TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Darude på p3 live ikväll!!!!!!

Posted by x-dream on Sep-19-2001 13:24:

Darude på p3 live ikväll!!!!!!

Om det är någon som gillar Darude så är han på P3 live ikväll...Klockan 21.03....Inte för att jag tänker lyssna men....Kanske någon av er som gillar han....

Posted by reveal on Sep-19-2001 16:00:

det lät som om du gillade det, med tanke på alla utropstecken
men men... är han dj, eller spelar han bara sin egen (dåliga) musik?

Posted by x-dream on Sep-19-2001 17:06:

Kan väl inte påstå att jag gillar han direkt.....Men första gången man hörde sandstorm så undra man vad det var för låt....Sen spelades den ju sönder.....

Posted by 303 on Sep-19-2001 21:55:

heh kom precis hem från matchen...vilken tur att man missade det...

Posted by Jre on Sep-20-2001 03:00:

All musik som spelas på mainstream prime time
känns som om man måste dissa av princip

vadå generalisera ??? )

// Jre

Posted by Gaby on Sep-20-2001 07:54:

Man får respektera att killen gör sin grej...så dåligt kan han inte vara eftersom han är känd över hela världen, eller? Det är ju rätt så cool om man tänker efter...

Jag diggar några beats från honom men sen får det va'...

Posted by reveal on Sep-20-2001 19:46:

japp

tror ju att alla diggade sandstorm när den kom. men när den ett helt år senare blev "vanlig" då hade man hört den tillräckligt, och att den sen spelades överallt gjorde inte saken bättre

Posted by Aendy on Sep-20-2001 19:52:

Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung.

Posted by x-dream on Sep-20-2001 20:32:

Om du gillar Feel the beat prova js 16 dark mix på den låten....Gillar den skarpt....

Posted by Gaby on Sep-21-2001 12:17:

quote:
Originally posted by Aendy
Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung.

Du är för skön!!!

Posted by mindshooter on Sep-21-2001 13:49:

quote:
Originally posted by Aendy

Håller med dig till viss del....men faktumet att den använder samma melodi sampling som Sandstorm gör den till en ATB Dejavu (hur fan det nu stavas) och att den sedan gjordes för radio är också lite synd eftersom det då övergår till att pengar ska tjänas in.......Hade jag hittat den låten på internet och den inte var överspelad så hade jag diggat den fett!

Posted by reveal on Sep-21-2001 15:22:

jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc

Posted by Aendy on Sep-21-2001 16:03:

quote:
Originally posted by Gaby

Du är för skön!!!

Tack?

Posted by mindshooter on Sep-21-2001 17:12:

quote:
Originally posted by reveal
jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc

Samma här....Jag hade den med mig till kollo den sommare mins jag..tyckte den va asfet...sen spelade jag den på discot och all älskade den......Sålde den till en DJ efter kollot.....Sen kom sandstorm på radio som lät likadant och då gillade jag den knappt längre...synd det där....

Posted by x-dream on Sep-21-2001 18:16:

Tror att jag hörde den första gången på pvd setet från mayday....Tyckte den var skön men efter ett tag så blev den lite jobbig när man hörde den mycket....

Typ nrj spelar ju sönder en massa låtar.....

Posted by mindshooter on Sep-22-2001 08:28:

quote:
Originally posted by x-dream
Tror att jag hörde den första gången på pvd setet från mayday....Tyckte den var skön men efter ett tag så blev den lite jobbig när man hörde den mycket....

Typ nrj spelar ju sönder en massa låtar.....

Jag lyssnar aldrig på radio av jusst den anledningen...

Posted by x-dream on Sep-22-2001 08:36:

quote:
Originally posted by mindshooter

Jag lyssnar aldrig på radio av jusst den anledningen...

När jag jobbar så har vi sån där miljöradio.....Och då lyssnar man ganska mycket på nrj.....Fan dom är makalösa allså....Spelar sönder alla låtar....Denna veckan har dom spelat den där låten va den nu heter....Follow me heter den med nån grupp typ en gång i timmen har man hört den låten.......

Posted by mindshooter on Sep-22-2001 15:57:

quote:

När jag jobbar så har vi sån där miljöradio.....Och då lyssnar man ganska mycket på nrj.....Fan dom är makalösa allså....Spelar sönder alla låtar....Denna veckan har dom spelat den där låten va den nu heter....Follow me heter den med nån grupp typ en gång i timmen har man hört den låten.......

Jo dom har juh det mottot....just när michael jackson hade släppt sin nya låt så spelade dom den varje heltimme...och det var dom stolta över också .....radio suger.....

Posted by x-dream on Sep-22-2001 16:09:

Det är ju sant....Hatar mix megapol å nrj.....Spelar samma låter da in å dag ut....Helt otroligt.....

Posted by reveal on Sep-22-2001 16:15:

för nåt år sen så blev det aktuellt att ifrågasätta om radion påverkade skivförsäljning genom en alltför kommersiell inriktning

det visade sig då att P3 hade blivit sämre än det var tidigare, nu hade man "bara" använt ca 200 000 olika låter undet året

vinnaren var mix megapol (tror jag), hade endast använt sig av 743 olika låter UNDER ETT HELT ÅR!!! god tvåa var NRJ som hade roterat knappt 1000 låtar under året

det är inte konstigt att man tycker att radio suger som fan

Posted by x-dream on Sep-22-2001 18:19:

quote:
Originally posted by reveal
för nåt år sen så blev det aktuellt att ifrågasätta om radion påverkade skivförsäljning genom en alltför kommersiell inriktning

det visade sig då att P3 hade blivit sämre än det var tidigare, nu hade man "bara" använt ca 200 000 olika låter undet året

vinnaren var mix megapol (tror jag), hade endast använt sig av 743 olika låter UNDER ETT HELT ÅR!!! god tvåa var NRJ som hade roterat knappt 1000 låtar under året

det är inte konstigt att man tycker att radio suger som fan

Å fan vart hitta du denna infon......

Inte konstigt att man tröttnar på radio....

Posted by mindshooter on Sep-22-2001 20:22:

quote:

Å fan vart hitta du denna infon......

Inte konstigt att man tröttnar på radio....

Häromdan i plugget spelade dom t.om Nelly furtados nya låt 2 ggr i rad...men det måste fan varit nåt fel...eller?
Jag hade iaf min heliga freestyle med mig....så jag kunde rymma....
delirium - silence from nelly furtado.....mmmmmm.....

Posted by reveal on Sep-23-2001 01:04:

kommer inte riktigt ihåg var jag läste detta, men det var i sammanhanget att radio hade börjat "bestämma" vad som såldes på marknaden...

och så är det väl, spelas det i radio, så gillar kidsen musiken, och den musik som inte spelas, den känner ingen (de flesta) inte till, och på så sätt avspeglas det i skivförsäljningen