TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- JP´s zijn coolboard in de foreignthread
Pages (3): [1] 2 3 »
JP´s zijn coolboard in de foreignthread
J.P. heeft een mooi coolboard gemaakt en ik stel voor om hem te posten in de eerste post van de foreigndraad. Mijn inziens issie redelijk objectief gemaakt, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zich geheel kan vinden in bepaalde detials. Ik denk wel dat in grote lijnen de `algemene NLTA mening` over bepaalde feesten wordt weergegeven op dit board.
In deze draad is al het één en andere gediscussieerd over dit board daarom lijkt het mij verstandig om een poll te starten of iedereen het een beetje kan vinden met dit overzicht. Mocht de meerderheid zich niet kunnen vinden in dit overzicht dan zal ik een nieuwe draad beginnen en dan moet er individueel gestemd worden hoe cool of uncool een feest is.
Dit is het coolboard mochten jullie hem niet gezien hebben:

Een aparte cool wall voor clubs en bekende clubavonden/kleinere feesten voor de NLTA/GTA/BETA's zou ook geen gek idee zijn. Snuggle mag waarderingen geven en dan bouw ik em wel 
Current status: UNCOOL
Ik kom zelfs in de buurt van het doodshoofdje! Aangezien ik dat feest al 4 jaar achtereen bezoek.... Sensation al drie keer gehad, In Qontrol, Q Base, Defqon...
Ik ben niet cool!
Maar, behalve het feit dat deze feesten niet zijn georganiseerd door UDC of Extrema..., wat is er NIET cool aan deze feesten dan?
Okee, voor Q Base...modder en regen is niet cool....en die file's: Ga dan wat eerder weg...nergens last van...
Nee, echt, serieus.... Wat is er NIET cool aan Trance Energy, Sensation, In Qontrol of Q Base...? Ik denk persoonlijk dat mensen zelf wel kunnen uitmaken welke feesten ze willen bezoeken of niet...
Daarom vote ik voor de optie: 'Post maar niet'...
Maar het wordt uiteindelijk toch wel gepost...
Ja, ik ben een commerciele muts, ja... Maar Innercity is tha coolest!!
Ik vindt de feesten van Extrema dus echt wel de betere party's in ons landje. Snap dus niet wat het op dezelfde hoogte als Qlimax doet 
Ach, het blijft lastig om dit voor een grote groep mensen te bepalen. Er zullen altijd mensen zijn die het ene feest cooler vinden dan het andere. Persoonlijk mag Extrema van mij wel richting Subzero en over al die Q-feesten kan ik niet oordelen...
Ik denk niet dat dit Coolboard heel veel toevoegt voor een buitenlander. Al helemaal niet wanneer de 'betere' feesten (I love Techno, Mayday en Nature One) ook nog eens in het buitenland plaatsvinden!
Afgelopen jaar heb ik dus wel ubercoole feestjes bezocht 
| quote: |
| Originally posted by nwopper Nee, echt, serieus.... Wat is er NIET cool aan Trance Energy, Sensation, In Qontrol of Q Base...? Ik denk persoonlijk dat mensen zelf wel kunnen uitmaken welke feesten ze willen bezoeken of niet... Daarom vote ik voor de optie: 'Post maar niet'... Maar het wordt uiteindelijk toch wel gepost... Ja, ik ben een commerciele muts, ja... Maar Innercity is tha coolest!! |
Deels wel met het board eens, maar het is 'te positief'. Oftewel het gemiddelde is al bijna Sub Zero!
Je zou een poll / webstemming moeten houden waar iedereen cijfers kan geven. Bv gewoon een lijstje hier, waar iedereen van 1 tot 10 kan geven! Dan krijg je pas een goede lijst.
