TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Se hit! Klubbdunka!
Se hit! Klubbdunka!
Hej p� er musikv�nner!
H�r tipsar jag om det ny�ppnade svenska forumet "KlubbDunka"! Det �r ett renodlat musikforum (inte en informationsbas som tranceaddict, alts� inte n�gon konkurrerande sida) f�r oss som gillar elektronisk musik, varesig det �r House, Trance, Techno, D&B, iDM eller n�gon annan genre!
Adressen �r http://www.klubbdunka.net och d�rrarna slogs upp den 18e augusti.
M�nga h�r av oss producerar och DJar musik i de olika elektroniska stilarna, och kan p� klubbdunka.net promota sina produktioner och f� feedback tillbaka. Det finns redan n�gra duktiga etablerade DJs och producenter som vill avl�gga sin feedback.
Det finns �ven en avdelning f�r att prata produceringsutrustning, DJ-gear och liknande.
N�r det finns tillr�ckligt tjockt med anv�ndare kommer den allm�na avdelningen delas in i 4 stora genreblock, men f�r tillf�llet �r det ett allm�nforum f�r den elektroniska musiken. Titta sj�lva och bekanta er med forumet och folket! Klubbdunka ska bli en stor tr�ffpunkt!
S� vad v�ntar ni p�? In med er p� det renodlade musikforumet f�r oss som lyssnar eller jobbar med elektronisk musik! Skriv g�rna i tr�den om ni reggar er och vad ni kallar er d�r! Kan vara roligt att se varifr�n folk hittar oss! Man kan h�nga p� mer �n ett forum!
Mycket n�je!
mvh
DjKay, grundare och admin @ www.klubbdunka.net
N I C E!!
hehe, ett seri�st forum borde kanske inte ha topics om "bra DC-hubbar" osv, vad vet jag 
nobben: funkar v�l s� l�nge dom inte e stora men om do mska bli stora s� ere nog smart � inte ha forumdelar om dchubbar osv 
men men, ska genast ta mig en titt...verkar lovande 
Varf�r skulle forumet vara mindre seri�st f�r att det finns topics som "DC Hubbar"?
| quote: |
| Originally posted by n0bben- hehe, ett seri�st forum borde kanske inte ha topics om "bra DC-hubbar" osv, vad vet jag |

vet inte hur nobben resonerade men jag t�nkte mest p� att om forumet blir stort s� �r det inte bra att det f�rekommer snack om dc-hubbar osv f�r det �r forumet och dess �gare som hamnar i trubbel om det kommer ut 
det kan p� sikt allts� resultera i att hela forumet f�r st�ngas ner.
det �r d�rf�r snack om sharing och hubbar osv p� TA inte �r till�tet egentligen 
d�remot tycker jag inte det g�r forumet mindre seri�st om det f�rekommer, ska ju inte direkt hymla med att man tankar mp3or 
| Originally posted by djKay Nej, f�r d� �r ju hela forumet oseri�st i samband med detta. ![]() L�nt att moralsnacka om n�got alla g�r, det �r som att h�nga p� ett MC-forum och s�ga att man aldrig k�r �ver hastighetsbegr�nsningen n�gonsin. -kolla lite n�rmre ist�llet, mkt trevligt st�lle som v�xer fort! |
Tror inte det �r n�gra problem om att prata om DC-hubbar rent juridiskt, DC �r ingen olaglig programvara, s�l�nge man inte snackar om vad man ska tanka exakt.
Men visst, f�r v�l h�lla koll p� piratsnacket!
