TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vet någon vart alla tranceklubbar i gbg finns!?

Posted by Habib on Jul-25-2004 21:49:

Vet någon vart alla tranceklubbar i gbg finns!?

Ja det var den enda frågan jag hade =) Jag är bara för trött på krogar med skitmusik.. jag är relativt nyflyttad till Göteborg också och trodde det fanns riktiga underground ställen att gå på men har inte lyckat hittat någon ännu.

Posted by ScuL on Jul-25-2004 22:05:

du bor på fel sidan av landet
Sthlm är det som gäller angående tranceklubbs

Posted by CJ InterCity on Jul-25-2004 22:42:

en polares flickvän bor i göteborg och enligt henne är det "veeerschta draget" så det ska väl finnas några bra ställen. har aldrig varit där själv dock

Posted by gurra on Jul-25-2004 23:40:

Vilka ställen är bäst i stockholm då?
(Om jag nu får fråga det i den här tråden )

Posted by Jeremy H on Jul-26-2004 00:18:

Flyttar troligen till GBG för studier inom ett par veckor. Ska verkligen bli skitkul förutom just avsaknaden av Trance-klubbar eller liknande...Men med tanke på hur tråkigt utelivet är i Jkpg lär det väl inte bli sämre iaf Finns för övrigt massa UG-fester runt Gbg.. runt Jkpg oxå för den delen..men det är om man gillar psy det!
Annars finns väl ClubBPM som kör klubb nån gång då och då..samt arrangerar resor till festivaler och sådär

EDIT: Finns det inte nåt ställe i Gbg som spelar house förresten? Har för mig jag hört det nånstans.. fast det var ganska hög åldergräns dit om jag inte minns fel?

Posted by jofawe on Jul-27-2004 11:58:

minns inte jag helt fel så brukar Anneli lira på GamlePort

Posted by Amnezia on Jul-27-2004 12:10:

har en polare som pluggar där nere så e där å härjar titt som tätt...
dock rätt dåligt me klubbutbudet.... va ju bättre när Klubb Holy å de fortf fanns....

hm GamlePort e sådär..dom brukar ha ett "trance" golv som de flesta krogar har men inte mer ...

Trädgårn e det bästa ställe jag varit på i gbg..dom har även klubbevents då och då..inget regelbundet dock va ja vet, å mest house som gäller ....

e synd att det inte finns ett par ställen iaf...grmy stad jue

Posted by dbl on Jul-27-2004 14:38:

som sagt så finns det la lite psy fester då och då.. och club BPM.. har dock aldrig varit på någon av dem ännu... har antingen strulat sig eller så har jag inte haft nån polare att gå med och sånt.. men blir la nån gång kanske...

sen så spelar ju som sagt Annelie på gamleport ibland.. och GP har ett trance govl som bara spelar trance.. jäkligt litet..
men GP suger riktigt rejält.. va kul typ när man började gå ut.. men usch o fy.. hehe

men trädgårn e la bäst.. kan köra en hel del bra musik ibland faktiskt lite senare... e 21 där dock och oftast e dem la rätt hårda... om det nu inte e lite folk där inne.. då kommer man ju in ganska lätt...

men om man inte bara letar efter trance musik så finns det ju en del trevliga ställen... blir ju liksom inte bättre än vad man gör det... har haft heeeeel ball flera gånger även fast det bara spelats totalt värdelös musik.. typ schlager och sånt kast

men vem vet.. kanske ses ute nån gång.. bara att heja om ni ser mig

lovar att jag inte bitts.. hehe

Posted by Glorie on Jul-27-2004 21:20:

när ja hade min glansperiod i Gbg var vi på Reaktor, men jag är tveksam till att de kör trance idag.

dbl vet bäst

Posted by RebeL9 on Jul-30-2004 11:08:

asså gott om trancefolk i gbg ju. vi får ju träffas och röka lite pipa nån dag hos mig liksssommmm

Posted by cviper on Jul-30-2004 12:31:

quote:
Originally posted by el_vez
house finns på nefertiti, dock inte av den progressiva sorten.

Är det 20+ på nef? Minns inte riktigt.

Posted by Habib on Jul-30-2004 20:26:

quote:
Originally posted by RebeL9
asså gott om trancefolk i gbg ju. vi får ju träffas och röka lite pipa nån dag hos mig liksssommmm

Ja eller hur! Det är jag lätt på! Viva trance!!!!

Posted by RebeL9 on Jul-30-2004 23:09:

köpte faktiskt hem vattenpipor från semestern. alla är välkomna på ett bloss! =)

Posted by dbl on Jul-31-2004 14:57:

quote:
köpte faktiskt hem vattenpipor från semestern. alla är välkomna på ett bloss! =)

jaså.. hehe.. kanske tar o kikar förbi nån dag då

Posted by Habib on Jul-31-2004 20:08:

Vi trancefans/megaproducers borde anordna en riktig trancefest någonstans i en skog eller liknande. Är det bara jag som tycker den idéen låter cool?

Posted by RebeL9 on Jul-31-2004 23:44:

quote:
Originally posted by Habib
Vi trancefans/megaproducers borde anordna en riktig trancefest någonstans i en skog eller liknande. Är det bara jag som tycker den idéen låter cool?

hur gammal är du förresten?

Posted by Habib on Aug-01-2004 10:15:

quote:
hur gammal är du förresten?

23

Posted by RebeL9 on Aug-01-2004 11:08:

ok 10 år äldre än mig!

Posted by Habib on Aug-01-2004 11:55:

Men du vet det är aldrig för tidigt att röka vattenpipa!

Posted by RebeL9 on Aug-01-2004 12:24:

morsan gav mig pipan istället för tutten :/

Posted by Habib on Aug-01-2004 20:06:

Dah själv har jag aldrig kunnat sluta suga på mammas tutte så för att kunna röka vattenpipa måste jag stoppa upp den i stjärten men effekten blir märkbart bättre måste jag säga.

Posted by cviper on Aug-08-2004 18:22:

Vad sägs om ett GÖ:TA meetup på göteborgskalaset? Skulle vara kul att träffa lite ta:s IRL

Posted by Habib on Aug-08-2004 21:35:

quote:
Originally posted by cviper
Vad sägs om ett GÖ:TA meetup på göteborgskalaset? Skulle vara kul att träffa lite ta:s IRL

På lördag den 14: onde skall jag till stan alldeles packad och i mitt sanna tranceaddict-rus. Är fler på!?

Posted by SWE_TRANCE on Aug-08-2004 22:07:

Jag kommer att vara i götet den 14:e också