Zou ik dan doen:
Mysteryland 7
Dancevalley 8
Trance Energy 4
Sensation 5
Extrema 7
Everybody 9 (
)
Exposure 9 (....helemaal met de naam die in December komt
)
etc
In Qontrol etc en Qlimax zijn echt TE weinig mensen naartoe geweest van hier om een goed oordeel over te geven denk ik. Al komt Qlimax dan voor Defkont, Qbase en In Qontrol. Innercity mag ook wat omlaag, omdat dat de laatste jaren een stuk minder is geworden.
| Originally posted by eXos Je vindt Dumonde leuk, dat zegt t wel... |
| Originally posted by nwopper Ja en? Boeit dat jou zo dan? Ik ben lekker uncool en laat me lekker uncool zijn, ik ben blij dat ik uncool ben en naar alle uncoole feesten ga en van uncoole artiesten hou! Jij bent vast ZO cool dat je Sasha's 'Airdrawndagger' afwisselt met 'This is Everybody too' van Kleinenberg terwijl je James Zabiela 'Alive' luistert op je mp3-speler....want uncoole ik heb die cd's niet, en heb er ook geen interesse in.... Ik ben UNCOOL....deal with it.... Ik ga naar Trance Energy, Sensation, Defqon en Q Base......deal with it..... Ik hou van DuMonde.....deal daar ook maar mee als je toch bezig bent..... Dus, JP...kan je mij ergens positioneren bij het doodshoofdje....? Of in ieder geval, geef me de absolute eer uncool te zijn.... |
| Originally posted by SnuggLe Alive kan me gestolen worden verder. |
| Originally posted by SnuggLe Wat Exos bedoeld is dat je je mening baseert PUUR op het feit dat Dumonde op die feesten gestaan heeft. Niet echt objectief. En daar ben ik het wel mee eens. En niet fucken met Airdrawndagger, Everybody Too ja! Alive kan me gestolen worden verder. |
| Originally posted by nwopper Easy, ik fuk helemaal met niemand.... Ik baseer mijn mening helemaal niet op waar DuMonde optreedt. Ik ga ook naar HQ-feesten, ben ook naar Innercity geweest, Shockers (wat nu IQ is) en een Dance Valley, Winter Edition. Want DuMonde was niet op IQ, niet of Defqon, de laatste twee TE's en op Sensation al helemaal niet... Alleen op Q Base.... Maar wat me gewoon lichtelijk irriteert is dat feesten opeens aan een bepaalde 'coolheid' moet voldoen. Ik vind dat elitair gelul. 'Ik ga naar Dance Valley (NIKS MIS MET DAT FEEST!! ABSOLUUT EEN VAN DE BESTE FEESTEN!!) en dan ben ik cool' en 'Oh, ga jij naar Sensation? Dat is zo niet-cool'. Wat boeit dat nou wat cool is of niet!? Echt, ik heb nog niemand ook maar een serieus argument naar voren zien brengen waarom TE, Sensation en 80% van de Q Dance-feesten NIET cool is.... |
| Originally posted by SnuggLe Oftewel: alles is cool? Ga toch weg man, het gaat hier om meningen, dat is helemaal geen elitair gelul. Dat is wat jij ervan maakt. Jij bent zo'n persoon die zit te zeiken als iemand een afwijkende mening heeft lijkt het wel. Ik vind Everybody cool, en voor mij moet een feest WEL aan een bepaalde coolheid voldoen want ik heb geen zin om naar rukfeestente gaan. Oh en goede argumenten waarom iets niet cool is? Omdat IK DAT VIND. En wat IK VIND is voor mij een ZEER goed argument. Wat andere mensen ervan vinden: lekker belangrijk. Zolang ik voor mezelf maar weet wat ruk is en wat niet. En meestal kan je als je dat maar aan een groot genoeg aantal personen vraagt een redelijk beeld krijgen van iets. Validiteit / betrouwbaarheid heet dat. Nou wil ik niet zeggen dat TA representatief is voor heel NL, maar daar zoeken we hier niet naar. Wat het boeit of iets cool is of niet? - ik ga geen geld vergooien aan 'niet coole' feesten - Coole feesten zijn meestal leuker dan niet coole feesten Simpel is het huh? Moet ik nog even doorgaan?? Deze discussie is gewoon zinloos, smaken verschillen en dat is persoonlijk. Get used to it! Sensation sucks gewoon, duidelijk. |
Whoohaa reuring in de tent!!
De meeste buitenlanders hebben geld voor een of twee reizen naar Nederland. Als je zo veel geld uitgeeft aan tickets en onderkomen dan wil je gewoon met een grote smile weer naar huis.
De DVD's van Trance Energy e.d. geven vaak geen goed beeld van de sfeer, het geluid en de faceliteiten aldaar. Als ik zo naar de laatste TE kijk, dan zaten daar een stapel Zweden zich te vervelen in de chill-out. Die hadden dus ook op Mayday kunnen staan...
