TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sthlm Radio För Klubbmusik

Posted by Gaby on Oct-04-2001 10:28:

Sthlm Radio För Klubbmusik

Tips från Grammofon:

"Vi har fått tips om en relativt nystartad lokalradiostation i Stockholm. Den heter BMU-91,6 mHz och ska spela mest trance, techno och Miami musik. Enligt källan kan man dra vissa likheter med engelska Kiss FM. Värt att kolla in om man bor i Stockholm."

Posted by x-dream on Oct-04-2001 11:28:

Det låter ju intressant....Men jag bor ju inte i stockholm får väl starta min egna radiostation då da....

Posted by Aendy on Oct-04-2001 12:04:

Ska den redan vara uppe? För den finns jälarihoppet inte ute hos mig!

Posted by reveal on Oct-04-2001 14:40:

Re: Sthlm Radio För Klubbmusik

quote:
Originally posted by Gaby
Tips från Grammofon:

"Vi har fått tips om en relativt nystartad lokalradiostation i Stockholm. Den heter BMU-91,6 mHz och ska spela mest trance, techno och Miami musik. Enligt källan kan man dra vissa likheter med engelska Kiss FM. Värt att kolla in om man bor i Stockholm."

vad är Miamimusik?

Posted by Aendy on Oct-04-2001 14:55:

Som lekman skulle jag anta att det rör sig om Miami-house. (Men eftersom jag inte vet säkertoch eftersom svaret inte gör Reveal klokare så skriver jag inlägget enbart med syftet att det är det här inlägget som tar oss förbi New York-sektionen)

Posted by mindshooter on Oct-04-2001 15:27:

Tror jag hört om den där.....men den går bara att höra i vissa delar av sthlm som i typ upplands väsby och så.......vi fålla vänta och se Det är nån lokal radio här i sthlm som ska spela en skiva jag gjorde i 8:an snart på sin radio Värsta amatör grejset men dom tyckte det var cool......

Posted by Aendy on Oct-04-2001 16:05:

Tacka vet jag Radio Roxy 102,6 i Skåne... när de inte spelar dansmusik spelar de dansbands musik... skön blandning av lyssnare de bör ha!

Posted by reveal on Oct-04-2001 16:07:

quote:
Originally posted by Aendy
Tacka vet jag Radio Roxy 102,6 i Skåne... när de inte spelar dansmusik spelar de dansbands musik... skön blandning av lyssnare de bör ha!

hahah, fan va kassa dom är har fan praoelever känns det som det är som sagt dansband dygnet runt mån-fre, sen techno hela helgen

Posted by x-dream on Oct-04-2001 18:00:

Enda trance/techno jag kan lyssna på radio är p3remix....Och det går varje fredag...

Fan tur att man har sin dator och fixa ny musik dagligen.....

Posted by NordLight on Oct-04-2001 19:52:

Confused Silent night

Nope - får inte heller in kanalen. Bor i city. Skumt...

Var sänds det någonstans?!

Greetz
NordLight

Posted by TeeHawk on Oct-04-2001 20:39:

Muh!

Bor strax söder om stan, dödstyst här mä

Posted by reveal on Oct-05-2001 00:44:

bästa "radio"-kanalen: DI FM, Digitally Imported - ni känner alla till den

Posted by Gaby on Oct-24-2001 11:09:

Har nån lyssnat? Är det bra?

själv så bor jag ute i betongen där radio inte funkar... inte hemma hos mig iallafall...

Posted by Aendy on Oct-24-2001 13:16:

Jag rattade in kanalen i bilen när jag var norrut, var tvungen att stänga av för sällskapet i bilen påstod de fick huvudvärk. Tyckte heller inte det var något vidare just då (jungle) men tänker inte dömma förrän jag fått lyssna på det ordentligt.

Posted by SteveTranz4ever on Oct-19-2002 10:04:

Det finns ju en liten kanal som heter HitFM 94.2som man kan få in på dom flesta ställena i Sthlm... ganska varierad musik inom dans genren...

Det här e den aktuella hit listan dom går efter
http://www.hitfm.com/se/hit60/a.shtml

Dom sänder också iof bara i mono vilket suger
www.hitfm.com

.../ Steve

Sen finns det ju också den här ooootroligt braiga online radion
Klicka här för att lyssna

Posted by AC. on Oct-19-2002 10:17:

Om det är den radiokanalen jag tror det är är det en ickekommersiel kanal som drivs idelt av amatörer och lirar bara musik från folk som inte tillhör stim(eller vad de heter) de har också en sida på nätet om någon orkar google lite
men att de bara lirar amatör musik (om ni ursäktar utrycket...) stämmer inte har hört tex mauro picotto - iguna och the act - someone (hmm kommer inte ihåg vad låten heter)

i vilket fall som helst är det en skitradio som är _mycket_ svår att fånga in på sin radio

tror de sänder från bodkyra (söderförort)

Posted by SWE_TRANCE on Oct-19-2002 10:23:

Här -> http://bmu916.mine.nu

Posted by dj_hysterix on Oct-19-2002 10:41:

Det hörs ju bara brus

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?

Posted by AC. on Oct-19-2002 10:57:

Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...

(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)

Posted by Aendy on Oct-19-2002 11:03:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Det hörs ju bara brus

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?

I ett avsnitt av Fläsk visade de hur engelska illegala radioststationer lirade med hjälp av en sändare gömd i ett pannrum högst upp i något höghus i slummen. En idé kanske?

Posted by dj_hysterix on Oct-19-2002 11:32:

quote:
Originally posted by AC.
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...

(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)

ARGH !.... JÄVLA SOSSAR...håller inte heller med deras åsikter

Posted by dbl on Oct-19-2002 11:34:

Robert Miles körde ju med pirat radio förut innan han blev riktigt känd

Posted by AC. on Oct-20-2002 13:20:

det är som sagt olagligt och dyrt. Visst går sådana hära sändare göra hemma väldigt lätt dessutom (tyvärr har jag aldrig lärt mig hur)
men de är extremt lätta att spåra även om man gömmer den

btw jag kanske hade fel om stationen de lirar riktigt schysst trance nu
från något livesetn låter det som... hört bla silience tiesto mix... en par till jag kände igen också...
tune in! http://217.215.130.110:8000

Posted by AC. on Oct-20-2002 13:48:

Är det inte i magika 6 de skriker "you are a part of a live set with dj tiesto, its never and ever with out you" iaf något liknande