TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Mag alles worden gezegd op internet??
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by SnuggLe on Oct-28-2004 08:42:

Exclamation Mag alles worden gezegd op internet??

Mag/kan alles op internet zomaar gezegd worden?

Gisteren was er een mooie discussie bij B&W onder leiding van Hanneke Groenteman. Het ging over weblogs, onder andere volkomenkut.nl en geenstijl.nl. Er zat een of andere moraal ridder met zijn vingertje te wijzen dat dingen niet mochten et cetera et cetera. Op zich had hij wel een punt, maar hij bracht het overdreven. Groot voorbeeld was een vrouw van Stivoro (stichting anti roken) die onterecht helemaal zwart werd gemaakt op die site. Haar kinderen werden bedreigd, haar adres etc stond erbij enzovoort.
Zo zie je dat het op internet meestal anoniem je gang kan gaan. Personificering van �slechte dingen� is altijd heel makkelijk, en je agressie kwijt schelden op iemand ook. Toch kunnen sommige van dat soort zaken gewoon gezien worden als strafbare feiten, oftewel bedreigingen.

Een post van Esrem (jaja, ze is populair) in die reactie op die �rel� met Markus Schulz elders op het forum deed mij er ook over nadenken.

quote:

Maar in het hele verhaal van Markus zit wel een kern van waarheid met dat het op TA te erg wordt. Ligt niet aan TA, maar aan internet op zich. Het is zo makkelijk om wat lomps over iemand te zeggen hier, je agressie af te reageren, want je bent toch aardig anoniem. In real life zou de helft van de dingen die hier gepost worden niet uitgesproken worden omdat je er gewoon ruzie mee krijgt. Dat heeft niets te maken met freedom of speech, maar met het feit dat iedereen gewoon met respect behandeld wil worden en dat betekend dus dat iedereen gewoon een beetje beleefd is tegen elkaar. Wordt hier nog wel eens vergeten denk ik...

Hier op het forum gebeurt het ook: lekker makkelijk je mening ventileren zonder ergens bij te hoeven nadenken. Ik doe het ook wel eens ofcourse, en het is ook lekker makkelijk. Maar is er een verschil tussen je mening geven en gewoon �zeiken�? Zeiken we met zijn allen niet teveel? En is het zo dat mensen IRL dingen niet durven zeggen die ze op internet wel doen? Op zich vind ik dat laatste triest. Je staat voor je mening, waarom zou je op ineternet ineens anders gaan doen/ je anders voordoen dan je bent?

In die oude thread van 'Is dit forum dood?' werd het wel mooi gezegd: omdat je meer mensen IRL kent en je dus uit de anonimiteit bent, durf je minder dingen zo stellig/direct te zeggen. Of juist wel direct op de man af, juist OMDAT je weet wat je aan elkaar hebt.

Oftewel: wat vinden jullie hier allemaal van?

Greetz,
SnuggLe
*edit* fucking hell, gaat wat mis, opnieuw typen :S :S

Posted by Cosmic on Oct-28-2004 09:19:

Re: Mag alles worden gezegd op internet??

quote:
Originally posted by SnuggLe
En is het zo dat mensen IRL dingen niet durven zeggen die ze op internet wel doen? Op zich vind ik dat laatste triest. Je staat voor je mening, waarom zou je op ineternet ineens anders gaan doen/ je anders voordoen dan je bent?

Dat vind ik ook, maar helaas zijn er hele volksstammen die daar anders over denken. Niemand kent mij, ik provoceer wat, stang wat mensen etc. Maar dit zul je altijd blijven houden, of de techniek moet zo ver gaan dat we straks allemaal rondlopen in de virtuele wereld...

Posted by Joost on Oct-28-2004 10:00:

Er wordt allemaal veel te moeilijk over gedaan. Die Prins gister deed alsof Geenstijl haar telefoonnummer had gepubliceerd, maar dat had ze zelf gedaan. Makkelijk hoor, alles op de makers van GS afschuiven.

