TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tips till er techno/acid freaks
Tips till er techno/acid freaks
Fick hem en bunte skivor ig�r fr�n Tyskland och bland dem fanns en techno-slammrare som fullst�ndigt dr�p av acid-v�lljud (av typen '94-'96):
Headroom - Su:real 4:9 - SUREAL004
N�r jag tittade p� fodralet till skivan s�g jag till min gl�dje att den var producerad av svenskar. K�nde igen namnet Headroom men kunde inte f�r mitt liv lista ut var n�gonstans jag h�rt det namnet tidigare.
Med lite efterforskningar stod det dock snart klart f�r mig att skivan var gjord av samma killar bakom The Aircrash Bureau.
S�, min po�ng med denna tr�d �r att om ni letar efter schysst acid techno av det slag som gjordes p� mitten av 90-talet (och som sedan dess har lyst med sin fr�nvaro) s� ska ni definitvt kolla in detta sl�ppet 
man tackar f�r tipset.. acidtechno e ju det b�sta d�r e i princip... Har ett av Headrooms tidigare Su:real-sl�pp, groteskt bra techno som �r mycket v�lproducerad.. Headroom �r f�r�vrigt en favorit sen en tid tillbaks, kommer dock inte ih�g var det var jag h�rde dem f�rst... Om jag inte �r helt fel ute, och det �r jag kanske, s� �r v�l Slobodan en av dem som �r med i Headroom(?) och hans egna produktioner �r �ven de mycket tajta 
| quote: |
| Originally posted by Smekbar man tackar f�r tipset.. acidtechno e ju det b�sta d�r e i princip... Har ett av Headrooms tidigare Su:real-sl�pp, groteskt bra techno som �r mycket v�lproducerad.. Headroom �r f�r�vrigt en favorit sen en tid tillbaks, kommer dock inte ih�g var det var jag h�rde dem f�rst... Om jag inte �r helt fel ute, och det �r jag kanske, s� �r v�l Slobodan en av dem som �r med i Headroom(?) och hans egna produktioner �r �ven de mycket tajta |
Ett tips till, kolla in Patrik Skoogs singelsl�pp ocks� - ganska bra drag d�r ocks�! Weee!
H�rte p� denne p� Juno, ble dog ikke helt overbevist. Headroom har gjort mye solid techno opp i gjennom �rene (Su:Real serien er bare noe av det), men denne utgivelsen n�r ikke helt opp mot de forrige fra samplene � d�mme. Kanskje jeg endrer mening n�r jeg h�rer l�tene i full lengde dog.
| Originally posted by Sand Leaper H�rte p� denne p� Juno, ble dog ikke helt overbevist. Headroom har gjort mye solid techno opp i gjennom �rene (Su:Real serien er bare noe av det), men denne utgivelsen n�r ikke helt opp mot de forrige fra samplene � d�mme. Kanskje jeg endrer mening n�r jeg h�rer l�tene i full lengde dog. |
| Originally posted by Dj_Irish Och f�r att f� en klar bild �ver det tycker jag det �r b�st att lyssna p� en fulll�ngdsversion. |
Resten av Su:Real serien er nemlig sinnsvakt bra. Headroom har gitt ut et album ogs�: http://www.discogs.com/release/116976