Het is niet te bedoeling te gaan afgeven op elkaar. Waar het hier uiteindelijk om draait: er zijn een hoop goede feesten, een paar uitschieters naar boven en enkele zuigparties waar je gewoon niet heen moet gaan. Welke plaats men in die grote groep goede feesten precies krijgt is teveel van persoonlijke smaak afhankelijk en in deze eigen ook niet zo erg van belang.
| Originally posted by nwopper Het gaat toch allemaal om meningen? Dan is een coolboard uiteindelijk dus ook helemaal niet nodig.... Want dat is niet de mening van heel NLTA, dat zijn de meningen van een paar mensen.... |
| Originally posted by nwopper Wat mij opvalt is dat heel veel mensen op NLTA jouw mening delen wat betreft feesten... |
een progressive feest zoals Everybody en Exposure of een Trance Energy en Sensation zijn niet te vergelijken door de verschillende muziekstromingen die er gedraaid worden.
Iedereen heeft zijn eigen muziekale voorkeur dus je kunt een Dumonde feestje gewoon niet vergelijken met een Everybody, op eerst genoemde zou jij het naar je zin hebben en ik niet en voor Everybody viceversa...
mensen mensen ff relax!
Ik zal uitleggen waar het coolwall vandaan komt.
Als je de Music discussion en Party Info gedeelte vaak bezoekt dan valt het op dat er veel buitenlandse TA´ers naar Sensation en Trance Energy willen gaan. DIt na het bekijken van die dvd´s en wat setjes te hebben gedownload.
Is dat dan erg?
Nee natuurlijk niet, iedereen moet lekker zelf weten waar die naar toe gaat.
Waarom dan dat coolwall?
Nou vaak weten die buitenlandse TA´ers niet eens dat er een Mysteryland, Dancevalley of Extrema bestaat. Ze gaan blind af op die DVD en setjes zonder ff om zich heen te kijken of info in te winnen.
Ik denk dat ik al wel 50 posts heb met de uitleg welke feesten leuk zijn om te gaan. JP zal er ook wel zoveel hebben. Ik kan ook zeggen dat ik redelijk objectief daarin te werk ben gegaan.
Kijk verplaats je ff in de plaats van zo´n yank: Je geeft dikke 2000 dollar uit om feestje in Nederland te bezoeken en uiteindelijk kom je erachter dat er vele toffere feesten zijn of de avond zelf is niet helemaal wat je verwachtte. Ik zou me dan flink genaaid voelen.
Na de zoveelste post van iemand in de party sectie die echt naar Trance Energy wilde heb ik als geintje alla topgear gereageerd. Daaropvolgens ook weer als geintje een PM naar JP gestuurd met de opdracht dat ie maar zn wall moest maken. Een dag later had JP die wall geshopt.
cool wall?
Die wall moet je beetje met korrel zout nemen, netzoals die coolwall in het programma topgear zelf.
enkele vb:
bmw wordt altijd afgekraakt
Mercedes vaak opgehemelt
Alles wat maar uit engeland komt is top
Het TA partyboard is ook zo, ok misschien niet helemaal 100% objectief maar ik denk/hoop dat de buitenlandse TA´ers ook wel zien dat het niet helemaal serieus genomen hoeft te worden.
Wat nu?
Nou ik vind dat stem gedoe ook niet helemaal nodig., er zijn zoveel meningen, favorieten en kijk op dit moment is prog hier populair misschien volgend jaar wel groove of club. Ga je dan elk jaar/maand de wall updaten?
Daarom wil ik voorstellen om van elk groot feest ff een beschrijving te maken. Gewoon een objectieve beschrijving met daarin de voordelen en nadelen van dat feest.
Toch weer jammer dat Bas de moeite heeft genomen verdere uitleg te geven, twas net zo'n leuke haphap discussie aan het worden
.
de echte coolwall is ook alleen maar de mening van mr clarkson.. als die kleine richard het er niet mee eens is word de boel doodleuk boven zijn berijk op gehangen.
maar er word tegen buitenlandse ta's idd wel vaak te kortaf gedaan 'te sucks, dv rules! go there!' 
| Originally posted by robin berijk |
nwopper: ik heb altijd ID&T feesten moeten verdedigen hier wat nooit in dank werd afgenomen
magrec had vroeger progressive moeten verdedigen omdat iedereen trance luisterde, nu luisterd iedereen ineens progressive dus wie weet zit er ook ooit eens hoop voor ID&T in.
