TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska jockeys

Posted by Aendy on Sep-24-2001 17:27:

Svenska jockeys

�nnu ett f�rs�k att f�rdjupa sig i den svenska klubb kulturen: Jag har alldeles f�r m�nga g�nger begett mig ut � dansat f�r att uppt�cka att DJ:n spelar musik som inte riktigt passar mig trots att det �r en s.k. "rejv"-fest. Hemma i sk�ne s� ser tidningen Brus till att lista vad de olika lokala DJ:sen har f�r huvudsaklig inriktning p� sina sets. Tex "DJ X, Malm�, resident klubb X, spelar Goa och psy". Detta hade underl�ttat f�r mig att v�lja vart jag ska g� h�n p� mina v�rdefulla helger. S�, kan inte de som har koll lista vad svenska, regelbundet anlitade, k�nda som mindre k�nda DJ:s har f�r preferenser ang�ende musik p� ett liknande s�tt? Please!

Posted by Gaby on Sep-25-2001 12:03:

Namn: Joel Woltek
Musik:Progressive House, Techno, Tribal, Djup Trance

Reaktor (G�teborg), Monday Bar (Sthlm), Docklands

Han �r otroligt bra, k�r annorlunda men inte f�r komplicerad musik. Drar alltid bra och roligt folk.

Posted by Gaby on Oct-05-2001 10:07:

Namn: Cari Lekebusch
musik: Hard Techno, Progressive House, Trance

Spelat bla p� Monday Bar, Docklands, Hultsfred

Har �r hur sk�n som helst!!! Man kan bara inte sitta still n�r han k�r...man M�STE bara dansa!

Rekommenderar alla g�nger!

Posted by mindshooter on Oct-06-2001 08:55:

Question

Finns det egentligen n�n svensk DJ som inriktar sig p� quality uplifting, epic, melodic trance?

Posted by x-dream on Oct-06-2001 09:26:

quote:
Originally posted by Gaby
Namn: Cari Lekebusch
musik: Hard Techno, Progressive House, Trance

Spelat bla p� Monday Bar, Docklands, Hultsfred

Har �r hur sk�n som helst!!! Man kan bara inte sitta still n�r han k�r...man M�STE bara dansa!

Rekommenderar alla g�nger!

Klart att Cari spelar sk�n musik....Allt fr�n flummig house till h�rd techno....