Posted by eXos on Oct-28-2004 10:10:

Het is gewoon een stuk gemakkelijker om je achter een "nick" te verschuilen, de verborgen Identiteit.

Posted by Passiva on Oct-28-2004 10:12:

Ik zie het hier op TA heel erg sterk. En dan niet echt hier in NLTA, maar meer in de andere fora. Het lijkt wel ��n grote competitie. Wie het hardste en op de beste manier iemand kan afzeiken. En dan bovendien zonder enige argumenten. Het maakt allemaal niet meer uit, want we zijn toch anoniem. Markus pleitte in zijn thread ook voor strenger optreden door de moderators, wat door sommige mensen werd tegengesproken. Ik ben hier toch wel voor. Als een mening niet (goed) wordt onderbouwd en simpelweg gewoon is om iemand af te zeiken moet dit worden aangepakt. Ook elders op het internet moet dit gebeuren vind ik...

Posted by New Wave on Oct-28-2004 10:15:

Het is inderdaad zo dat je op internet makkelijk dingen kan roepen.
Maar het is opzich ook wel heerlijk omdat het een gigantische uitlaatklep kan zijn.
Het is opzich wel een voordeel. Want in meeste gevallen heb je een mening maar kan je die om sociale redenen niet uiten zoals je het echt voelt. Dan is internet een goed medium om precies te uiten wat jouw mening is.

Over het algemeen is het op het Holland forum wel braafjes.
Als je iets zegt over een ander bedoelen mensen het vaak niet serieus (behalve als je van haardstyle houd )
In de musicdiscussion thread is het inderdaad zwaar belabberd.
Maar dat komt ook omdat er heel veel gestoorde mafkezen rond hangen. Heel veel kleuters en prutsers. En mbt die Mark Schultz.
Wat ik mij ook af vraag is of de 'bekende' dj's wel langer kijken dan hun neus lang is. Kijken ze bijvoorbeeld in het nederlandse gedeelte?
En waarom zouden ze soms niet eens wat posten? Want het lijkt er op dat ze dat alleen doen als er mot is. Ze weten dat internet een hele goeie graatmeting is...waarom daar ook niet contact leggen.

Posted by Passiva on Oct-28-2004 10:24:

quote:
Originally posted by New Wave

In de musicdiscussion thread is het inderdaad zwaar belabberd.
Maar dat komt ook omdat er heel veel gestoorde mafkezen rond hangen. Heel veel kleuters en prutsers. En mbt die Mark Schultz.
Wat ik mij ook af vraag is of de 'bekende' dj's wel langer kijken dan hun neus lang is. Kijken ze bijvoorbeeld in het nederlandse gedeelte?
En waarom zouden ze soms niet eens wat posten? Want het lijkt er op dat ze dat alleen doen als er mot is. Ze weten dat internet een hele goeie graatmeting is...waarom daar ook niet contact leggen.

Ik betwijfel of de 'bekende' DJs verder kijken. Sowieso zou Markus Stoelz niet zo snel in NLTA kijken, want daar begrijpt hij sowieso geen drol van. Posten doen ze denk ik inderdaad alleen als het 'echt' nodig is, zoals Markus deed. Al vond ik 't toch een beetje onzin, want het leek net alsof Markus meer zielen probeerde te recruteren. "Ik wil alleen dat iedereen mijn muziek respecteert blabla." Als je iets niet goed vindt mag je dat best zeggen, toch? Hoeft alleen niet dmv schelden.

En bovendien.. waarom zouden ze posten als het toch goed gaat? Worden ze weer bedolven onder de PMs, etc. Ze kijken liever toe om te genieten van hun succes..

