TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Digitale Kameras
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by pooley on Sep-05-2004 22:25:

Digitale Kameras

Iemand goeie ervaring met bepaalde merken?
Wij willen namelijk 1ne kopen voor men vader zijn verjaardag.
Wij dachten voort moment aan een HP Photosmart R707 met HP dock. Die kost �399 maar mischien kent er iemand een andere kamera die evengoed of beter is in dezelfde prijsklasse. max 450�

Bepaalde goedkopere winkels zijn ook wel welkom natuurlijk

thanks in advance !

;x

Posted by eieregooie on Sep-06-2004 03:01:

IXUS!!!

Maar zo te zien is je budget hoger Persoonlijk ben ik Canon liefhebber als t om camera's gaat... Uitgebreide mogelijkheden, maar ook de mogelijkheid alles automatisch te laten doen... Heel mooi en duidelijk LCD scherm (in vergelijking met sommige andere merken)... Overzichtelijke bediening, menustructuur, en info voorziening op t schermpje... Ik weet verder alleen zo gauw niet wat Canon zoal binnen je budget heeft...

Maar eigenlijk is het maar net wat je zelf belangrijk vindt... In die prijsklasse heb je zo veel keus volgens mij... Hoeveel optische zoom wil je? Hoe groot mag ie zijn? Hoeveel megapixels wil je hebben? (meer mp's levert NIET per definitie mooiere foto's op), type behuizing, batterijen of accu... etc etc...

Zet je wensen op een rijtje en zoek er een camera bij zou ik zeggen...

Succes!

[EDIT]
Reviewtje van de r707 (van kieskeurig.nl geplukt):
quote:

Con's:
1-Heeft niemand last gehad van een losgeraakte MODE functie knop?
Na 1 dag gebruik begon het mode-knopje (bovenop de camera) al los te raken. Na
indrukken schoot het terug naar boven , en raakte los van de case. De afwerking
/constructie van dit knopje is HP onwaardig. Er zit alleen een heel dun veertje
onder, en de weerhaakjes die het op zijn plaats moeten houden zijn van goedkoop
plastic! De knop op zich is ook lastig te bedienen omdat hij klein is, diep in
de case ligt en van glad materiaal is gemaakt.
2- Het LCD scherm valt tegen qua helderheid (ook op de hoogste stand), bij
buitengebruik kan je maar beter recht achter het schermpje kruipen om zicht te
houden op wat je wil "schieten".
3-Ik vind de optische zoomlens (3x) een beetje gammel in elkaar zitten, maar
het werkt wel goed en
stil.
4-Autofocus duurt mij iets te lang en is niet flexibel genoeg. Tijdens het
scherpstellen wordt het beeld op de LCD een beetje korrelig, en verspringt het
beeld instapjes. Overigens heeft dit geen invloed op de kwaliteit van de foto,
maar hinderlijk is het wel.
5-bedieningsknoppen op het apparaat zitten teveel verspreid.
zoom/ontspnaknop/videoknop/mode selectie knop, allemaal in een eigen knop op
niet lekker voor de habd liggende locaties op het apparaat. Een ergonomische
misser.
6-INfo op LCD in shooting mode is matig.
7-her richten en afdrukken vind ik niet prettig met deze cam. LCD te gevoelig
voor lichtinval en ontspanknop te hard moeten indrukken.
8-Shutterlag bij lange belichtingstijd
9-het dockstation is meer een last dan een voordeel, nodeloos veel kabeltjes
e.d.
10- de opening aan de onderkant van de camera, voor plaatsing op het
dockstation is onbeschermd en daardoor gevoelig voor vocht en stof/vuil.

Pro's:
1-leuk uiterlijk, case van degelijke kwaliteit
2-lichtgewicht
3-eenvoudige menustructuur.
4-helpfunctie (in het menu) leuk voor beginnende digicammers
5-foto advies functie (per opname) is leerzaam, maar op den duur wel overbodig.
6-intern geheugen van 32 MB maakt de camera wel "snel"
7- leuke panorama gadget (in-camera)
8-fotokwaliteit is zonder meer goed.

