TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday bar i nya lokaler
Pages (2): [1] 2 »

Posted by mr_fisken on Sep-21-2004 14:52:

Thumbs up Monday bar i nya lokaler

Taget ur mondaybars nyhetsbrev:

G�ta K�llare �r Monday Bars nya hem!

Surr.. surr.. surr.. ryktet har snurrat runt ett tag, men nu �r det officiellt. Monday Bars nya hem �r G�ta K�llare (GK), men med st�rre artister och b�ttre ljud �n n�gon tidigare klubb i samma lokaler. Vi kommer inte att ha �ppet varje vecka och entr�priset kommer att variera beroende p� g�st-dj, men �r sak �r s�ker, det kommer att bli ett dj�vla drag!

F�rst ut till premi�ren har vi bokat ingen mindre �r Judge Jules till hans f�rsta gig i sverige n�gonsin. F�r de flesta beh�ver 37-�rige Julius O'Roirdan ingen presentation med sina m�nga �r som superstar dj bl a f�r sina legendariska "Judgement Sundays" p� Ibiza eller hans superpopul�ra radioshow p� BBCs Radio 1. Detta �r i alla fall f�rsta g�ngen vi lyckats locka hit honom och det har vi att tacka v�r kompis Alex Kunnari f�r som ligger bakom en av Finlands absolut b�sta klubbar, Colors, och dessutom i m�nga �r spelat med Judge Jules p� Ibiza. Alex kommer �ver och v�rmer f�r "domarn" p� v�r premi�r!

Vi sl�pper 200 f�rk�psbiljetter f�r 150 kr/st till premi�ren. Detta �r enda chansen f�r dig som �r 18-19 �r att komma in. Biljetterna finns att k�pa fr o m onsdag 22 september p� v�ra vanliga f�rk�psst�llen C.U.M. och Pitch.

Jag s�ger bara tummen upp �t detta, GK har alltid varit min favoritklubb, bla tack vare grymt ljud och ljus sen f�r att det �r en utm�rkt lokal. Judge Jules kommer bli grymt Jag ska absolut g�

Posted by SteveTranz4ever on Sep-21-2004 15:12:

Jag kommer l�tt g�.... att ljudet blir bra beror oftast p� att festarrang�ren sj�lva sm�ller in feta system f�r att m�ta upp deras kr�sna krav

Man var ju en massa p� GK under den tiden som Fokused k�rde sina Weekender kv�llar om helgerna s� lokalerna �r bra tycker jag !

Sen r�kar jag veta ocks� att de gn�lldes lite p� priset f�r Judge Jules varp� grabbsen p� Monday Bar genast m�tte upp de hela med att s�nka priset med 20 sp�nn.... om de nu blir officiellt eller bara n�t dom skrev p� forumet i TC vet jag inte men 150 bagis f�r en suver�n kv�ll med MBar �r inte � fnysa �t... de blir riktigt najs !!! Skit samma va de kostar

Allts�

Judge Jules
Alex Kunnari den 11 oktober

M.I.K.E. den 25 oktober

Ses d�r // Steve

Posted by Glorie on Sep-21-2004 16:44:

hmmm... har inte varit p� GK. var mer p� Docklands f�rr i tiden. Blir till att inviga den 25/10 d� me Mike och min kompis som fyller 23 samma dag Gjuten helg. F�rst Above&Beyond, Andreas och Dj Irish 22 okt i lkpg, sen sthlm och MIKE f�r ta och prioritera bort Judge Jules.. fast de l�r bli drag som bara den. Iaf var han bra n�r ja s�g lite utav han f�r 2 �r sen.

Posted by Vizay on Sep-21-2004 16:53:

oj oj oj va nice det kommer bli med M.I.K.E. den 25:e...d� f�r ni se til latt vara d�r folk, jag fyller n�mligen �r 26:e s� det blir till att inleda firandet 00.00 p� dansgolvet!

kanske kan sl�pa mig till jules ocks� om jag f�r tag p� lite cash

Posted by Daniey on Sep-21-2004 17:13:

Kommer garanterat!
=D

Posted by Gate 42 on Sep-21-2004 17:15:

Allts� jag s�ger snart upp mig fr�n mitt jobb!

Blir galen p� att alla bra fester �r p� m�ndagar, inget mot Monday Bar (namnet s�ger ju en del om valet av dag ) men med ett jobb som tvingar �n att g� upp kl 05:00 p� morgonen �r det sv�rt att festa till 03:00 en m�ndag...

Hmm, kanske kan dra p� n�gon av kv�llarna och sticka direkt till jobbet efter�t...

F�rresten s� ser h�sten/vinters b�rjan ut att bli kanon, Judge, MIKE och som vi som var p� kryssningen och snodde flyers s�g, �ven Ferry ska ju (kanske) komma i h�st. Kommer Ferry s� sjukskriver jag mig xD

Och lokalen G�ta K�llare �r kanon, nj�t varje g�ng jag var d�r n�r Fokused k�rde. Men jag har f�r mig att de inte fick vara kvar f�r att GK ville ha l�ngre �ppetider, och f�r att f� det fick man inte ha en klubb som spelade fet 4/4 disko dunk. Utan slapp Hip Hop & RnB?