Posted by Mindphaser on Oct-28-2004 10:36:

Ik heb die B&W aflering ook gezien ja.
Ik vond dat beide partijen wel een punt hadden.
Aan de ene kant vind ik wel dat alles gezegd mag worden, vooral op een forum waar de "andere kant" ook de mogelijkheid heeft om te reageren etc.
Op een forum heb je zoieso meer de solciale controle.. als ik hier iemand ga verrot schelden heb ik grote kans dat niemand mij meer serieus neemt en iedereen mij links laat liggen.
Op een forum vind ik alles dus wel kunnen.
Anders is het op een website waar een aantal lui gewoon vanalles posten om iemand zwart te maken terwijl die andere persoon niet op die site actief is.
Dat is gewoon laf en een beetje makkelijk.

De basis is respect, als die er niet getoond wordt doe ik in ieder geval niet mee aan zo'n discussie of wat dan ook.

Posted by Little Theseus on Oct-28-2004 10:52:

Godverdomme Snuggle wat ben je toch een amateur jezus!!

Het feit dat veel mensen elkaar hier irl kennen heeft ze tot laffe hondjes gemaakt die niks meer durven.
Als er op een forum iemand geflamed of bedreigd wordt dan weet je zeker dat de dader een kansloze rukker is die bijna meer tijd voor zn beeldscherm zit dan in zn bed ligt.
Waarom zou je aanstoot nemen van een flame!?
Op dit forum hebben we allemaal dezelfde hobby en we doen het voor de lol. Rellen is ook lol!

Posted by SnuggLe on Oct-28-2004 11:00:

quote:
Originally posted by Passiva
Ik zie het hier op TA heel erg sterk. En dan niet echt hier in NLTA, maar meer in de andere fora. Het lijkt wel ��n grote competitie. Wie het hardste en op de beste manier iemand kan afzeiken. En dan bovendien zonder enige argumenten. Het maakt allemaal niet meer uit, want we zijn toch anoniem. Markus pleitte in zijn thread ook voor strenger optreden door de moderators, wat door sommige mensen werd tegengesproken. Ik ben hier toch wel voor. Als een mening niet (goed) wordt onderbouwd en simpelweg gewoon is om iemand af te zeiken moet dit worden aangepakt. Ook elders op het internet moet dit gebeuren vind ik...

Wat ik wel jammer vind is dat veel mensen hier niet kunnen discussieren, als in mening en persoon als 1 ding zien. Je kan netzo makkelijk discussieren over iets dat niet je mening is. Discussies worden hier snel gezien als flame en worden dan ineens persoonlijk gespeeld. Dat is jammer. Zo wordt ik ook (naar mijn mening) onterecht aangezien als iemand die 'alleen zeikt'. Jammer dat mensen niet wat verder kijken wat dat betreft. Ik ziek ook wel eens, maar nooit ECHT op de persoon en heel veel met een

quote:
Originally posted by Little Theseus
Godverdomme Snuggle wat ben je toch een amateur jezus!!

Het feit dat veel mensen elkaar hier irl kennen heeft ze tot laffe hondjes gemaakt die niks meer durven.
Als er op een forum iemand geflamed of bedreigd wordt dan weet je zeker dat de dader een kansloze rukker is die bijna meer tijd voor zn beeldscherm zit dan in zn bed ligt.
Waarom zou je aanstoot nemen van een flame!?
Op dit forum hebben we allemaal dezelfde hobby en we doen het voor de lol. Rellen is ook lol!

Tsja, zo kan je het ook zien
Rellen om het rellen is kansloos vind ik wel. Maarja, dat is dus ook het punt: wat is nou rellen en wat niet, want veel hier kan met een korreltje zout worden genomen.

quote:

De basis is respect, als die er niet getoond wordt doe ik in ieder geval niet mee aan zo'n discussie of wat dan ook.

Inderdaad, helemaal mee eens.

Posted by JunKX on Oct-28-2004 11:43:

quote:
Originally posted by Mindphaser
Op een forum heb je zoieso meer de solciale controle.. als ik hier iemand ga verrot schelden heb ik grote kans dat niemand mij meer serieus neemt en iedereen mij links laat liggen.