Ik heb zelf ook een Canon A80, en die heeft alles wat deze heeft, en meer, en
ook nog van betere kwaliteit.
De canon is allen iets groter/zwaarder, en heeft 4MP ipv 5MP, maar geeft
v������'l meer gebruiksplezier (vooral door het uitklapbare LCD scherm!)

Ik heb de camera na 3 dagen meteen weer naar de winkel teruggebracht en
restitutie van het aankoopbedrag gevraagd (en gekregen) (een paar dagen in bezit)

Overigens is de A95 van Canon inmiddels ook al weer uit... Dat is een behoorlijke aanrader volgens mij (zo lang ie niet ultraklein hoeft te zijn)
[/EDIT]

Posted by pooley on Sep-06-2004 09:22:

Speciafiek, mja, men vader was vroeger zelfs amateurfotograaf, dus kwaliteit ec is gemakkelijk. Hij wordt al beetje ouder dus echt super ingewikkeld mag het ni zijn (alhoewel zijn toestellen van vroeger dat wel waren maja de ouderdom )
5MP moet er zeker bijzijn, 3 tot 5 zoom of meer (niet optisch)

Voor de rest wee tik het niet, het moet een verrassing blijven he

edit: video met geluid opnemen, goeie kwaliteit, kan ook wel belangrijk zijn !

Posted by Nyah on Sep-06-2004 09:32:

op http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
vindt ge heel veel reviews over digitale camera's, enorm uitgebreid.

Posted by DeSpErAtOs-X on Sep-06-2004 11:19:

ik heb een A75 van Canon ... ben er ENORM tevreden mee ... (heb em intussen al ruim een half jaar) maar als ik het later bezien had, had ik nog even doorgespaard voor een IXUS ... ja ik ben ook fan van canon, nog nooit probs mee gehad, en dat is het belangrijkste imho ...

als je wilt stuur ik je enkele foto's door zodat je de kwaliteit eens kan checken, ben wel een amateur-fotograaf , dus verwacht geen kunst ofzo e ;D [email protected] ... kan ze u altijd es een paar foto's doorsture ...

Posted by Oester on Sep-06-2004 12:09:

Bij de aankoop van een digitaal fototoestel moet je eerst kijken voor wat hij moet dienen...

Dient hij om op elk event rond je nek te hangen en fotos te nemen ?
Wil je er ook je vakantie pics mee nemen?
beide?
Welk is mijn budget ?

Budget : vooral belangrijk als je optical zoom moet hebben , hoe meer : hoe duurder.

Optical is dan ook belangrijk als je wil zoomen en toch nog kwaliteit hebben.

Hou bij aankoop ook rekening met aankoop van een groot geheugkaartje , 128 is must have - 256 aangeraden.

respons tijd en startsnelheid van de camera , ZEER belangrijk.

Dockingstation is overbodig . Windows Xp vindt toch elke camera meteen. dus kabel of dock is al het zelfst alleen minder plek op je bureau.

mijn aanrader als ie niet meteen rond je nek moet hangen ...

canon ixus 500: ( bij ons verkijgbaar +-400 euro), niet echt om rond je nek te hangen maar super toestel.
� zoom: 4.1x digitaal,
� LCD-scherm 1,5�, 118.000 pixels,
� voor CompactFlash-geheugenkaarten,
� Exif Print, Direct Print en PictBridge-compatibel,
� video-recording.

Sony Cyber-Shot DSC-T1 : 420 euro +- , afmetingen ! en giga lcd !
kan je rond je nek hangen .5.1 mega pxel , 3.1 optical zoom
� origineel design, ultraplat: slechts 2,1cm, 181g inclusief batterij,
� Carl Zeiss Vario Tessar-objectief
� LCD-scherm 2,5�, 211.000 pixels,
� zeer vlug opstarten (1,4 sec.) en zeer vlug fotograferen: slechts 1 sec. tussentijd,
� video-opnamen in 3 resoluties,
� vlugge en gemakkelijke PC-connectie met bijgeleverde dockingstation.

in deze prijs cat. zou ik deze toestelen aanraden .
ben zoon van fotograaf ;-). Als je een exacte prijs zou willen weten van deze of andere toestelen , laat iets weten , ik maak er wel een zeer eentje. prijs zit meestal rond inkoopprijs. *sorry voor de spam *

in jouw geval dus : de ixus 500 . kan alles doet alles , is simpel en heeft zeer goede kwaliteit !

