TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Dj:s

Posted by Aendy on Oct-10-2001 11:54:

Dj:s

This one goes out to... alla ni som p� amat�rniv� sysslar med DJ:ing eller k�nner n�gon som g�r det. Jag s�ker desperat n�gon som vill prova p� och se vad de g�r f�r med "riktig" publik. Det �r n�mnligen s� att v�ra skola har akuta problem att f� r�tsida p� musiken (k�rordf�rande st�r och spelar sin Absolute Music samling fr�n mitten av 90-talet) p� v�ra pubar och andra festkv�llar. Det som egentligen kr�vs �r att man orka med att spela mainstream-musik och har lite k�nsla f�r att se vad folk vill ha. Sn�lla skriv n�got svar annars kommer jag h�llas ansvarig f�r en wannabe-dj:s v�ldsamma d�d inom snar framtid. Besvarar g�rna fr�gor!

Posted by Gaby on Oct-10-2001 12:16:

hmmm...jobbigt!!!
Jag kan typ bara takt-mixa lite halvbra och sen s� �r jag inte mycket f�r att k�ra mainstream heller...

Om ni e beredda att betala en slant s� kan jag fixa bra djs... men om djn nu verkligen �r s� kaos som du bekriver honom s� kan ni ist�llet f� en kille som kan knappt mixa men har otroligt bra koll p� musik och v�ldigt bra smak n�r det kommer till vanlig musik som ALLA tycker om...han vill g�rna testa lite med publik...

Posted by Aendy on Oct-10-2001 13:05:

quote:
Originally posted by Gaby
Om ni e beredda att betala en slant s� kan jag fixa bra djs

Skulle tro att DJ:n f�r pynt, annars hade inte den nuvarande "DJ:n" riskerat att bli ihj�lslagen varje g�ng. Kan dock inte tro att det r�r sig om s� j�la mycket pengar.

quote:
...en kille som kan knappt mixa men har otroligt bra koll p� musik och v�ldigt bra smak n�r det kommer till vanlig musik som ALLA tycker om...han vill g�rna testa lite med publik...

Precis en s�n snubbe som borde passa. Folket bryr sig inte s� mycket om DJ:n, bara musiken g�r att r�ra sig till.

Posted by Aendy on Oct-10-2001 13:10:

Kanske b�r till�gga att skolan �r i Stockholm.

Posted by Gaby on Oct-10-2001 13:22:

vart ligger det och vad finns det f�r utrustning?
Vilka dagar, hur m�nga timmar? pr�js i �l?

Posted by Aendy on Oct-10-2001 19:07:

quote:
Originally posted by Gaby
vart ligger det och vad finns det f�r utrustning?
Vilka dagar, hur m�nga timmar? pr�js i �l?

Idrottsh�gskolan, vet inte vad det �r f�r utrustning men det �r iaf ett mixerbord (eller n�t) med tv� cd-spelare. �r ungef�r var tredje vecka mellan typ 21-01. Vet som sagt inte hur det �r med betalning men jag kan ta reda p� det plus att jag kan f�rs�ka fixa n�n kontaktperson p� skolan.

Posted by Gaby on Oct-10-2001 19:23:

S�g bara till...han som inte kan mixa men har bra musik vill g�rna spela!

Posted by Aendy on Oct-10-2001 19:43:

Kanon. Som sagt, ska ordna en kontaktperson, sen kan du la f�rmedla vidare va?

Posted by reveal on Oct-10-2001 20:52:

tips till killen som inte kan mixa: "snacka inte mellan l�tarna, vi p� TA gillar inte riktigt det..."

Posted by NordLight on Oct-10-2001 22:00:

quote:
Originally posted by reveal
tips till killen som inte kan mixa: "snacka inte mellan l�tarna, vi p� TA gillar inte riktigt det..."

lol

Posted by Gaby on Oct-11-2001 09:38:

han kommer att bli en duktig dj!
han har bara h�llt p� me dj-andet typ p� v�ra hemmafester och s�...det �r inte s� att han kallar sig f�r DJ....