Hier ben ik het niet mee eens. Op het moment dat je iemand verrot scheld, is de schade al gedaan. Ik begrijp dat er genoeg kereltjes zijn die lekker puberaal iedereen willen verrot schelden omdat het "stoer" is, maar is dat een reden om deze mensen dan te negeren? Je mag mensen daar op aanspreken, iets wat in het "echte" leven ook zou moeten gebeuren. Kortom, laat die moderators maar wat meer ingrijpen (editten, bannen, whatever).

Als je een anonieme uitlaat klep wilt koop dan een dagboek! Ga dan niet de rest van de wereld lastig vallen met je irritante gedrag.

Verder ben ik het eens met Passiva, niets aan toe te voegen.

Posted by SnuggLe on Oct-28-2004 11:47:

Ach ja, sociale controle bestaat bijna niet meer tegenwoordig. Wie kent zijn buurman nog?? Echt niemand. Ik was laatst de ENIGE in een volle bioscoop die na 5 minuten wat zei van een paar irritante lui die zaten te bellen etc. Erger ik me dan sneller of wat??

Posted by Passiva on Oct-28-2004 12:09:

quote:
Ach ja, sociale controle bestaat bijna niet meer tegenwoordig. Wie kent zijn buurman nog?? Echt niemand. Ik was laatst de ENIGE in een volle bioscoop die na 5 minuten wat zei van een paar irritante lui die zaten te bellen etc. Erger ik me dan sneller of wat??

Nee hoor, maar ik denk dat jij, net zoals ik, ��n van de weinigen bent die durft zijn bek open te trekken. En ik heb tot nu toe meegemaakt dat jij 'altijd' alles goed onderbouwt, prima toch? Dan kan ik 't er bijvoorbeeld nog niet mee eens zijn, maar je hebt wel op een nette manier je mening duidelijk gemaakt. Dat is iets wat ik niet zo vaak meer zie gebeuren. Het is tegenwoordig meer van "Joh, dit vind ik, omdat ik dat vind PUNT." En dat wekt agressie op. Ik vind dat er best wat meer sociale controle mag zijn..

Posted by JunKX on Oct-28-2004 12:11:

quote:

Absoluut niet! Ik ben zelf precies zo. Klinkt misschien wat oudbollig, maar normen en waarden zijn de laatste tijd echt ver te zoeken... Kijk maar eens naar wat willekeurige nieuwsberichten.

*Edit*
Kan de nieuwsberichten die ik bedoelde even niet vinden. Evenkort samengevat:

Een man en een vrouw stonden met hun baby bij een bushalte te wachten op de bus. Kwamen drie kerels aan die zich ergerde aan de huilende baby. Maakt een opmerking in de trant van: "Laat die kankerbaby zijn smoel eens houden!". Waarop de vader van de baby zei dat ze zich met hun eigen zaken moesten bemoeien. Gevolg: Vader is in het ziekenhuis geslagen, moeder een gebroken neus/blauw oog.

Dit soort dingen kunnen gewoon niet. Denk ook nog even aan Renee Stegemans..

Ok nu weer back on-topic

Posted by SnuggLe on Oct-28-2004 12:16:

quote:
Originally posted by Passiva
Nee hoor, maar ik denk dat jij, net zoals ik, ��n van de weinigen bent die durft zijn bek open te trekken. En ik heb tot nu toe meegemaakt dat jij 'altijd' alles goed onderbouwt, prima toch? Dan kan ik 't er bijvoorbeeld nog niet mee eens zijn, maar je hebt wel op een nette manier je mening duidelijk gemaakt. Dat is iets wat ik niet zo vaak meer zie gebeuren. Het is tegenwoordig meer van "Joh, dit vind ik, omdat ik dat vind PUNT." En dat wekt agressie op. Ik vind dat er best wat meer sociale controle mag zijn..