Vindt het idd beetje bullshit allemaal, maar daar wordt je gauw voor geflamed hier...
ICH BIN EIN ID&T-er.. \o/
| Originally posted by nwopper Wat mij opvalt is dat heel veel mensen op NLTA jouw mening delen wat betreft feesten. Het is inderdaad wat jij vindt, en dat is een zeer goed argument, ik zeg ook niet dat jij moet maken dat je snel je Sensation tickets voor 2005 moet bestellen ofzoiets. Maar is dat coolboard dan niet al te generaliserend? Want misschien is dat wel wat Jp vindt of wie dan ook, maar wie zegt dat de buitenlandse mensen die, voor zover ik weet, helemaal warm lopen voor Sensation en Trance Energy die mening ook moeten delen? Het gaat toch allemaal om meningen? Dan is een coolboard uiteindelijk dus ook helemaal niet nodig.... Want dat is niet de mening van heel NLTA, dat zijn de meningen van een paar mensen.... Mensen attenderen op het feit dat er nog heel wat meer leuks is in NL qua feesten mag altijd, maar meteen zeggen 'Sensation sucks, you should go to......*fill in the blanks*... Nah... Maar laten we er idd over ophouden.....blijkbaar lopen bij jou de gemoederen hoog op, man... Trouwens, wel knap dat jij weet wat voor een persoon IK ben.... En ik denk dat iedereen jouw mening snel zal bijvallen, trouwens.... |
| Originally posted by Teknikol Hier benk het helemaal mee eens. Het is maar hoe je het bekijkt. De een vind Sensation tof en de ander Exposure. Als iemand blij is met zn smaak en daar zn bevrediging uit kan halen moet ie dat vooral blijven doen. Het heeft nix met "cool" of "uncool" te maken imo. Ik zeg hou dat board als geintje, maar gooi het niet in die thread. Tis te subjectief; Een feest is dan alleen cool vanuit een bepaald oogpunt van een aantal peeps hier op het forum. |
| Na de zoveelste post van iemand in de party sectie die echt naar Trance Energy wilde heb ik als geintje alla topgear gereageerd. Daaropvolgens ook weer als geintje een PM naar JP gestuurd met de opdracht dat ie maar zn wall moest maken. Een dag later had JP die wall geshopt. Het TA partyboard is ook zo, ok misschien niet helemaal 100% objectief maar ik denk/hoop dat de buitenlandse TA´ers ook wel zien dat het niet helemaal serieus genomen hoeft te worden. |
| Originally posted by Chicane nwopper: ik heb altijd ID&T feesten moeten verdedigen hier wat nooit in dank werd afgenomen magrec had vroeger progressive moeten verdedigen omdat iedereen trance luisterde, nu luisterd iedereen ineens progressive dus wie weet zit er ook ooit eens hoop voor ID&T in.Vindt het idd beetje bullshit allemaal, maar daar wordt je gauw voor geflamed hier... ICH BIN EIN ID&T-er.. \o/ |
Daar gaat het hier helemaal niet om en ik geef je/mensen juist gelijk. Goed van mij he?? Maar nee, 'Bram kan alleen maar zeiken'. Knappe jongen , de eeste persoon die mij in het openbaar eens gelijk durft te geven
Als ik er zo nog eens over nadenk is het zandkastelen bouwen aan de zee. Dweilen met de kraan open noemt men het ook wel eens.
Er zullen steeds buitenlanders naar TE willen, en op een gegeven moment heb je geen zin meer om daar tegenin te gaan.
Uiteindelijk is het toch vechten tegen de bierkaai. In elke reisgids en info op internet staat dat je in de coffeeshop moeten uitkijken omdat de wiet kwalitatief erg goed is. Vervolgens lopen ze toch stoer de Grasshopper naar binnen met "gimme the strongest stuff you got"
Als ze vervolgens tegen de tram aanlopen of van hun balkom afspringen houdt het voor mij op.
Overigens: elke kritiek die erop doelt dat ik mijn mening te veel doordruk, arrogant klink en eigenwijs doe is volledig gegrond