TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Skype?
Skype?
N�n h�r som anv�nder det?
http://www.skype.com
Det �r allts� en program som MSN men man kan inte bara chatta genom det men ocks� snacka. (Dvs, om man har mikrofon).
Kan vara helt interessant, delay = n�stan 0 och ljudskvaliteten �r j�ttebra.
Det g�r �ven att ringa till vanliga telefonnummrar (ocks� i utlandet), men det kostar pengar d�.
http://www.skype.com/skypeout/help.pricelist.html
Inte mycket.. bara 2 eurocent/minut n�r jag ringer fr�n Holland till Sverige 
Om det finns n�n p� Swe-Ta som vill snacka n�n g�ng mitt nick �r scul81, det e bara att ringa 
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=145236
har aldrig anv�nta skype =/ kanske ska testa n�n g�ng.. 
Oj men den var gammal 
Anv�nder det p� jobbet, riktigt bra program faktiskt.
Rekomenderas varmt.
Kostar �ven 2 cent att ringa till Rum�nien - fan vad pengar jag kan tj�na p� detta - men en fr�ga: hur faktureras samtalen?
Man ska k�pa en sk 'SkypeOut'-kredit genom kreditkortet (Visa/AmEx/MasterCard/osv) ..
Det kan vara �10, �25 eller �50.
Sen drar dem det fr�n ditt SkypeOut-kredit konto n�r du ringer.
Ah, smart - s�g det nu 
Uppt�ckte ocks� att det kostade 27 cent att ringa till rum�nien, och inte 2,7. �nd� h�lften av vad det kostar att ringa med mobiltelefon....m�ste man ha headset eller r�cker det med mikrofon och h�gtalare? Blir det inte rundg�ng d�?
H�rlurar �r att f�redra f�r att undvika rundg�ng 
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Ah, smart - s�g det nu ![]() Uppt�ckte ocks� att det kostade 27 cent att ringa till rum�nien, och inte 2,7. �nd� h�lften av vad det kostar att ringa med mobiltelefon....m�ste man ha headset eller r�cker det med mikrofon och h�gtalare? Blir det inte rundg�ng d�? |
Jag fattar inte hur man ska tolka prislistan. �r priserna fr�n var som helst till angivet land? Isf �r det iaf inte aktuellt att ringa inom Sverige 
| Originally posted by reveal Jag fattar inte hur man ska tolka prislistan. �r priserna fr�n var som helst till angivet land? Isf �r det iaf inte aktuellt att ringa inom Sverige |
| Originally posted by ScuL �r det billigare �n 2 �ct/minut inom Sverige d�? |
| Originally posted by reveal 11 �re kostar det normalt |
inom Sverige d� s�klart
| Originally posted by reveal 11 �re kostar det normalt |
t�nkte bara v�cka denna till liv med att s�ga att mitt skype nick �r .. tro det eller ej, men "Jofawe"
lol ok.
jag adder dig till min lista (den var tomt f�rut
)
cool 
har �ven uppt�ckt att det �r v�ldigt billigt att ringa i kanada. kostar typ 4 kr per minut f�r mig att ringa hem till sverige fr�n mobil, det �r billigare �n vad det �r innom sverige 
yes, anv�nder skype typ varje dag, sitter v�ll och snackar med en 4-5 polare hela kv�llarna om jag inte har har n�got b�ttre f�r mig. Rekommenderas mycket varmt 
Hey hey
Fler Skype anv�ndare
..
Scheiken heter jag d�!
Tompalinen heter jag f�resten
jag �r scul81 
ho ho ho jag brukade anv�nda skype f�r att lyssna p� en kompis i holland som mixade i traktor. men det vaqr inge vidare kvalitet s� han bytte till shoutcast
att lyssna p� musik g�r inte s� bra i skype men att snacka g�r utm�rkt