Held! Bier voor jou op dat trance.nu feest

Ja iedereen gooit zijn mening overal maar neer en je hebt het maar te pikken. Als je ergens je mening over geeft kan je meestal ook een beuk verwachten. Dat is wel het lastige. Bv in de trein, een walkman die KEIHARD staat. Ik weet gewoon zeker dat veel mensen zich daaraan ergeren. Ik zeg d'r gewoon wat van, laat die mensen effe normaal doen. Maar dat doen 99 van de 100 mensen echt niet hoor.

En Junkx: dat soort berichten zie je steeds meer. Mooi dat iedereen zit te zeiken over de normen en waarden van Balkenende (wilde al standaard balken-ellende typen), maar ik vind wel dat die vent gelijk heeft. D'r heeft een tijd geleden een 'ergernis top 10'thread hier gestaan dacht ik, nog naast die 'Waar erger je je aan in de housescene?'. Werden wel mooie dingen gezegd. Wat daar alleen bij zou moeten staan is de vraag: wat doe je er mee als je je daaraan ergert??

Posted by GrooveCollect. on Oct-28-2004 12:21:

Ik vind het altijd maar een zwak excuus om te zeggen: 'het is maar internet'
Hoe je je voor doet hier zegt toch ook wel wat over hoe je IRL bent.

Het zijn vaak steeds dezelfde mensen die reageren als mensen iets doms of negatiefs schrijven. Snap ook niet waarom zij zich geroepen voelen omdat steeds te doen. Als je trouwens op meerdere boarden leest/schrijft en je zou op elke domme post moeten reageren, dan zou je de hele dag achter je pc moeten zitten.

En natuurlijk niet vergeten dat je wel heel stoer iemand af kan gaan branden en/of beledigen (al dan niet incl. familieleden), vergeet dan niet dat je diegene later wel eens tegen het lijf kan lopen op een feestje...

Posted by Remy D on Oct-28-2004 14:05:

Zeg hier alles wat ik wil en in het echt leven niet, daar ben ik te bang voor.

Posted by robin on Oct-28-2004 15:49:

"Laat die kankerbaby zijn smoel eens houden!"

dat je het denkt is een ding, maar waar halen mensen toch het lef vandaan dat soort dingen ook echt te roepen!

Posted by Tim81 on Oct-28-2004 16:12:

Natuurlijk mag je op internet niet alles zeggen!
Discriminatie, het gebruik van de meest vreselijke ziektes, racisme en de ergste verwensingen worden in het dagelijks leven absoluut niet geaccepteerd. Waarom zou je deze uitspraken dan wel (anoniem) op het web mogen doen.

Natuurlijk reageer je online sneller op bepaalde zaken en ook met iets duidelijkere taal, maar volgens mij kan iedereen het beschaafd houden!!

Bekken dicht !!

Posted by Esrem on Oct-28-2004 16:30:

He Snuggle, leuke thread!! Ik hou wel van dit soort discussies, ook al lijkt iedereen wel aardig hetzelfde te denken en is t niet echt een discussie

Van mij mag internet wel wat meer gecontroleerd worden, de vraag is hoe? Er worden zoveel dingen gezegd die echt niet kunnen op sommige plekken, lekker anoniem en dat is t probleem, niemand pakt je dus je kan ook niet aangeklaagd worden voor smaad ofzo.

Maar hoe komt het dan toch dat je steeds meer verhalen hoort van mensen die in het echte leven in elkaar geslagen en beledigd worden, zoals JunkX al zei? Hoe komt het dat de maatschappij zo in t slop is geraakt om t maar zo te noemen? Worden we te slap opgevoed en hebben we daarom niet geleerd respect te hebben voor elkaar en wat is er aan te doen? Ja als dat makkelijk was had Balkie t vast al wel uitgevoerd, maar wat denken jullie r van?

