nn mer i m�naden kan jag nu kostnadsfritt uppgradera mitt BBB 10Mbit till 100Mbit...

Posted by P4z! on Jul-15-2004 09:48:

Mitt modem fr�n felia har b�rjat strula nu dem senaste m�naderna, efter att jag skaffade mig 8mbit..

edit: sitter och v�ntar p� telia bredbandssupport f�r 6:e g�ngen nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur..

Posted by JayBee on Jul-15-2004 09:54:

BBB �r inte s� himmla myckt b�ttre faktist.

vi skaffade 10mbit nyligen men ungef�r var 4:e dag eller s�, byter den ip nummer vilket �r v�ldigt frustrerande f�r n�r den byter s� tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den l�gger ner helt medans. och s� m�ste man ta reda p� nya IP:t och skriva in det i settings p� DC om man ska kunna anv�nda det ocks� :P

Posted by SteveTranz4ever on Jul-15-2004 09:57:

quote:
Originally posted by JayBee

vi skaffade 10mbit nyligen men ungef�r var 4:e dag eller s�, byter den ip nummer vilket �r v�ldigt frustrerande f�r n�r den byter s� tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den l�gger ner helt medans. och s� m�ste man ta reda p� nya IP:t och skriva in det i settings p� DC om man ska kunna anv�nda det ocks� :P

Det l�ter skumt... har inte haft det problemet under dom 4 �r jag haft BBB... Vet att det byts ip nummer d� och d� men det tar ibland �ver en vecka mellan g�ngerna om datorn st�r p�, annars s� byts det varje g�ng jag startar om datorn i princip men det har aldrig slutat fungera pga de...

Ring och p�peka ditt problem f�r BBB !

Posted by fede on Jul-15-2004 09:58:

quote:

k, jobbigt...
men skaffa dns program.. s� uppdateras d automatiskt, o d� beh�ver du inte byta i dc kolla: www.no-ip.com

Posted by ScuL on Jul-15-2004 10:05:

verkar som det �r mycket arbete kvar i Holland. ADSL t�ckning �r 87% h�r men det finns absolut ingen 8mbit �verallt.

KPN (Holl�nds tidigare statstelefonibolag) erbjuder inte ens 8mbit .. 4mbit �r max.
lyckligt nog finns det konkurrenter som har det men dem har bara 37% t�ckning.
och v�rsta grejen �r att det koster 1000:- (SEK) i m�naden.

10mbit eller 100mbit finns inte.
(bara i n�gra studentl�genheter, inte f�r konsumenter)

jag �r lycklig att ha 2mbit ned / 1 mbit upp f�r 600:- SEK i m�naden.

Posted by Vizay on Jul-15-2004 10:12:

quote:
Originally posted by ShyTrance
kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har n�tt telia abonnemang hoppas farsan best�ller

vart stod det?
hittade det inte s� jag antog att dom hade slutat med det men de verkar ju kanon om dom har kvar det

Posted by x-dream on Jul-15-2004 10:27:

Uppgradera mitt redan ig�r � de funkar kanon...

Fast n�r jag best�llde de �ver tele ig�rkv�ll s� sa hon att de kostade 300 kr att uppgradera till 8 Mbit...

Posted by ScuL on Jul-15-2004 10:51:

hmm
enda pluspunkten i j�mf�ringen.

H�r koster det aldrig pengar att uppgradera.
Bara n�r man downgraderar..

Posted by fede on Jul-15-2004 11:04:

print screen fr�n: http://www.telia.se/pw/privat/sidty...hannelId=-76340

Posted by x-dream on Jul-15-2004 11:07:

quote:

print screen fr�n: http://www.telia.se/pw/privat/sidty...hannelId=-76340

Wtf d� ljug bitchen f�r mig alls�

Posted by fede on Jul-15-2004 11:08:

quote:
Originally posted by x-dream
Wtf d� ljug bitchen f�r mig alls�

otur

erbjudandet kanske b�rjar fr.o.m. idag ?