Posted by eieregooie on Sep-06-2004 14:19:

quote:
Originally posted by Oester
canon ixus 500: ( bij ons verkijgbaar +-400 euro), niet echt om rond je nek te hangen maar super toestel.
� zoom: 4.1x digitaal,
� LCD-scherm 1,5�, 118.000 pixels,
� voor CompactFlash-geheugenkaarten,
� Exif Print, Direct Print en PictBridge-compatibel,
� video-recording.

Je vergeet de 3x optische zoom

Maar ik vind deze dus eigenlijk wel in je broekzak passen... Ik kan me alleen niet echt voorstellen dat deze betere resultaten levert dan de A95, alleen al vanwege het feit dat de ixus van die miniscule lensjes heeft... Volgens mij is dat juist t voordeel van die A serie tov die Ixus serie...

Maar goed, eerlijk is eerlijk, Ixus ROELZ

Posted by eieregooie on Sep-06-2004 14:23:

quote:
Originally posted by pooley
Hij wordt al beetje ouder dus echt super ingewikkeld mag het ni zijn

Hehe, maybe dan ook beetje op de grootte van het LCD schermpje letten

Alhoewel, veel "oudere" mensen zie je nog vaak gewoon door de zoeker kijken

Posted by Oester on Sep-06-2004 15:06:

verschil tss a95 en ixus500 intern zijn kwa prestaties zijn ze identiek , alleen kan ixus ook in stereo opnemen en meer dingen automatisch doet. verschil zit hem in uiterlijk ... en dan wint de ixus natuurlijk...

Posted by eieregooie on Sep-06-2004 15:29:

Ah ok, dan wint de ixus zeker De A95 heeft ook een 1.8" TFT btw. Maar daar staat weer tegenover dat de IXUS een accu gebruikt ipv batterijen.

Alleen wat ik jammer vind van de 400/500 ixus serie is dat ze in zown plastic behuizing zitten :/ Naja, ik heb pas 60 Eur uitgegeven aan een nieuwe batterij en lader, dus ik moet het nog even met men IXUS V2 doen...

Kheb trouwens wat vlekjes op m'n foto's... Sinds de Versuz afgelopen December... Niks aan te doen vrees ik...

Posted by Oester on Sep-06-2004 15:42:

ze zitten zeker in een metalen behuizing !
accu is een zaligheid ... batterijen .. brr of je moet dure 2350 mhz gaan kopen, das een beetje te vergelijken ...

heb je de vlekjes op al je fotos ? heb ik ook ff gehad en waren dan verdwenen , na wat onderzoek ... door veel in mistige omgevingen te zitten waar de lucht niet altijd even zuiver is krijg je een afzetting van die vuiligheid in je camera ( handig te testen als ze ook op fotos buiten te vinden zijn .)maar dit verdwijnt wel ... hou hem eens voor de airco van je auto of blazer .. tis geen stof maar een soort van condensie ....

als dit niet het geval is is het meestal een reflectie van iets in de omgeving wat het wel bij jou kan zijn ..; kan echt een miniuscuul stofje op 1 cm van de lens zijn

Posted by pooley on Sep-06-2004 17:26:

Mja men pa was vroeger dus ook fervent fotograaf, had echt alles qua materiaal. Beetje een perfectionist dus tmoet goed materiaal zijn.
En ik ga em natuurlijk ook meepakken naar feestjes enzo (kzal ferm moeten oppassen )

Na hier alles gelezen te hebben zal ik toch eens informeren naar een canon, maar ik dacht dat ixus zuigde
( kusje ei )

Posted by eieregooie on Sep-07-2004 13:38:

quote:
Originally posted by Oester
ze zitten zeker in een metalen behuizing !
accu is een zaligheid ... batterijen .. brr of je moet dure 2350 mhz gaan kopen, das een beetje te vergelijken ...

