TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vad kan det kosta?

Posted by NordLight on Sep-19-2001 21:08:

Worm Popper Vad kan det kosta?

�r det n�gon som vet vad det kostar att ta hit DJ's s� som PvD, Fergie, Ferry Corsten m.m.

Greetz
NordLight

Posted by reveal on Sep-19-2001 21:11:

har h�rt att dom tj�nar 20.000 f�r ett 2-timmars-set, st�mmer det? och att oakenfold tar skitmkt mer, bara f�r att hans namn �r k�nt

sen kanske dom inte �r sugna p� att �ka hit f�r endast en spelning, om man inte betalar resan etc...

Posted by mindshooter on Sep-19-2001 21:20:

Tror att det �r 20.000 dollar faktiskt.....Inte helt s�ker...ass� d� menar jag namn som tiesto och s�......Det �r en timl�n som heter duga

Posted by NordLight on Sep-19-2001 21:33:

Idea OUCH !!!!!!!!!!

Har har helt klart fel jobb... heh

NordLight

Posted by 303 on Sep-19-2001 21:59:

20k $ f�r ett 2timmarsset? Hmmm...l�ter lite v�l mycket tycker jag. 3-5 k kan jag t�nka mig men inte mer...

Posted by Gaby on Sep-20-2001 07:49:

Tiesto kan ta 25.000 DOLLAR f�r ett set p� 3 hh, PVD ligger nog d�r ox�... japp det handlar om s� mycket pengar!!! Sonique hon tar 35.000 per spelning!!! Allts� dollar!!!

Dessa priser g�ller d� det �r en stor publik.

(varf�r tror ni jag vill bli en dj??? )

Posted by reveal on Sep-20-2001 19:44:

allts� DOLLAR ?!?!?!?
vi snackar en kvarts miljon kronor f�r att v�nda 20-30 plattor under 2 timmar... det verkar F�R bra...

men om det �r sant, d� h�ller jag med dig gaby l�tt att man ska bli dj

Posted by x-dream on Sep-20-2001 20:13:

Ni jan inte mena att dom tar 25000 dollar f�r en spelning.....

Snabbt r�knat 250000 svenska kronor....L�ter lite mycket tycker jag.....Fan det tj�nar ju inte jag p� ett �r....

Posted by Gaby on Sep-21-2001 12:14:

Svenska Djs kan ta runt 50.000 SEK s� det �r inte om�jligt att topdjs tar 250.000 SEK!!

Posted by mindshooter on Sep-21-2001 13:46:

quote:
Originally posted by x-dream
Ni jan inte mena att dom tar 25000 dollar f�r en spelning.....

Snabbt r�knat 250000 svenska kronor....L�ter lite mycket tycker jag.....Fan det tj�nar ju inte jag p� ett �r....

Det st�mmer.....jag vet ocks�att dom fr� pengar fast�n dom inte kommer.....helt sjukt

Posted by reveal on Sep-21-2001 15:24:

quote:
Originally posted by Gaby
Svenska Djs kan ta runt 50.000 SEK s� det �r inte om�jligt att topdjs tar 250.000 SEK!!

vilken svensk dj tj�nar s� mkt? tycker att man iaf borde ha h�rt talas om honom/henne... och jag vet inte om m�nga svenska djs...

Posted by x-dream on Sep-21-2001 15:39:

quote:
Originally posted by reveal

vilken svensk dj tj�nar s� mkt? tycker att man iaf borde ha h�rt talas om honom/henne... och jag vet inte om m�nga svenska djs...

Det �r ju sant....N�gon som vet n�gon svensk dj som tj�nar s� mycket som 50000 p� en spelning......

Posted by mindshooter on Sep-21-2001 17:14:

quote:
Originally posted by x-dream

Det �r ju sant....N�gon som vet n�gon svensk dj som tj�nar s� mycket som 50000 p� en spelning......

Kan t�nka mig att typ Sebastian fockt den d�r snubben fr�n nrj f�r det....han spelar deras j�vla xtravadance p� olika klubbar i landet hela tiden...bara en chansning dock......

Posted by x-dream on Sep-21-2001 18:31:

quote:
Originally posted by mindshooter

Kan t�nka mig att typ Sebastian fockt den d�r snubben fr�n nrj f�r det....han spelar deras j�vla xtravadance p� olika klubbar i landet hela tiden...bara en chansning dock......

Tror du verkligen att han kan ta s� mycket....Det undrar jag om han g�r....

Posted by NordLight on Sep-21-2001 19:27:

Question Helt dj�vla sjukt

quote:
Originally posted by mindshooter

Det st�mmer.....jag vet ocks�att dom fr� pengar fast�n dom inte kommer.....helt sjukt

Det kan v�l �nd� inte st�mma!? Det varkar vara en skumt att f� betalt utan att g�ra n�got.... l�ter som Baren f�rresten

Var har du h�rt det?

NordLight

Posted by mindshooter on Sep-22-2001 15:19:

Re: Helt dj�vla sjukt

quote:
Originally posted by NordLight

Det kan v�l �nd� inte st�mma!? Det varkar vara en skumt att f� betalt utan att g�ra n�got.... l�ter som Baren f�rresten

Var har du h�rt det?

NordLight

Jag �r helt s�ker att jag h�rt det fp� forumet fast jag vet inte hur pass s�ker k�llan va iof
Kan kolla upp det

Posted by Gaby on Sep-24-2001 16:47:

quote:

Bland annat Adam Beyer...
dom tar inte lika mycket h�r hemma men ute i v�rlden...

Posted by reveal on Sep-24-2001 16:59:

quote:
Originally posted by Gaby

Bland annat Adam Beyer...
dom tar inte lika mycket h�r hemma men ute i v�rlden...

ok han har jag aldrig h�rt talas om
vad spelar ha f�r typ av musik? producerar han n�t sj�lv/remixar, eller lirar han bara?

Posted by x-dream on Sep-24-2001 17:12:

quote:

ok han har jag aldrig h�rt talas om
vad spelar ha f�r typ av musik? producerar han n�t sj�lv/remixar, eller lirar han bara?

Adam Beyer han spelar techno kan man v�l s�ga....Brukar g�ra mycket med Marco Carola....