TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- DJ Mag Top 100 - 2004

Posted by Laszlo on Aug-12-2004 22:20:

DJ Mag Top 100 - 2004

http://www.djmag.com/news_detail.asp?id=82

Snart �r det dags igen f�r denna huvudbry. Vilka �r era 5 favoriter f�r detta �ret?

Mina favoriter �r v�l f�r stunden dessa:

1. Adam Beyer
2. Marco V
3. Mauro Picotto
4. Carl Cox
5. Sterbinszky - ungersk house/tech jockey, men jag tvivlar p� att m�nga k�nner till honom
Bubblare: Michel de Hey

Har dock h�rt bra saker om Carola, Liebing, Cattaneo och givetvis Oakenfold som jag inte sett men som ju spelar p� kryssningen - s� vi f�r se om jag �ndrar mig n�gonstans...

Jag tror d�remot att det kommer att se ut s�d�r:
1. Armin
2. Ti�sto
3. Schultz
4. PvD
5. Sasha

Posted by St_Andrew on Aug-12-2004 22:34:

Re: DJ Mag Top 100 - 2004

quote:
Originally posted by Laszlo
1. Armin
2. Ti�sto
3. Schultz
4. PvD
5. Sasha

tror tiesto blir ett i �r igen.. om han inte klantar till det p� OS eller tiesto in concert 2....

f�r t�nka lite p� vilka jag ska r�sta p�...

Posted by Vizay on Aug-13-2004 00:14:

hur jag tror listan kommer se ut:

Armin
Tiesto
PvD
n�n mer
n�n mer

hur jag vill att den ska se ut:

Armin
Schulz
j00f
Tiesto
Ferry

Posted by Kongo_kim on Aug-13-2004 08:08:

postade i musicforumet en lista men har �ndrat mig

S� h�r kommer jag r�sta

1 Marcel Woods
2 Ferry Corsten
3 Armin Van Buuren
4 Mauro Picotto
5 inte best�mt mig �n

Posted by RebeL9 on Aug-13-2004 08:41:

inte s�rskilt sv�rt val:

1. J00F
2. J00F
3. J00F
4. Tsuyoshi Suzuki
5. Ben Lost

Posted by Laszlo on Aug-13-2004 09:21:

quote:
Originally posted by RebeL9
inte s�rskilt sv�rt val:

1. J00F
2. J00F
3. J00F
4. Tsuyoshi Suzuki
5. Ben Lost

Men om tv� av J00F-trillingarna l�gger h�rlurarna p� hyllan - hur skulle omf�rdelningen av platserna d� se ut?

Posted by RebeL9 on Aug-13-2004 10:29:

quote:
Men om tv� av J00F-trillingarna l�gger h�rlurarna p� hyllan - hur skulle omf�rdelningen av platserna d� se ut?

heh �rligt talat s� �r det bara n�gra av de ovanst�ende som jag verkligen lyssnar p�. Eller som f�r den delen kan ge mig en kick n�r det g�ller trance. Trance f�r mig �r inte l�ngre upplyftande l�tar med 3 minuters break ala ASOT. Den sortens trance var kul i b�rjan men har helt spelat ut sin roll. Ben Lost �r en av de f� som lyckas lira uplifting blandad med en touch av proghouse och f�r det att l�ta riktigt bra. En DJ som tyv�rr �r grymt underskattad �r DJ Dazzle. Kolla bara in hans soundboxskiva som sl�pptes p� Blackhole f�r ca 3 �r sedan. Lyssnar p� den �n idag. Otroligt v�lmixad och sansl�st bra l�tval. Synd bara att han s� s�llan sl�pper n�got. Hans remix p� Andain - Summer Calling var verkligen f�rtr�fflig. Trance f�r mig idag �r l�tar som Oliver Prime - Radiance =)

Skulle vi l�gga om listan skulle den nog kanske se ut s� h�r:

1. John 00 Fleming
2. Oliver Prime
3. DJ Dazzle
4. Tsuyoshi Suzuki
5. Ben Lost

Posted by Laszlo on Aug-13-2004 11:59:

quote:
heh �rligt talat s� �r det bara n�gra av de ovanst�ende som jag verkligen lyssnar p�. Eller som f�r den delen kan ge mig en kick n�r det g�ller trance. Trance f�r mig �r inte l�ngre upplyftande l�tar med 3 minuters break ala ASOT. Den sortens trance var kul i b�rjan men har helt spelat ut sin roll.