Aja, det �r ju strunt samma nu eftersom det �r fest p� GK igen! Woohoo!

Posted by mr_fisken on Sep-21-2004 19:10:

Jo det d�r �r v�ldigt sant, s� fort GK ville ha �ppet l�ngre och det visade sig att det var "techno/trance" s� betyder det droger och att dom kan l�gga ner verksamheten.
Dock s� tog ju MOJO �ver och k�rde mer eller mindre vanlig klubb men enligt mig med lite roligare musik, inte enbart mainstream utan lite tiesto,stonebridge och �ven PVD-Crush h�rde jag n�n g�ng. Dock s� k�rde dom n�stan en likadan playlist varje g�ng s� man b�rjade ju kunna l�tarnas ordning efte ett tag

GK beh�ver inte rigga upp n�gon ny ljudanl�ggning inf�r Judge Jules imo men en laser skulle inte vara helt fel att f� njuta av.

quote:
Originally posted by Gate 42
Och lokalen G�ta K�llare �r kanon, nj�t varje g�ng jag var d�r n�r Fokused k�rde. Men jag har f�r mig att de inte fick vara kvar f�r att GK ville ha l�ngre �ppetider, och f�r att f� det fick man inte ha en klubb som spelade fet 4/4 disko dunk. Utan slapp Hip Hop & RnB?

Aja, det �r ju strunt samma nu eftersom det �r fest p� GK igen! Woohoo!

Posted by AC. on Sep-22-2004 06:23:

Blir v�l till att b�rja jobba nu och se till att ha lite st�lar s� man kan b�rja festa igen

f�rresten, �r det bara jag som �r typ sjukt tr�tt p� lasrar? Fixa en riktigt bra vanlig ljus-setup ist�llet f�r att d�lja det med en laser...

Posted by dbl on Sep-22-2004 11:54:

quote:
Allts� jag s�ger snart upp mig fr�n mitt jobb!

Blir galen p� att alla bra fester �r p� m�ndagar, inget mot Monday Bar (namnet s�ger ju en del om valet av dag ) men med ett jobb som tvingar �n att g� upp kl 05:00 p� morgonen �r det sv�rt att festa till 03:00 en m�ndag...

hur l�nge jobbar du d�????
jag m�ste sj�lv g� upp 04.50 varje morgon och jag har varit ute ett antal g�nger och istortsett g�tt direkt till jobbet.. och visst har man varit tr�tt, men det har ju funkat... och oftast helt klart varit v�rt det

Posted by Vizay on Sep-22-2004 11:54:

laser �r �verskattat, laser blir inge bra i en s� liten lokal imo. B�ttre om dom sparar lasrarna till dom stora st�llena d�r dom f�r verklig effekt

Posted by Johan (DJ Irish) on Sep-22-2004 12:23:

quote:
Originally posted by Vizay
laser �r �verskattat, laser blir inge bra i en s� liten lokal imo. B�ttre om dom sparar lasrarna till dom stora st�llena d�r dom f�r verklig effekt

H�ller med att lasrar �r aningen �verskattat. B�ttre l�gga pengar p� ljuskille som kan konsten att kombinera r�tt ljus til musiken. �r helt enkelt guld v�rt och kan �ndra upplevelsen av festen totalt!

Posted by Gate 42 on Sep-22-2004 13:42:

quote:
Originally posted by dbl
hur l�nge jobbar du d�????
jag m�ste sj�lv g� upp 04.50 varje morgon och jag har varit ute ett antal g�nger och istortsett g�tt direkt till jobbet.. och visst har man varit tr�tt, men det har ju funkat... och oftast helt klart varit v�rt det

Tisdagar, hmm.. Nu ska vi se. 14:25 �r sluttid om jag inte minns fel. S� visst skulle det funka, och som du s�ger: Man �r lite seg under dagen, men det f�r man kanske t�la

Posted by sipowitz on Sep-22-2004 14:50:

Spelar han som f�rsta g�ngen p� Gorgeous : Ojoj vilken h�rlig kv�ll Ni kommer ha, suver�nt, top 3 l�tt!

Spelar han som senaste g�ngen p� Gorgeous : Ojoj vilken hemsk kv�ll Ni kommer ha, fruktansv�rt, top -3 l�tt. (Fruktansv�rt monotont och tr�kigt.)

Jag gissar p� att det tyv�rr kommer bli i samma stil som den senaste g�ngen...

Posted by Vizay on Sep-22-2004 14:50:

quote:
Tisdagar, hmm.. Nu ska vi se. 14:25 �r sluttid om jag inte minns fel. S� visst skulle det funka, och som du s�ger: Man �r lite seg under dagen, men det f�r man kanske t�la

e ju bara att h�lla ut � i v�rsta fall k�pa koffeinpiller s� man st�r sig tills man kommer hem.

