TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- 2 Nationale evenemententerreinen
2 Nationale evenemententerreinen
| quote: |
Pleidooi voor twee nationale evenemententerreinen Uitgegeven: 31 augustus 2004 07:53 Laatst gewijzigd: 31 augustus 2004 08:00 LEIDSCHENDAM - Nederland heeft twee nationale evenemententerreinen nodig. Uit onderzoek in opdracht van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) blijkt dat grote evenementen in de openlucht, zoals Dynamo Open Air, Mysteryland, Dance Valley, Lowlands en Taptoe, nu vaak worden geremd in hun groei en soms zelfs geen doorgang kunnen vinden. Vooral de voorzieningen op evenementen zoals Lowlands zouden naar een hogere plan moeten "Nu maken we economisch gezien even een pas op de plaats. Op de langere termijn beperken echter de huidige, vaak tijdelijke voorzieningen een verdere ontwikkeling van onze evenementen", aldus business-developmentmanager 'Events' Gerben Baaij van het NBTC dinsdag. Volgens hem zijn vooral betere voorzieningen nodig voor grote popconcerten, muziek- en dancefestivals, sportevenementen en (inter)nationale bijeenkomsten van organisaties als scouting. Twee locaties Het NBTC ziet het liefst dat twee nationale evenemententerreinen worden aangewezen, mogelijk aangevuld met regionale locaties. "Zeker als we meer internationale potentie willen benutten. Momenteel komt gemiddeld nog maar 3 procent van de festivalgangers uit het buitenland", stelt Baaij. Het NBTC wijst in zijn onderzoek vijf kansrijke locaties aan: Spaarnwoude in Velsen, het Six Flags/Jamboree-terrein in Dronten, het TT-circuit in Assen, vliegveld Teuge in Voorst bij Apeldoorn en Landgoed de Gulbergen in Nuenen. Baaij benadrukt dat de locaties aan nogal wat eisen moeten voldoen. Zo moet er permanent een terrein beschikbaar zijn van circa 180 hectare dat idealiter in een landelijke ambiance ligt. 50.000 bezoekers ZKA Consultants & Planners uit Breda heeft doorgerekend dat een nationaal evenemententerrein de garantie moet hebben dat er per jaar ten minste vier meerdaagse festivals met circa 50.000 bezoekers en zes eendaagse manifestaties met gemiddeld 40.000 gasten kunnen plaatsvinden. Deze stroom aan mensen vergt volgens Baaij samenwerking tussen de overheid en de uitbaters van de terreinen op het gebied van inpassing van de infrastructuur en afspraken over geluids- en lichtoverlast, vervoer, veiligheid en afval. Investeringen De noodzakelijke investeringen voor een nationaal evenemententerrein bedragen volgens de haalbaarheidsstudie tussen de 53 en 63 miljoen euro. Wanneer de locatie volledig in gebruik is, kan er een omzet worden behaald van 60 miljoen euro per jaar en cre�ert het terrein 850 volledige arbeidsplaatsen. |
Re: 2 Nationale evenemententerreinen
| quote: |
| Originally posted by Asperge .. aan de andere verliezen festivals wel haar charme als ze allemaal op dezelfde locatie worden gehouden. |
Re: 2 Nationale evenemententerreinen
| quote: |
| Originally posted by Asperge aan de andere verliezen festivals wel haar charme als ze allemaal op dezelfde locatie worden gehouden. |
TT of Teuge is prima...
Teuge i snog dichterbij dan busloo voormij en de TT dan ga ik wel pitten bij mijn opa & oma die op 2km er vandaan wonen 
| quote: |
| Originally posted by magrec TT of Teuge is prima... Teuge i snog dichterbij dan busloo voormij en de TT dan ga ik wel pitten bij mijn opa & oma die op 2km er vandaan wonen |
| quote: |
| Originally posted by basd En dan gezellig op zondagochtend met je brakke hoofd op de koffie, proberen uit te leggen wat je de vorige avond / nacht hebt gedaan? "De hele avond dansen? Ooh, dat deden wij vroeger ook in het dorpshuis!" Ik zie het al voor me. Ook een mooie gelegenheid voor een TA-afterparty denk ik dan |
Plek zat daar.
Ik vind dit dus blablabla jullie verdienen geld en hier willen wij ook van mee plukken. En laat me raden die gene die het hoogste bod leveren krijgen de terreinen toegewezen en heb u nog geen terrein dan word dit voor u geregeld.
Dat het allemaal beter geregeld kan worden snap ik, maar laat dit dedesbetreffende gemeente regelen.
