TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Beta DJ contest
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Tiger777 on Jul-25-2004 21:45:

Beta DJ contest

Waarom zijn wij nog nooit op het idee gekomen om eens een DJ contest te organiseren? Als onze noorderburen dat hebben, moeten wij dat z�ker hebben, toch?

Nu is mijn vraag, bestaat hier genoeg interesse voor? Een DJ contest met 3 deelnemers is nu niet echt de moeite.
Daarom pols ik eens naar wie er wilt deelnemen en wie er wilt jureeren... Om het serieus en eerlijk te houden: Nederlanders onthouden zich !

Concrete puntensystemen kunnen ev later besproken worden.

Posted by Jasperovitsj on Jul-25-2004 21:46:

Zoals hiervoor al gezegd, ik wil gerust meedoen!
Liefst om te draaien natuurlijk, maar als er echt t� veel deelnemers zijn wil ik gerust mee jureren en oganiseren...

Posted by Tiger777 on Jul-25-2004 21:51:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Zoals hiervoor al gezegd, ik wil gerust meedoen!
Liefst om te draaien natuurlijk, maar als er echt t� veel deelnemers zijn wil ik gerust mee jureren en oganiseren...

Met 4 of 5 gezworenen komen we toch toe denk ik

Posted by dj Zevan on Jul-25-2004 22:00:

wil ik ook gerust aan mee doen
nederlanders mogen van mij wel in de jury zitten
denk dat zeker ei en freezel er genoeg van kennen om de juiste zaken te beoordelen
moeten natuurlijk wel geinteresseerd zijn

maar ik zie n beta-dj-contest zeker zitten

Posted by Tiger777 on Jul-25-2004 22:01:

jureren mogen ze gerust hoor

Dus, al 3 kandidaten...

Posted by xcape on Jul-25-2004 22:23:

wil ook wel graag meedoen

Posted by eieregooie on Jul-26-2004 05:13:

Jureren ben ik wel voor te porren hoor

Posted by FredNova on Jul-26-2004 06:53:

ik wil zeker meedoen

alleen vind ik het wat ongewoon dat members zelf jureren

Posted by Xilver on Jul-26-2004 08:21:

Kwil ook wel meedoen

Posted by Zehra on Jul-26-2004 13:35:

ik doe ook wel mee als jullie dit volgend jaar doen maar als je het dit jaar wilt doen, wil ik wel meedoen met de 'trainwrecks en foutste set'-contest! wedde da ik die win!

Posted by eieregooie on Jul-26-2004 14:07:

quote:
Originally posted by FredNova
ik wil zeker meedoen

alleen vind ik het wat ongewoon dat members zelf jureren

Ongewoon misschien ja, maar voor een forum toch niet? Overigens zijn forummers over het algemeen hard en streng, en hebben ze geen andere belangen, dus veel eerlijker ga je het niet krijgen

Posted by Jasperovitsj on Jul-26-2004 14:08:

quote:
Originally posted by eieregooie
Ongewoon misschien ja, maar voor een forum toch niet? Overigens zijn forummers over het algemeen hard en streng, en hebben ze geen andere belangen, dus veel eerlijker ga je het niet krijgen

Daar ga ik volledig mee akkoord!

Posted by FredNova on Jul-26-2004 14:11:

quote:
Daar ga ik volledig mee akkoord!

ja hoor ik ook helemaal akkoord

maar een muziekstijl is subjectief he... ieder zen ding...

maar we gaan ervoor he

Posted by Jasperovitsj on Jul-26-2004 14:18:

Bij een DJ-contest is de subjectiviteit van de muziekstijl veel minder h�, het gaat hem daar toch voornamelijk over techniek, opbouw, platenkeuzen enzo. Zeker als het een contest voor de fun is zoals deze: er zijn geen residencies te verdienen, dus dejury gaat ook niet de DJ uitkiezen die het beste bij het profiel van de club past.
En volgens mij gaan de stijlen toch redelijk dicht bij elkaar liggen, dus ik denk echt niet dat er een subjectiviteitsprobleem gaat zijn!

Posted by Xilver on Jul-26-2004 15:10:

quote:
En volgens mij gaan de stijlen toch redelijk dicht bij elkaar liggen, dus ik denk echt niet dat er een subjectiviteitsprobleem gaat zijn!

Er gaan er toch bijzijn die bvb graag prog horen, en een uplifting setje sowieso minder punten gaan geven, omdat ze het commerci�le rommel vinden. Ik denk niet dat je dit kan garanderen.