| Originally posted by Vizay vet inte hur nobben resonerade men jag t�nkte mest p� att om forumet blir stort s� �r det inte bra att det f�rekommer snack om dc-hubbar osv f�r det �r forumet och dess �gare som hamnar i trubbel om det kommer ut ![]() det kan p� sikt allts� resultera i att hela forumet f�r st�ngas ner. det �r d�rf�r snack om sharing och hubbar osv p� TA inte �r till�tet egentligen ![]() d�remot tycker jag inte det g�r forumet mindre seri�st om det f�rekommer, ska ju inte direkt hymla med att man tankar mp3or |
| Originally posted by Hauken P2P Kan inte stoppas och ska inte stoppas. Att forum till�ter det och slutar fjanta f�r skivindustrin �r bra. M�nga menar att det f�rst�r f�r de "sm�" artisterna.. vilket �r skitsnack. S� sa man n�r kassett bandet kom med. "Home taping is killing music". Hade f�rmodligen bara k�nt till Tiesto, PVD och de andra "stora" om det inte var f�r p2p och release grupperna. �ven om jag sj�lv inte anv�nder n�tverken s� mycket idag, �r det bra att andra kan g�ra det. YARR! |
Varje forum g�r som det vill, och p� TA �r det f�rbjudet. Om man �ppet talar om fildelning etc s� kommer man r�ka ut f�r problem, vare sig det �r "r�tt" med p2p eller inte. Kanske vill man visa en st�ndpunkt genom att l�ta sitt forum tala om det, eller s� vill man vara s�ker p� att det f�r �verleva, upp till var och en.
Man r�kar INTE p� problem. M�nga lever i illusionen att p2p �r olagligt, vilket det inte �r. Vi har dessutom yttrandefrihet i Sverige, och v�ldigt m�nga andra l�nder, s� prata om det i forum kan vi g�ra, urs�kta ordvalet, b�st fan vi vill
Men givetvis �r det TA som s�tter reglerna, eller i detta fall klubbdunka, och vill vi diskutera i deras forum ska man givetvis r�tta sig efter deras regler. Men komma med f�rslag och konstruktiv kritik kan man alltid g�ra 
De problem som kan uppst� om man till�ter snack om warez / fildelning �r med annons�rer, d� vissa v�ljer att ta avst�nd fr�n s�dan verksamhet.
Om man ser alla tr�dar som skulle skapas relaterat till �mnet som ett problem skulle det ju givetvis ocks� vara ett.
Faktiskt s� finns det ingen som �kt dit f�r att ha laddat ned musik via n�tverken. N�gonsin. F�rutom n�got enstaka extremfall i USA d� folk suttit p� 6-siffriga antal l�tar och spridit dom.
Folk i Sverige har f�tt varningar n�r dom haft filmer utdelade p� n�tverken, men det �r ocks� allt.
Dom som �ker dit �r de som laddar hem och s�ljer. Och att dom torskar �r bra.
http://www.thepiratebay.org/ l�s �versta nyheten, ett f�rs�k att s�tta stopp f�r fullt laglig verksamhet. Givetvis kommer det fr�n storebror USA som tror sig ha r�tt att best�mma �ven i Sverige.
enligt ryktesv�gen har Swamper varit kontaktad just pga all mp3/p2p-snack p� tranceaddict, d�rav reglerna.
f�rst�r att ni sn�la leechers som aldrig k�per skivor tycker det �r synd
och ni som fr�gar om dchubbar osv.. e det verkligen s� sv�rt o hitta sj�lv? 
F�r vissa �r det s�, ja. Jag kanske inte har det, men jag delar g�rna med mig av kunskapen till dom som beh�ver den.
Vad g�r det om man blir "kontaktad" ? Det �r fortfarande inget olagligt och ingen kan komma med n�got annat �n tomma hot. G� in p� thepiratebay.org och l�s �versta nyheten, d�r blev man "kontaktad". Vad mer kan dom g�ra? inte ett smack!
Jag k�per inte s�rskilt mycket skivor, nej. Men det har jag aldrig gjort. K�per mer skivor nu p� senare dar �n tidigare, innan jag laddade hem mycket iaf.
Problemet �r att det �r dyrt. Ungdomar och studenter har vanligtvis inte s� mycket pengar, och skivor f�r oftast ganska l�g prioritet. Ist�llet satsar jag mina pengar p� att �ka och se artisterna och p� s� s�tt st�dja dom.
Jag la ut �ver 1500 kronor p� mysteryland biljett, mat, dricka, tshirts f�rra f�rra veckan. M�nga andra gjorde samma sak.
