TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Theo van Gogh vermoord!
Pages (17): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:09:

Theo van Gogh vermoord!

quote:
Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 09:52

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur doodgestoken op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5 op basis van meerdere bronnen uit de buurt. De dader zou nog voortvluchtig zijn.

De politie wilde de identiteit van het slachtoffer nog niet bekend maken.



Nou lekker...na Pim Fortuyn de tweede Nederlander die door wie/wat dan ook is vermoord om zijn mening. Theo van Gogh had altijd wel 'radicale' meningen, maar om dit nou weer te doen.
Het werd net bevestigd op het journaal. Heel apart.
Ik wil niets gaan zeggen over mogelijke groepen/mensen die hem vermoord zouden kunnen hebben, maar ik kan het bijna wel weer raden hoe het zit......

Wordt weer fijn, alle ophef de komende tijd hierover.

SnuggLe


Posted by Jappio on Nov-02-2004 09:12:

Re: Theo van Gogh vermoord!

quote:
Originally posted by SnuggLe
Nou lekker...na Pim Fortuyn de tweede Nederlander die door wie/wat dan ook is vermoord om zijn mening. Theo van Gogh had altijd wel 'radicale' meningen, maar om dit nou weer te doen.
Het werd net bevestigd op het journaal. Heel apart.
Ik wil niets gaan zeggen over mogelijke groepen/mensen die hem vermoord zouden kunnen hebben, maar ik kan het bijna wel weer raden hoe het zit......

Wordt weer fijn, alle ophef de komende tijd hierover.

SnuggLe


wtf!

nou had de man natuurlijk altijd wel extreme denkbeelden, maar tis natuurlijk nog een stuk extremer om hem dan ff neer te steken.

btw:

quote:
Theo van Gogh vermoord in Amsterdam

***************************************
AMSTERDAM De cineast Theo van Gogh is
vanmorgen in Amsterdam vermoord.Zijn
productiemaatschappij zegt dat hij is
doodgeschoten,de Amsterdamse tv-zender
AT5 meldt dat hij is neergestoken.

De dader zou door het Oosterpark zijn
gevlucht,maar door een agent in zijn
been zijn geschoten op de Mauritskade.
Bij dat incident zou ook de motoragent
zijn getroffen.

Het Oosterpark is afgesloten.De ME en
de technische recherche zijn aanwezig.
Filmmaker en presentator Theo van Gogh
(47) is een aantal keren bedreigd
geweest vanwege zijn uitgesproken
standpunten over de Islam.


Ben benieuwd of ze de identiteit van die gast nog bekend gaan maken Verdachte is in ieder geval opgepakt.


Posted by dj_spare on Nov-02-2004 09:12:

democratie... waar moet dat nou heen

ok een veelgehoorde kreet, maar je mag waarschijnlijk geen mening meer hebben die afwijkt, daar kan ook Snuggle over meepraten


Posted by Disney on Nov-02-2004 09:13:

WTF!!!

Kom net binnen hier en hoor t...

Vrijheid van meningsuiting wordt weer es geweld aangedaan.


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:15:

quote:
Originally posted by dj_spare
democratie... waar moet dat nou heen

ok een veelgehoorde kreet, maar je mag waarschijnlijk geen mening meer hebben die afwijkt, daar kan ook Snuggle over meepraten


Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.

Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!


Posted by sndh on Nov-02-2004 09:16:

he moet dat nu net vandaag! die verkiezingen vind ik veel leuker!


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:18:

quote:
Originally posted by sndh
he moet dat nu net vandaag! die verkiezingen vind ik veel leuker!


Theo was eigenlijk Bin laden, dus Bush claimt dadelijk deze 'aanslag'


Posted by dj_spare on Nov-02-2004 09:19:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.

Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!


't kan ook zo'n linkse activist zijn... zitten ze altijd te zeiken op Extreem rechts die veel 'gevaarlijker' zijn, maar zometeen is het zo'n extreem linkse knakker...

dit is een vooroordeel over wie de dader zou kunnen zijn... nog meer mensen ideeen ?


Posted by magrec on Nov-02-2004 09:20:

Jeetje...ik vond theo soms best wel goede dingen zeggen (zijn columns ) goed hij was af en toe best extreem. Die film die hij toen samen met Hirsi Ali had gemaakt was best indrukwekkend.

Te zot voor woorden dit natuurlijk...ben benieuwd wat de journaals als hoofdnieuws gaan brengen vandaag...de verkiezingen of deze moord...


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:21:

quote:
Originally posted by dj_spare
't kan ook zo'n linkse activist zijn... zitten ze altijd te zeiken op Extreem rechts die veel 'gevaarlijker' zijn, maar zometeen is het zo'n extreem linkse knakker...

dit is een vooroordeel over wie de dader zou kunnen zijn... nog meer mensen ideeen ?


Ja het is een vooroordeel van mij, dat zeg ik ook. Het is 'a hunch', maar niet meer dan dat. Mogelijke dader. Wil ook niet meteen de zwarte piet bij moslims of iets dergelijks neerleggen en generaliseren.

Dat moest er even uit voordat ik daar zo weer commentaar op krijg.


Maar een links activist denk ik eerlijk gezegd niet.


Posted by Ding Chavez on Nov-02-2004 09:21:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.

Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!


Dat gaat wel een beetje ver om dat nu al te suggereren. Er zijn genoeg andere "groeperingen" die het niet altijd even eens waren met theo van gogh. Misschien heb je gelijk, maar voordat er alweer met verwijten wordt gesmeten kun je denk ik beter eerst de berichtgeving afwachten.