Posted by x-dream on Jul-15-2004 11:10:

quote:
otur

erbjudandet kanske b�rjar fr.o.m. idag ?

Ja du m�rker man n�r r�kningen kommer..F�r man se vad de st�r d�...Skulle inte vara chockad om det st�r uppgradering 300 pix...

Posted by dbl on Jul-15-2004 14:37:

quote:
Originally posted by P4z!
Mitt modem fr�n felia har b�rjat strula nu dem senaste m�naderna, efter att jag skaffade mig 8mbit..

edit: sitter och v�ntar p� telia bredbandssupport f�r 6:e g�ngen nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur..

vad e det f�r fel d�????

har haft telia 8mbit nu n�gra m�nader o det funkar hel bra

Posted by sipowitz on Jul-15-2004 17:21:

quote:

Det d�r l�ter till 110% som det �r n�got fel p� din konfiguration p� datorn.

F�rresten, har du en router inkopplad av n�gon anledning?. Jag t�nkte p� det du skrev om att du m�ste skriva in ditt ip i dc... tycker det l�ter som du h�ller p� och k�r passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket inneb�r att en router ej beh�vs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) s� f�r de varsin ip, alla kan d�rmed k�ra active mode i dc.

Posted by SteveTranz4ever on Jul-15-2004 17:59:

quote:
Originally posted by sipowitz
Det d�r l�ter till 110% som det �r n�got fel p� din konfiguration p� datorn.

F�rresten, har du en router inkopplad av n�gon anledning?. Jag t�nkte p� det du skrev om att du m�ste skriva in ditt ip i dc... tycker det l�ter som du h�ller p� och k�r passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket inneb�r att en router ej beh�vs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) s� f�r de varsin ip, alla kan d�rmed k�ra active mode i dc.

De d�r med router... brorsan s�ger samma sak i princip... s�ger de blir bara problem med s�nna...
Och som du sa s� f�r man fler ip... 5 tillochmed... har sj�lv 3 inkopplade + min lap-top d� & d�...

Posted by P4z! on Jul-15-2004 21:39:

quote:
Originally posted by dbl
vad e det f�r fel d�????

har haft telia 8mbit nu n�gra m�nader o det funkar hel bra

efter otaligt m�nga tester har jag kommit fram till att det �r modemet.. den kopplar ner sig var 5 minut i 15 sek f�r att sedan forts�tta som vanligt igen. Otroligt st�rande, s� nu �r det n�gon som ska kolla upp saken och ringa mig om ett par arbetsdagar.

Posted by lonne on Jul-15-2004 22:37:

F�r ocks� 8 mbit, iom med chellos uppdatering i septemeber. Fram till
dess gr�ter jag blod varje g�ng jag laddar ner n�t.

Posted by verminator on Jul-16-2004 06:22:

�y, mathias, du lever enn�?! lenge siden p� icq n�!

@topic: *sjaluvermi*faens svensker som f�r bra internett i b�tter og spann �!#!"##

av standard du f�r i norge tror jeg 2,3 mbit sdhsl er noe av det raskeste man f�r til private boliger. er noen f� steder som kan f� BBB, men da m� det allerede v�re bygd ut, ellers s� gidder de ikke � levere.
er noen andre som levere 4-6 / 0.5 mbit adsl, men adsl... blah

nei tror jeg f�r fortsette � ladde ned livesets p� jobben *100mbit uninett*

Posted by chjo on Jul-16-2004 11:00:

Flyttar snart in i mitt nyaygda lilla hus, d�r f�r jag 10Mbit fiber, sen skall jag ha Telia�s 8Mbit som backup..
Man m�ste utnytja att man har gratis bredband..

Posted by x-dream on Jul-16-2004 11:37:

quote:
Originally posted by verminator
�y, mathias, du lever enn�?! lenge siden p� icq n�!

Klart att jag lever njaa har ingen icq l�ngre...Bara msn

Gott att du har 100 Mbit p� jobbet iaf...S� du kan ladda tunga technoset

Posted by verminator on Jul-16-2004 15:58:

f� msn'en din da!

Pages (2): [1] 2 »