Jag �r beredd att h�lla med dig d�r, �ven om det som med allt annat finns ett f�tal undantag...

Posted by Amnezia on Aug-14-2004 17:10:

Re: DJ Mag Top 100 - 2004

quote:
http://www.djmag.com/news_detail.asp?id=82

Snart �r det dags igen f�r denna huvudbry. Vilka �r era 5 favoriter f�r detta �ret?
1. Armin
2. Ti�sto
3. Schultz
4. PvD
5. Sasha

hum varken direkt sp�nnande lr intressant detta...litan visar som vanligt de 5 k�ndaste namnen � inte skills bakom spelarna..iaf de flesta av dom i toppen e ju d�r n�stan enbart av andra sk�l en dj skills...

men men..denna g�ng vare r�tt trevligt � se tiesto bakom spelarna p� invigningen...b�ttre d�r en p� fokused scandinavia tour f�rrra �ret

hur som helst...r�star nog n�tt i denna stil...
1. James Zabiela
2. John Digweed
3. Sasha
4. Chris Fortier
5.????

kan �ndras mkt ox�...hernan cattaneo,oakie � grabbarna kanske g�r bra intryck p� kryssen

Posted by mjz on Aug-14-2004 17:45:

tror ju knappast schulz kommer trea �ven om jag skulle tycka det vore ganska kul, digweed kommer s�kert h�gt upp p� listan som vanligt, skulle j00f hamna n�nstans i top10 den h�r g�ngen skulle jag bli glad...

5 av dom h�r kommer nog med p� min lista, vet inte riktigt vilka �n...

marcel woods
schulz
j00f
matt darey
tiesto
ferry
m.i.k.e
armin

Posted by JayBee on Aug-14-2004 20:53:

quote:
inte s�rskilt sv�rt val:

1. J00F
2. J00F
3. J00F
4. Tsuyoshi Suzuki
5. Ben Lost

om du �r en s�nn j00f fan s� varf�r s�g du inte honom n�r han var i sthlm d�?

Posted by SMC on Aug-14-2004 21:23:

1. Markus Schulz
2. Nick Warren
3. J00F
4. Deep Dish
5. Sasha

Posted by RebeL9 on Aug-15-2004 00:13:

quote:
Originally posted by JayBee
om du �r en s�nn j00f fan s� varf�r s�g du inte honom n�r han var i sthlm d�?

jag var i Afghanistan :/

Posted by Dj P.A! on Aug-16-2004 10:11:

Dessa f�r mina 5 r�ster

1 Armin Van Buuren
2 Paul van Dyk
3 Scott Bond
4 Markus Schulz
5 Perry O'Neil

Posted by hustler on Aug-16-2004 21:35:

Sj�lv gillar jag Matt Hardwick och Filo & Peri. Men det �r ju jag det.

Tiesto ska ju sj�lvklart ha en eloge f�r sitt OS framtr�dande. Mycket stort, som sagt.

Posted by Kamelen on Aug-17-2004 02:26:

jag vill faktiskt se j00f etta i�r.. han f�rtj�nar platsen mer �n n�n annan.. han kan g�ra sk�n "uplifting" trance.. han har �ven bevisat i�r att han kan g�ra fin musik med vocals.. som inte l�ter hemskt.. utan bra.. han mixar n� sjukt bra.. allt fr�n m�rk prog..till galen psy.. hans remixar =============DDDDDDDDDDDDDDDD

s� jo.. han ska komma etta..

varf�r armin/tiesto inte ska komma etta �r f�r de spelar det folket vill h�ra.. visst det kanske �r bra.. men v�ga spela det ok�nda.. typ sasha klarar det b�ttre =) .. oakie 99/00 minns ni? =) h�rde ben losts set f�r n�gra veckor sen.. mycket "ljus" progtrance.. som f�r mig funkar mycket b�ttre �n melodic trancen som alla skapar dessa dar.. vilket �r b�st? ingen aning.. f�r mig �r melodic trance d�tt.. men alla �r olika =) vissa gillar bl�tt..vissa gr�nt.. n�� om armin och tiesto lirade som f�r n�gra �r sen.. s� f�r de g�rna br�ka om 1a platsen med de andra.. men de tillh�r inte top5 ens enligt mig.. top 10 kanske.. kramispotatis!

