TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De crossfader


Posted by Real on Jul-21-2004 16:30:

De crossfader

Jeet


Wie van jullie gebruikt de crossfader tijdens het mixen? Ik heb gemerkt dat weinig Trance-DJ's die gebruiken, maar enkel gebruik maken van de channel faders.


Ik heb de indruk dat het makkelijker werken is met de crossfader, ik bedoel, dat ding staat voor een reden op een mixer he

Uw mening?


Posted by Freezel on Jul-21-2004 16:37:

DJ's die scratchen in hun set of andere effecten willen toevoegen (Dave Clarke etc) gebruiken voor zover ik weet alleen de crossfader. Ik gebruik hem zelf nooit, geef de voorkeur aan de channelfaders, omdat ik het volume per kanaal hier makkelijker mee kan beinvloeden.


Posted by djcresto on Jul-21-2004 16:38:

door de beperking van mijn materiaal (pioneer rmx9) moet ik altijd de crossfader gebruiken.


Posted by Wildfir3 on Jul-21-2004 16:38:

Soms, als ik eens in een creatieve bui ben met mijn techno plaatjes


Posted by Jasperovitsj on Jul-21-2004 16:55:

Ik gebruik hem nooit, hoewel ik dit jaar wel van plan ben om scratch-lessen te nemen, en daar gebruik je niets anders...
Maar voor trance/progressive gebruik ik ook alleen maar de channel faders, omdat je dan veel preciezer kan mixen, en ook veel beter gebruik kan maken van de toonregeling...


Posted by Gladius on Jul-21-2004 17:05:

mss nog een optie bij in de poll: "WTF is een crossfader??"


Posted by Eagle` on Jul-21-2004 17:34:

Ik gebruik hem steeds, misschien noobeigeschap ofzow


Posted by Jakhira on Jul-21-2004 19:34:

Soms gebruik ik hem, het hangt af van hoe ik 2 platen ineen mix, zo simpel zit dat


Posted by Tiger777 on Jul-21-2004 20:20:

Ik gebruikte de crossfader in het begin altijd, maar ik vind dat dat mij minder controle geeft. Voor snellere overgangen gebruik ik hem soms, maar dat is echt 1/100 overgangen ofzo... Als ik met de fader werk, kan ik op een of andere manier nooit deftige EQ's regelen. Altijd de upfaders dus eigelijk.


Posted by eieregooie on Jul-21-2004 20:38:

Ik gebruik em nooit, maar bij Techno en Drum & Bass enzo is het echt een uitkomst


Posted by Xavez on Jul-22-2004 00:16:

Ik heb dat ding dus nog nooit van m'n leven gebruikt en als ik het gebruikt werkt 'm maar half door al 't stof dat derin zit opgehoopt dus tis een en al miserie - goeiekope xfade maarja..

Denk dat de reden dus idd is dat het veel preciezer mixen is zo. plus, als ik de channelfaders gebruik kan ik teriwjl ik naar onder ga en de andere naar boven schuif ook nog aan BEIDE channel EQ knopkes draaien en da gaat ni as'k met de xfader werk - of toch niet zo gemakkelijk.
Ten tweede hebtge dan de nare eigenschap dat uw mix raar aanvoelt. 'k denk dat dat komt omdat als hij in't midden staat, de volumes van beide platen (cds, mp3s..) een ietsiepietsie stiller staan en da's niet echt interessant want dan moetge met uwe gain 't volume zitte aanpassen en das een en al miserie


Posted by SilentEagle on Jul-23-2004 00:11:

Gebruik hem ongeveer 1 op 10 mixen, meestal als ik wat hevigere plaatjes ingooi en wat wil klooien met het tempo. Meestal lukt het hoegenaamd NIET.


Posted by Kaidreas on Jul-23-2004 12:14:

ik blijf meestal van men volume af, en gebruik eigenlijk enkel men crosser.
misschien ligt het aan mij. maar ik vind het gewoon pokke moeilijk om al die andere schuiven in het oog te houden, en nu hoef je er maar 1tje te gebruiken, dus meer tijd om met je effecten en toon regelingen te prutsen en creatief bezig te zijn
IIIMMMOOO


Posted by TranceFool on Jul-24-2004 12:24:

Ik gebruik em vaak, maar lang niet altijd. Draai voornamelijk techno.


Posted by Wacky Hacky on Aug-09-2004 19:17:

Ik gebruik de crossfader zo nu en dan. Meestal niet bij Trance tenzij ik bij de hardere platen tijdens de break eens wat effectjes erin gooi. Verder is het ook superhandig bij het gebruken van stukjes vocaal en acapella's (denk maar aan "The Realm" bvb). Crossfader gaat sneller dan die schuiven vind ik.
Ik gebruik het echter niet om in te mixen omdat je zo weinig controle hebt over het volume.

Dave Clarke is een echte meester met dat ding echter - denk maar aan z'n Essential Mix van 01-2000.



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.