Posted by dj Zevan on Jul-26-2004 15:16:

dan moeten we maar zien dat we de jury zo samen gesteld krijgen dat de juryleden geen uitgesproken voorkeur voor prog of uplifting hebben

Posted by Tiger777 on Jul-26-2004 16:05:

quote:
Originally posted by dj Zevan
dan moeten we maar zien dat we de jury zo samen gesteld krijgen dat de juryleden geen uitgesproken voorkeur voor prog of uplifting hebben

Daarom is een jury bestaande uit meerdere forumers nodig.

Zehra, voor begin oktober zullen er toch geen setjes binnengeleverd worden hoor en tegen dan hebben wij al voor uuw spullen gezorgd

Oh ja, MP3 en Traktor DJ's worden uitgesloten...
CD & Vinyl only!
Even op een rijtje zetten:

Deelnemers
Tiger777
Jasperovitsj
Zehra
dj Zevan
xcape
FredNova
Xilver

Gezworenen
Ei?

Posted by Giesber on Jul-26-2004 19:29:

quote:
Originally posted by Tiger777
Oh ja, MP3 en Traktor DJ's worden uitgesloten...
CD & Vinyl only!

Niet dat ik van plan ben om mee te doen of zo, maar waarom wordt mp3 uitgesloten?
Er zijn meer en meer professionele DJ's die een computer gebruiken tegenwoordig...

Posted by Jasperovitsj on Jul-26-2004 19:49:

quote:
Originally posted by Xilver
Er gaan er toch bijzijn die bvb graag prog horen, en een uplifting setje sowieso minder punten gaan geven, omdat ze het commerci�le rommel vinden. Ik denk niet dat je dit kan garanderen.

Bwah, ik denk dat de meeste juryleden toch wel genoeg objectiviteit kunnen opbrengen...

Maar inderdaad, neem gewoon een paar juryleden, en probeer er ook voor te zorgen dat ze open-minded zijn en niet te extreem vastzitten in ��n stijl. En zo'n mensen moeten er hier toch genoeg te vinden zijn, niet?

Posted by TOR on Jul-26-2004 20:03:

^ check my custom status

weet wel niet of ik zou willen jureren tbh.. productie is mijn wereld (daarom zit ik in de jury van de remixwedstrijden op TA), maar een DJ contest is toch wel iets anders...

Posted by Jasperovitsj on Jul-26-2004 20:12:

quote:
Originally posted by TOR

weet wel niet of ik zou willen jureren tbh.. productie is mijn wereld (daarom zit ik in de jury van de remixwedstrijden op TA), maar een DJ contest is toch wel iets anders...

Why not?

Het is volgens mij ook goed om een niet-DJ erbij te hebben. Het kan zijn dat de DJ's in de jury zelf t� veel gaan focussen op de technische kant van het hele gebeuren, en daarom een beetje uit het oog verliezen hoe het nu eigenlijk gewoon "klonk"...
En trouwens, je luistert toch enorm veel naar Dj-sets, dan kan je op den duur toch wel horen wanneer iets goed of slecht gemixt is, en zelfs of iets gewoon goed of h��l goed is, niet?

Posted by TOR on Jul-26-2004 20:14:

kunnen is iets anders dan willen

Posted by Tiger777 on Jul-26-2004 20:16:

quote:
Originally posted by Giesber
Niet dat ik van plan ben om mee te doen of zo, maar waarom wordt mp3 uitgesloten?
Er zijn meer en meer professionele DJ's die een computer gebruiken tegenwoordig...

Ik bedoel met MP3 DJ's gewoon mensen dat achter hun computer kruipen en met allerhande DJ programma'tjes een mixje ineenflansen. MP3's gebrand op CD kan moeilijk uitgesloten worden wegens moeilijk te controleren...

Tor is dus ook een jurylid

Posted by TOR on Jul-26-2004 20:19:

argh, ik wist dat ik niet had moeten antwoorden in deze thread

Posted by dj Zevan on Jul-26-2004 20:24:

quote:
Originally posted by Tiger777
MP3's gebrand op CD kan moeilijk uitgesloten worden wegens moeilijk te controleren...

kunnen misschien beperken tot enkel het gebruik van liedjes die tot dan (een zekere vastgelegde datum) gereleased zijn
kwestie van de enkel-vinyl-djs met min of meer gelijke mogelijkheden te laten deelnemen

Pages (3): [1] 2 3 »