TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Irish's Golden Oldies nr 2 - från 1997 :)

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-01-2004 17:16:

Irish's Golden Oldies nr 2 - från 1997 :)

Tjena,

Kände att jag inte gjort någon ny mix eller så på ett tag och bestämde mig därför att fortsätta min lilla serie med de mixar som inte har synts till online på ett antal år.

Denna gången har turen kommit till den första mixen som var ämnad för CD och inte mina gamla 90-minuters kassettband.

Den är gjord kring 1997 eller så och innehåller låter som jag gillade från 1996-1997. En hel del acid trance och lite annat. Jag var helt såld på EVE-records och deras dotterbolag Telica vid den tiden. Vilket kanske märks på låtvalet ehem...

Från början hette mixen DJ Irish - Acidtrance mix Volume 1 men döptes senare om till Essential Mix Volume 1 när jag försökte kränga ut den på NApster runt år 2000

Ladda ner mixen här

Hämta cue-sheet här

Tracklist:

01. Blackburst - Gimme Somethin'
02. DJ Mo & Marc DeClarque - Confused State of Mind - Low Spirit
03. Suzuki ltd. - Drop Zone - Chrystal
04. Superfly (O. Lieb) - Supernatural - Noom
05. Dream Plant - The Mighty Machine - Prolekult
06. David Craig - Narcotic Memories - Telica
07. Pablo Gargano - On a Deep Tip (rmx) - Eve
08. Pablo Gargano - Organi-IC - Eve
09. David Craig - Possessed by Fire - Telica
10. Paul Gaarn - Not Enough - Telica
11. David Craig - The Imigination Runs Wild - Telica
12. Pablo Gargano - Grand Hall - Eve
13. Jon the Dentist - Acid Phases - Prolekult

Posted by Sand Leaper on Aug-01-2004 17:23:

Ahh, denne skal lasted ned! Oldschool acid goodness

Posted by SteveTranz4ever on Aug-01-2004 17:28:

Laddar hem den nu...

Om exakt 17 minuter kommer jag ta mig friheten att spela den på http://sweta.mine.nu:8000

Posted by P4z! on Aug-01-2004 17:30:

tackar tackar

Posted by St_Andrew on Aug-01-2004 17:31:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Laddar hem den nu...

Om exakt 17 minuter kommer jag ta mig friheten att spela den på http://sweta.mine.nu:8000

tuna in nu

Posted by Glorie on Aug-01-2004 18:42:

vad du skämmer bort oss irish postar mixar som inte går att få tag på annars..

cooolt, ja lyssnade också på streamen. var till min förvåning bra

Jon The Dentist var f.ö den enda artisten ja kände till sen innan. haha

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-01-2004 20:20:

Hoppas ni tycker om den. Jag hade väl knappt mixat i ett år när jag gjorde den så den kanske inte imponerar i den avdelningen.

Och det är kanske inte så mycket acid trance i mixen som det tidigare namnet får en att tro men där är lite iaf

Posted by Nyx on Aug-01-2004 20:32:

mmmm...acidtrance..

tankar ner för fullt

Posted by CJ InterCity on Aug-01-2004 21:44:

Re: Irish's Golden Oldies nr 2 - från 1997 :)

quote:
Originally posted by Dj_Irish
07. Pablo Gargano - On a Deep Tip (rmx) - Eve
08. Pablo Gargano - Organi-IC - Eve

12. Pablo Gargano - Grand Hall - Eve

w00t w00t

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-02-2004 07:00:

lol, lyssnar på den själv nu på jobbet. Ett antal år sedan jag höde den sist. Kan höra läckaget mellan kanalerna från min billiga mixer hehe. Ååå, denna nostalgi. Kommer ihåg att de flesta av skivorna på denna mix införskaffades på en resa till London samma år. Resten av låtarna samlades upp på Cosmic One här i Malmö.

..ska ha ett knasigt CD-omslag jag gjorde i photshop någonstans...se om jag kan hitta det så kan jag posta det här så får ni ett tvättäkta Irish-omslag oxå. Obs, kommer ej att höja marknadsvärdet på mixen...snarare tvärt om...

Nåja, nästa gång lär det bli en mix från 1998. Fler låtar ni känner igen där tror jag.

Posted by RebeL9 on Aug-02-2004 08:26:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
lol, lyssnar på den själv nu på jobbet. Ett antal år sedan jag höde den sist. Kan höra läckaget mellan kanalerna från min billiga mixer hehe. Var Ååå, denna nostalgi. Kommer ihåg att de flesta av skivorna på denna mix införskaffades på en resa till London samma år. Resten av låtarna samlades upp på Cosmic One här i Malmö.

..ska ha ett knasigt CD-omslag jag gjorde i photshop någonstans...se om jag kan hitta det så kan jag posta det här så får ni ett tvättäkta Irish-omslag oxå. Obs, kommer ej att höja marknadsvärdet på mixen...snarare tvärt om...

Nåja, nästa gång lär det bli en mix från 1998. Fler låtar ni känner igen där tror jag.

posta inte tracklisten till nästa mix så ska vi försöka klura ut själva vilka låtar det är =)

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-02-2004 09:03:

quote:
Originally posted by RebeL9
posta inte tracklisten till nästa mix så ska vi försöka klura ut själva vilka låtar det är =)

Okaaj

Posted by St_Andrew on Aug-02-2004 16:58:

quote:
Originally posted by RebeL9

[thread hijacking]
hade det bra i afganistan eller? =)
[/thread hijacking]

Posted by RebeL9 on Aug-02-2004 19:35:

oja det hade jag minsann =)
har tagit massa bilder och besökt massa otroliga platser. dock var vädret påfrestande varmt. över 40 grader mot slutet =(