Posted by robin on Oct-28-2004 16:40:

quote:
Originally posted by Esrem
Worden we te slap opgevoed en hebben we daarom niet geleerd respect te hebben voor elkaar en wat is er aan te doen?

ik denk het wel.. al heeft het denk ik niet echt te maken met slap opvoeden, ik ben totaal niet streng opgevoed en volgens mij nog niet zwaar ontspoort ofzo (kan nog komen ) alleen heb ik het idee dat veel ouders hun kinderen maar alles toe blijven stoppen en uitkauwen. veel mensen lijken alles vanzelf sprekend te vinden..

Posted by SnuggLe on Oct-28-2004 17:36:

quote:
Originally posted by robin
ik denk het wel.. al heeft het denk ik niet echt te maken met slap opvoeden, ik ben totaal niet streng opgevoed en volgens mij nog niet zwaar ontspoort ofzo (kan nog komen ) alleen heb ik het idee dat veel ouders hun kinderen maar alles toe blijven stoppen en uitkauwen. veel mensen lijken alles vanzelf sprekend te vinden..

Slappe opvoeding juist fout? TE slap en TE strak is verkeerd, maar strak denk ik eerder dat erger is (omdat als je dan eenmaal 'los' bent je ook ECHT los bent). Maar dat heeft weinig met het punt te maken dat hier gesteld wordt denk ik.

Tis gewoon een totaal gebrek aan normen en waarden aan het worden. Het is, denk ik, misgegaan met de komst van de computers. Geen buskruit, geen boompje klimmen, neehee, nu alleen nog maar SMS-en (je hoort er niet bij als je op je 13 geen dikke mobiel hebt) en Ps2en etc etc. Normaal contact? Wat is dat? Mensen kennen alleen nog maar MSN taal etc. Ik heb een HEKEL aan van die mongolen die niet eens normaal hoofdletters en punten kunnen gebruiken. SOmmige mensen spellen gewoon altijd zo met 'ff' en 'l8r'. Bah. Je verloochent je moerstaal man. Maarja, thats my opinion.

Over buitenlanders, dat die er wat mee te maken hebben, ga ik niet beginnen, want anders komt er weer zoveel gezeik in deze thread.

Posted by magrec on Oct-28-2004 17:46:

quote:
Slappe opvoeding juist fout? TE slap en TE strak is verkeerd, maar strak denk ik eerder dat erger is (omdat als je dan eenmaal 'los' bent je ook ECHT los bent). Maar dat heeft weinig met het punt te maken dat hier gesteld wordt denk ik.

Tis gewoon een totaal gebrek aan normen en waarden aan het worden. Het is, denk ik, misgegaan met de komst van de computers. Geen buskruit, geen boompje klimmen, neehee, nu alleen nog maar SMS-en (je hoort er niet bij als je op je 13 geen dikke mobiel hebt) en Ps2en etc etc. Normaal contact? Wat is dat? Mensen kennen alleen nog maar MSN taal etc. Ik heb een HEKEL aan van die mongolen die niet eens normaal hoofdletters en punten kunnen gebruiken. SOmmige mensen spellen gewoon altijd zo met 'ff' en 'l8r'. Bah. Je verloochent je moerstaal man. Maarja, thats my opinion.

Over buitenlanders, dat die er wat mee te maken hebben, ga ik niet beginnen, want anders komt er weer zoveel gezeik in deze thread.

J000 chill out bram...haha dit is echt off-topic...topic: Normen en Waarden haha maar goed ik snap waar je het over hebt. Ik had dat een paar maanden geleden ook ja toen met dat gezeik bij een bushalte. Jongen houd meisje vast zodat ze niet in de bus kann. Meisje overstuur huilen schreeuwen en niemand die iets zegt...al het gespuis uit vaassen zuid stapt zonder om te kijken in de bus...goed dan zegt impressive body harmen er wel wat van...haha en die buschauffeur ook zo'n mietje. Ja euh ik moet weg nu hoor anders loop ik achter op schema. Ja daar sta je dan in je ��ntje en niemand anders die het opzich neemt om er even bij te blijven waardoor ik mijn tentamen mis uiteindelijk die bus weg sta ik daar met 2 mensen die elkaar niet zo aardig vinden gelukkig snel politie erbij.