Sen e det bara att dyka direkt i s�ng n�r man kommer hem, sova...vakna �ta lite � sova igen s� e dygnsrytmen tillbaka till normal sen

Posted by SteveTranz4ever on Sep-29-2004 16:42:

Sad Detta har MBar nu meddelat

Hej

Mycket riktigt. Idag best�mde vi oss slutgiltigt f�r att st�lla in den 11 oktober eftersom inte ens flygbolagen sj�lva vet vilka som kommer att drabbas (har pratat b�de med BA och SAS). Och nej.. Judge Jules flyger knappast Ryan Air..

Sj�lvklart �r det bara att l�mna tillbaka biljetterna och f� tillbaka pengarna om du redan hunnit k�pa f�rk�p.

Judge Jules och Alex Kunnari kommer sj�lvfallet att komma vid ett senare tillf�lle, men just nu har vi inget nytt datum.

Premi�ren p� G�ta K�llare blir i st�llet med M.I.K.E den 25 oktober under f�ruts�ttning att strejken d� �r �ver.

Mvh,
Staffan & Johnny
Monday Bar

SAS strike looming
2004-09-28 - 12:22 [updated: 2004-09-29 - 14:22]
Sweden�s transport workers union says that as many as 25 hundred members will go on strike starting October 11th, in response to proposed changes in salaries and working hours at Scandinavian airline SAS. The union and SAS are deadlocked over a new deal that would tighten the number of hours for ground staff, including mechanics, technicians, ramp workers and luggage handlers.

An employers spokesman says that SAS has offered exactly what the union asked for�a 7.3 raise over three years�the union has not commented.

The strike will affect not only SAS, but also other airlines that fly in and out of Sweden. If an agreement is not reached by October 18th, it could be expanded to include aircraft technicians and mechanics.

Posted by Versace on Sep-29-2004 18:10:

hade precis t�nkt skriva n�t om det...

tr�kigt tr�kigt

Posted by ExOn on Sep-29-2004 19:42:

S�tt Judge Fudge Eater Jules p� Ryan Air o tvinga honom att gilla l�get.

Posted by mr_fisken on Sep-30-2004 16:47:

�r han slapp eller? finns v�l andra alternativ. D� kan han lika g�rna stanna hemma om det �r s�.

Posted by staz on Oct-01-2004 12:47:

�r han f�r fin f�r ryanair s� kan dom liak bra byta ut han mot n�n grym 'm�nsklig' dj som �zgur can lr dylikt.

Posted by Kvicket on Oct-01-2004 13:02:

quote:
Originally posted by staz
�r han f�r fin f�r ryanair s� kan dom liak bra byta ut han mot n�n grym 'm�nsklig' dj som �zgur can lr dylikt.

Inst�mmer

Posted by SteveTranz4ever on Oct-20-2004 14:45:

P� m�ndag var det dags att se M.I.K.E. d�....

Vilka mer kommer... ???

Steve
Daniey + 1

(har �ven postat detta p� TC)
T�nkte de kunde va kul att m�tas upp innan och ta ett par j�rn eller ett par bira.

Jag, Daniey & n�gra till t�nkte b�rja p� Kr�net runt 19:00 som ligger p� G�tgatsbacken, d�r t�nkte vi k�ka lite och ta ett par bira tills det �r dags att g� till G�ta K�llare.

Eftersom Restaurang Kr�net �r en kund till mig s� har jag snackat med dom och kommer �ven k�ra n�n av mina _trance-DVD_ p� deras _stora plazmask�rmar_.
(v�ljer bla. mellan Mysteryland 03, TIC, Sensation 04)

Kom dit du ocks� och ta ett par bira eller tom. k�ka n�t.
Dagens husman kostar fr�n 105:-
Stor stark kostar 29:-

G�tgatan 15

Posted by Daniey on Oct-20-2004 18:53:

Kom igen nu folks
Kommer ju bli sk�jj!!

Posted by Versace on Oct-20-2004 23:02:

ja e d�r!

Posted by Vizay on Oct-21-2004 00:45:

jag dyker l�tt upp redan p� kr�net � tar n�n bira f�re Fyller ju �r vid tolvslaget ocks� s� de blir ett perfekt s�tt att b�rja fira p�

Dock beh�ver jag lite hj�lp om jag ska kunna komma, finns det n�n som kan k�pa en biljett �t mig? Jag kommer inte ha m�jlighet att �ka in till stan sj�lv � k�pa en, steve du kanske kan?

Posted by mr_fisken on Oct-21-2004 14:47:

Fan, l�ter ju grymt kul, softa med sensation p� storbilds-tv och dricka �l kan ju inte bli annat �n succ�.

Synd att det �r en m�ndag

Pages (2): [1] 2 »