TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Köpråd - CDs & mixer
Pages (2): [1] 2 »
Köpråd - CDs & mixer
Hallojs!
Som nybliven student har jag fortfarande lite pengar kvar i bakfickan
Så jag tänkte ta och köpa mig 2 CD-spelare och en mixer innan det är för sent 
Spelarna är typ redan bestämda.. det blir 2st Numark CDX. Men mixervalet är desto knepigare!
Har tittat på Numarks PPD01 och DXM06 men vet inte riktigt vad jag bör köpa.. Kommer (givetvis) spela mestadels trance ifall det spelar någon roll.
Ni som är lite kunniga får gärna rekommendera div mixers eller bara ge råd inför köpet 
Den andra frågan är sedan varifrån man bör köpa det här.. Har surfat runt lite, och det verkar som om priserna är lägst i England..men vad vet jag!? Så jag undrar helt enkelt vilken sida som är billigast att beställa från.. (Företaget får gärna vara någolunda pålitligt oxå
)
Sammanfattning: 
- Köpa 2st Numark CDXs + vilken mixer?
- Köpa var?
Tack på förhand 
Vinyl! 
Tyskland e billigt....
www.recordcase.de

Jag har DXM06:en och den är kungligt för priset 
Allt som behövs finns på den, den är digitalt (no hiss)..
Bara 2 kanaler men det räcker när du börjar och även lite FX.
Om man inte behöver FX finns det DXM03 eller DXM01 istället men skillnaden i priset är inte så stor så därför har jag köpt DXM06 
mixer, kör på vestax PCV-275, 3 kanaler, bra ljud, bra EQ, snygg 
den e kunglig imo, bästa mixern i midklassen tillsammans med djm 300.
[edit]
lite pengar över?! dom där cd-spelarna kostar ju för fan minst 10 lax styck 
Jag hade köpt ett par 1210
r istället för ett par CDX...visst, vinyl är dyrare men det är faaan så värt det....jag är också student och har inte råd till att köpa speciellt många skivor i månaden, men många bäckar små.... 
Och hade jag absolut behövt köpa CD-spelare hade jag istället satsat på Pioneers CDJ-1000 eller 800...
sant som lazlo säger, skaru satsa på CD i den klassen så skaffa ett par cdj 800 eller 1000 (förslagsvis 800, räcker gott å väl hemma å då sparar du några slantar extra
)
Oj oj
när man börjar är det svårt att hålla pungen stängt 
(Min vinylutrustning kostade mig omkring 1500€ en månad sen) 
Gick och botaniserade i källaren på Midtown... termen "Vinyl Junkie" fick en helt ny innebörd för mig 
Källaren rockar. De blåser nästan alltid 180 BPM's hardcore därnere 
| quote: |
| Originally posted by ScuL när man börjar är det svårt att hålla pungen stängt ![]() |
Vet ... jag försökte hitta ett alternativ ord men var för trött att tänka på ett 
| quote: |
| Originally posted by -=Kotten=- Tyskland e billigt.... www.recordcase.de |
Ingen som vågar gissa vad frakten kommer landa på?| quote: |
| Originally posted by Laszlo Jag hade köpt ett par 1210 r istället för ett par CDX...visst, vinyl är dyrare men det är faaan så värt det....jag är också student och har inte råd till att köpa speciellt många skivor i månaden, men många bäckar små.... ![]() Och hade jag absolut behövt köpa CD-spelare hade jag istället satsat på Pioneers CDJ-1000 eller 800... |
Jag skulle bli helt ruinerad av vinyl...lita på mig.. Är även så otroligt störande att låtar nästan känns gamla när det kommer ut på 12a pga alla promos som cirkulerar nuförtiden. Kan även vara kul att spela låtar man själv knåpat ihop eller som inte finns på vinyl! Vinyl tar även en hel del plats och är otympliga.. Men nu ska vi inte ge oss in i den här evighetsdiskussionen igen tack 

| quote: |
| Originally posted by Vizay mixer, kör på vestax PCV-275, 3 kanaler, bra ljud, bra EQ, snygg ![]() den e kunglig imo, bästa mixern i midklassen tillsammans med djm 300. [edit] lite pengar över?! dom där cd-spelarna kostar ju för fan minst 10 lax styck |
kolla upp pcv-275:an, helt klart värd priset (har en själv å jag har inte hittat en enda nackdel med den so far)
förövrigt så ska frakten från recordcase.de alltid vara 100:- (ja 100 SEK) oavsett vad du köper. Men maila å kolla just in case så de inte e nå specialdeal för tyngre grejer.
sen kan du ju kolla www.netzmarkt.de/thomann också, dom levererar med postförskott här i sverige 
| quote: |
| Originally posted by Vizay kolla upp pcv-275:an, helt klart värd priset (har en själv å jag har inte hittat en enda nackdel med den so far) förövrigt så ska frakten från recordcase.de alltid vara 100:- (ja 100 SEK) oavsett vad du köper. Men maila å kolla just in case så de inte e nå specialdeal för tyngre grejer. sen kan du ju kolla www.netzmarkt.de/thomann också, dom levererar med postförskott här i sverige |

Fick svar från recordcase nyss.. fraktkostnaden blir 9.90 euro! 
Nu är bara frågan vilken mixer jag ska välja.. Help me! 
EDIT: Hmmm..verkar inte finnas split cue på DXM-06? Eller har jag fel?
spelar roll med splitcue, skaffar du en mixer med splitcue kommer du använda det i några veckor sen inser du att det e bättre å lära sig mixa utan eftersom majoriteten av alla mixers inte har det 
e bara å sätta båda kanalerna på cue å sen använda gainreglaget för å få den ena högre 
Numark's DXM06 har en interessant grej angående cueendet 
Det finns Cue Gain (volume) men också en Cue Crossfader..
man kan välja själv vilken kanal är högre utan att förändra Gain/per kanal 
Ahhh okej! Tack ScuL & Vizay 
Det här landade ju t.o.m. under 20'000kr, så jag är nöjd!
Blir nog att jag beställer 2 CDX o DXM06.an så fort jag fixat plats åt dom här hemma 
fan va nice, grattis till beslutet får man väl säga då, välkommen till den mörka sidan 
Haha thx!
En siiiiiiista fråga bara!
(Är alltid sån här när jag ska köpa saker som kostar "lite" pengar
)
Räcker CDX.ens nogrannhet på 0.1% vid pitch om man mixar trance? En del andra spelare har ju 0.02% tex..
de räcker 
Tror inte att du märker det.... du får lära dig beatmatcha först sen kan vi snacka om noggranhet av cd/skiv-spelare 
Efter mycket om och men så har jag nu beställt 2st Pioneer CDJ-1000Mk2.or, 1st Numark DXM-06 och ett par Numark PHX 
Vill ha dom nuuuuuuuuu!

Lycka till.. man blir beroende.

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.