Posted by SteveTranz4ever on Aug-20-2004 10:17:

R�stade lite annorulnda i �r kan man v�l s�ga.... f�rst lite favvisar sen ett par f�r att bara f� med dom i statestiken...

1: Marco V
2: Armin Van Buuren
3: Orkidea

V�nner som jag r�stat p�
4: Mistake
5: �zgur Can

Hade g�rna �ven r�stat p� Adam Beyer, Fleming, Digweed, Benjamin Bates... men men...

Tyv�rr tror jag Ti�sto vinner i �r igen... han �r �verskattad men alls inte d�lig, tycker de skulle va trist om han vann i �r igen dessutom men de h�r �r ju en popul�ritets t�vling !

Posted by montana on Aug-20-2004 15:43:

jag r�stade
1. j00f
2. zabiela
3. morillo
4. ben lost
5. corsten

Posted by Laszlo on Aug-20-2004 16:41:

Efter m�nga om och men f�rvaltade jag mina r�ster p� f�ljande s�tt:

1. Beyer
2. Marco V
3. Carl Cox
4. Sterbinszky
5. Picotto

Ettan och tv�an var ganska solklara, de tre resterande platserna hade jag lite sv�rt att best�mma mig f�r...

Posted by Amnezia on Aug-20-2004 19:28:

ok r�stat nu..

1. James Zabiela - f�r sina otroliga mixnings skills..v�rldsklass+ lite till..
2. Sasha - alltid en fav genom �ren � h�ller lika bra �n
3. Sander K - fin teknik,diggar hans musik + han gjorde ett av de b�sta set jag h�rt fr�n honom p� GK sthlm i v�ras
4. Chris Fortier - fortf inte h�rt ett d�ligt sett fr�n honom + losing wait e en hit
5. Armin - f�r � ta med n�gon lite mer trance ox� s� f�ll valet p� mr Armin..gjorde bra ifr�n sig p� spring cruise tidigare i �r och riktigt bra ifr�n sig p� mysteryland02..=)

...docke e jag lika s�ker som att det bor bj�rnar i skogen p� att listan kommer se ut n�tt i stil me detta..
1. Tiesto
2. Armin
3. PVD
4. Corsten
5. Gielen

som steve sa..detta e ett m�tt p� popul�ritet och inte den som innehar b�sta skills etc....=)

Posted by SteveTranz4ever on Sep-16-2004 21:43:

I belive we have a winner !!!

http://www.springbeat.se/dj2

Posted by staz on Sep-17-2004 11:17:

har inte t�nkt p� detta men s� h�r tror jag det kommer se ut p� det officiella resultatet iaf:

tiesto
armin
above&beyond
pvd
schulz/sasha/g&d

personligen vet jag inte riktigt �nnu men man f�r ju ta o l�gga ner n�ra votes p� n�gra nationella proddare � djs s� dom f�r lite rampljus p� sig.

Posted by SteveTranz4ever on Sep-29-2004 06:47:

N�n som inte r�stat �nnu ?

Omr�stningen st�nger ner den 1a oktober...

http://www.djmag.com/vote.asp

Posted by hustler on Sep-29-2004 11:26:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
N�n som inte r�stat �nnu ?

Omr�stningen st�nger ner den 1a oktober...

http://www.djmag.com/vote.asp

Vote for your Top 5 DJs of 2004 here
1. Armin van Buuren
2. Eric Prydz
3. Tiesto
4. Filo & Peri
5. Dave Guetta

s� f�r det bli