Fr�ga dig detta: iaf jag inte hade tankat t ex DJ Lunas musik, tror du jag d� n�gonsin hade k�nt till han? Eller �kt ner till Mysteryland?
Hade nog inte k�nt till en enda som �verhuvudtaget spelade p� mysteryland, m�jligtvis paul van dyk. Tiesto? Tveksamt, men kanske. Deras skivor s�ljs inte ens i �stersund.
Luna, Gizmo, Dana, Rank 1 mfl f�r betalt f�r att spela p� Mysteryland. N�r jag bes�ker mysteryland tj�nar dom pengar. N�r jag k�per en Blackhole t-shirt f�r 45 Euro i Blackhole t�ltet st�djer jag hela labeln.
Hade jag gjort det iaf jag inte hade kunnat tanka deras musik? Hade jag k�nt till dom?
Ge fan i att kalla folk sn�la bara f�r att dom inte vill betala f�r en gullig f�rpackning och 10-15 euro i frakt.
ur en rent juridisk synvinkel kanske folk inte kan g�ra s� mycket om man snackar fildelning osv p� forumet men annons�rerna och �garna till servern d�r forumet ligger kan ju ta avst�nd och helt enkelt dra sig ur sammarbetet.
visst kan man hitta ny host f�r forumet men chansen �r att samma sak h�nder igen med n�sta host osv...
dessutom har du fel ang�ende det d�r med varningarna, jag k�nner folk som har blivit varnade av sina ISP's och som sen har blivit bortkopplade ur deras n�t f�r gott. Detta pga. att det delades ut filmer, musik osv men det var inte i n�gra 6siffriga antal det kan jag lova dig 
Att bli bortkopplad tycker inte jag l�ter s�rskilt farligt. Lite surt m�jligtvis. Att byta internetleverant�r �r idag inget st�rre problem. Synd bara att vi ska beh�va ha ett storebrors samh�lle d�r ISP'n sitter och tittar vad vi sysslar med, och agerar p� APB's kommando.
Det 6 siffriga antalet var fr�n ett fall i Kanada d� en kille �kte upp i domstol och n�gra miljoner i b�ter.
Problem med webhotellen s�ger du... hur klarar sig Piratbyran.org ? Det �r i extremfall webhotellen st�nger dig. Ta Flashback till exempel, men d�r diskuteras l�ngt mer �n bara "warez".
Visst kan det ge problem med vissa, men inget webhotell st�nger dig f�r att dina anv�ndare diskuterar �mnet.
F�r att d� h�lla mig till �mnet, det v�rkar vara en r�tt okej sida eller va jag nu ska kalla det f�r
Har facktiskt reggat mig nu och allt 
edit: sen va det ju Pjox som skrev detta, va inte medveten om att lilla r�ttan Vizay hade loggat in h�r utan att logga ut 
n0bben-: Snarare s� att p2p m�nga g�nger f�r CD-konsumptionen att �ka d� folk mer ing�ende f�r veta vad de tycker �r bra och inte.
tycker mig nog se fler exempel p� m�nniskor som s�ger att dc �r det b�sta som n�gonsin h�nt f�r d� beh�ver man inte k�pa skivor, �n folk som verkligen k�per skivorna de laddar ner.
p2p kan ju givetvis diskuteras i o�ndlighet, men min personliga �sikt �r att s�dant snack kan sk�tas via PM o s�nt, inte i forums gjorda f�r o diskutera musik.
| Originally posted by n0bben- tycker mig nog se fler exempel p� m�nniskor som s�ger att dc �r det b�sta som n�gonsin h�nt f�r d� beh�ver man inte k�pa skivor, �n folk som verkligen k�per skivorna de laddar ner. |
| Originally posted by n0bben- tycker mig nog se fler exempel p� m�nniskor som s�ger att dc �r det b�sta som n�gonsin h�nt f�r d� beh�ver man inte k�pa skivor, �n folk som verkligen k�per skivorna de laddar ner. p2p kan ju givetvis diskuteras i o�ndlighet, men min personliga �sikt �r att s�dant snack kan sk�tas via PM o s�nt, inte i forums gjorda f�r o diskutera musik. |