PS teletekst meldt dat hij is neergeschoten en dat de politie de dader ook al op het spoor is.

PS 2 nu.nl ligt alweer even plat. Werkend nederland is weer hard aan het werk zo te zien


Posted by dj_spare on Nov-02-2004 09:22:

extra journaal begint nu...


Posted by total woot on Nov-02-2004 09:23:

Jezus Christus Bram, dit is echt de SNEUSTE opmerking die je ooit gemaakt hebt

Ongelofelijk trouwens dit


Posted by Asperge on Nov-02-2004 09:23:

Ja ik hoorde het net op de radio, zonde kon zijn collums altijd wel met plezier lezen.


Posted by Opti on Nov-02-2004 09:23:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken.


Wat heeft dit nou weer met democratie te maken... het is gewoon een moord.

quote:
Originally posted by SnuggLe
Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn.


Stigmatisering van mensen met een bepaalde religie: het kan net zo goed een junk/zwerver of wat dan ook zijn.


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:24:

Dit lees ik ergens anders, niet bevestigd:

quote:
Hoor nu dat ie drie schoten losten nadat van Gogh al op de grond lag en toen nog twee messen in z'n borst stak met eentje een briefje eraan!


Een briefje...toemaar! Ik ben benieuwd wat hier over naar buiten wordt gebracht.




Ja sorry Ding, ik zei ook al, moet dit eigenlijk niet doen, maar ik denk dat...


Posted by dj_spare on Nov-02-2004 09:25:

ik hoor het al... ISLAMITISCH uiterlijk... 't is nog een gerucht... maar ALS...


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:26:

quote:
Originally posted by Optimus
Wat heeft dit nou weer met democratie te maken... het is gewoon een moord.



Omdat hij 99% zeker is vermoord vanwege zijn MENING, en aangezien het je goed recht is (1e artikel grondwet) om je mening te geven (vrijheid van meningsuiting) en dat een grondrecht in de democratie is, heeft dit met democratie te maken / vrijheid van meningsuiting!

Moord in het kader van .... Moord omdat mensen de mening van Theo van Gogh niet deelden, dunkt mij.


Posted by Asperge on Nov-02-2004 09:27:

quote:
Originally posted by dj_spare
ik hoor het al... ISLAMITISCH uiterlijk... 't is nog een gerucht... maar ALS...


ZOu verklaren waren het zo slordig is gedaan


Posted by Opti on Nov-02-2004 09:28:

quote:
Originally posted by dj_spare
ik hoor het al... ISLAMITISCH uiterlijk... 't is nog een gerucht... maar ALS...


Wat is een islamitisch uiterlijk? Hebben jullie dan een christelijk uiterlijk? EN heb ik een boedhistisch uiterlijk?


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:29:

quote:
Originally posted by total woot
Jezus Christus Bram, dit is echt de SNEUSTE opmerking die je ooit gemaakt hebt


Weet niet welke je bedoeld,maar oke.
Maar ga toch weg, het is een verwachting, een a-b-c tje.

A) Theo van Gogh had zeer extrema denkbeelden over de Islam/moslims
B) Theo van Gogh is meerdere malen met de dood bedreigd door Moslims

C) Theo van Gogh is vermoord

Dus dan is het toch voor de hand liggend dat ....?
Vul zelf maar in. Ik zeg helemaal niet dat het zo is, maar dat denk ik. Mag ik hier ook al geen mening meer hebben?


Posted by Jappio on Nov-02-2004 09:29:

quote:
Originally posted by dj_spare
ik hoor het al... ISLAMITISCH uiterlijk... 't is nog een gerucht... maar ALS...


bizar verhaal, ook met dat briefje enzo.


Posted by SnuggLe on Nov-02-2004 09:32:

quote:
Originally posted by Optimus
Wat is een islamitisch uiterlijk? Hebben jullie dan een christelijk uiterlijk? EN heb ik een boedhistisch uiterlijk?


Sjonge jonge, voel je niet zo op je pikkie getrapt!
Dat is de berichtgeving!! Verwijt het de media, niet hem. Dat wordt naar buiten gebracht!

Maar het is inderdaad ontzettend stom om dat te zeggen, een 'islamitisch uiterlijk'. Ik kan ook islamiet/moslim zijn.

Chinees: je hebt een drugsgebruikersuiterlijk!


Posted by Opti on Nov-02-2004 09:32:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Omdat hij 99% zeker is vermoord vanwege zijn MENING, en aangezien het je goed recht is (1e artikel grondwet) om je mening te geven (vrijheid van meningsuiting) en dat een grondrecht in de democratie is, heeft dit met democratie te maken / vrijheid van meningsuiting!

Moord in het kader van .... Moord omdat mensen de mening van Theo van Gogh niet deelden, dunkt mij.


Vrijheid van meningsuiting en democratie zijn twee verschillende dingen. De moord op Van Gogh is geen bedreiging voor Nederland als staat zijnde, noch heeft het invloed op de staatsvorm, dus heeft het weinig te maken met democratie. Vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal.


Posted by dj_spare on Nov-02-2004 09:35:

quote:
Originally posted by Optimus
Wat is een islamitisch uiterlijk? Hebben jullie dan een christelijk uiterlijk? EN heb ik een boedhistisch uiterlijk?


dat moet je aan het journaal vragen... die zeiden het... ik quote alleen maar


Pages (17): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.