Je vraagt je dan wel af wat er mis is als er van de 15 mensen die er staan er niemand anders wat durft te zeggen en ook niet er nadat iemand er wat van heeft gezegd. Iedereen zit stil in de bus en de buschauffeur rijdt doodleuk weg omdat ie anders te laat komt (die sukkel was al 10 minuten te laat )

Posted by jp on Oct-28-2004 17:54:

Tja de verloedering van de maatschappij is overal merkbaar: op straat, internet, openbaar vervoer, school, werk en in het uitgaansleven. Zolang de goedwillende meerderheid niets durft te zeggen zullen de kleine groep relschoppers hun gang kunnen gaan. Deze negatieve spiraal treft dan een steeds grotere groep die het allemaal geen bal kan schelen. Hardwerkende mensen worden door de politie lastig gevallen, terwijl uitschot (kampers, Marokkanen bijv) eigenlijk vrij spel heeft.

Posted by robin on Oct-28-2004 18:08:

quote:
Slappe opvoeding juist fout? ik bedoelde dat, naar mijn mening, sommige mensen hun kinders inderdaad te slap opvoeden TE slap en TE strak is verkeerd eens, maar strak denk ik eerder dat erger is (omdat als je dan eenmaal 'los' bent je ook ECHT los bent).geen idee wat 'erger' is, al heb je wel gelijk. heeft allebij zn slechte punten Maar dat heeft weinig met het punt te maken dat hier gesteld wordt denk ik.

Tis gewoon een totaal gebrek aan normen en waarden aan het worden. Het is, denk ik, misgegaan met de komst van de computers. Geen buskruit, geen boompje klimmen, neehee, nu alleen nog maar SMS-en (je hoort er niet bij als je op je 13 geen dikke mobiel hebt) en Ps2en etc etc. dat denk ik niet, hoe leiden computers tot slechte normen en waarden? en over dat mobieltje, eens! niet normaal dat sommige ouders hun kind al in groep 6-7-8 een mobiel geven, wel met abonement natuurlijk he! lekker materialistisch (al is dat niet echt iets van 'mijn' generatie denk ik..) nu zijn het mobieltjes, toen jij wat jonger was was het vast wel iets anders. ik erger me hier net zo hard aan als jij blijkbaar EN ik ben ook uit genoeg bomen geflikkert hor (dus wat minder generalizeren misschien ) Normaal contact? Wat is dat? Mensen kennen alleen nog maar MSN taal etc. Ik heb een HEKEL aan van die mongolen die niet eens normaal hoofdletters en punten kunnen gebruiken. de hint is duidelijk, ik werk er aan MAAR ga natuurlijk niet, lekker hypocriet, deze post dan wel met hoofdletters typen SOmmige mensen spellen gewoon altijd zo met 'ff' en 'l8r'. IK kan het onderscheid nog prima maken tussen waneer er w�l en waneer er niet van dat soort termen gebruikt kunnen worden, al weet ik ook dat sommigen ook zo schrijven op exames etc (wat ben je dan) Bah. Je verloochent je moerstaal man. niet overdrijven, misschien moet ik niet happen maar ik ben wel degelijk trots op ons taaltje hor al maak ik me ook schuldig aan het overmatig 'lenen' van engelse woorden, maar anyway DAT is op internet. het gebruik van.. surinaamse, en weet ik veel wat nog meer, woorden in de gesproken taal door veel mensen storen mij veel meer. Maarja, thats my opinion. yep

Pages (3): [1] 2 3 »