TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Northern Light ett år!
Pages (2): [1] 2 »


Posted by Sorrow on Sep-16-2004 19:32:

Party Hat Northern Light ett år!




Tja, gott folk.. Mitt radioprogram på Trancesphere har nu hunnit bli ett år gammalt. Under året som gått har jag haft gäster som bl.a. Ronski Speed, Paul Moelands, Kyau vs Albert, Sonorous, vår egen Christian Rusch, John Remedy mfl.

Ettårsjubileumet firas med en riktig kalaslina för dem som är hemma på lördag. Från och med kl. 18 kan ni på trancesphere.com höra Northern Light One Year Bash med:

Sorrow
Marcel Woods
John Askew
Özgur Can
John Remedy
David West
Robert Gitelman
Airbase

www.trancesphere.com
www.djsorrow.com
www.marcelwoods.com
www.djjohnaskew.com
www.airbase.nu


Posted by Gate 42 on Sep-16-2004 20:01:

Tunga namn! Det här ska lyssnas på!


Posted by Vizay on Sep-16-2004 20:11:

kommer lätt rulla i högtalarna här hemma


Posted by dbl on Sep-16-2004 20:17:

kommer festa för fullt då.. så kommer tyvärr inte lyssna...

personal fest


Posted by Erty on Sep-16-2004 20:21:

Låter mycket fint, I'll be there


Posted by Kaveh on Sep-16-2004 20:26:

David West låter ju helt klart intressant


Posted by SteveTranz4ever on Sep-16-2004 21:20:

Passat perfa till polarns 30 års fest, kan ju hajja att jag smyger in detta i playlisten när dom andra snackar skit i köket


Posted by Sorrow on Sep-17-2004 01:29:

En fin flyer också..


Posted by Snakebyte on Sep-17-2004 02:44:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Passat perfa till polarns 30 års fest, kan ju hajja att jag smyger in detta i playlisten när dom andra snackar skit i köket


Sen efter en stunds ljuvlig musik kommer det nån som säger "ööööh, vad e det här för skit", och sätter på nåt med masterboy eller nåt annat trams. Sen sitter de hela natten framför winamp o spelar 10 sekunder per låt...händer alltid hahaha...


Posted by Vizay on Sep-17-2004 03:12:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Sen efter en stunds ljuvlig musik kommer det nån som säger "ööööh, vad e det här för skit", och sätter på nåt med masterboy eller nåt annat trams. Sen sitter de hela natten framför winamp o spelar 10 sekunder per låt...händer alltid hahaha...


åååå va jag hatar folk som sätter på en låt å börjar lyssna å sen när låten kommer till huvuddelen, ja då har den jäveln tröttnat å ska byta


Posted by RebeL9 on Sep-17-2004 12:00:

är det samma David West som gjorde Aftermath med Inkfish?
I såna fall så är jag mest nyfiken på hans set


Posted by Sorrow on Sep-17-2004 14:42:

Samma David West som har gjort Aftermath.. Samma som har gjort External Key med Özze.. Samma som har gjort Synergy - Hello strings.. Samma som har gjort allt Antiloop sedan -97 typ.. David är, i mina ögon, inte bara en av Sveriges bästa producenter, men en av världens bästa. You get the picture.


Posted by RebeL9 on Sep-17-2004 15:17:

fast han heter David Westerlund egentligen?


Posted by mr_fisken on Sep-17-2004 15:46:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Sen sitter de hela natten framför winamp o spelar 10 sekunder per låt...händer alltid hahaha...


Känner igen det där, sen blir jag själv likadan eftersom jag inte vill höra mainstream, måste ju försvara den elektroniska musiken


Posted by Kaveh on Sep-17-2004 16:16:

quote:
Originally posted by RebeL9
fast han heter David Westerlund egentligen?


Ja.


Posted by Jarjar on Sep-17-2004 17:35:

Heh
Började lyssna precis, ahhhhhh Girl nobody - cages (Lemon8 mix), klockrent att börja med den

Så kollar jag på titeln och inser att det började imorgon...
Lyssnar nog vidare ändå iofs.


Posted by Can on Sep-17-2004 18:42:

Thumbs up

quote:
Originally posted by Sorrow
David är, i mina ögon, inte bara en av Sveriges bästa producenter, men en av världens bästa. You get the picture.


word


Posted by Sorrow on Sep-18-2004 12:44:

Lite stressad, orkar inte översätta, hoppas ni fattar ändå..

Alright, boys and girls..

For whatever reason, Robert Gitelman has been unable to upload his set. Could be an internet issue for him, I don't know. Anyway, because of this, there will be two hours of Marcel Woods instead.

The sets are roughly one hour each, meaning the time slots are John Askew at 18 CET (12 EST) and then every new set about one hour after the previous one. The playlist will be:

1. John Askew
2. Airbase
3. John Remedy
4. Sorrow
5. Marcel Woods hour 1
6. Marcel Woods hour 2
7. David West
8. Özgur Can

Hope you'll tune in for some amazing sets (they all are), a few world premieres, lots of exclusive tunes and one hell of a good time!

Streams can be found at: http://www.trancesphere.com

Regards /Sorrow


Posted by Gate 42 on Sep-18-2004 13:02:

Ahh, synd att det inte blev något Gitelman set. Hade velat höra lite melodisk irsael-skapt trance

Men men, 2 timmar Woods är ju inte fy skam det heller, bara 3 timmar kvar nu...


Posted by Sorrow on Sep-18-2004 14:57:

18-19 John Askew
19-20 Airbase
20-21 John Remedy
21-23 Marcel Woods
23-00 Sorrow
00-01 David West
01-02 Özgur Can

Final.


Posted by dbl on Sep-18-2004 15:34:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Sen efter en stunds ljuvlig musik kommer det nån som säger "ööööh, vad e det här för skit", och sätter på nåt med masterboy eller nåt annat trams. Sen sitter de hela natten framför winamp o spelar 10 sekunder per låt...händer alltid hahaha...


ähhhhhhhh... man tar ju o spelar gunther... hahahaha

nån som kommer ihåg glories förfest innan TC2years??? hehe
typiskt jonas.. hahahaha


Posted by Gate 42 on Sep-18-2004 15:34:

Det är ingen annan radio som ska simulcasta den här showen? För Trancesphere laggar som satan för mig. Har inget annat lömskt på gång, ren lina, och ändå så måste jag buffra hela tiden.

Kan ju förstås vara så att din show är så poppis att den snor all bandbredd och att det inte finns någon kvar till mig


Posted by Daniey on Sep-18-2004 16:14:

Har samma problem Gate42.....
Testade bitrate 32 istället.....

Blank & Jones nu?????

EDIT: Så ja , nu så är det igång med Askew....
Tar jag å öppnar första ölen då , skål på er!!


Posted by Gate 42 on Sep-18-2004 16:18:

quote:
Originally posted by Daniey
Har samma problem Gate42.....
Testade bitrate 32 istället.....


Jo, men det är ju inte så jävla roligt att lyssna med 32kbps kvall. Men men, vad gör man inte för att få höra bra musik


Posted by Jarjar on Sep-18-2004 16:59:

Buffer-problemet hade jag igår, nu går det finfint här.
(Peppar peppar eller något )


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.