heb je de vlekjes op al je fotos ? heb ik ook ff gehad en waren dan verdwenen , na wat onderzoek ... door veel in mistige omgevingen te zitten waar de lucht niet altijd even zuiver is krijg je een afzetting van die vuiligheid in je camera ( handig te testen als ze ook op fotos buiten te vinden zijn .)maar dit verdwijnt wel ... hou hem eens voor de airco van je auto of blazer .. tis geen stof maar een soort van condensie ....

als dit niet het geval is is het meestal een reflectie van iets in de omgeving wat het wel bij jou kan zijn ..; kan echt een miniuscuul stofje op 1 cm van de lens zijn

Ow naja, ik dacht dat de 400 of 430 een minder degelijke behuizing had dan de IIs, maar ik kan me vergissen En die vlekjes zitten op alle foto's, en al bijna een jaar lang dus

Posted by pooley on Oct-31-2004 12:11:

Ixus 500 it is

Posted by Wildfir3 on Oct-31-2004 13:23:

ik ben zelf ook sterk aant overwegen om de ixus 430 te kopen... voor een 40-tal euro meer heb ik een 500, maar dan blijft die prijs maar stijgen en stijgen, en een compact flash kaartje moet er ook nog bij, dus 'k denk da'k maar best voor de 430 ga

tenzij iemand hier ECHT goeie argumenten tegen zou hebben natuurlijk?

Posted by pooley on Oct-31-2004 15:18:

Dankzij onzen Steffy heb ik in Holland een goedkoop winkeltje gevonden, merci he ket !

Posted by Nagib on Nov-01-2004 15:32:

Ik zou zeker niet voor Canon of Sony gaan! Meestal is da brol voor de prijs die je er voor betaalt. En bij Canon moet je al gigantische bedragen neertellen voor de deftige toestellen.
Als je mijn advies wil volgen:
De Fuji S-7000 is prijs-kwaliteit ongetwijfeld ��n der beste camera's around. Is van het SLR-type en niet echt "compact" maar de kwaliteit van de foto's en video-samples is echt wel de max voor de prijs dat je er voor betaalt. Heeft veel professionele mogelijkheden. Ideaal om o.a. ook manueel te leren zoomen en met sluitertijden te spelen. Degelijk toestel en werkt met twee verschillende soorten geheugen.
Voor meer info:
http://www.dpreview.com/reviews/spe...inepixs7000.asp
http://www.dpreview.com is trouwens een goede site. Daar staan echt alle modellen op van cameras!

Posted by eieregooie on Nov-01-2004 18:36:

Ik denk dat weinig mensen je standpunt steunen...

Posted by Nagib on Nov-01-2004 18:44:

^So what? Mainstream betekent in vele gevallen slecht. Als iedereen van die mediocere kitscherige zilveren prulcameraatjes wenst te kopen van Sony of Canon, da's hun probleem. Ik wil hier gewoon degelijk advies geven. 'k Zou ook kunnen zeggen dat 't de moeite niet is en dat je beter af bent met een GSM waarin een 1 megapixel camera zit of dat het beste Canon EOS model nog niet goed genoeg is. I clearly don't get your point. Als niemand "mijn standpunt steunt", laat staan dat ze dit model van camera kennen, wil dat dan per definitie zeggen dat mijn advies waardeloos is? 't Zou nogal erg zijn in dat geval...

Posted by eieregooie on Nov-01-2004 19:35:

Je bent een van de weinigen die Canon bashed, bovendien doe je dat zonder geldige argumenten. Een aantal anderen hebben in deze thread pro-Canon gepost MET geldige argumenten. Daarom denk ik dat er niet veel zullen zijn hier die jouw standpunt tov Canon steunen.

Dat, samen met je elitaire houding (alsof jij de enige zou zijn die wat verstand van camera's heeft) en je opvallende letterkleur (alsof je bang bent niet gehoord te worden) brengen je geloofwaardigheid ongeveer naar hetnul punt ja.

Dat heeft niks met de inhoud van het advies te maken, maar meer met de manier waarop je het brengt... Tis meer een anti Canon/Sony post dan een adviserende post. Je bashed namelijk 2 volledige merken, en wat staat daar tegenover? De promotie van 1 (!!) cam. Namelijk het toestel dat je zelf hebt. En waarom die nou zoveel beter zou zijn is me nou niet echt duidelijk geworden uit je post... Waar is dus het advies?