En nog steeds hebben voor mij de dichtsbijzijnde evenementen de voorkeur.
Re: Re: 2 Nationale evenemententerreinen
| quote: |
| Originally posted by basd Alleen jammer dat de Floriade er niet tussen staat, dat is toch wel een mooi plekkie (denk ik, ben er zelf nog niet geweest). |
Re: Re: Re: 2 Nationale evenemententerreinen
| quote: |
| Originally posted by ROFL Daar is veel te veel bebouwing omheen. Dat zouden bewoners denk ik niet zo snel pikken. Bij Mysteryland krijgen omwonenden al kaarten ter compensatie van de geluidsoverlast. |
| quote: |
| Originally posted by Creamfields23 Ik vind dit dus blablabla jullie verdienen geld en hier willen wij ook van mee plukken. En laat me raden die gene die het hoogste bod leveren krijgen de terreinen toegewezen en heb u nog geen terrein dan word dit voor u geregeld. Dat het allemaal beter geregeld kan worden snap ik, maar laat dit dedesbetreffende gemeente regelen. En nog steeds hebben voor mij de dichtsbijzijnde evenementen de voorkeur. |
| quote: |
| Originally posted by New Wave Wat lul jij nou weer? Het gaat erom dat evenemnten zich kunne gaan ontwikkelen en zich op internationaal gebied kunnen uitbreiden. |
| quote: |
| Originally posted by Creamfields23 Ik zal je een paar feiten geven kerel. Josti die ooit door iedereen geprezen werd totdat het gehype de pan uit vloog. Het feit dat steeds meer mensen bepaalde evenementen mijden omdat men het te commercieel / te gehypt vinden worden. |
Mwehe, Tim die iemand anders een zeikerd noemt 
Maarre serieus Creamfields, wat is je punt? Die twee posts van je snap ik echt niet, ik vind ze warrig en er komt verder geen duidelijk punt uit naar voren.. Als je het even beter formuleert kan er ook gewoon normaal op gereageerd worden.
Vind het een goed plan. Omdat de infrastructuur etc dan beter wordt en het er standaard ligt kunnen maybe de prijzen van festivals omlaag.
Maar probleem is dat je dan verschillende feesten op 1 terrein hebt zegmaar. Zie je DV en ML al na elkaar op 1 terrein plaatsvinden? Organisaties proberen elkaar af te troeven met terrein.
Kijk ik zal het even "proberen te showen" hoe ik het zie:
P.S. Let wel op dat ik het hier over de reeds bestaande evenementen heb.
Als je alles gaat centraliseren verliest een evenement zijn nostalgie. Denk bijvoorbeeld aan de heuvel 's avonds op Dancevalley.
De altijd in mijn vriendinkring gaande discussie over dat de lokatie van Mysteryland vetter is dan die van dancevalley en andersom.
Dit soort "kleine" dingen die bij veel mensen juist een evenement speciaal maken gaan in een keer verloren.
En nu kom ik op de quote met Josti. Je zult als er vaste plaatsen voor evenementen komen toch weer veel "echte liefhebbers" hebben die vinden dat het allemaal te commerciel is geworden. En dit vind ik jammer. Kijk naar iemand als Tijs vroeger stond echt heel de zaal te springen en nu krijg je toch van die mensen die voor Tijs komen omdat er zo veel aandacht aan word geschonken.
Ik hoop dat ik mijn standpunt beter naar voren heb kunnen brengen.
En tuurlijk is het Economisch gezien goed, maar goed is niet altijd meteen de juiste keuze. 
Waar haal jij dan vandaan dat ze alles op die 2 terreinen willen houden?
Grote evenementen in de openlucht, zoals Dynamo Open Air, Mysteryland, Dance Valley, Lowlands en Taptoe, nu vaak worden geremd in hun groei en soms zelfs geen doorgang kunnen vinden.
| quote: |
| Originally posted by Creamfields23 En nu kom ik op de quote met Josti. Je zult als er vaste plaatsen voor evenementen komen toch weer veel "echte liefhebbers" hebben die vinden dat het allemaal te commerciel is geworden. |
| quote: |
Grote evenementen in de openlucht, zoals Dynamo Open Air, Mysteryland, Dance Valley, Lowlands en Taptoe, nu vaak worden geremd in hun groei en soms zelfs geen doorgang kunnen vinden. |
| quote: |
| Originally posted by Creamfields23 Grote evenementen in de openlucht, zoals Dynamo Open Air, Mysteryland, Dance Valley, Lowlands en Taptoe, nu vaak worden geremd in hun groei en soms zelfs geen doorgang kunnen vinden. |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.