Posted by jp on Nov-01-2004 20:55:

Ik ben het er mee eens. Canon/Sony zijn te duur. Trouwens, ik koop alleen nog Fujifilm camera's en heb er twee. De S7000 kun je overigens niet in je zak te steken, die is dus alleen voor de hobbyist. Wat dat betreft een verkeerd advies. De E510 is een betere optie voor de gemiddelde partybezoeker. Compact en zeer goede foto's. Maar ja, onbekend is onbemind. Maakt mij niet uit, ieder z'n ding.

Laat iedereen maar een Ixus aanschaffen, als je alleen 'klik' wil doen is dat een goede optie.

Posted by Tiger777 on Nov-01-2004 21:01:

Vorige week in de Aldi, digitale fototoestellen voor maar 17�!

Posted by Nagib on Nov-01-2004 22:08:

quote:
Originally posted by eieregooie
Je bent een van de weinigen die Canon bashed, bovendien doe je dat zonder geldige argumenten.

Heb de "goedkopere" Canon modellen gebashed omdat die vaak niet waar voor hun geld zijn. Ik ken meerdere mensen met van die kleine zilveren Canontjes en de scherpte en kwaliteit laten vaak te wensen over als je het mij vraagt. Idem voor de meeste Sony modellen. Beide merken hebben uiteraard WEL goede cameras maar daar moet ja vaak meer dan 700 � 800 Euro voor ophoesten. Die high-end modellen vallen dus al duidelijk buiten Pooley's budget.

quote:
je opvallende letterkleur (alsof je bang bent niet gehoord te worden)

De mensen die mij kennen vanop andere fora weten dat ik altijd in een andere kleur post. 't Is wel vrij gemakkelijk namelijk als je wil zien waar je al iets gepost hebt.

quote:
De promotie van 1 (!!) cam. Namelijk het toestel dat je zelf hebt.

Ik heb zelf geen digitale camera. Heb daarentegen wel twee maten die na degelijke overweging dit bepaald Fuji model hebben gekocht en ze hebben er nog altijd geen spijt van! En 't was trouwens maar een voorbeeld om aan te tonen dat je je niet mag/moet blindstaren op Canon of Sony. Er zijn ook andere deftige merken op de markt. Ik heb dan ook een link gegeven naar een site waar zowat reviews staan van bijn ALLE digitale cameras. Een onuitputtelijke bron aan meningen en reviews. Keuze zat m.a.w.! En cameras moet je best model per model bezien en niet per merk in 't algemeen. Niet waar? Fuji heeft heus ook wel prulledingetjes die ondermaats zijn. Ik kies dus geen zijde, maar jij bezit wel een Canon. Zo kan ik ook beginnen he!...

quote:
En waarom die nou zoveel beter zou zijn is me nou niet echt duidelijk geworden uit je post

Groot aantal megapixels, veelzijdig, goede prijs-kwaliteit verhouding, semi-professioneel op vele gebieden, heel mooie en scherpe foto's al je ze juist trekt,... Maar 't is dus alles behalve een "compact" toestel. Dat heb ik dan ook vermeld. Als je dus goeie pics wenst te trekken voor een redelijke prijs, kan/mag ik deze aanraden. Zoniet dan weet ik het ook niet direct hoor.
De Sony (ZOWAAR!) DSC-V1 is ook wel goed prijs-kwaliteit en daar heb ik ook al sjieke kiekjes van gezien. Dus daar moet je ook eens naar uitzien. En deze Sony is WEL compact en kan je zo in je zak steken. En bovendien is hij ferm in prijs gezakt.

Conclusie. Ik begeef mij hier al gewoon op glad ijs door mijn mening te geven en mensen zijn blijkbaar snel op hun tenen getrapt. Mijn excuses.

Posted by jp on Nov-01-2004 22:11:

De W1 staat her en der al voor 270 Euri te koop

Posted by Nagib on Nov-01-2004 22:16:

^Which is good/fair value if you ask me...

Pages (3): [1] 2 3 »